Hyviä vinkkejä sain täältä, kiitos :) Itsekin nostan äitiysrahat viimeisen 6kk perusteella, sillä valmistuin juuri ja aloitin nyt elokuussa työssäni, aiemmat tulot on pari tonnii per kuukausi pienempiä kun melko naurettavilla tuloilla koko opiskeluaika.
Onko täällä muita, jotka haluaisivat olla äitiysloman aikana töissä? Tämähän on mahdollista, Kelan sivuilla sanotaan "Voit työskennellä äitiysvapaasi aikana ja saada Kelasta äitiysrahaa, mutta työskentelypäiviltäsi äitiysraha maksetaan vähimmäismääräisenä". Minullahan nimittäin sattuu niin, että Kelan mukaan äitiysloma pitäisi aloittaa minun lasketun ajan vuoksi 16.12 mutta mulla alkaa samoihin aikoihin myös 2 viikon palkallinen joululoma 6.1 asti, jolloin voisin olla ns. "töissä" kun se olisi joka tapauksessa lomaa. Oon ajatellut selvittää tosi tarkkaan, että miten mun kannattaa toimia että sais parhaimmat edut.. Lisäksi mulla on vielä 2kk palkallinen kesäloma kesäkuusta heinäkuun loppuun, jonka ajaksi mun varmaan kannattaa palata "töihin" kirjoille. Näin mun ei tarvitse käyttää kesän aikana mitään vanhempainvapaita ja voin antaa miehen käyttää lähes koko vanhempainvapaan, voimme myös hoitaa kesällä täten yhdessä kotona vauvaa paljon kun miehelle tulee 4 viikon kesälomakin,lisäksi hän saa pitää viikon talviloman. Mies käyttää vauvan synnyttyä ne 18 isyyspäivää, jotka saa olla äidin kanssa samaan aikaan kotona.
Mulla on suunnitelmissa mennä elokuussa 2015 takas töihin (jos vain saan töitä, määräaikainen sopimukseni päättyy heinäkuun loppuun) ja mies pitää vanheimpainvapaat ja isäkuukautensa syksyllä. Hoitovapaalle tuskin on varaa jäädä.