Jutteluketju

Täällä reporanka olo päivän jälkeen. Pihkura kun työreissulla ei ole normaalia kumppanin aiheuttamaa 'häiriötä' pitämässä huomiota pois työasioista, ja varsinkin nyt työsuhteen alussa on kiusaus kerryttää ylitunteja kun muuten ei oikein tulisi lomapäiviä ennen kuin jään äitiyslomalle. 😮‍💨 No, tässäpä sitten lojutaan ilta-työsession ja odotellaan että kroppa tuntuisi riittävän asettuneelta peiton alle siirtymistä varten... onneksi romaanissa on vielä 600 sivua jäljellä jos uni ei tule ihan heti 😂

(Oon kyllä muodostanut niin tehokkaan uniassosiaation tuosta iltatoimet-> yöpuvussa lukeminen -kombosta, että varsinkaan nyt raskaana kun oon vähän väsyneempi, en yleensä pysty pitämään silmiä auki pidempään kuin 10-kunta sivua.)

Eikö nykyisin enää myydä vappuvärejä? (Siis niitä pois pestäviä hiusvärejä.) Kuopus olisi kovasti sellaista halunnut ja oletin sellaista vapputorilta löytyvän, vaan ei. Yhdellä kojulla kysyttiin, onko ja he myivät putelin - joka osoittautui serpentiinisprayksi. No, ehkä heillä olisi värejäkin ollut, mutta myyjällä meni pullot sekaisin. 🤷‍♀️ Lapsi sieti onneksi hyvin pettymyksen.

Eikö nykyisin enää myydä vappuvärejä?
Pikagooglauksella vastaukseksi tuli ainakin tokmannia, kärkkäistä ja s-kauppaa, mutta onko niitäkään ihan joka paikassa sitten. 🤷‍♀️

Jonkun kanssa just muistelin näitä ja sitä hajua ja silkki-/ kreppipaperilla hiusten värjäämistä. 🙃

Meidän lähikaupassa (s-market) ei ainakaan ole. Mutta ehkä pitää googlailla ja käydä ensi viikolla hakemassa, jos silloin vielä löytyy kohtalaisen läheltä.

Olipas kivaa kun pyörälenkin tarkeni tehdä sortseissa! ☺️ tuulitakki oli kyllä päällä ylävartaloa lämmittämässä 😅 Takana istuimessa kyykkinyt kyytiläinenkin piti maisemista. Reilu 17 km iltapäivälenkki käytiin heittämässä. Tiesittekö muuten, että pääsee lujempaa ja kevyemmin jos istuimessa taapero työntää vanhempaan pepusta vauhtia 😂 mikä lie psykologinen ilmiö, mutta oikeasti auttoi ylämäissä kun pyysi taaperoa että "työnnä äitille vähä lisää vauhtia" ja pienet kädet iskeytyy tönäämään 😂 mies testasi myös, ja huomasi saman ilmiön, et ei ollu vaan mun päässä 😅 taapero ite vielä keksi tuon tempun, alkoi spontaanisti työntää mua jossain kohtaa ja kannusti "hyvä hyvä äiti!". Niin hassua ja söpöä 😂

Ainut ärsyttävyys lenkissä, että kun ite tuntee olleensa aivan henki hieverissä tota painavaa pyöränrutjaketta sotkiessa, niin silti urheilukello on sillein "Palauttava harjoitus, keskisyke 101" 😅 niinku ei todella tuntunu siltä🤣 keskisyke 101, tuntuu kuin 164 🥵

Mies painaa pitkää päivää pellolla, joten järkkäsin itselleni pienen oman spa-hetken tälle illalle. Oikeastaan lapsetkin sai omansa, kun täytin heille ison muovilaatikon kylpyammeeksi, yhteen vatiin tein saippuavaahtoa ja yhteen vatiin vain vettä 😄 mutta tää mun oma spa tässä lasten nukahdettua sisälsi kaikki ylijääneet päivän herkut iltapalaksi, kasvojen pesun, silmänalusnaamiolaput, ja jalkakylvyn kylpysuolalla oikein. Aion jalkakylvyn jälkeen vielä hieroa karkeaan pyyhkeeseen jalat kuin kuorintana ja sen jälkeen rasvata ne hyvin. Päivä oli kiva, kohokohtana kävin pikkutytön kanssa siivoilemassa meidän kuivanmaanmökkiä :) Lapsi nautti luonnonhelmasta, tanssahteli ja lauleli mökin pihalla kun mä kannoin mattoja tuulettumaan 🥹

Pian pääsee nukkumaan! Kumppani viettää joka-viikkoista peli-iltaa (kokoontuvat teinivuosien kavereiden kanssa online-pelien ääreen) joten mun pitäisi osata mennä sänkyyn lukemaan ilman tavallista sarjankatselu-iltarutiinia. Toisaalta tuntuu että se on mulle ehkä helpompaakin - yhteen tahtiin toimiessa saatan helposti ohittaa optimaalisimman nukkumaanmeno-aikani, ja sitten kun sammutan valoja huomaankin että kierrokset ovat taas alkaneet mousta ja jalat kramppaavat, ja pitää nousta sulkemaan makuuhuoneen ovea että hämärää riittäisi edes vähän pidemmälle ja mitähän vielä.

Huomenna lähdetään 1.5 viikoksi reissuun, mutta aamu olisi vielä istuttava työkokouksissa. Saa viritellä taas tukisukat jalkaan että jaksaa paremmin istua.

Se olisi sitten loma! 🥳

Tällä kertaa vähän pidempi, kun tuohon päälle vielä 4kk hoitovapaalla. Meilläkin toinen puolisko elää pellolla lähes koko kesän, niin todettiin, että ehkä näin helpompaa, kun ei jotenkin tunnu kivalta puolison äitiäkään velvoittaa vahtimaan mahdollisia iltoja ja/ tai viikonloppuja, jotka itse olisi töissä ollut. 🙈
Ja todellisuudessa, en yhtään pistä pahitteeksikaan itse tietenkään. 😅
Voisi kans ottaa jonkun kunnon hemmottelun illalle, kunhan napero joskus nukahtaa.

Takaisin