Käsityöt

L82day <3

Puuhakas puhuja
Helmimammat 2017
Aloittaisin ketjun käsitöistä. Täällä voi vinkata hyviä ohjeita ja tulla laittamaan kuvia tekeleistä. Onko jollain hyvää ohjetta toukkapussista? Itse olen kova neulomaan ja virkkaamaan, mutta ompelua en ole harrastanut vuosikymmeniin. Onko muita neuloosin saaneita? Olen mm. Tehnyt, nuttuja, pipoja, lapasia, sukkia ja sellaisia peittoja. Nyt pitäisi aloittaa jotain tekemään, jotta saisi isompitöisiä valmiiksikin...
 
Hei tää on kiva! Mä tossa just yks päivä Googletin ohjeita vauvan neuleisiin. Täytyy lähteä tarvikeostoksille, kun kotiin pääsee.
 
Lankamaailman sivuilla oli hyvät vanttuut ja sukkaohjeet vauvoille.

Novitan sivuilla novita niitty langasta tehty neulehaalari oli kiva tehdä. Se on levenevä alaspäin. 10 napilla saa auki; ylhäältä ja haaroista.

toukkapussia itse sovelsin useammasta ohjeesta. Kaivan esille myöhemmin ohjeita :)

Edit; Googleen sana toukkapussi ja toinen linkki ylhäältä; lukijoiden toiveesta ,ess kotimaa.. Sitten muokkasin niin ,että sen pääosan otin pieni lankarulla -blogista. Löytyy samalla googlehausta linkkien joukosta. Sen jälkeen ,kun työssä oli se 124 silmukkaa..
 
Muokattu viimeksi:
En nyt muista saiko tänne linkata ja mitä mut googlaamalla inspiraationvietavana -blogia löytyy paljon kaikkia ihania ideoita ja ohjeita! Itse aion ittelle ja kaverille virkata semmosen pöllöt -vaunulelun/koristeen :)
 
Täällä on tällästen teko kesken :D ilman ohjetta aloin vaan kokeilemaan, että mitenhän tulis kiva :) jalkaterä-osa virkattu ja nilkka sitten kudottu :) nyt pitäs pari saada aikaan :D

Tilkkutäkin alotin kans, kun ehkäsy jäi pois. Ideana oli että toinen puoli sopii pojalle ja toinen tytölle :D nyt sit päätin oottaa rakenteeseen et selvii kumpi tulee niin työstän loppuun, ja myöhemmin lisää sitte toisen puolen :D

Tumput ja sukat on kiva tehdäkun on aika aaltomaista tää mun teko :D
 

Liitteet

  • WP_20160818_19_58_44_Pro.jpg
    WP_20160818_19_58_44_Pro.jpg
    488.1 KB · Katsottu: 75
Minä myös varsinkin näin syksyisin erikoistun käsitöihin. Imetystyynyn ompelin edelliselle, mutta ehdin sen jo myydä. Onneksi kaavat tallessa, joten meinasin sen taas väsätä. Myös babynestiä meinasin ommella, jostain blogista nappasin jo kaavat talteen.

Toukkapussin tein perheemme edelliselle tulokkaalle ja se toimii edelleen :). Olen myös virkannut kaikille tilkkutäkit ja sen olen aloittanut myös tulokkaalle.

"Conversen" tyylisiä tossuja myös olen vauvoille virkkaillut sekä perus sukkaa ja tumppua. Sama juttu...Googlesta löytyy kaikki :)

Vielä en ole sen suurempaa kipinää saanut tulokkaalle muuta tehdä, mutta eiköhän se tässä iske, kun tätä ketjua seuraa :D
 
Oiii rakastan käsitöitä! Odotan, että väsymys menis sen verran ohi, että jaksaisin jotain työtä aloittaa. :sleep002

Teettekö tilkkupeittoja sillä isoäidin ohjeella vai millä?
 
Mä olen yhden kaksi tehnyt isoäidin neliöllä ja yhden novitan afrikkalaisilla kukilla.
 
