KESÄ(kuu) 2011

SannaKoo

Sanavalmis juttuseppä
Kesäkuumaa ja juhannuksen odottelua! Sitten voikin taas jo alkaa suunnitella syksyjuttuja, kun saadaan päivä taas taittumaan keskikesästä kohti talvea!
 
Iltaa!

Maarinen se oli käynyt tuonne toiseen pinoon vielä höpisemässä... mitähän siellä oli? (ja vasta nyt tajuan, että täähän avas uuden tällaisen ikkunan?? Mitä ihmettä taas tapahtuu, eikös tää juttelu tapahtunu tuolla alhaalla??)
Ystävähaaveita ainaskin, toivottavasti löytyy! Mulle nää mammakaverit ja Joonan vauva+taaperokaverit on olleet kultaakin kalliimpia, kuten oon varmasti hehkuttanut... Ja niitä oikeasti ystävyyksiä sieltä on löytynyt itelle, ehkä niiden tilalle, jotka ei tätä meidän perheen nykyelintilannettä oikeen ymmärräkään?

Amppu ja Bunni, myös Halipossu tuossa vienosti esitti ajatuksen, että heidän pesueensa voisi myös piipahtaa paikalle sitten!
Ja eiköhän sieltä Ampun ukolle joku kuppila hedelmäpeleineen tms. löydy nurkilta ;)
Mikä se ehdotettu päivämäärä nyt olikaan, se täytyy käydä tarkistamassa tuolta vanhasta ketjusta...

Me käytiin koklaamassa tänään uimastadikassa pulikointia ipanan kanssa! Oli aika jännää, ehkä vielä vähän turhankin... ei ollut sopivaa allasta käsipohjauintiin, tuo 0.5m oli matalin mahdollinen ja siinä oli liki puolet liikaa. Menihän se sielläkin loiskiessa toki. Ja nähtiin myös, että Joonalle voi tulla uidessa kylmä! Huulet alkoi jo väpättää ja sinertää, mutta silti ei olis tohtinut lähteä vielä pois! Väkipakolla kuitenkin saunan lämpöön ja lämmintä päälle :)
Mulla loppu siis tänään se tapahtumakin siellä, joten ihanin ja paras pikkusiskoni toi ipanan uimastadikalle, niin meni sillain näppärästi samaan syssyyn sekin!

Mitähän muuta.... huomenna lähdetään mönkijän hakuun! Joko täällä ehdin hehkuttaa ipanan uutta lelua?? :DD Tosin taitaa äiti ja isi olla eniten innoissaan, Joonahan sitä ei vielä tuu pariin vuoteen ajamaan (ja ekaks siis isin pitää se korjatakin ;)).

Huh, jos vielä kerros aftersunia kropan lellimiseks ja sit unillekin kai vois joutaa. Onnistuin välttymään muutoin pahemmilta palamisilta, mutta otsa kärähti, samoin jalkapöydät (ne vieläpä ihan tosi pahasti, oli tuskaa laittaa lenkkarit jalkaan ja kävellä kotiin!) ja aurinkolasit on jättänyt myös kauniit jälkensä. Tosin parempi nuo arskat ku esim. sukellusmaski ;)

--

Pst. Eihän tää keskusteluikkuna mihkää uuteen paikkaan avaudu.. johtu vaan siitä, että avasin uuden kuukauden :D Päätin nyt sit kuitenkin poistaa nuo höpinäni tosta ekasta viestistä, niin se ei oo kummittelemassa taas jokasivun ekana! :)

Ja hei PS! Ollaan nyt tasaisesti kirjoteltu joka kuukaus 7 sivullista! Eli ei täällä ehkä sit ookaan ihan niiiiiiiin kovin hiljaista ;)
 
KEsäkesä kesäää!
Eilen lotkotin pihalla aurinkotuolissa ja puhaltelin kärpäsiä kauemmaksi! Ei palanut mun naama! Siiderin hornasin naamaani ja tunsin oloni kesäiseksi! Voihan sitä äiti tehdä päiväunien aikaan muutakin, kuin pyykkiä pestä!

Sannalla kuuluu olleen sitten oikei mukavat päivät takana! Kullanarvoinen on tuo sinun siskosi!
JA voin melkein nähdä, miten Joonalla on ollut ihmettä stadionilla. Meidän likalle olis olle ehkä hiukan liikaa myös!

