Kehon muutokset

En muista missä vaiheessa mutta tuli linea joka ulottu yli navan. Melko tumma oli parhaimmillaan, mutta pikkuhiljaa alka synnytyksen jälkee haaleta ja nyt ei juurikaan huomaa enää mitää. Kiva nähä miten tällä kertaa käy, siitähän moni on kuulemma voinu veikata kumpi ois tulossa :wink

Oliko se niin että pojasta yli navan?
Mulla jäi kyllä alle. :grin
 
Oliko se niin että pojasta yli navan?
Mulla jäi kyllä alle. :grin
Eiks se just noin ollut joo. Mulla tuli kyllä navan yli pitkälle ja tyttö tuli, että ei meillä pitänyt paikkaansa. :grin
 
Mulla myös oli linea negra, jäi siihen navan paikkeille ja tyttö tuli :) Myös kiinalainen kalenteri piti paikkansa tuon sukupuolen kanssa :)
 
Joo mun muistaakseni meni nii että tyttö napaan asti ja poika navan yli :grin ja joo meilläki piti kiinalainen syntymäkalenteri paikkansa..pitäskö kehitellä joku sukupuolen arvuuttelu ketju, meil tais ainaki marraskuisissa olla joku pohja jo valmiina jossaki ketjussa :rolleyes::p
 
Meillä kaikki noi millä "ennustetaan" vauvan sukupuolta (syntymäkalenteri, linea negra, sormustesti) näytti poikaa. :grin Ollaanko ainoita joilla ei pitänyt paikkaansa? :D
 
Meillä nuo kaikki "testit" enteilivät poikaa ja poika sieltä tuli. :grin
Uskaltaiskohan sitä jo kokeilla mitä sormustesti nyt sanoisi.. :rolleyes:
 
Mulla ensimmäisestä tuli 9 kiloa painoa ja 2 viikkkoa synnytyksen jälkeen oli jo kaikki lähtenyt. Lisäksi lähti vielä pari lisäkiloa. Olisiko sitten ollut imetys joka imaisi lisää. Nyt on kans aika jännä fiilis että mitä tulee lisää. Olen hoikahko ja syön aika terveellisesti ja liikun paljon.

Tällä hetkellä muutoksia kehossa on ainakin rintojen herkkyys ja välillä muuten turvonnut olo. Tuntuu myös että mahassa on ilmaa normaalia enemmän. Välillä tuntuu etovaa oloa aamuisin ja hiukan päänsärkyä. Väsymystä on ollut huomattavasti enemmän , kuin ensimmäisen kanssa. Ekan kanssa ei ollut pahoinvointia paljon ollenkaan. Vain silloin jos oli liian pitkä ruoka väli.

Nyt toimii hyvin kun syö aina 3 tunnin välein , niin se helpottaa vähän pahaa olo silloin kun sitä on. Joitain päiviä ollit million oikein mikään ei maistuisi ja täytyy miettiä mitä voisi syödä.
 
Äsken tajusin, minkälainen pallo mulle on tullut tuonne alavatsan kohdalle! :O Olen siis muutenkin ylipainoinen, mutta silti tuo pötsi jo näkyy tuolla. Että on siellä nyt joku kasvanut kuitenkin johonkin kokoon. Muuten en kyllä sinällään stressaa painosta, olen siitä stressannut n. 30 vuotta elämästäni, eikä siitä ole seurannut mitään hyvää. Toki sen verran, etten nyt aivan räjähdä käsiin. Harmikseni olen niitä ihmisiä, joiden paino nousee pari kiloa jo siitä, kun näkee ruokaa :sad001
 
Esikoisesta paino nous 20kg ja laitokselta kotia tais lähteä viitisen kiloa. Kummemmin mitään tekemättä tippu vielä 3kiloa ja sen jälkee raskautuminen ja pieni painon nousu rv 21+ kunnes meni kesken, takas samassa painossa missä edelleen, eli +2kg aikaan jolloin ei lapsia ollut. Normaalipainoinen oon aina ollu. Ja linea negra, tumma viiva napaan ja siitä vähän vaaleampi aivan rintaan asti ja tyttö tuli....
 
