Jutteluketju

@Meliora jos olet vauvan kanssa liikkunut autolla niin junalla se on paljon helpompaa. 😅 Mie liikuin vauvan kanssa ympäri Suomea niin autolla kuin junallakin ja se vauvan rauhoittaminen on huomattavasti helpompaa junassa kuin siinä turvakaukalossa! Ja jos on vielä vaunut ja se vaunuosasto aivan täysi niin rohkeasti vaan pyydät, että joku isomman lapsen kanssa oleva taittaa rattaansa sinne hyllykköön niin saat nukutettua vauvaa vaunuissa. 😊 Aina ollaan kaikkien vaunut ja kassit saatu järjesteltyä vähän ruuhkaisemmillakin matkoilla! Junan invavessa ei ole mikään ihanin paikka vaihtaa vaippaa ja pissavaipat vaihdoinkin monesti vaunussa ja vein likaisen vaipan vessan roskikseen.

@Meliora jos olet vauvan kanssa liikkunut autolla niin junalla se on paljon helpompaa. 😅 Mie liikuin vauvan kanssa ympäri Suomea niin autolla kuin junallakin ja se vauvan rauhoittaminen on huomattavasti helpompaa junassa kuin siinä turvakaukalossa! Ja jos on vielä vaunut ja se vaunuosasto aivan täysi niin rohkeasti vaan pyydät, että joku isomman lapsen kanssa oleva taittaa rattaansa sinne hyllykköön niin saat nukutettua vauvaa vaunuissa. 😊 Aina ollaan kaikkien vaunut ja kassit saatu järjesteltyä vähän ruuhkaisemmillakin matkoilla! Junan invavessa ei ole mikään ihanin paikka vaihtaa vaippaa ja pissavaipat vaihdoinkin monesti vaunussa ja vein likaisen vaipan vessan roskikseen.
Ollaan autolla joo liikuttu, mutta vaan sellaista parin tunnin matkaa, mikä menee vielä helposti vauvan lähinnä nukkuessa 😅 Mutta tuo vaunujen kanssa mahtuminen ja nukuttaminen juuri ehkä eniten kuumottaa, hyvä kuulla jos se ei oo ollut ongelma! Leikkivaunu varmaankin pelastaa viihtyvyyden, on nimittäin melkoisen menevä 8,5 kk... mikäli sinne vaan sattuu sekaan mahtumaan tällaisen pienemmän kanssa 😅

Ollaan autolla joo liikuttu, mutta vaan sellaista parin tunnin matkaa, mikä menee vielä helposti vauvan lähinnä nukkuessa 😅 Mutta tuo vaunujen kanssa mahtuminen ja nukuttaminen juuri ehkä eniten kuumottaa, hyvä kuulla jos se ei oo ollut ongelma! Leikkivaunu varmaankin pelastaa viihtyvyyden, on nimittäin melkoisen menevä 8,5 kk... mikäli sinne vaan sattuu sekaan mahtumaan tällaisen pienemmän kanssa 😅
Sinne liukumäkeen voi olla vähän tunkua välillä, mutta siinä on sellainen lukualue ja pieni leikkijuna missä voi istua ja ihmetellä, jos isommat on vallanneet liukumäen tienoon.

Mie tulin juuri viime syksynä vajaa 2v kanssa pohjoisesta etelään päiväjunalla ja vaikka oli vessa tukossa ja juna täysi niin reissusta selvittiin (toki vähän rähjääntyneinä😅). Siellä vaan sitten venkslattiin vaunuja ja rattaita sen mukaan keillä lapset kaipasivat unia.

Mulla vastaavat kokemukset junassa matkustamisesta: aina pitkän matkan junissa on järjestynyt tilaa vauvan vaunuille jossa vauva on sitten nukkunut.
Toki tuo taapero viihtyi myös kaukalossa kun sai/ joutui olemaan kaukalossaan etupenkillä eli mun vieressä kun takapenkille kaukalo ei mun tt-audissa mahtunut. Varmaan takapenkillä olisi ollut yksin tylsää.