IHMEISTÄ. Kun mekin  nyt päästiin umisen makuun, niin eilen tosiaan hurautin sinne VESIHELMEEN! Tavattiin meidän vauvauinti-ope! HAssua! Altailla ei ollut meidän lisäksi kuin kaksi muuta pikkuista mummun ja vaarin kanssa! Muuten tyhjä ja hiljainen kylpylä! Voitte kuvitella mkä rauha, ennen kesälomassonkia! "respan" tytötkin siellä käsi poskella, purkka suuussa, netissä roikkuivat...

Niin. Venlaa kiinnosti eilen kovasti paljon se uimahalli miljöö... jokaikinen lattiakaivo piti tarkistaa. JA kaikki huutoetäisyydellä olevat suihkuhanat pysähtyä osoittelemaan! Saipahan rauhassa kerrankin tutustua! Nyt on sekin tehty! Niin ja sukellettu, pitkästä aikaa.... Katsottu silmillä vede alle!

PS. Radiossa laulaa: "onne tyttö tansiii aamuisin...." Meidän Venlalla on tänään nimipäivä! 
 
Woh! Haloo mimmit, missä TE otte? Ei se talvivarastojen keruu ihan justiin nyt ole ajankohtaista!
......................................
 
Mooooi!

Täällä mä ainaski oon, tosin ihan vaan pikaisesti!

Ihanaa, että Maarisella ja Venlalla tuo kylpyläreissu oli menestyksekäs! Jee! (Oh, mä niiiiiiin odotan aikaa, että tuo ipana lakkaa saamasta huuto/paniikkikohtauksia uimahallin suihkutiloissa... huh, enää ei onneks pukkarissa itketä, mutta ne suihkutilat. Hrrrh! Ja muuten on sitten aina kuitenkin niin ihanaa siellä altailla, eikä pois malttais millään lähteä!!)

Ja vielä pikahehkutus (koska oon vaan niin superiloinen ja erittäin materialisti ;)), Joonan mönkkäri on superb! Loistokasta, ei tarvii korjailla! Senkun ostaa uuden akun ja se on siinä! Testattiin se tänään mökillä, tuo Joonan isi ja pappa viritteli siihen jotain vanhaa autonakkua vähän alle, että saivat kokeiltua, että toimiiko moottori ylipäänsä... ja hyvin hyrräs! Jeee! Joona oli ihan fiiliksissä! Jeee! <3 (ja tää fiilistely johtuu lähinnä siitä, että se on kawasaki ninja teipeillä, ja tää äiti on aina himoinnut kyseistä hyrisijää kaksipyöräisenä talliinsa....bbbbrrrrmmmmmm! Äiti ei saanut, mutta Joona sai!)

Joskos sitä unille pitäis sitten! Olkaahan varovaisia ulkona, mä huomasin, että oon sittenkin kärähtänyt vähän pahemmin ku luulin... erityisesti jalkapöydät on ihan auau väärien sukkien kanssa! :'( Jääkylmä juoma tassussa ja lepotuolilla puutarhassa löllien vois kyl olla muuten mullekin mieluinen tapa viettää ipanan päikkäreitä, hyvä Maarinen että oot löytänyt sen rentoiluvaihteen!
 
Hengissä edelleen ja kämppäkin alkaa muuton jäljiltä näyttää jo kodilta :D

Amppu, Sanna ja Possunen 27. päivä käy hyvin, jos ei tässä nyt ihan yliajalle joudu kärvistelemään. Ja eiköhän täältä löydy jotain miehistä ajanvietettäkin ;)

Saatiin muutes sunnuntaina Sampolle isojen poikien sänky (Muuramen Jolla) ja kylläpäs oli piiitkä ilta pojalla oottaa, että pääsi nukkumaan :D Sängyssä on omasta takaa reunaa muutama sentti sekä lisäksi vielä turvalaita ja kyllä melkoinen akrobaatti saa lapsi olla, jos sieltä tippumaan pääsee.
 
Huomenta!

Edelleen flunssainen mamma ilmoittautuu. Nyt tää näyttäis jo olevan menossa parempaan suuntaan... Sormet ja varpaat ristissä!

Meillä oli eilen ne suunnitellut grillifestarit. Pihviä, kokonaista broileria, grillihampurilaisia ja kaikenlaisia lisukkeita. Pitkä pöytä täynnä iloisia ihmisiä suupielet hymyssä ja rasvassa. Ja eipä taaskaan jäänyt paljoa jäljelle. Pöydällinen oli ruokaa ja muutamaan pieneen kippoon mahtui tähteet... Mutta on se niin mukavaa nähdä, että ihmiset nauttivat!