Oih, ihanaa kun löytyi muitakin käsityöintoisia! Laittakaa ihmeessä parhaat linkit tänne. Vauvan conversetossut olisi kyllä hyvät! Itsekin mietin tilkkutäkin tekoa ja jossain näin sellaisen aivan ihanan pöllötilkkutäkin, mutta se näytti kovin työläältä..notta minkähän ikäinen lapsi olisikasn kun se olisi valmis. Laittakaa ihmeessä kuvia! Kiitos Suzille - ihanat töppöset tulossa!

Baabuska, kummalla valmistui nopeammin: isoäidin neliöillä vaiko afrikkalaisilla kukilla?
 
Esikolle kudoin hahtuvahousuja kestoiluun useammalla ohjeella, mies teki toukkapussin mut se jäi vähälle käytölle meidän kuumakallella. Semmosia neulottuja/virkattuja converseja saatiin parit lahjaksi mut ne ei tullu käyttöön ku eivät pysyny meidän typyllä jalassa :bored:

Nyt olis muutamat kankaat ostettuna kietasubodyja ja muksujen samisteluvaatteita varten :) tilkkupeitto/leikkialusta mietinnässä.. esikolla jäi suunnittelun asteelle vaik kaikki vanut jne tuli valmiiksi hankittua:facepalm:
 
Mulla on peitto tuolla vireillä, mutta jotenki oon vaan laiskistunu puikkojen heilutuksen suhteen taas. Mutta josko se tästä kun syksy kylmenee, sillon tulee usein inspiraatiota enemmän.

Tilaan kans Novita lehteä, niin sen ohjeista tulee suurin osa mun luomuksista. Ja nimenomaan neuloen, virkkuukoukku ei vaan sovi mun käteen, eikä tuu nättiä jälkeä sitte millään.
Ompelukonekin löytyy, mutta aika vähäsellä käytöllä se kyllä on...
 
Mä teen parhaillaan sitä kakspuolista harmaa/turkoosia vilttiä pienelle. On niin kivat värit et menee tytölle ja pojalle :) En just muista mist lehdest mut täsä muutaman numeron sisällä tais se olla.
 
Itse väkersin tänään drops designin ohjeella drops alpaca langasta mustikkapipon. Kauhea työ tehdä kun lanka on tosi ohutta. Mutta ai että on pehmoista lankaa. Vois jotain isompaakin kirjoneuletta tehdä joskus ^^

Ostin lankamaailmasta blend bamboo langalle vauvan ohjeita vihkosen. On tosi viilentävä lanka kesällä (olen tehnyt neuletakin itselle) niin teen sitten kevään puolella vauvalle kesävaatetta :)
 
Juuri tässä suunnittelin reissua Lankamaailmaan. :) Taidan nyt kääntyä siihen isoäidinneliöpeittoon... Ehken sitten kyllä mitään muuta ehdikään tehdä. :joyful:Paljonko tuollainen ohjekirja maksaa siellä?
 
Onko vinkkejä, että mistä käsityöstä kannattaisi aloittaa, kun olen tähän mennessä onnistunut kutomaan vain kaulaliinoja...? :shy: Oisko täkki helppo aloitus, niistä neliöistä? Toukkapussin haluaisin kutoa kans.
 
Tein juuri ekan harjoitusneliön ja tää on kyllä helppo ohje. Kun saa tehtyä ensimmäisen neliön niin muut menee samalla kaavalla. :)
 
Mulla on kaks peittoa tulos esikoisen ajoilta ku alotin, empä oo vieläkää jaksanu/kerinny kutoa. Esikolle piti kutoa vaikka ja mitä lopuksi sain tehtyä ristiäisiin palmikkoneuletakin :D

Esikolle oon ommellu paljo vaatteita ja tein babynestin (mikä on koiralla nykyään :D ) ja aattelin ommella tulevallekki, pitäis vaan ettiä taas kietasubodyn kaava :)
 
Takaisin
Top