Juttuja turhamaisuudesta

Talvi on kyl hankala... Esikon kans pitäs pystyä ulkoilemaan, oli sää mikä tahansa. Eikä kuitenkaan kauheesti viitsis laittaa rahaa sellasiin vaatteisiin, joita ei sit enää myöhemmin käytä. Mulla on kahdet äitiysfarkut, ne saa riittää. Pitkähihasia paitoja ja lököreitä pitäs hommata. Mut tosiaan, noi ulkoiluvaatteet on suurin ongelma...
 
Eipä tuu mullakaa toi toppatakki kiinni mahtumaan niin pakko vaikka kirpparilta hommata halvalla joku :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ainakin ootan siihen että näyttää oikeesti siltä että kylmä on tulossa. Viime talvena ostettiin esikoiselle Reiman kovienpakkasten haalari, mutta eihän nii kovia pakkasia sitten edes tullu..
 
Sama kävi mielessä, jollain ohuemmalla takilla ja kerrospukeutumisella pääsee varmaan pitkälle...
 
Minä rasvasin ja öljysin aktiivisesti. Raskausarvet tuli sitten siitä huolimatta aivan viime metreillä, just ennen synnytystä ja kyllähän se harmitti. No eipä siinä. Menettää kuulkaas merkityksensä, ku on tuo makia navasta alas oleva hätäsektioarpi tuossa. :D Tissit imetyksen jälkeen pelkkää nahkaa ja kuppikoko varmaan pieneni alkuperäisestä, mut nyt taas kiva, ku vähän paisuneet. :D

Joitain vaatteita on edellisen raskauden jäljiltä, mutta suurin osa kevät- ja kesävaatteeita, joten syksyllä pitää siis uusia katella. Syksy mennään villapuserolla ja poncholla, mutta ku täällä pohjosessa asustaa niin talvitakkiki on pakko ostaa.
 
Muokattu viimeksi:
Kyllä se vähän pelottaa, että miten raskaus ja synnytys tulee kehoa muuttamaan. Jääkö vatsa roikkuvaksi ja vyötärö katoaa kokonaan, venyykö alapää ihan löysäksi, ja tuleeko rinnoista imetyksen jälkeen vaan roikkuvat tyhjät pussit? Pari viikkoa sitten nuo kaikki asiat ahdisti paljon enemmän mitä nyt. Kyllä kaikkeen varmasti ehtii valmistautua tässä odotusaikana. Uskon että kaikki muutokset oppii hyväksymään viimeistään sillon kun vauva on sylissä :)
Tuleehan sitä silti vähän aina mietittyä, että mille sitä mahtaa tän kaiken jälkeen näyttää, vaikkei sillä nyt oikeasti ole edes loppujenlopuksi kauheasti väliä, kunhan asiat on muuten hyvin.
 
Mulla on nahkapussi vyötäröllä ja just aamulla katselin tissejäni, et siinähän ne roikkuu... Mulla isot rinnat, F-kuppi, oli painovoima tehny tehtävänsä ja päälle viel 9 kk imetys. Mut vaatteet päällä nuo on hyvät. :D Kyl ne muutokset oppii hyväksymään. Ja tosta alapäästä, mulla palautu nopeasti, mies ei kuulemma huomaa mitään eroa entiseen. Ja mäki kuitenkin puskin 4350 g jössikän ulos. Muistakaa jumpata lantionpohjanlihaksia! :)
 
Tilasin just reilulla 80 eurolla alevaatteita mamalicious-verkkokaupasta. Ihania, toivotaan et sopivat... Tilasin 3 peruspitkähihaista, yhden t-paidan ja kaks neulemekkoa.
 
Onko kuinka moni joutunut jo siirtymään väljempiin/ äitiyspöksyihin? Mä en meinaa mahtua enää mihinkää housuihin, mutta valitettavasti ei välttämättä voi syyttää tätä vauvaa kokonaan... on meinaan vähän enemmän makeeta mennyt kun normaalisti....

