Onko teillä ollut mitään puhetta tarkemmista tutkimuksista neurologin tai foniatrin luona? Meillä viime syksy oli myös tuota, että puheterapeutti vain tarkkaili lasta. Hän pyysi myös psykologin mukaan tarkkailuun ja yhteisestä suosituksesta kehottivat hakemaan lähetteen neurologille. Jonottamaan toki varmaan joutuu (me saimme lähetteen marraskuussa, peruutusajan neurologille joulukuussa ja tutkimukset on nyt maaliskuussa), joten en tiedä sitten miten teidän muuton kanssa sopii yhteen :/
Oletteko kokeilleet viittomia? Meidän lapsi ei myöskään oikein tajua kuvia, mutta viittomia toistaa aikuisen perässä, joskus myös yrittää toistaa sen viitotun sanan. Viittomia löytää papu.netistä, näille on myös kännykkäsovellus Viito.
Mä olen ainostaan lukenut kaksikielisyydestä, ja nekin lingvistien enkä neurologien tai psykologien näkökulmasta, mutta sanoisin myös että kommunikoinnin jättäminen yhteen kieleen ei edistä lasta puhumaan oppimisessa.
Oletteko kokeilleet viittomia? Meidän lapsi ei myöskään oikein tajua kuvia, mutta viittomia toistaa aikuisen perässä, joskus myös yrittää toistaa sen viitotun sanan. Viittomia löytää papu.netistä, näille on myös kännykkäsovellus Viito.
Mä olen ainostaan lukenut kaksikielisyydestä, ja nekin lingvistien enkä neurologien tai psykologien näkökulmasta, mutta sanoisin myös että kommunikoinnin jättäminen yhteen kieleen ei edistä lasta puhumaan oppimisessa.