Maarinen se osaa ottaa ilon irti pienistä arjen hetkistäkin - siideri aurinkotuolissa! Kun sitä itsekin aina muistaisi, että voihan lapsen päiväunilla ollessa ihan vaikka rentoutua.
 
Nonyt! Nyt tää aukes uuteen ikkunaan, jesh!! Kiitos ylläpito, helpottaa viestien selailua ja vastailua! :)

Hennasin herkkupitopöytä... ommm ja nommm! Mukava tosiaan nähdä vieraiden viihtyvän!
Toivottavasti flunssa kuitenkin toteaa sut pian huonoksi emännäksi ja lähtee muualle loisimaan. Jaksuja!

Kiva kuulla, että Bunnin väki on saanut tavarat uuteen kotiin! Hienoa!
 
Sanna ja Bunni, pitäkää mua ajan tasalla siitä mitä tapahtuu 27.6 :-) Kiva jos nähdään ja kiva on sekin Bunnin puolesta jos baby saapuu maailmaan ajoissa. Tsemppiä ja jaksamista massun kanssa, pian se on muisto vain. Sampokin saa ketterän äitinsä takaisin.
Me oltiin tyttösen kanssa tänään vyöhyketerapiassa. Se on niin kova hannaamaan kakkaa, tai siis sellaista 3-7 päivän breikkiä pitää aina. Viisi minuuttia siitä kun hieroja oli laittanut viestin että tuutteko samantien kun joku peruutti ajan niin tyttö kakkasi kotona :) Tyypillistä. Mutta mentiin silti ottamaan oppia kuinka tyttöä voi auttaa ja hieroa. Tuohan on ihan normaalia että kakkaa viikonki välein, mutta kyllä se pari päivää aina ähkii jos ei kakkaa kuulu ja on itkuisempi. Nyt taas niin tyytyväinen neiti ja todella nälkäinen suuren kakan ja hieronnan jälkeen. Tasaisesti rupsutteli koko hieronnan ajan, joten sen pohjalta ainaki suosittelen.
 
Hello!

Olipas taas tänään ihanan aurinkoinen päivä!

Ihanaa Amppu, että vyöhyketerapiasta oli apua! Ja toi on kyl just niin perus, että sit ku on aika lähteä hakemaan jeesiä muualta, niin vauvapa päättää hoitaa hommat ihan itekseen :DD
Mutta nyt sitten on pieru- ja kakkahierontaniksejä! :)

Ja varmasti pidetään sut ajantasalla, päivä kirjattu kalenteriin ja lähempänä sitten katsotaan, että mihin popot vievät :)

Mä kävin taas vähän täyttämässä tuota kuvagalleriaa... *viheltelee* Ois kiva nähdä muidenkin kesäipanoita! :))
 
No hei!
Hauskat menot Joonalla ja menopelit! Kunnon kesä-menoa gallerian puolella!
Pistin sitten postikortin sinne meidäki rauhasta! Silvuplee.....

Tänne  on näköjään taas tullu tämmönen uusi vastausikkuna systeemi! Hm? Eilen ei päässy ollenkaan kirjottelemaan. Toivottavasti nää parannukset jotenniin toimii!

Hmmm... pää on pehmee ja mieli tekee vielä hetkeksi ulos, ennenkuin viilenee! Ehkä sitä illemmalla lisäää.....

 
No tuo vastausikkunahan on nyt samantyyppinen, ku mikä siinä alkuperäsessä vaussa oli! Siitähän kaikki tuntuivat tykkäävän, kun pystyi näppärästi selaamaan vanhoja tekstejä, kun tää aukes uuteen ikkunaan. Kunhan tähän taas tottuu, niin tää on kyllä varmasti tosi mieleinen ainakin mulle taas! :)

Ihana kesämaisema tosiaan sieltä hämeestä! Oih ja voih! Ja mä niin jo näin, kuinka neitokainen sinne (vielä ehkä vähän hyiseen?) järviveteen molskahtaa. Hih!
 
Heippa!

