Käsityöt

Jos jollain on mielessä joku kiva sekä tytölle että pojalle sopiva villatakin ohje niin otan vastaan! :D

Hei Adelheid, mun ihan lemppariohje löytyy Novitan lehdestä Kevät 2010 s. 92, jossa neuletakki, housut, myssy, tumput ja sukat, mitä olen paljon neulonut Novita Wool langalla, joita löytyy niin pojille kuin tytöillekin sopivissa väreissä.
 
Kohta lähdössä hakemaan pätkis neuleeseen lankoja.. Saa nähdä koska tulee valmista ("muutamia" töitä odottamassa valmistumista jo ennestään)...
 
Mä aloin kans esikoiselle tekeen villapaitaa talveksi. Vauvalle aloitan sen jälkeen villahaalarin kutomisen.
 
Tässäpä se suuri aherrukseni on! Nauhat ja napit hommaan sitten kun sukupuoli selviää synnytyksessä ^^ seuraavaks tuloillaan neuletakki ja housut. Kastemekon kanssa ajattelin tehdä tossut ja ehkä jonku myssyn myöhemmin. Pitää vain etsiä nätit mallit ,jotka käyvät sekä pojalle että tytölle :)
 

Liitteet

  • pienempi kuva kastemekko.jpg
    pienempi kuva kastemekko.jpg
    314.3 KB · Katsottu: 79
Aion tehdä vauva peiton, kaava jo bongattu ravelrystä. Ehkä askartelen myös jonkinlainen mobiilii jos aika vaan riittää. Nimimerkki "käsityöhullu" :blob5
 
0ea8a3de3e5682864c969a90e9406e5f

Tein tämmösen 50cm kietasubodyn tulevalle ♡ esikoisella pitkähihanen ja yöhaalari samasta kankaasta.
 
Olen niin kade niille, jotka osaa ommella ompelukoneella ja ennen kaikkea suunnitella itse vaatteet. Itselle on ihan älyttömän työlästä ja siksi ompelu jää tosi vähälle. Osaksi myös siksi, että mun tarkkaan silmään pitäisi olla myös saumuri olemassa ja kaavat kaikelle.
 
Mä väkersin pienelle virkatun pupusen ja ompelin vauvapesän. Sen kanssa meni kyllä lopussa ihan hermo kun alareunan huolittelu olikin astetta hankalampaa vinonauhalla.. lensi pari kertaa kaaressa ja lopulta harmitti myös kun olisin halunnut vähän leveämmän pesästä mutta kaipa se tuohon ainakin pienen hetken mahtuu :D
 

Liitteet

  • 1478806382510.jpg
    1478806382510.jpg
    56.6 KB · Katsottu: 70
  • 1478806412092.jpg
    1478806412092.jpg
    74.3 KB · Katsottu: 67
Kiitos! Ihanasti saa tuhlattua tilkkuja, ei ihan riittäny koko bodyyn tuo tilkku :D
 
Takaisin
Top