Juttuja turhamaisuudesta

T_

Oman äänensä löytänyt
Vaikka tuleva lapsi on jokaiselle varmasti kaikista tärkein asia maailmassa, niin silti me ollaan kaikki myös naisia. Uskon, et jokaisella on edes pieniä hetkiä, milloin murehtii raskauskiloista, vaatekriiseistä yms. Olkoon tämä siis pyhitetty kaikille ulkoiselle turhamaisuudelle.

Itse ainaki kaipaisin vinkkejä ja suosituksia hyvästä rasvasta/öljystä, jolla vois kokeilla hieman ennaltaehkäistä raskausarpia?

Ja kyllä voin itse ainaki myöntää suoraan, et uusi ulkomuoto on iso kriisinpaikka. Oon melko tarkka esim vaatteista ja nythän mun omat ihanat vaatteet ei kohta mahu enää päälle :sad001 kävin tsekkaa h&m mammaosaston ja voi kauhistus! Luulin, et nykyaikana oltais jo luovuttu ajatuksesta, että raskaana olevan täytyy pukeutua kaapuihin :sad001 Vinkkejä mistä Sais kivoja,normaalin vaatteiden näköisiä äitiysvaatteita?
 
Innoissaan ittekki ottasin vinkkei vastaa noista vaatteista :)!
 
Kiitti motivaativalas linkistä, sivut näyttää nopeella vilkasulla just siltä, et täytyy kattoo ajan kanssa uusiks. Oon miettiny noita raskausajanjumppapöksyi mistäköhän löytyis, no tuolla näytti olevan :)
 
Mä ite luulin selvinneeni ekast raskaudest ilman arpia mut sit ne repes pari viikkoo ennen syntymää, kun iho oli jo niin tapissa. Oli kuulkaa ikävä fiilis ja veetutti hitoksee!! Nyt oon jo tottunu toho ruttumahaa, ja positiivista et kaikki arvet haalenee ja mahakin jossai määrin palautuu. Silti kateellisena katson joitain kanssasisaria, joilla ei oo arven arpea. Arvasin ennakkoo et tulis nopee ku teininä tuli lantiolle, mut sit ärsytti ku olin jo nii varma et selvisin ilman.. toka vauva oli pienempi eikä sit tullu enää uusia. Saas nähdä mitä mun mahalle nyt kolmannel kerral käy. Ja nii sit toinen kiva aihe on tissit. Voi jumankekka sitä kuppikoon vaihteluu ekan raskauden/synnytyksen jälkee!! Tokassa ei ollu ihan samas mittakaavas ja onneks rinnat sentäs on palautunu jokseenki kivasti. Ns. Kynätestin läpäsis, mut eipä oo koolla pilattu :D tuntuu et pienenee vaa joka raskauden jälkee, mut mul on muksut tullu 2v välei ni ei voi tietää millaseen tilaan ne palautuis vaik vuosi imetyksen päätyttyä. Mä oon molempia lapsia imettäny vuoden ikää ja melko pian lopetuksen jälkeen oon sit jo ollu uudestaan paksuna. Ei pääse kroppa kyl helpolla. Mut joo, olen turhamainen, ois kiva olla nätti nakuna :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Raskausarpii voi koklaa Bio-oilia. Saa apteekist ja päivittäistavarakaupoist. Ekas raskaudes en käyttäny, tokas käytin. Se oikeest tehos myös raskausarpien häivytykseen. Ilmeisesti ihoa kosteuttamalla nää arvetkin vaaleni.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Alotin arpien ehkäisyn jo hyvissä ajoin :D Iho on niin kuiva, että ratkee varmaan saman tien kun kroppa alkaa kasvaa. Suihkun jälkeen levittelen iholle babyoilia. Ajattelin, ettei se voi olla kovin kovaa myrkkyä kun vauvoille on tarkoitettu. Jospa se vaikka auttais..Toisaalta onhan näitä arpia tullu ympäri kroppaa muistoks elämän eri vaiheista, joten ei kai muutama lisää enää haittaa. Ja on raskaus kuitenkin parempi muisto kun vaikka pyörällä kaatuminen tai polvileikkaus :wink
 
Lindexillä on kans kivoi äippävaatteita! Mua mietityttää miltä tissit tulee näyttää ku ekassa raskaudessa kasvo c -> e ja nyt on b :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse rasvailin ekan raskauden aikana säännöllisesti mahaa Body Shopin Cocoa body butterilla. Ihana tuoksu (toki jos kovin herkkä hajuille niin on mahdollista että ei sovi), tykkäsin koostumuksesta ja yhtään arpea ei tullut vaikka lähtötilanteessa olin superhoikka ja lihoin yli 20kg raskauden aikana. Suosittelen siis sitä!
 
Varmasti noi rasvaukset on tosi tärkeitä, eli suosittelen panostamaan hyviin voiteisiin! Mutta myös se kropan elastisuushan on jonkin verran perinnöllistä. Eli jos omalla äidilläs on raskausarpia, on todennäköistä että sullekin niitä helposti tulee. Mun oli tarkotus ekassa raskaudessa rasvata mahaa hirveesti, mut loppujen lopuks olinkin aika laiska. Tästä merkkinä pari-kolme haaleeta viirua, ja mun maha oli val-ta-va! Äidilläni ei kolmen raskauden jälkeen oo yhtään raskausarpee.
 
