Kehon muutokset

Mulla noin -4 kg tässä vaiheessa. Esikoisesta tippui seitsemisen kiloa ennenkuin lähti nousemaan. Viimeisessä neuvolassa paino oli tasan saman mitä alkupaino.

En usko että menee nyt ihan noin.. Ruokahalu on nyt parempi, tosin radituomio voi aiheuttaa sen että jos pitää ylläpitää ruokavaliota niin sitten tietysti nousee maltillisesti. Mutta jos saa syödä suht normaalisti eikä arvot nouse niin luulen että plussalle päädytään ennen synnäriä.
 
Mulla vaan paino nousee.. pelottaa mennä huomenna neuvolassa vaa'alle. Itken varmaan silmät päästäni. :sad001

En oo sillä tavalla pinnallinen ettei vois kilojakin tulla ja etenkin tästä syystä, mutta jotenkin se minäkuva muuttuu.
Ja tiedän että jos kasaisin hirveät kilot tästä raskaudesta niin mulla ei olisi päättäväisyyttä päästä niistä eroon. :shifty:
 
mä mietin nyt jo miten treenaan sitte synnytyksen jälkeen et saan itteni samoihin mittoihin ja kattokaa vaa ku jaksan. en varmaa jaksa :D ja varmaa sit ei oo semmone kyl mielessäkään.
 
Mulla oli nla 15+0 eli pari viikkoa sitten, sillon tullut kilo lähtöpainoon, saman verran oli tullut myös esikoisesta aikanaan.
Itse en sinänsä painonnousua pelkää, toivon vaan että imetys onnistuisi taas ni uskon että sillä saan taas kaikki pois sekä toki vaunu- ja koiralenkeillä.
 
Imetys kyllä toimii! Mun piti ihan ahmia että sain pidettyä painon ylhäällä nyt imetysaikana.
Mutta mites jos aineenvaihduntakin kerkii tässä muuttua.. :shifty:

Katsoin neuvolakortista että esikoisesta mulla oli tullut tän verran painoa tuonne puoliväliin, eli noin reilu 2 viikkoa eroa.
Ja sitten se painonnousu alkoi tyssäämään. Ehkä mä kerään tätä painoa nyt alkuvaiheessa ja loppua kohden sitten ei tarvii enää tullakka. :grin (Oispa näin!)
 
Miitu, tänään just neuvolassa sanottiin että monilla nousee keskivaiheessa raskautta paino reippaiten, jopa 5-6kg lyhyessäkin ajassa. Joten sun teoria voisi pitää paikkaansa myös käytännössä :D
 
Mulla esikoisesta oli tullu tähän mennessä 5kg. Puolenvälin jälkeen vauhti vaan kiihtyi ja yhteensä tuli 17kg jotka ei sitten imetyksen takia mihinkään lähteneet. Toivon, että asiat olisi tällä kertaa toisin :winkIhan lupaavalta vielä vaikuttaa, kun rv19 ja +1kg.
 
Itsellä oli viime neuvolakäyntien välillä paino pudonnut n. 200g eli ei mitään huimaa muutosta oo ollu. Mulla on kyllä jääny esikoiselta se 30kg mitä tulikin raskausaikana ja ahdistaa tosi paljon miten näistä kiloista pääsen eroon... Esikoisen syntymästä kun on se puolisen vuotta niin en ennen uutta raskautta kerennyt edes pudottamaan painoa ja imetyskään ei siinä ollut apuna (maidon tulo lakkas jo 2kk synnytyksestä). Ja lisäks on vielä ennestään ongelmia hyväksyä oma kroppa, ollut lapsuudesta asti reilua ylipainoa ja teininä sain jo painon putoamaan normaaliin, mutta sitten se on taas heitelly (esikoista kun aloin odottaa niin paino oli ollut jo vuosia normaali). Eli mulla on ainakin hyvin ahdistunu olo painonnoususta raskausaikana vaikka ei toisaalta sais olla :sad001
 
Mulla raskauskilot jäi synnärille mut imetys ei oo kyllä vieny kilon kiloa tästä ruhosta; huuhaata sanon minä! :D

Terv. imetystä takana nyt reilu vuosi ja jatkuu..
 
Mullakaa imetys vieny, päinvastoin. Ennen esikoista olin saanu vähä päälle -20kg jotka tuli sit raskausaikana takas ja ne on ja pysyy. Ei oo itsekuria ollu ihan yhtää. Toiveissa oli et sais pudotettua ennen toista, mut ei :sad001 herkut ja kaikki muu p***a maistuu, edelleen. Jotenki pitäs saaha asioihin toi syömäpolitiikka. Ylipainoa on rutkasti :/
 
Mulla raskauskilot jäi synnärille mut imetys ei oo kyllä vieny kilon kiloa tästä ruhosta; huuhaata sanon minä! :D

Terv. imetystä takana nyt reilu vuosi ja jatkuu..

Eihän se kaikilla tietysti näin menekkään. Itse olin alipainoinen imetysaikana eli mulla taas toimi liiankin hyvin. Ettei se siinä mielessä huuhaata oo, vaan niin henkkoht mikä kenelläkin toimii ja miten.
 
Mulla on painon suhteennyt rv 18 +/-0, onneksi, sillä on jo valmiiksi kymmeniä kiloja ylipainoa muutenkin. Ylävatsassa on hirvee turvotus, niin näytän todella karmealle, vaikka kohtu ei kauhean ulkoneva vielä olekkaan.
Mä olen lihonut kuin sika kaikissa raskauksissa, eikä imetys vie kilon kiloa. Nyt tämä edellisen imetysaikana olen onnistunut nostamaan painoa 10 kg.
Tarkistin edellisestä äitiyskortista, että tähän mennessä oli tullut jo 7 kg painoa, eli ihan hyvin on nyt mennyt siihen verrattuna.
 
Heippa tytsyt! Mulla viimeviikolla oli vielä +-0, mutta viikossa tuli 1kg! Nyt siis 15+1. Olin ihan kauhuissani et nytkö se alkaa ja rytinällä tuo painonnousu! Lievästi oon ylipainoinen normaalisti. Työkaverit lohdutti että sitä kertyy epätasaisesti, ja loppuraskaudessa kuulemma syömiset jää vähemmällä kun vatsalaukun tila pienenee eli painonnousukin vähenee, tiiä sitten. Onko teillä aiemmissa raskauksissa ollut näin?

Mulle on tärkeää hyvä olo, josta varmasti myös vauva nauttii, joten syön sen mukaan. Onneksi mieli tekee perus kotiruokaa ja siitä tuleekin hyvä olo. Herkutkaan ei maistu, jotka varmasti tekis oloa väsyneeksi ja laiskaksi. Revin itseni liikkeelle 4x viikossa, joskus useamminkin. Se kyllä virkistää!

Alavatsa pullottaa ja kohtu tuntuu navan seudussa selvästi. Mies on innoissaan kun pystyy seuraamasn vatsan kasvua :)

Koitetaampas nauttia painonnousuista huolimatta ja sovitaan että kilot lähtee imetyksellä!
 
Takaisin
Top