Kantovälineet ja kestovaipat

Mä ajattelin yöllä ja kylässä käyttää kertiksiä varsinkin alkuun!!
 
Mä tykkään siitä äp:n oranssista tots bots vaipasta, ne omat imut ei tosin oo ehkä mitkään parhaat, mutta eiköhän neki tuu testattua vastasyntyneen kanssa, esikoiselle sain sen vaipan käsiini vasta pojan ollessa n. 3kk, joten ei enää ne omat imut riittäneet millään. Yksilöllisiähän noi on et mistä tykkää ja mistä ei :) Mut se on ainaki semmonen vaippa mikä on kivan pieni, mut menee sit kuitenki niillä isommilla säädöillä yli puol vuotta (joillekkin menee vielä 1-vuotiaana!). Mä tykkään käyttää vastasyntyneellä harsoja+kuorta, villahousuja tein myös jonkin verran mut meijän jätkä oliki niin iso et olin mitottanu ne hieman liian pieniks :D Ja jotenkin ite tykkäsin harso+kuori yhdistelmästä, kuortaakaan kun ei joka kerran jälkeen tarvi pistää pesuun.
 
Mä löysin kirpparilta ihan uuden tots botsin imuineen kahella eurolla :) nyt niitä taitaa löytyä kolme. Pääsee sit testailemaan :P
 
Voikun mäki löytäisin niitä halvalla ! Tai oikeestaan mitä vaan minivaippoja tai harsoja, koitan malttaa rakenneultraan ja sit kun se lapsen olemassa olo taas konkretisoituu itelle niin voi rauhassa antaa sen pesänrakennusvietin sekä tarvikkeiden hamstrauksen tulla.. :) Vaikkakin aika vähän on tarvittavia juttuja, mut kiva on sit koittaa tehä löytöjä niiden kamojen suhteen mitä tarvitaan.
 
Harmittaa niin vietävästi. Alkaa olla kaikki vaipat pieniä tuolle taaperolle. :/ Vähän tuntuu nyt löytyvän halvalla vaippoja et sais isompia, onneksi on tää seuraava käyttäjä tulossa nykysille. Mä käytettynä ostan melko varautuneesti,vaikka muuten suosin kirppareita..mutta kerran ostanut vaippoja jotka hais ihan kaameelle kastuessaan.. ei auttanu etikat/ teepuuöljy ei mikää. Meni rahat niin hukkaan, ja tuntu et joutu entisiä vaippoja pyörittää useamman kerran ku haju tarttu niihin. Tuo yks syy siihen miksi mies ei ole oikein vakuuttunut kestoista..
 
Mitä mä olen kestoja nähnyt töissä niin hais pahalle :sad001 En sit tiiä enempää, kai se riippuu käyttäjästä ja merkistäkin..
 
Jännä miten voikin olla eroja.. nuo mitä meille uutena ostettu ja nyt käytetty niin ei haise. Mies sietää ne (kakkavaipaa ei kuitenkaan suostu vaihtaa) mutta siis ei pissisinäkään haise sen enempää ku kertsi.
 
Ei kyllä meilläkään, paitsi yövaippa ennen pesua.
Keittopesut, riittävän väljä kuivattaminen, ecoverin huuhteluaine ja etikka & sooda on toimineet meillä.:)

Mun nenään käytetty kertsi haisee kuolemalle.:dead:
 
Joo ei ne kertsitkään hyvältä tuoksu, mutta on jotenkin pinttynyt mieleen (ja nenään :D) se haju kun piti yhdelle asiakkaalle vaihtaa vaippa ja vedin sen kestovaipan sieltä repusta ja tarkastelin sitä vähän että miten se toimii ja sit tuli se pinttyneen pissan haju nenään....
 
Kyllähän kestovaipat VOI haista, se on totta. Mutta syy on sit kyllä käyttäjässä todnäk koska yleensä sen hajun saa pestyä pois. :) toki voi olla ettei käyttäjä itse hoksaa mitä vois asialle tehdä mut kikkakolmosia on paljon. :P
 
Mie käytän teepuu öljyä! Nyt vaan raskaus aikana haju ei ookkaan miellyttävä :/ Hajun saa kyl pinttymään näköjään jos ei kikkakolmosia tiiä.
 
Onks teillä vesipihi pesukone? Auttaisko lisähuuhteluiden käyttäminen? :) ootko kokeillut liottaa vaippoja etikkavedessä yön yli? Mä laitan lisäksi etikkaa ja ruokasoodaa ihan joka pesuun.
 
Uus kone ja taitaa olla vesipihi tosiaan. Vaippa pyykkiin pistää esipesua ja lisähuuhtelua. Muutaman kerrankeittopesty.. Etikkaa ja teepuu öljyä tykkään käyttää , miettiny vain että mitähän tuo kone tykkää etikasta.. Joskus omv:n sivuilta luin että kaikki koneen osat ei siitä tykkäis..?
 
Mä kaitoin edellisen koneen aikaan joskus sinne rumpuun pyykkien sekaan jo vettä (siis kastelin pyykit). Jotkut koneethan punnitsee pyykin ja ottaa veden sen painon mukaan. Ja sit lisähuuhtelut päälle.

Mä en ookaan kuullut tuosta etikan sivuvaikutuksesta.:wideyed: Mut senhän vois "ohittaa" niin, että liottais pesua odottavat vaipat koneessa? Ei menis niin paljon etikkaa koneeseen.
 
Tulee kysymys vähän ohi keskustelun mut osuu otsikkoon kuitenkin, eli minkä merkkisiä kantoliinoja kokeneemmat liinailijat suosittelisitte?
Ostin aikanaan kimperin trikooliinan kirpparilta ja olin siihen tyytyväinen, mutta se kävi pian liian joustavaksi vauvan kasvaessa.
Nyt toivoisin voivani kantaa pidempään liinassa ja mietinkin mikä olisi sellainen liina, joka olisi yhtä helppo sitoa ja miellyttävän pehmeä materiaaliltaan.
 
Hig a bubin trikooliina on ollut hyvä :)
Ja rengasliina on Hoppediz. Siinä on vahvat hyvät renkaat.
 
Kannattaisko ottaa trikoo vai rengasliina? Kumpi olis helpompi\nopeampi? Tokihan se varmaan käyttäjästä riippuu, mut kysyn nyt silti..
 
Mulla on trikooliina esikon jäliltä ja ajattelin sitä käyttää näillekkin kavereille. Se oli tosi näppärä käytettävä ja helpotti ajoittain elämää huomattavasti. :)
 
Sain tuossa vauvanvaatesäkissä 2 imua ja kuorta.. ja eikö äp tule kans kestovaippa? Nyt sit mietin, että voisin ne antaa eteenpäin, kun meillä tuota kestoilua ei tulla harrastamaan. Mutta minne ne antaa? Onko täällä ketään kuka ne haluaa ? :)
 
Takaisin
Top