Täälläkin jo alavatsa pömpöttää...jännityksellä odotan et millon se tulee kunnolla ulos :D ja kovasti turvottelee. Nyt on tullu 2,5 kg piano jo! mutta neuvola täti tuumas et varmaan aika paljon turvotusta tossa.

Ekassa raskaudessa tuli vaan 9kg lisää, niin nyt on semmonen tunne et tulee enemmän. Ainakin mitä lukenut juttuja että toisesta yleensä tulee enempi painoa.

Uskosin , et se nopsasti menee sit imetyksen kanssa ja kun liikkuu ulkona vauvan kanssa.
 
Mulla on jo iso pallomaha! Ihan kun olisin jo puolessa välissä, vaikka rv vasta 7+6. Tissit kasvanut tosi paljon. Tokassa (tai siis neljännessä) raskaudessa selkeesti näkyy paljon nopeammin muutokset.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla maha on jo "tosi" iso. Varmaan ekasta raskaudesta jäänyt vatsalihasten erkauma antaa enemmän tilaa turvotuksille levittää vatsanpeitteitä. Mulla tuli 20kg ekasta ja imettämisellä lähti 5kg ekstraa. Nyt 8+5 ja tullu 3,4kg! Turvotuksia varmasti, mutta vähän hirvittää.
 
Mun masu oli jo ihan hirmuisen iso, mutta nyt rv 10 hellittänyt. Olisikohan sit ollut tosiaan turvotusta, tosin iltaisin turvottaa myös! Jään innolla odottelemaan koska se ihka oikea vauvvamasu alkaa näkyä ♡
 
Mulla oli aikamoinen raskausturvotus, ihan kun olisin ollut pidemmälläkin. No, se lähti kun aika alussa sairastin noro-viruksen ja nyt oksentelenkin sitten useaan otteeseen per päivä pahoinvoinnin takia. Mutta tissit on kasvaneet jo B75 - C80. Onneksi oli isompia liivejä edellisestä raskaudesta tallessa.
 
Mites on masut kasvaneet? Onko paino jo noussut?

Mulla tää maha on jo ihan jäätävä. Yritän töissä tätä peitellä, mutta en missään nimessä enää kauan pysty asiaa salailemaan. Paino on vielä -0,5 kg raskautta edeltävästä painosta. Nyt siis menossa rv 15.
 
Kyllä masu on kasvanut, itse huomaan vaatteista, mutta ei se ulospäin varmaan kenellekään vielä näy, kun näytän muutenkin tynnyriltä, jolla on jalat :D Painoa on tullut varmaan 2-3kg lisää, syömiset on niin mitä sattuu :sad001 Tuntuu vaan siltä, etten jaksa panostaa terveelliseen ruokaan, liikaa hiilareita tulee syötyä leivän ja makaronin muodossa. Kasviksia aivan liian vähän. Tissit on myös vähän muuttaneet muotoaan, vähän kasvaneetkin, mutta vielä mahtuu samat liivit kuin ennenkin. Mahtaako nuo kärpäsläpät tämän enempää kasvaakaan, ehkä sitten synnytyksen jälkeen?
 
Maha oli koko alkuraskauden niin turvoksissa että vaikee sanoo missä vaiheessa alko "oikea" raskausmaha näkymään, mutta kyllä se nyt jo on aika selkee, viikot nyt 15+6. Tisseistä on tullu melonit, ne on kasvanu enemmänkin kuin yhden kuppikoon! :D Painoa on tullut n. 3 kiloa siihen mitä oli ennen raskautta. Jotainsiis on tapahtumassa! :)
 
Mun mielestä masu on melkeinpä pienentynyt parin viikon takaisesta ja painokin on tippunut n. 500g. Mulle tulikin aika jäätävä turvotus heti tikuttamisen jälkeen eli se on luultavasti nyt laskemaan päin. Mutta masu tuntuu jo sellaiselta kovalta eli eiköhän se kohtu ole siellä jo kasvanu.
 
Mulla on kans alusta pudonnu paino, mut masu selvästi jo esillä. Tissejä en uskalla ees aatella- en tiedä mitä mun päälle enää mahtuu, jos nämä tästä vielä kasvaa :O Alkuraskauden olojen jälkeen tämä "oireettomampi" kausi on kyl pelottavakin..
 
Takaisin
Top