kärryt!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jeee [:)] Vaunutkin on viimein saatu kasattua ja ihanat tuntuvat olevan [:)] Emmaljungan City Crossit siis kotiin saapui vkoloppuna ja odottelee nyt tuolla pikkasen huoneessa valmiina vastaanottamaan käyttäjänsä [:)] Tuntuvat oikein hyviltä ja jämäkiltä. Kova city koppa on ensimmäisen talven ajan käytössä, on siis lämpöisempi ja enemmän pesämäinen pikkasen nukkua.

Mä oon nyt alkanu epäileen sittenkin meidän vaunuja... Toivottavasti tää on vaan ohimenevää!!
Eipä muuta, mutta mitäs sitten kun vauva puolenvuoden ikäisenä ainakin haluaa varmaan jo nähdä sieltä vaunuista eikä vaan maata, niin mitäs mä sitten teen kun ei sitä pohjaa saa nostettua?!?! Eikä siinä vaiheessa vielä oikein ratasosaa viittis vaihtaa.... Voi rähmä.

Me tilattiin naa kaksosten rattaat, menee hetkinen ennen ku saadaan ne...10 vkon toimitus...no onneksi niita ei heti tarttee, ja sit viela maxi cosin turvaistuimet..

http://www.teutonia.de/index.php?id=588

iines* kyllä meillä pojan ollessa 7kk vaihdettii ratasosaan kun osasi itse istua. Siihen vain lämpöpussi tai makuupussi niin hyvin meni. Ja kun nukahti niin selkänoja makuuasentoon. Ja sitä ennen joskus pidin tyynyä kovan kopan sisäsällä että näki vähän maisemia jos siis heräsi liian aikaisin ja olin vielä kävelylenkillä. Pidin tyynyä siellä kärryjen alla olevassa (miksi sitä nyt kutsutaan, kauheeta ihan tyystin tuli ajatuskatkos) säilytystilassa.

Mun yks tuttu vaihto kans ratas osaan jo vähän ennenkö lapsi oli puol vuotta. Se lapsi kampes itteensä aina sieltä pystyyn niin se sano että rattaat oli heille parempi. Tosin tää kyseinen henkilö nyt tekee välillä kaikkee mitä mä ihmettelen. En tiä onko sitten kaikkein paras esimerkki...[:)]

Jee! Kärryt tuli tänään [:)] Oon ihan tyytyväinen. Tosin hieman oli yllätys ku olivat aika matalat. 

Jippii - Oran vaunut ja turvakaukalo valmiina! Olipa nopeaa toimintaa: viime viikolla kävin jälleenmyyjällä hiplaamassa, sunnuntaina tilaukseen, keskiviikkona matkahuolto toi kuistille asti ja just äsken näpättiin renkaat alle.
Onneksi vaihdoin alunperin suunnitellun värin musta-lime beige-mustaksi, on paljon parempi. Ja ihan tosi jämäkät, ja iskälle ja mulle säädettävän työntöaisan vuoksi just passelin kokoiset.
Enää ei puutu kuin kyytiläinen - saakin luvan pysytellä masussa vielä ainakin 10 viikkoa

Höh, nyt tuli pettymys kohtaus!! Vaunukaupasta soitettiin ettei saadakaan niitä meidän tilaamia vaunuja, tehtaalta oli ilmotettu ettei sillä kankaalla ole enään mahdollista saada, vaikka tän vuoden malli onkin. Mä jo aattelin että ne vaunut olis kotona mutta nyt täytyykin miettiä uusiks. Siis uusiks täytyy miettiä millä kankaalla me halutaan ne vaunut... Ja kun mä olisin halunnu just ne tietyt!!!
[:(]

Me käytiin eilen tilaamassa vaunut: Päädyttiin lopulta Emmaljungan City Crosseihin ja niihin vaunukoppa ja ratasosan jalkapeite. Väriksi valikoitui uutuusväri pro coffee. Mä niin tykkään! Nyt sitten vain odotellaan vaunujen saapumista. Antoi niin suuren haitarin toimitusaikaan, ettei voi millään arvioida saapumisajankohtaa. Toivottavasti kuitenkin ennen syntymää [;)]

Me hankittiin Gesslein swing -yhdistelmävaunut. Käyttötarkoitus vaikutti paljon ostospäätökseen. Myyjä kartoitti millaiseen käyttöön tulee eli kaupunkiin vai maalla esim. soratiellä (tulee varmaan paljon jatkossa käveltyä noita sorateitä).Koiraihmisille tiedoksi: sopii kuulemma myös hyvin jos koira kulkee mukana vaunulenkeillä. Elikkäs suositteli näitä ja saatiin heti kokeilla miten kätevästi meni kasaan ja kokeilla miten auton takakontti vetää. Odotan vaan jo että pääsee testailemaan käytännössä vaunuja :)

onko kukaan hommannu vaunuja virosta? onko tietoa hinnoista, onko siellä siis halvempaa? tai kokemuksia laadusta? Meillä on edelleen vaunut saamatta kun vaunuliikkeen ja tehtaan välillä jotain sotkua ilmeisesti... mä olen jo hyvin malttamaton ja haluisin ne vaunut nyt heti.
Mies heitti ilmaan ehdotuksen että lähetään reissuun ja haetaan virosta vaunut. Pääsis vielä viimeselle matkalle kaksin. [:)]
Aiheesta poiketen, Mitäs mieltä ootte matkustamisesta näin loppuajasta?

