Keinoja valmistautua loppuraskauteen ja synnytykseen

Iness, meille ainakin sanottiin, että kun tuntuu että supistusten kanssa ei pärjää kotona, voi mennä sairaalaan. Eli heti kun vain tulee sellainen olo ettet kestä, lähdet sinne! Ei tarvitse odottaa, että supistukset tulee 10min välein. Kyllä hoitajien siellä pitäisi ymmärtää, että et halua olla yksin kotona :)

Vaipoista: ensin kuuluu varmaan ostaa niitä vastasyntyneiden vaippoja? Onko niitäkin monta kokoa tai onko eri merkkien koot erilaisia? Ja mikä merkki on hyvä tai onko niillä väliä? Paljonko kannattaa alkuun vaippoja ostaa? Oon kuullut, että kaikki vaipat ei sovi kaikille vauvoille, voi tulla ihottumaa tms. Kannattaako varalta ostaa kahta merkkiä alkuun? Huoh, oon ihan pihalla näistä(kin) asioista...
 
Me ollaan ostettu 2-5 kiloisten vaippoja ja 3-6 kiloisten vaippoja. Noita pienempiä haettiin lisää siksi että vauvaa ennustellaan pienikokoiseksi. Ollaan ostettu ihan vaan tarjoushintojen perusteella.
 
Ite ostin pampersin ykkös vaippoja. Niitä taitaa meidän synnärilläkin olla käytössä... Niissä on hauska sellainen viiva vaipan edessä joka vaihtaa väriä kun vauva on pissannut :) esikoisen aikaan se oli ihan kiva varmistin siitä että vaippa piti vaihtaa, kun vielä olin epävarma kaikesta vauvanhoitoon liittyvästä. Ostin nytkin vanhasta tottumuksesta samoja.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ostin valmiiksi Liberon 2 koon vaippoja koska en usko että meille ainakaan alle kolmekiloista vauvaa tulee. Ne on siis 3-6 kilosille tarkotettuja.
 
En edes tajunnut kaupassa katsoa kilomerkintää. Näyttäis nuo mitä ostin olevan 2-5 kilosille. Onneks en ostanu ku pienen paketin jotta kerkii käyttää ennen kun menee pieneksi.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Oho, ai niitä on sillein erikokoisiakin, mä ostin noita pampers new baby vaippoja pikkupakkauksen (1 koko, 2-5kg) näin alkuun, varmaan sitten pitää ostaa isompiakin.. :grin
 
Kyllähän noi kokoasteikot silti aika isot on joten varmaan ehtii käyttää pienemmätkin vaipat pois jos on tullut niitä ostettua. :)
 
Ja se on muutenkin niin yksilöllistä mikä vaippa kenenkin pyllylle sopii. :) Kokeilemalla selviää. Meidän pojalla käytettiin pikkuvauvana Pampersia, jostain syystä Liberot ja Muumi-vaipat falskas tosi usein. Nyt taas Liberot on ihan parhaita.
 
Joku kehu Lidlin vaippoja, onko kellään niistä kokemusta?

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app
 
työkaveri oli varoitellut miehelle, että vaippoja menee sitten hirveästi, joten nyt meillä on iso paketti alle 5-kiloisten vaippoja. toivottavasti ehditään kaikki käyttää pois, kun näyttävät niin kovin pieniltä. ja meillä kun oli tarkoitus mennä pääosin kestovaipoilla..
 
Sairaalakassi-asiasta vielä: löysin tällaisen listan HUS:n sivuilta http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...kit/mita-mukaan-sairaalaan/Sivut/default.aspx

Mutta mitä tarkoittaa tässä lääkkeet? Tai siis pitääkö omat renniet ja vitamiinit+rautalisä ottaa mukaan vai saako niitä sairaalasta? Panadolia varmaankin saa sieltä :) Entäs sitten imetyskumit (tai miksi niitä ikinä sanotaankaan), nännirasva tai maidonkerääjä? Liivinsuojuksia ja siteitä sieltä varmaan saa? Entäs tutti vauvalle? Ja saako viedä jonkun unilelun/peiton vauvalle vai onko kaikki ylimääräinen tavara kiellettyä?
 
Selkeä lista Tekah! Mä uskoisin että säännölliset lääkkeet on sellaisia jos sulla on vaikka joku perussairaus jota hoidetaan jollain muulla kuin noilla käsikauppatropeilla. Mä aion ottaa varuiksi vauvalle oman tutin mukaan kotiinlähtöä varten, jos sattuu tarvitsemaan. Tuskin mikään tavara on kiellettyä jos nyt et ihan koko lastenhuoneen sisältöä pakkaa mukaan. :grin Rintakumeista oon kuullut kahta tarinaa joten taitaa riippua sairaalasta saako niitä? Jotkut tykkää ottaa myös omia siteitä mukaan koska sairaalan on kuulemma "kaameita vaippoja". Noh, riippuu varmaan jälkivuodon määrästä millaista tarvitsee..

Saako muuten vauvalle alkuun laittaa mitään unirättiä/lelua sänkyyn/vaunuihin vai onko siinä tukehtumisvaara..? :confused: Mä juuri pesin unirätin joka ostettiin mutta taitaa tulla käyttöön vasta myöhemmin kun sängyssä ei kai kauheasti mitään irtonaista saisi olla.

Mä en ajatellut ottaa omia vaatteita pahemmin mukaan paitsi tietty kotiin lähtöön, voin ihan hyvin hillua sairaalan kaavuissa. Toisilla on mukavampi olo kun saa vaihtaa omaa vaatetta niskaan.
 
Hih tuolla listalla on voimaa antava esine tai kuva, mikähän se voisi olla... :grin Mulla ei taida olla mitään omaa voimaeläintä.
 
Heh, ne sairaalan vaipat on tosiaan hehtaarikokosia mutta yleensä sitä jälkivuotoakin tulee sen verran että iso vaippa on hyvä. Viimeksi pärjäsin kotona sit noilla normisiteillä, tai taisi ne olla jotain isompia yösiteitä.

Lidlin vaipat toimii hyvin 2v.esikoisella, ihan pikkuvauvan vaipoista mulla ei oo kokemusta mutta taidan kokeilla niitäkin tälle toiselle vaaville.
 
Mulla oli paikat niin arkana viimeks että en ois voinu kuvitella käyttäväni synnärillä niitä omia normisiteitä mitä olin mukaan ottanut. Ne sairaalasta saatavat "vaipat" oli mukavan pehmeitä että istuminenkin onnistui niiden siteiden kanssa ihan ok. :) mulla kun tehtiin eppari niin oli tikkejäkin alapäässä.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Ainakin Hus-alueella on hyvä tietopaketti synnytysasioista. Löytyy hyvin puhelinnumerot ym.
 
Joku kehu Lidlin vaippoja, onko kellään niistä kokemusta?

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Meillekin kehuttiin mutta ei ole vielä kokemusta, ostettiin niitä kuitenkin nyt kestojen lisäksi, koska kestot voi olla alkuun aika isoja ja muutenkin aateltiin käyttää kestoja vaan kotona ja lähinnä päivisin.
 
Me käytettiin Lindlin vaippoja yövaippoina ja muuten kestoja. Hyviä olivat.
 
Mä oon tykänny Lidlin housuvaipoista meidän 2-vuotiaalla ja taidan kokeilla Lidlin vaippoja tälle pienellekin.
 
Takaisin
Top