Käsityönurkka

Aloin eilen virkkaamaan niitä "solid square" eli suomeksi kai yksivärinen neliö. Kaivoin kaapista sinistä ja harmaata seiskaveikkaa, ajatuksena tehdä vaikkapa vaunuihin pikkuviltti niistä palasista. Ne on tosi nopeita virkata ja miellyttää mun silmää enemmän kuin tavalliset isoäidinneliöt. 😊 Pitää laittaa kuva kunhan saan ensimmäiset palaset yhdisteltyä, se on oikeastaan se työläin vaihe kun en vieläkään ole jaksanut opetella miten yhdistetään palaset virkkaamalla. 🫣 Meinasin ensin tehdä merinolangasta että kehtaisi käyttäö paljasta ihoa vasten, mutta meillä on jo niin monta käsintehtyä merinovilttiä että vaihtelu virkistää!

Milläköhän langalla voisin korvata Novita Cotton feelin, joka on poistunut valikoimista? Löysin ihanan unipupun ohjeen. En ole kovin kokenut virkkaaja. Olen enemmänkin neulonut. Haluaisin kuitenkin koittaa tehdä tuota pupua🥹❤️ Linkki ohjeeseen tässä: https://novita.com/patterns/kaino-v...aBtqS71IwbDzqGIp3yVZ1j3oLbzxmOK4Vr0N15ZRwFlWY

Mä sanoisin että joku dropsin puuvillalangoista varmasti ajaa asiansa. Safran, paris, muskat, mitä näitä nyt on. Pitäis saada sellainen näppituntuma niihin että tietäisi tarkemmin suositella jotain, kun itse en juurikaan puuvillalankaa ole käyttänyt. 😄 Nopea lisäys, tuo muskat on myös DK-vahvuinen lanka eli jos ominaisuudet muuten sopii niin se voisi olla kai vaihtoehto?

Mä sanoisin että joku dropsin puuvillalangoista varmasti ajaa asiansa. Safran, paris, muskat, mitä näitä nyt on. Pitäis saada sellainen näppituntuma niihin että tietäisi tarkemmin suositella jotain, kun itse en juurikaan puuvillalankaa ole käyttänyt. 😄 Nopea lisäys, tuo muskat on myös DK-vahvuinen lanka eli jos ominaisuudet muuten sopii niin se voisi olla kai vaihtoehto?

Hei kiitos!❤️ Muskat näyttäisi olevan kutakuinkin vastaava lanka☺️

Pupun pää valmis!🥳 Oon aika ylpeä tästä, koska en oo pahemmin virkannut. YouTube on kyllä pelastus! Sitten vielä vartalo ja silmien, nenän ja suun kirjominen. En vaan oikein älyä, miten ne kirjonnat päätellään🤔View attachment 157419

Tää on aivan ihana! En osaa antaa vinkkejä silmiin ynnämuihin, mun virkkausosaaminen taipuu tasan neliöihin. Tai muuta en ole ehtinyt ajatuksen kanssa kokeilla, tää ois kyllä ihana tehdä tulevalle vauvalle myös. 🥰

View attachment 157424View attachment 157425
Mä aloitin eilen tällaisen peiton neulomisen.. 4cm valmiina ja 82cm edessä 😆 Taapero ei arvosta yhtään mun uutta harrastusta 🤷‍♀️

Oi tääkin on ihana! Mikä lanka sulla on? ☺️ Itse väkerrän edelleen sitä virkattua peittoa ja mietiskelen minkä kokoisen teen, kun vastasyntyneelle riittää pienempi mutta olishan se kiva jos taapero voisi edelleen ottaa saman viltin päikkäreille yms. 🤭 Ei kyllä oo enempää lankaa samoissa sävyissä, et tokihan vois tehdä toisen isomman peiton neulomalla.

Oi tääkin on ihana! Mikä lanka sulla on? ☺️ Itse väkerrän edelleen sitä virkattua peittoa ja mietiskelen minkä kokoisen teen, kun vastasyntyneelle riittää pienempi mutta olishan se kiva jos taapero voisi edelleen ottaa saman viltin päikkäreille yms. 🤭 Ei kyllä oo enempää lankaa samoissa sävyissä, et tokihan vois tehdä toisen isomman peiton neulomalla.
Joku tämmönen minkä ohi en päässyt kaupassa värin takia.. ominaisuuksista en tiedä mitään, mut on ainakin mukavan pehmeää. ☺️

Liitteet

• IMG_5880.jpeg
    IMG_5880.jpeg
    879.7 KB · Katsottu: 9
Tää on aivan ihana! En osaa antaa vinkkejä silmiin ynnämuihin, mun virkkausosaaminen taipuu tasan neliöihin. Tai muuta en ole ehtinyt ajatuksen kanssa kokeilla, tää ois kyllä ihana tehdä tulevalle vauvalle myös. 🥰
Kiitti!❤️ Minäkään en oo aiemmin virkannut muuta, kun isoäidin neliöitä😄 eli ei muuta kun kokeilemaan😊👍 vaikeinta oli tehä aloitus, kun tossa ohjeessa se on vähän epäselvästi kerrottu. Googlaamalla selvis, että se on "taikarengas". Aika monta kertaa piti harjoitella YouTuben avulla, että aloitus onnistu😅 ja noiden korvien teko oli aikamoista nyhräämistä!

Kiitti!❤️ Minäkään en oo aiemmin virkannut muuta, kun isoäidin neliöitä😄 eli ei muuta kun kokeilemaan😊👍 vaikeinta oli tehä aloitus, kun tossa ohjeessa se on vähän epäselvästi kerrottu. Googlaamalla selvis, että se on "taikarengas". Aika monta kertaa piti harjoitella YouTuben avulla, että aloitus onnistu😅 ja noiden korvien teko oli aikamoista nyhräämistä!

Ahaa joo, mää en ikinä käytä sitä alotusta mutta pitäis varmaan opetella. 😄 Monesti ohjeissa se aloitus on aina vaikein tai huonosti selitetty. Korvien kans nyhrääminen on kyllä yks operaatio, tein viimevuonna kummilapselle pupusukat johon neulottiin korvat ja meinas pari kertaa järki mennä. 😂 Mulla ei oo pisin hermo omien taitojen kanssa.

Aloitin vähän aikaa sitten ompelemaan itselleni mekkoa 😊 Toivottavasti se käy sitten myöhemminkin. Yritän yläosan tehdä niin, että sen kanssa olisi helppo imettää.

Olen myös aloittanut sen raskausajan sääpeiton tekemisen suunnittelun nyt, kun puoliväli lähestyy 😄 En vain oikein vielä tiedä, minkälaisentekisin, vaihtoehtoja on niin paljon 🤯 Tilkkutyönä kuitenkin

Hyvähän tästä tuli! Itse on aina eniten kriittinen, mutta mummo joskus sanoi mun käsityökriiseilyjä kuunnellessa että käsityön pitääkin näyttää itsetehdyltä. 🥰 Minusta pupu on oikein sievä.
Kiitos❤️ tottahan se on, että itse on itsensä pahin kriitikko ja tuijottaa suurennuslasin kanssa omia aikaansaannoksia😅 Viisaasti sanottu sun mummolta☺️

Takaisin