Mä itte aattelen ton matkustamisen niin, että voihan sitä matkustaa viikoista huolimatta jos vointi sen sallii ja itellä riittää uskallusta. Mä kävin reissun kuusamossa (autossa istumista reissun aikana yht. n.650km) muistaakseni rv 33 tai jotai sinne päin ja voin sanoa että istuminen oli aika tuskaa, ainaki loppumatkasta kotiin. Mutta niin mä jaksoin kuitenki kuusamossaki käydä kiutakönkäällä vaikka välillä piiputtiki aika pahasti [:D]

Enään en uskalla lähtä näillä viikoilla (kohta 37) 100km kauemmaksi kotoa.

Hoo me ostettiin elokuussa vaunut Virosta, vähän Tallinnan keskustasta (siis ehkä 3-4 km ihan keskustasta) Pärnuun päin olevasta lastentarvikeliikkeestä, muistaakseni nimi oli Beebikeskus. Kyselin hintoja ensin sähköpostitse kun tiesin minkä mallin haluan. Sattui olemaan tarjouksessa siellä, ja sain 170€ halvemmalla kuin Suomesta olis saanut. Oltiin joka tapauksessa menossa Tallinnaan, joten ihan mukava säästö tuli siinä samalla. [:)]

Onkos teillä parvekevaunut erikseen?
Me asutaan luhtitalossa tokassa kerroksessa ja normivaunuja voi säilyttää rappukäytävässä alhaalla. Meillä on käytetyt vm. 2005 Briot puolipehmeällä kantokopalla. Aattelin kantaa siinä vauvan ylös. Parvekevaunuja ei vielä ole, ainakin alussa voi nukuttaa tuossa kopassa. Mutta kyllähän parvekevaunut elämää helpottaisi, eikä paljoa maksais.

Me asutaan kaksikerroksisessa omakotitalossa ja meillä on parvekevaunut erikseen. Huomasin esikon kanssa että elämä helpottuu kummasti kun on kahet vaunut. Silloin huusin huutonetistä vaunut hintaan 60e. Sitten kun en enää tarvinnut myin ne samassa paikassa hintaan 75e (eli sain vähän voittookin, oli tuurista kiinni). Nyt huusin myös huutonetistä kakkosvaunut hintaan 120e, laadukkaammat kuin edelliset. Olisin ne aikaisemmat säilyttänyt, mutta tilan puutteen vuoksi silloin myin pois. Nyt meillä on itseasiassa 3 vaunut. Parvekevaunut (huutonet), tuplavaunut (huutonet) ja sitten esikon yhdistelmävaunut (lastentarvike). Noi meidän yhdistelmät on mun mielestä painavat ja siksi halusin erikseen parvekevaunut. Aluksi esikon kanssa rahtasin niitä ylös ja alas. Mutta sitten kyllästyin siihen touhuun. Ja tosiaan kun sain niistä sitten vähän voittoakin. [;)] Mies on ihan ärsyyntynyt kun meillä on nyt siis eteisessä kahdet vaunut ja ylhäällä yhdet. Mutta jos joku asia helpottaa arkea ja siihen rahallisesti pystyy niin musta kannattaa.

Hei.. nyt tulee tyhmä kysymys - voiko vaunuja säilyttää ulkona? ..kun siis mulla on ihan kauhee ongelma, että mihin mä noi kärryt työnnän että olis sit helppo niitten kans lähteä aina liikkeelle, vauvan huoneeseen mahtus mut siinä on elukkaportti ovella ja ne joutuis aina nostaan sen portin yli, enkä mä yksin jaksa.. ja mein eteinen on ihan kauheen pieni. Vaihtoehdot on siis olohuone tai takapihalla katoksen alla. Meneeks ne huonoks kosteessa/pakkasessa tms? [8|]

Ei ne hyvää tykkää ulkona säilytyksestä. Kosteessa homehtuvat äkkiä. Voihan sen rungon tietty pitää ulkona jos ny ei ihan pyryssä oo. Ja nostaa sisälle ennen lähtöä. Mutta onhan se melko vilponen laittaa vaavi ulkona olleisiin vaunuihin.
Muoks. Pienessä eteisessä meänki pitää säilyttää ku toinen vaihtoehto on kylmä ulkovarasto.

Juu.. niin mä vähän kans aattelin ettei varmastikaan kovin hyvää kärryille tee ulkona olla, eipä auta varmaan siis muu ku pitää niitä tossa eteisessä :)

..vähän ehkä menee nyt offtopic, mut jatketaan tyhmien kysymysten/ihmettelyjen virtaa.. nyt kun kaikkialla toitotetaan et tulee taas ennätys kylmä talvi jnejne, ni mitä ihmettä mä ton koiran kanssa teen jossei vauvaa voi viedä ulos yli 10 asteen pakkaseen?! [&:] ..koiran ois vähän niinku pakko päästä päivittäin ulos ja ukko on päivävuoron sattuessa aamupäivästä keskiyöhön töissä - ehdin siis jopa aamulla käyttää koiran kerran, mut pakkohan sen siinä päivälläkin olis ulos päästä.. mitä mä sitte vauvalle siks aikaa keksin - työnnänkö sen joka päivä naapurin ukon syliin että "pidäs tota ny sellanen puol tuntia, mä käyn lenkillä" [8|] [:D] En mä nyt oikeesti mitään hoitajaakaan pysty vauvalle saamaan aina kun ukko päivävuorossa.. voi elämän vaikeus - ois pitäny ajottaa tää vauva-aika kesään, ni olis yks murhe vähemmän! [:D] [:D]

meillä ei mahu kärryt minnekkään muualle ku plohuoneeseen!!! [:@] argh.
tähän asti niitä on pidetty kylmässä ulkovarastossa, ei kai ne siellä pilalle mee?
mut sit myöhemmin pitää ottaa ne sisälle "sulamaan".
Oon miettiny,että jos tosiaan tulee se ennustettu kylmä talvi, niin pääseekö sitä koko talvena kärrylenkille vauvelin kans.. !?[&:]

Takaisin