kauneudenhoito (hiusten värjääminen, meikkaaminen, ripsien pidennykset ym.)

Mä oon jo pitkän aikaa käyttänyt shamppoona, hoitoaineena ja hiusvärinä (oon aina värjänny itse) luonnontuotteita koska mulla alko hiukset oheneen ja hiuspohja oli tosi huonossa kunnossa. Hiukset kyllä kasvo nopeesti mutta niitä myös lähti tosi paljon ja selvästikkään uusia ei kasvanut tarpeeks nopeesti.
Ihan perus kemikaali-/kosmetiikkaosaston myyjä sano että ehdottomasti kannattaa kokeilla ekotuotteita.
On todella auttanut!
Enkä aijo niistä luopua.
Sitä paitsi, ne tuoksuukin paljon paremmilta :)

Mä meikkaan muutenki tosi harvoin, joten en sitä rajoita raskaus aikana. Mutta hiuksia en värjää raskaus aikana sama oli kun esikoista odotin. Hirveä tyvihän on jo nyt koska viimeks syyskuussa ennen pojan ristiäisiä värjäsin enkä sen jälkeen saanu aikaseks ja nyt en voi.:D Mut mies tarjos viimekski synnytysen jälkeen kampaaja käynnin kuin myös nyt ni on se niin kiva piristys ku pääsee rentoutumaan ja joku vaan näprää hiuksia.:)

Missään nimessä ei tukan värjäämistä, enkä suosittelisi ripsienpidennyksiäkään :D Itse luovuin kokonaan värjäyksestä ja ripsistä nyt joulukuussa kun sain raskaudesta tietää, enkä halua altistaa vauvaa jo nyt noille myrkyille, meikkaankin vain silloin kun olen menossa kuntoutukseen, sekään ei ihan suotavaa ole... T. Parturi-Kampaaja-Ripsiteknikko

Uusissa neuvolosuosituksessa sanotaan, että hiuksia tulisi värjätä harvemmin raskaudenaikana (toinen lähde sanoo, että mieluiten raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ei ollenkaan). Mutta mustaa hennaa tulee vältää kaikissa olosuhteissa.

Jep, koska sehän altistaa lapsen jo kaikkille allergisoiville aineille ja menee suoraan verenkiertoon, sekä voi myös olla vaarallista äidille... Liian monta tapausta nähnyt ja kuullut ja mustaa hennaa tulis välttää aina kaikissa tapauksissa, komppaan täysin!

En mä sitä sillä ottanutkaan että niitä mollaisit :) meinasin vaan että se on ihan totta ettei ne tiedä tuollaisista kun ei niille tosiaan noita kerrota.

^ Juu raidat on parempi tapa värjätä tukkaa, silloin aineet eivät imeydy verenkiertoon kun eivät kosketa päänahkaa :) Ja tyvikasvu ei ole niin armoton...
Sori mutta kyllä ne väriaineet imeytyvät raidoistakin verenkiertoon! Väriä irtoaa iholle nukkuessa, suihkussa ja muutenkin hiuksen ollessa kosketuksessa ihoon, tästä syystä suositeltavaa olisi värinpoistolla tehtävät värjäykset, värinpoisto nimen omaan poistaa sitä väriä, eikä irtoa pesussa :) Mutta jokaisella omat tapansa hoitaa päänsä raskauden aikana :)

^ Mutta eivät ne imeydy suoraan siinä värjäysvaiheessa kuitenkaan, eli huomattavasti vähemmän raidoituksessa pääsee verenkiertoon värjäysaineita, kuin tavallisessa värjäyksessä.
Ja onhan värinpoistossakin käytössä aika rajuja kemikaaleja, jotka ovat suoraan kosketuksissa päänahkaan, ellei sitten tehdä värinpoistoa raidoitusmenetelmällä... se varmaan se paras vaihtoehto olisi?

Takaisin