Kemikaalit, vitamiinit, kielletyt ja sallitut ruuat jne.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hieno juttu michelle. Värit on todella kovia myrkkyjä, vielä kun värimassa saa maata ja hautoa päänahassa puolisen tuntia niin kaikki myrkyt imeytyy ihon läpi tosta vain. Raidat on ok ja suoravärit ei ole niin pahoja, ovat pitkälti pelkkää väripigmenttiä. Myös hei luomiväreillä ja/tai ripsarilla on tosi kätevää värjätä tyvikasvua, ainakin jos tummemmaksi pitää saada!

Just kävin ostamassa hiusvärin, jonka ajattelin päähäni laittaa tänään. Muutoin en ole rasrkausaikana värjäillyt, mutta nyt on niin pahan näköinen tukka että pakko tehdä jotain :happy5 Kyseessä kylläkin kevytväri, joka kestää 6-8vkoa. Jospa siinä ois vähemmän myrkkyjä, en tiedä.

Etenkin alkuraskaudessa suuri määrä kemikaaleja voi vaikuttaa sikiöön mutta ei näin loppuraskaudessa yks kevytväri tee juuta eikä jaata. Ne olis muuten kiellettyjä ym. Kai se on sitä yleistä -vältä turhia kemikaaleja - ideologiaa! No worries mutta hyvä olla tietoinen ja kokonaisuus on varmasti se mikä ratkaisee!

Värejä saa myös luonnollisina jos haluaa. Sante-merkillä on muun luonnonkosmetiikan lisäksi myös laaja valikoima hiusvärejä. Eikä ole minusta edes kalliita :)
Ainakin hyvinvoinnin.fi-osoitteesta löytyy.
On myös kampaamoja, joista löytyy ko osaamista.
Itse värjäsin pari vuotta luonnollisimmilla hiusväreillä, ennen kuin päätin luopua värjäämisestä kokonaan. Katunut en ole päivääkään, vaikka oli liki kahden vuoden projekti ja koskaan mulla ei ole ollut näin pitkä ja paksu tukka. Ja kiiltävä :)

Itse kysyin hiustenvärjäämisestä jo ihan alkuraskaudessa neuvolassa ja ainakin silloin terveydenhoitaja sanoi että väriä päähän vaan.. Uskoisin että suomen markkinoilla olevat tuotteet on aika tarkkaan testattuja. Ja valitettavasti kaikkea myrkkyä on ympärillä koko ajan varsinkin näin kaupungissa asuvalla :sad001

Takaisin