Kausirokotus?

Töiden puolesta rokottivat jo ennen kuin olin raskaana; ei siis aiheuta pohdintaa miulle tällä kertaa :)
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja otin influenssa rokotteen pitkän pohdinnan jälkeen. Päätin etten haluu ottaa sitä riskiä että sairastuisin influenssaan ja vauvalle tapahtuisi jotain.
 
Rokote otettu koko poppoolle. Viikko siitä eteenpäin niin tiesin olevani raskaana, mutta en usko että vahinkoa olisi tapahtunut. Rokote kun ei sisältänyt eläviä viruksia, ja minulle rokotteet eivät yleensä aiheuta mitään reaktioita. Voihan olla että rokote nostaisi matalan kuumeen, kipua ja särkyä joillekkin ekaa kertaa rokotettaville. Kuumehan on sellainen mitä pitäisi vältellä, eikö?
 
Saatiin tänään rokote esikoisen neuvolassa koko porukalle. Ollaan viimeiset kolme vuotta se otettu sitä kautta.
 
Harmittaa, että ei tajunnut miettiä koko asiaa aikaisemmin.. Nyt enää tiedä uskallanko ottaa, kun raskaus on näin alussa ja ensimmäinen neuvolakin on vasta juuri ennen joulua, joten en tiedä onko siitä enää tuossa vaiheessa edes mitään hyötyä.
 
Mä en oo ottanut rokotetta, eikä sitä kyllä kukaan ole tyrkyttänytkään.
 
Työn puolesta joudun joka vuosi sen ottamaan. Nyt jo ennen hedelmöittymistä siis otin. Ei tullut onneksi mitään oireita:)
 
Itse joudun myös työn puolesta ottamaan joka vuosi joten otin nytkin vaikka raskaus oli jo tiedossa. En ole koskaan saanut mitään oireita rokotteesta enkä nytkään saanut :)
 
Takaisin
Top