Käsityöt

Adelheid Ottobre -lehdis on helppoja ja hyviä kaavoja, joskin ovat vähä leveitä. Sitte jujunalta voi tilata basic for babies -kaavapaketin, sen blogis on kuvallisia ohjeita ompeluun :) Itte teen nuosta ja sitte nyt ku on alkanu taidot kehittyä niin oon alkanu itte piirtään kaavoja.
 
3d1de4d551d1a8655f107bde0cbbdf96

Meijjän apinalle pesä. ♡
Yllättävän hyvin ompelu sujui, vaikka useampaan vuoteen en oo kummempaa tehny kuin housunlahkeita lyhentäny.
 
Ootteko unipesää tehny? Mistähä löytyis ohje. Ja onko vaikee tehä ? :)
 
Minä ainakin unipesän nimikkeellä ompelin tuon tuossa ylempänä ja se on suuri käsityö 2/16 lehdestä ja oli tuonne aikasemmin linkitetty kans vauvanpesä ohjeita.
 
Nii just! Hädissäni jo kerkesin kysellä kun kännykällä Google ei näyttänyt ohjeita. Tietokoneelta löyty sit :) jos sitä parin viikon päästä äitiyslomalla kävis ompelemaan.
 
Onko kukaan kokeillu tehdä tavallisesta topista imetysversiota? Mietin kun ois aikalailla edullisempaa ostaa pari tavan toppia ja katkaista olkaimet ja kiinnittää napilla/nepparilla. Ajaisiko asiansa?
 
Vois toimia! Tai niitä klipsujaki vois saada ostettua jostain. Mä otin irti vanhasta, liian isosta topista irti ne klipsut ja pitäis tehdä uus toppi.
 
Ainakin kotikäytössä luulis menevän... On aika hintavia kaikki imetysvaatteet ja sit jos ei onnistukkaan imetys nii menny rahaa hukkaan. Ensi viikolla testaan miten toimii! :)
 
Ihania pussukoita! Olisin kans halunnut ton pätkiksen haalarina, mutta mummo ei suostunut tekemään ja itse en viitsinyt alkaa noin vaikeaa yrittää.
 
Onpas ihania vaatteita, Niemja, olet kyllä hyvä ompelija! Mä neuloin yhtä nuttua ja nyt kun aloin ompelee saumoja, niin huomasin oleellisen virheen ja alkoi ottaa ihan törkeesti pattiin...argh! Ei ehkä pysty nyt just korjaamaan.. sapettaa niin paljon kun pitäis tosi paljon purkaa.. argh
 
Kiitos, on täs tullu harjoteltua!
Mua ärsyttää kans neuleis ja onpeluksis virheet jos teen, muut ei huomais muttaku itte tietää nii häirittee :D
 
Sonjuska, diy imetystoppi ja helppo imetystoppi googlehaulla löytyy hyviä ohjeita :) yritin yhtä blogia tähän linkata missä oli tehty semmonen boob-tyyppinen luukku kahdesta normitopista :) mut en ny osannu linkata :facepalm:

Mä tein vauvalle mm. tommosen pussimallisen yöpaidan ja potkarit.. pitäs vielä muutama kietasubody nepittää (yöks..) ja muutenki tejä valmiiksi esikolle läjä keskeneräsiä ku kohta sitä ompeluaikaa ei sit niin ookaan :smiley-ashamed00420161127_135446.jpg
 
Nää on kyllä ihan huikeita teoksia mitä teillä on täällä..! :eek:
Ollapa ompelija itekin. Kone kyllä löytyy, mutta niin harvakseltaan tulee kaivettua sitä esiin, ja mitään lahkeenlyhennyksiä monimutkasempaa en oo kyllä vuosiin tehnykään. Ehkä sitä joskus taas..

Lisäksi on taas semmonen neulomaton kausi meneillään, kun on parikin keskenerästä työtä, mitä en vaan saa loppuun. Mietin jo, että jos purkaisin ne ihan suosiolla, kun toinen on ollut vaiheessa jo kohta vuoden, ja toinen vaan tylsistyttää. Ehkä sitä sitten sais inspiraation tehdä taas jotain loppuunkin asti, kun kaikkia kivoja lankoja on kuitenkin tullut hamstrattua :P
 
Bjorkm mä sain keväällä valmiiksi villatakin mikä oli 10 vuotta työn alla :D 86cm kirjoneuletakki mitä aloin siskolle kutoa ku se syntyi..
 
Takaisin
Top