Kelan etuudet

Hiili

Oman äänensä löytänyt
Tästä ei taida vielä olla keskustelua yllä. Onko joku jo hakenut esim äitiyspakkausta? Meillä laskettu aika 3.6. Ja kela kerttu netissä vihjaili että vuoden 2017 pakkaus tulisi jakoon pääsiäisen tienoilla. Suurta päänvaivaa aiheuttaa nyt hormonihuuruiselle että haluanko nyt hakea ja sAada varmasti vuoden 16 poikamaisen pakkauksen vai jätänkö ihan viime tippaan (2.4.) Ja saan silti ehkä sen vuoden 16 poikapaketin... kun ei silti voi yhtään tietää millaista vuoteen 17 on laitettu... elämän suuria kysymyksiä. Te mammat ymmärrätte :wink
 
Pakkaustahan pitää hakea kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa viimeistään, että itse en ainakaan ehdi jos pääsiäinen julkaisuaika on. Mullakin la 3.6. Mulla ei oo väliä minkä vuoden pakkaus tulee, kun se on musta ihan mieletön etuus saada, heti aion hakea kun ensi viikolla neuvolasta todistus hakemista varten saadaan.
 
Ne pakkauksethan tulee jakoon heti kun vanha loppuu... Mun la on 2.6 aattelin ketkutella viimeiseen tippaan ja hakea tuet maanantaina 3.4. Toivon tosiaan saavani ton uuden ihan vaan siks et se on uus. 2016 pakkaus on ihan kelpo jos niin käy.
 
Itsehän olin niin hätähousu, että tilasin pakkauksen jo viime viikolla ja hain sen toissapäivänä .. :hilarious: En olisi mitenkään ehtinyt saamaan tämän vuoden pakkausta, koska LA 31.5. Lisäksi meille kun on tulossa poika, niin viime vuoden pakkaus on hyvin sopiva väreiltään. :Heartblue
 
Täällä tänään 154 pvää täynnä mut neuvola vasta 16.pvä joten vielä pitää malttaa pakkauksen hakua. Vaikka olis tyttö tulossa niin hakisin pakkauksen silti heti enkä yrittäisi kikkailla et saa uuden pakkauksen. Se on ihan mieletön etuus että sen saa ylipäätään ja aina niin ihana niitä vaatteita hypistellä. Mut nyt vielä poika tulossa joten hyvin sopii värimaailma pojalle :)
 
Mäkin hain pakkausta heti ku sain paperit neuvolasta. Mun mielestä mikään niistä vaatteista ei oo niin poikamainen ettenkö vois tytöllä käyttää, tosin en muutenkaa kaihda poikamaiseks luokiteltuja värejä vaik tyttö on tulossa. :)
 
Uusin pakkaushan julkaistaan maaliskuussa ja pakkaus tulee jakoon oletettavasti pääsiäisen tienoilla. Ajattelin odottaa siihen julkistukseen ja sen mukaan päättää sitten haenko vanhaa vai uutta - meillä kun LA on 23.6. :)
 
Uusin pakkaushan julkaistaan maaliskuussa ja pakkaus tulee jakoon oletettavasti pääsiäisen tienoilla. Ajattelin odottaa siihen julkistukseen ja sen mukaan päättää sitten haenko vanhaa vai uutta - meillä kun LA on 23.6. :)
Mä olen ymmärtänyt että vanha pakkaus jaetaan joka vuosi loppuun ja sit ruvetaan jakamaan uutta. Sitä ei siis voi valita. Mut tänä vuonna uusi pakkaus pitäis olla jaossa huhtikuussa, et jos haet puolen kuun aikaan sun pitäis saada se uusi.
 
Eli ku meil on 7.6 nii pitäs hakee.. 7.4 viimestää? Saakoha silloi jo uuden :D
 
Eli ku meil on 7.6 nii pitäs hakee.. 7.4 viimestää? Saakoha silloi jo uuden :D

Varmaan siinä ja siinä :) pääsiäinen vasta huhtikuun puolenvälin jälkeen et jos silloin aletaan jakaa niin ei ehdi mutta voi olla et jaetaan jo aiemmin.
 
Sain eilen neuvolasta raskaustodistuksen ja tein joskus viiden maissa hakemuksen äitiysavustuksesta. Kävin tänään katsomassa kelan sivuja, ja huomasin, että päätös oli tehty jo eilen, siis illan aikana :wideyed:. Olin ihan ihmeissäni näin nopeasta toiminnasta. Halusin saada pakkauksen pian, koska mun sisko tulee käymään parin viikon päästä ja haluisin hänen kanssa vouhottaa yhdessä. Muutenkin oon innoissani pakkauksesta eikä haittaa vaikka se on viime vuoden.
 
Mä olen ymmärtänyt että vanha pakkaus jaetaan joka vuosi loppuun ja sit ruvetaan jakamaan uutta. Sitä ei siis voi valita. Mut tänä vuonna uusi pakkaus pitäis olla jaossa huhtikuussa, et jos haet puolen kuun aikaan sun pitäis saada se uusi.

Juu siis tämä hyvin tiedossa ettei voi päättää, mut että päätän omassa mielessä et lähdenkö yrittämään ja odottamaan uudempaa mieluummin kuin tuota 2016 pakkausta.
 
Mä odotan maaliskuun julkaisua kyllä todella paljon. Kiinnostaa nimittäin tietää millainen uus pakkaus on. Haluaisin saada uuden kun vuonna 2014 syntyneestä esikoisesta sain 2012-2013 pakkauksen..

Mutta ollaan kans mietitty et jos ottais rahana, mies enemmän sen kannalla.
 
Sain äsken tekstiviestin, että äitiyspakkaus on tullut meidän lähikauppaan. Olipas nopeaa toimintaa! Jätin hakemuksen tosiaan viime tiistaina. Täytyy käydä tänään hakemassa se miehen kanssa.
 
Mä laitoin hakemuksen torstai-illalla noin kello 20, päätös oli tehty perjantaina ja postiin lähteny maanantaina että tosi nopeasti kyllä käsitellään :) just tässä odotellaan ehtiikö tällä vkolla tulla.
 
Mä laitoin hakemuksen torstaina kans illalla ja pe oli käsitelty ja tänään haettiin pakkaus :)
 
Haitteko pelkästään sitä pakkausta nyt ja myöhemmin vasta niitä vanhempainrahoja? Vai pitääkö ne hakea samalla kertaa?
 
Ei tarvitse hakea samalla kertaa, mutta niin voi tehdä, jos haluaa. Niistä tehdään kuitenkin päätös erikseen. Ei oo vanhempainrahapäätöksestä kuulunut vielä mitään, vaikka jätin hakemuksen samaan aikaan kuin äitiysavustuksesta.
 
Takaisin
Top