Ihania kuvia galleriassa, ihana pieni suvineito ja mun teki niin mieli hypätä sinne kirkkaaseen veteen! Ja Joona on äijä :P

Jokunen tovi sitten valittelin täällä kiukkua ja suklaahimoa ja kuukautisiahan se todella tiesi! Hauska oppia itseään tuntemaan. Mies kävi hinkumaan vauvaa..... Uskomaton tyyppi. Kysyin että kenelle kehtaisi kertoa että me odotetaan vauvaa!!! Kuulemma kaikille. Ja vauvaa ei siis todella tule, ei kestä kroppa eikä varsinkaan pää. Mä olen kuin villivarsa nyt taas tässä vapaudessa ;D Eilen olin niin villivarsa, että istuin ystävän kanssa kolme tuntia torilla (kahvia, jätskiä, suklaatorttua, salaattia) ja poltin naamani kuin mikäkin amatööri!!! Laitoin aamulla vahingossa väärästä purkista ja siinä ei ollutkaan suojakerrointa. HARMITTAA! Naama on karmian näköinen ja varsinkin tosi epäterveellistä. Ehkä tämä tässä kesän mittaan tasaantuu...... Aurinkolasien kuva päässä.

Lapset unilla, kahvit jos ehtisi vielä juoda rauhassa. Sitten kärryttelemään tuonne kuumuuteen.... Se on likat kesä ny!
 
HELLETTÄ!
Ihanaa! Venla räpiköinyt koko aamun UUDESSA, puhallettavassa kahluualtaassa. Jyskistä alle kympillä!!!!! Piti miehelle siis valaista, että kahden röökisakin hinta! Ja ruokakin taas tytölle maistui, kun polski itsensä super nälkäiseksi ja janoiseksi. Olin lätränny Nivea-kolmekymppistä baby-aurinkovoidetta. ja ihan aavistuksen näytti, että olkapäät punottaa. Iltapäivä sitten keinutaan varjossa...

Amppu! Iso jee, sinulle, että olet irrottautunut kotipesältä! Muistatko, kun talvella epäilit, että tokko pääset ikinä eroon "napanuorasta"? Sä olet kävelevä esimerkki1 sun PITÄÄ ehdottomasti jakaa sun omakohtasta esimerkkiä KAIKILLE epäröiville uusille äiteille!!!! HYVÄ HYVÄ!!!!! (ps... elä muuten vanno mitään sen uuden vauvan suhteen..... : )

Sanna. Jep! Lomalle tänne vaan! SE gallerian kuva on nimenomaan tuolta toiselta talolta..eli Venlan syntymäkodilta. Joka siis on pääsääntöisesti lähes tyhjillään, ilman satunnaisia viikonloppu lomalaisia. Meiltä 7km.

JA nyt MINÄ menen sinne AURINKOTUOLIIN ottamaan arskaa! Tänään joudun heittämään ihan vähän pyykkiä narulle, mutta koitan sen kestää!

ps. siinä kahluualtaassa oli muuten äitinkin ihan kiva "polskia"....
 
Yhyy, määki haluun kahluualtaan! Ei vaan oikein oo kiva ehkä tossa partsilla :DDD
Mä kans koitin miehelle tota samaa allasta pari pvää sitten jyskissä osotella, mutta ei se sit jostain syystä innostunut. Niin mökillehän mä aattelin, en partsille ;)

Vai Ampusta tulee pian triplikkoäiti! Cool ;) Nojuu, itse oisin tossa tilanteessa saattanut ehkä todeta miehelle, että ihan saa keskenään sen kolmannen vauvansa hankkia :D
Ehkä se mies ei hinkunutkaan vauvaa, halus vaan päästä vauvantekohommiin! (Kerran kesä on ;) Tiiättehän sen kesärenkutuksen, ehkä Jukkapoikaa, vauvantekohommista lurittelevat! Se on lystikäs! :))

Ja symppaan panda-Amppua... mulla oli viime viikon jäljiltä sama, mutta onneks tää mun ihoni on tällanen hölmö, että kärähtää ihan nanosekunnissa, mutta onneks suurimmalta osin myös tasoittuu punoitus sit aika pian - ja just pahimmat raidat haalenee (paitsi jostain syystä selästä, mutta sen onneks saa tarvittaessa piiloonkin!) . Mut ehkä se seuraavalla torireissulla osuu se oikea purkki sitten tassuun! :)

Mä uskalsin tänään ekaa kertaa viedä Joonan t-paidassa ulos... siis en lämpötilojen suhteen, vaan lähinnä just ton palamispelon. Ei kärtsännyt onneksi, tosin aika maltillisesti oltiin varjossa, ku sattu keskustasta (Kaisaniemestä) löytyy sellanen kiva leikkipuisto jossa on passelisti varjoa!

