Kauniita unia, oman kullan kuvia

Tänne palannut unirytmi takasin :) (koputtaa puuta, päätä :)) yöt nukkuu aina hyvin, mut nyt nukutaan päivälläki.
Aamu unet 1h, päikkärit 1,5-2,5h ja iltaunet 1-1,5h, yö unet 21/21:30-03/04, seuraava herätys 06/07 ja ylös :)
Toivottavasti jatkuuko näin :)

Kuulostaa pikku myy aika unelma rytmiltä...meillä ei tonne päinkään mutta kaipa se rytmi kaikille jossain vaiheessa muotoutuu :-)

On kyllä ihana rytmi muotoutunu tytölle :) jännästi sitä huomaa et jaksaa itekki paljo paremmin ku neiti hyvällä tuulella ja nukkuu päikkärit. Nii ja mies sano eilen illalla et "kiva ku sä et oo ollu moneen päivään ku perseelleen ammuttu karhu" :laughing021 Ai miten nii täällä asuu monsteri hirviö joka purkaa kaiken väsymyksen ja kiukun mieheen.... :confused013 :shy:

Meillä on nyt pysynyt rytmi hyvänä. Illalla nukahtaa itse klo 20, pari yösyöttöä ja nukkuu klo 7 asti. Hereillä noin tunnin ja ottaa päikkärit 8-9. Siinä ehtii hyvin siivoamaan ja syöttämään esikoisen. Sitten päikkärit samaan aikaan esikoisen kanssa 11-14. Siinä on hyvin omaa aikaa ja ehtii tekemään ruuan ja siivoamaan. Illalla pikku päikkärit 16-17. Poika oppinut nyt hyvin nukuttamaan itsensä, ei tarvitse kun laittaa sänkyyn ja soittorasia päälle.

Meilläkin tehtiin taas ennätyksiä. Normaalia on jo se, että poika nukahtaa viimeistään 22.30 ja on sitten nukkunut sinne 8 asti yhdellä syötöllä, joka on ajoittunut välille 03-05. No, viime yönä sängystä kuului ääntelyä ensin joskus kahden maissa ja toisen kerran viiden jälkeen. Mies kävi tarjoamassa pojalle tuttia ja tämäpä vain jatkoikin sitten uniaan. Ja vasta seitsemän jälkeen sitten heräsi ja puoli kahdeksan aikaan söi! Eli todellakin voidaan ruveta hiljalleen opettelemaan lopullisesti eroon kaikesta yösyömisestä.

Mäkin oon monesti unissani lykännyt ruokaa suuhun kun tutti on ollut karkuteillä :)
Viime yönä ennen nukkumaanmenoa ajattelin että pitääpä muistaa a. siirtää kääpiö syönnin päätteeksi omaan punkkaan ja b. Ensimmäiseen inahdukseen tarjoan tutin en tissiä.
A kohta siksi että nyt on kääpiö alkanut liikkua ja mamma haluaa viivyttää mahdollista sängystä putoamista vielä vähän pidempään. Myöskin siinä toiveissa että 6 tunnin yhtäjaksoinen uni olisi tulossa ennenkin kääpiö menee rippikouluun.
Lopputulos: vähkäämistä ja käninää kun äiti kävi 3 kertaa pelastamassa mahalleen juuttunutta kääpiötä kello 01, 03 ja 05 joissain väleissä ollaan kai syötykin, muistikuvat hataria..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä muistan yöt siihen aamukolmeen (nukutaan siihen), sen jälkeen en mee vannomaan mitä on tehty... Roosa nukkuu hienosti omassa sängussään minun sängyn vieres, mutta nykyään hän usein herää minun kainalosta ja mulla toinen rinta paljaana :eek: Käsittämätöntä.