Raskausarpiin on paras apu rasvailu! Ja varmaan ihan sama millä tuotteella, mutta itsehän myös kävin viime kierroksella ostamassa 50e raskausarpipurkin ;D ja vältyin kyllä raskausarvilta kokonaan, eli sinänsä voin suositella (Clarins Strech Mark Control)! Itse rasvasin vatsan ja rinnat (huom uudet äipät, muistakaa nekin!! :) ) joka kerta suihkun jälkeen. Pitääkin käydä hakemassa taas..
Ja äitiysvaatteista, ennen oli VeroModalla oma merkki MamaLicious, mutta viime viikolla just kuulin, että se on lopetettu VeroModan valikoimasta ainakin kokonaan!! Eli samat pulmat itsellä, mihin ihmeeseen pallomahat nyt pukeutuu?? Boobilla yms on varmasti oikein hyviä vaatteita, mutta hintataso usein noissa erityisesti raskaus-/imetysvaatteisiin erikoistuneilla merkeillä on usein meikäläiselle aika hurja... Mutta paidat yms venyy nykyään niin paljon, että usein pärjää perustrikoilla hyvin, kun ottaa vaan kokoa isomman! :)
 
^just huomasin, että MamaLiciousia saa tilattua netistä! Ne on kivoja vaatteita :)
 
vaatteista annan vinkin :) Lidlistä ostin tänään naisten t-paidan, maksoi 6.99e hyvin mahan kohalta venyi se paita :) Ainii ja siel oli imetysliivejä myynnissä ostin yhet ku maksoi vaan 5e mut äsken testasin ja ne oli aivan liian pienet. Eli voin myydä ne sillä 5e kuka haluaa :) Laita yksärii vaan
 
kaks kertaa raskaana ollut ystävä vinkkas, et Vilasta löytyy hyvii perus pitkähihasia trikoopaitoja, jotka on tarpeeks pitkiä peittämään mahan ja pesussa palautuu taas oikeeseen muotoon, jotta raskauden jälkeenki pystyy käyttää niitä. Myyjät kuulemma suosittelee niitä just raskaana oleville. Ite taidan ainaki käydä josain vaihees kattoo, jospa näitä ihmepaitoja löytäisin
 
Mitä noihin rasvoihin tulee, olen plussatestistä asti ollut vannoutunut Clarinsin Strech Mark Control-käyttäjä! Minulle sitä niin paljon suositeltiin. Ihanan pehmeä iho tästä ainakin tulee! Kuten H-T mainitsi, onhan rasva aika hintavaa. :schocked028
 
  • Tykkään
Reaktiot: H-T
Mä murehdin ekassa raskaudessa raskausarpien tuloa, niitä kun oli jo ennestään lihomisen ja rintojen kasvun seurauksena.. Ja tulihan niitä sitten, mutta yllättävän vähän. Näin jälkikäteen ne ei enää harmitakaan kovin, yllättävän hyvin on vaalenneet jo reilussa 8 kuukaudessa. :) Ja mammavaatteista vielä, itse ostin H&M:lta jotain ihan perustrikoopaitoja, monet vanhat trikootunikat ja mekot mahtui ihan loppuun saakka. Ellokselta tilasin parit mammahousut. Nyt tietty haastavammat vuodenajat edessä, on se vähän eri asia olla viimesillään kesällä, ku keskellä talvea. :D
 
Ainiin! Tilasin esikoista odottaessa Belly beltin (googlettamalla löytyy lisäinfoa), jolla saa jatkettua omien housujen vyötäröä. Toimi alkuun ihan kivasti, mutta sit ku maha alkoi olla iso, niin oli pakko ostaa oikeat mammapöksyt. :wink
 
Mä luotan kookosöljyn neitsytversioon. Vaihdan kyllä heti jos joku toteaa muun tuotteet todistetusti paremmaksi. :) arpia me ei nimittäin haluta..

Tilasin myös Palmersia kaapit täyteen ja käytän suihkunjälkeen. Ei välttis suomessa tuttu, mutta UKssa valittu vuoden tuotteeksi jne. Sisältää myös kookosöljyä ja raskaustuotteita. UKn vastaavilla palstoilla suosittelevat näitä - eikä maksa paljoa.

Niin, ja vettä pitää muistaa juoda reippaasti!!!!! Se neuvo pätee - raskaana tai ei.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Mä suosittelen apteekista saatavaa Ceridal- hoitoöljyä, edullinen ja hyvä vaihtoehto :) Oon laittanut sitä aamulla ja illalla vatsaan ja rintoihin, pitää ihon hyvänä :)

Hyvä vinkki on myös lainata/hommata kirja Ihana odotus. kauneutta, terveyttä ja hyvää oloa raskauskuukausiin. Siitä on saanut tosi paljon vinkkejä et miten hoitaa itseään ja kirjan näkökulma on muutenkin odottavassa äidissä, ei vauvassa. Siinä on lajiteltu myös vinkit kätevästi eri raskauden vaiheisiin että mitkä parhaimpia missäkin vaiheessa :)

Katselin myös että Zalandon verkkosivuilla löytyy tosi erilaisia äitiysvaatteita kun laittaa ihan äitiysvaatteen hakusanaks... Tietty ei pääse kokeileen mut tosi laaja valikoima.
 
Itellä 2 raskautta takana ja muistona muutama raskausarpi, jotka tullut vasta synnytyksen aikana (rasvannut en muuten kuin silloin ku oli todella kuiva iho). Molemmissa raskauksissa olen pystynyt käyttämään omia normaalisti käyttämiäni housuja loppuun asti, omistan kyllä äitiyspaitoja. Olen molemmissa raskauksissa omannut todella ison vatsan ja sitä kaikki ihmettelevätkin kuinka mahdun normivaatteisiin. Nyt kyllä vähän mietityttää, kuinka käy kun kyseessä 3 ja tarvii toppavaatteita.
 
Takaisin
Top