Maarista kyllä komppaan tuossa palstan tuoreimman äidin kehumisessa, että hyvä vaan, että otat omaa aikaa ja irtiottoja! :) Mut kohtahan se Bunnin pienoinen saapuu maailmaan, et sithän Amppukin on jo "meidän palstavauvojen äideistä" sitä konkarikategoriaa!

Pakko muuten ääneen sanoa... me todettiin miehen kanssa, että jatketaan ehkäisyttä, tulee jos on tullakseen... seksihän ei oikein edelleenkään ota luonnistuakseen, joten jos nyt tällä max. kerran kuussa tahdilla sitten napsahtaa just sellaseen päivään, niin sitten se olkoon niin. Toisaalta ois just oikee hetki, mutta en halua edes alkaa ajatella kun ei ne vauvantekohommat nyt sit ota luonnistuakseen, muuten nouseepi kuume ja tulee entistä pahempi ahdistus!
 
Huh, tulin juuri jännittävimpään aikaan paikalle!!! Bunnilla mahtaa tosin olla jo vaavi kainalossa. Jännää, jännää!

Mulla on EDELLEEN flunssa! Eilen kävin lääkärissä ja setä totesi tärykalvon tulehduksen. Pitäisi mennä kuulemma ihan ittekseen ohi. Toivotaan näin.

Ja voi Amppua, kiimaiset miehet on kamalia! ;-) Kohta teillä onkin ihan oma Jukola - tyttöjä ja poikia tosin.

Meillä tyttö on ollut pitkähihaisessa paidassa ja pitkissä housuissa ulkona, että ei pala. Toisaalta neidillä on jo valmiiksi pigmenttiä, joten näyttää talvellakin ruskettuneelta. Siis ihan "valkonaamoja" ollaan molemmat, mutta mies on sellainen "pinttynyt" ihon väriltään... :-)
 
Hei!
Täytyyki naputella heti aamusta, kun pää vielä toimii! Hyvin (?) nukutun yön jäljiltä! Mies ei ole vielä ehtinyt laitella makkariin hyttysverkkoja, että kuumaa siis on yölläkin. Keittiöön minä IHAN ITSE nostelin irtoverkot paikoilleen. (tää on siis vanha maalaistalo, jossa on alkuperäiset ikkunat, eli ei niitä "oikeita" verkkoja)

ILMAN PAITAA/PAIDAN KANSSA
Venla on kyllä ihan nakuna tuolla pihassa. Tänäänkin rasvasin koko kimulin päästä varpaisiin sillä samaisella baby-nivealla. Sitten se kattelee muumeja tallennuksesta sillä aikaa kun rasvat imeytyy ja minä tiskaan/pyykkään/siivoilen. Kutakuinki puoli tuntia ja sitten olemme valmiit ulos!

Ja meidä KUIVAKSI OPETTELU taitaa onnistua! Toissapäivänä käytiin kylässäkin ilman vaippaa ja kyläkaupalla! Pisuteltiin sinne pihanurmelle, lammashaan viereen.... Katsokaas kun tuli niin äkkilähtö, että huomasi vasta autossa että tytöllä ei olekaan vaippaa!!!! Miehen kiireet ja äkkilähdöt ei aina lue miedän tarpeita!

Mitenköhä se Bunni siellä o ponistellut????

Hennasin flunssa kuulostaa kyllä liia pitkältä! Et suinkaan sinä' kärsinyt vielä allergiastakin?
Niistää nyt helteellä - ei ole kiva!

JA sitten ulos......
 
Maarinen, ei mulla ole mitään allergioita. Tätä kesäflunssaa on kuulemma nyt liikkeellä ja kahden viikon köhimistä ei edes vielä lasketa. Näin sanoi lääkärisetä. Ja huomasihan tuon flunssakauden myös työterveyteen aikaa varatessa, kun omasta puljusta oli ajat loppu heti ajanvarauksen auettua. Jouduinkin menemään "sivukonttorille", josta sain ajan vasta illaksi! No, pääasia, että pääsin lääkäriin...

Meillä oli varsinainen juhlaviikonloppu, kun jokaisena päivänä oli kakkukahvit - kahdet synttärit ja yhdet päättäjäiset. Tulevana viikonloppuna onkin sitten tiedossa rippijuhlat. Lupasin mennä jo talkoilemaan voileipäkakkujen ja salaattien pariin...

 
Takaisin
Top