Tai välillä herää paniikissa kun ettii vauvaa vierestään vaikka mies on nostanut hänet omaan sänkyyn. :facepalm::laughing021

En oo taas hetkeen hoksannu tätä ketjua lukea mut kiva kun muillakin on pinnasängyssä muutakin kuin vauva... :D Eli vierekkäin nukutaan (minä, vauva ja mies, sängyllä leveyttä 120 cm) edelleen. Kaikille helpointa! :D

Liitteet

• 1435148747324.jpg
    1435148747324.jpg
    58.7 KB · Katsottu: 54
Me ostettiin uusi sänky, joka saapui eilen! :) Vihdoinkin päästiin siitä 140-senttisestä ja nyt on 160-senttinen. Pojukin oli niin mielissään uudesta sängystä, että nukkui siinä koko yön... .. . Katotaan sitä unikoulua sit kun on puolivuotias. Jospa nukkuiskin sitten vähän paremmin eikä hilluis koko yötä. Saapa nähä! Vieressä nukkuu paljon rauhallisemmin, joten suotakoot se hänelle :)

Meillä nukutaan eka unipätkä 21/22 tuonne 02/03 saakka jonka jälkeen tissiäinen tulee mamman sänkyyn syömään ja jää siihen nukkumaan ja tunnustan että aika usein jos vierestä kuuluu käninää lykkään rinnan suoraan suuhun enkä edes katso missä tutti on :p
Näin olen huomannut että herään itse vähiten ja saan nopeammin unenpäästä uudelleen kiinni vs liikuttelu sänkyyn ja pinnikseen.
Herätään mun sängyssä usein niin että knääpiö on saattanut olla jo tovin hereillä katselemassa kun mamma vasta aukoo silmiään :O

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei jäänyt ne megaunet yhden kerran ihmeeksi. Sama toistui viime yönä. Nukkumaan 22.30, tutilla hiljennettiin viiden aikaan ja herätys vähän jälkeen 7. Sitten vähän ennen kahdeksaa aamumaito. Vähän jänskätti, että jaksaako tuo odottaa siihen asti, mutta hyvin meni ja pysytään siis edelleen ruokailujen suhteen aikataulussa.

Miksi ei maitoa voinut antaa heti kun heräs? Vai eikö oikeesti ollut siinä vaiheessa vielä nälkäinen? Meillä on kiljuva nälkä pienellä jo lyhyempienkin unien jälkeen vaikka syö kiinteitäkin :-)

No tietty olisi maitoa saanut aiemmin, jos olisi ollut kiljuva nälkä, mutta kun ei ollut.

Me tehdään aina ensin pojan aamupesut ja vaatteidenvaihto, ennen kuin ryhdytään aamupalalle ja poika nauttii oman aamumaitonsa samoihin aikoihin, kun me muutkin ollaan aamupalapöydässä. Eli myös silloin, vaikka olisikin yöllä syönyt, niin aamumaitoa ei tule ihan heti. Omassa huoneessaan ei syö muuta kuin sen yömaidon, jos sille on tarve ja kun nyt tuolloin jo oli aamu, niin joka tapauksessa olisi silloin noustu ylös. Ja normaali päivärytmi on se, että aamupala klo 8 ja siitä eteenpäin ruokailuja on aina 3 h välein. Tietenkin nyt pientä joustoa on aina, mutta tuohon pyritään. Eikä poika kyllä sitä maitoa koskaan heti aamuisin vaadikaan, vaan on jo tottunut tähän rytmiin. Ja selkeä päivärytmi taitaa olla pitkälti syynä tähän hyvään nukkumiseenkin. Jo esikoisen aikaan huomattiin sen merkitys ja nyt vain ryhdyttiin aikatauluttamaan asioita jo pienemmällä iällä ja näköjään ihan hyvin tuloksin.

Ja jotta kukaan ei nyt asiaa väärin ymmärrä, niin missään nälässä emme poikaa pidä tai anna hänen odottaa ruokaansa nälkäisenä, jos kello ei vielä ole tarpeeksi. Olemme vain jo pidempään pitäneet yllä tiettyä aikataulua, joka on itsestään ruvennut vakiintumaan täsmällisemmäksi pojankin oppiessa rytmin.

Meilläkään ei isompi vaadi ruokaa heti herätessään. Kyllä pojat sitten ilmoittaa kun niillä on nälkä. Ja ei meilläkään kyllä nälässä pidetä :P

Takaisin