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
En vielä, mut viikkoja onki vasta 7+0. Ekas raskaudessa käytin ainakin viikolla 14 vielä tavallisia farkkuja, sen kyllä muistan et vähän alko kiristää. Saas nähdä miten nopsaan nyt pömpsähtää masu näkyviin.
 
Mulla meni esikkoa odottaessa viel viikol 17 omat vaatteet päälle.. nyt ei sit mee enää ku yhet löysät farkut jalkaa ja tosiaan viikkoja on vaa 8+0.. :eek:
 
Vai! Te ootte pitkään selvinny omilla! Mä jouduin kyllä viimekskin jotain 9viikon tietämillä siirtymään äitiyshousuihin.. ja ens viikollahan tässä vaihtuu jo ysiksi, joten ehkä ne vaan on jo kaivettava esiin! :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
H-T: eipä mene normi farkutkaan enää... liikaa on ruoka maistunut nyt pari viikkoa :/ kompensoin kyllä hedelmillä ja silleen mut nyt huoli siitä että paljon painan synnytyksessä tätä menoo...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mut odotan jo hyvää syytä laittaa mammavaatteet päälle :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Vähän kyllä omatunto kolkuttaa, kun näin himoliikkujana ja aina itsestään huolta pitävänä, nyt rv 8+5 ei mene enää kuin ne jousto housut jalkaan ja nekin kiristää.. Ihmiset kyllä varmasti huomaa jo kauas, että jotain on meneillään. Aika on vaan mennyt kauheassa väsymyksessä sohvalla ja yleensä se karkkipussi yms. on ollut kiva kaveri.
 
Täällä kans yks himoliikkuja ja mitkää vaatteet ei enää mahu päälle.. tuntuu et kangas capritki puristaa.. no painokin tullu liikaa.. :D ruoka maistuu enemmän ku laki sallii tai on maistunu jo pari kk ja liikkuminen nollassa.. mitä nyt töissä kävelen mut muuten sit paras paikka sohvan nurkka :Heartred millähän sais taas ittensä niskasta kiinni?! :eek:
 
Samaa täällä pohdin kanssa! Toisaalta uskon, että se into sieltä palautuu, kun väsymys lakkaa.. Vaikka tää orastava kaksoisleuka ja pullataikina reidet pikkasen ahdistaa, niin oman jaksamisen mukaan :)
 
Etenkin te jo ison pallomahan kanssa eläneet kertokaa meille ekakertalaisille jo vinkkejä miten hoiditte loppuaikoina esim. varpaankynsien lakkauksen, jalkojen hoidon, sheivaamisen sääristä ja alapäästä?? Hyväähän meillä tässä onneks on se, että ollaan viimisillään talvella, joten niillä säärikarvoilla ei ole onneks niin isoa näkyvyyttä ku kesällä. Synnärille hirveen pusikon kanssa?
 
T: meillä mies hoiti ihan viimesillään meikäläisen kenkien jalkaan laiton, jalkojen kynsien leikkuun ja totta puhuen myös alapään karvojen ajon ( me ollaan niitä äärimmäisen läheistä sorttia avioparina ja miksei nyt sitä vois tehdä jos synnytyksenkin seuraa vierestä :) ) säärikarvat muistaakseni sain itsekin ajeltua....mutta muut hommat ei ois onnistunut kun mun kumpu oli kyllä iiiiiiso! Hyvin kyllä kuitenkin selvis miehen avustuksella :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain koko ajan kengät ja sukat ite jalkaan (tosin mitään varrellisia tennareita tms. en ees yrittän). Varpaankynnet leikkasin ja lakkasin vielä edellisenä iltana ennen ku lähdettiin synnyttämään. :D Säärien sheivailu onnistu loppuun asti, alapään sheivailun lopetin jossain vaiheessa, kun en enää pystyny ja en halunnu et mieskään sitä tekee. Miestä ei haitannu ja ajattelin et eiköhän ne kätilöt oo nähny kaikkea mahdollista ja mulla on se onni et karvankasvu ei kovin tiheää/nopeaa. :D
 
Takaisin
Top