Mulla vastaavat kokemukset junassa matkustamisesta: aina pitkän matkan junissa on järjestynyt tilaa vauvan vaunuille jossa vauva on sitten nukkunut.
Toki tuo taapero viihtyi myös kaukalossa kun sai/ joutui olemaan kaukalossaan etupenkillä eli mun vieressä kun takapenkille kaukalo ei mun tt-audissa mahtunut. Varmaan takapenkillä olisi ollut yksin tylsää.
Tuo kaukalo etupenkillä on varmasti vaikuttanut viihtyvyyteen!

Meillä oli tosi hyvä kombo, kun miulla tulee herkästi huono olo takapenkillä ja mies vihaa kenenkään kyydissä istumista ja haluaa siis aina ajaa. 🙃 Välillä automatkat olivat ihan tuskaa, jos muksu päätti alkaa huutamaan. Toisinaan viihtyi hyvinkin, mutta oli vaiheita, kun ei yhtään tykännyt autoilusta. Nykyään onneksi hälle riittää peilikontakti ja alkaa olla sen verran iso, että ymmärtää, että täällä on nyt vain oltava. 😅

Mulla kanssa hyviä kokemuksia junalla matkustamisesta vauvan kanssa. 😊 Hyvin on toiminut molempien kanssa. Jonkun junamatkan tein muistaakseni esikoisen kanssa pelkän kantorepun kanssa. En tosin muista, missä sitten nukkui päikkärit. Varmaan tissillä.

Me koitetaan löytää tasapainoa menemisen ja rauhassa olemisen väliltä. Molempia tarvitaan, jotta jaksetaan. Minnekään kauas ei nyt lähdetä (yhtä mökkireissua lukuunottamatta), kun mies on koko kesän harjoittelussa.

Meidän olisi tarkoitus lähteä Rovaniemelle kummipojan rippijuhliin. Vähän tökkii ajatus lähteä autolla 11-vuotiaan esiteinin ja 5-vuotiaan kanssa, kun eivät aina ole tappelematta edes kauppaan asti,

Juna ( yöjuna) olisi yksi vaihtoehto, tai lentäminen, mutta kumpikin on vähän epävarmaa. Ja sitten jonkun pitäisi tulla autolla hakemaan joko asemalta tai kentältä.

Meidän olisi tarkoitus lähteä Rovaniemelle kummipojan rippijuhliin. Vähän tökkii ajatus lähteä autolla 11-vuotiaan esiteinin ja 5-vuotiaan kanssa, kun eivät aina ole tappelematta edes kauppaan asti,

Juna ( yöjuna) olisi yksi vaihtoehto, tai lentäminen, mutta kumpikin on vähän epävarmaa. Ja sitten jonkun pitäisi tulla autolla hakemaan joko asemalta tai kentältä.
Auts. 😬 Autolla yöjunaan? Tai voitteko yöpyä matkalla?

Meillä kotihoitolaisilla tää kesäkin on enemmän vaan tavallista arkea. Vähän tylsääkin kun kerhot on tauolla. Leikkipuistotreffejä on sovittu porukalla yksi vakkariaamupäivä viikosta tähän kesäkuulle. No viime viikolla vaan sattui satamaan, joten porukka perui tulemisensa.

Oisko teillä heitellä ideoita, mikä vois olla kivaa kesäreissailua kahden pienen lapsen kanssa? Sijaintina Pirkanmaa tai Kanta-Häme mieluisia, että selvitään yöksi kotiin 😁 ja sellaisia paikkoja tai tekemisiä, missä pärjää yksi äiti kahta lasta kaitsien 😅 esim uimarannat poissuljettu ellei saada kaveria mukaan, jolloin voisi jakaa että toinen uittaa lapsia ja toinen on rantavahtina. Herra Hakkaraisen talo on mulla suunnitelmissa jollekin huonomman kelin päivälle 😊 Mansikkatilavierailua on suunnitteilla keskikesälle 😋
Särkkiksessä se eläinpuoli ja Sastamalaan päin mennessä oli mun mielestä joku kotieläinpiha myös, hitsit kun en muista nimeä! Ei ihan Pirkanmaalla, mutta meniskö tarpeeks lähelle alueena? 😊

Meillä ei oo kummempia juhannussuunnitelmia, mutta mennöän kaveripariskunnan luo grillailemaan 😇 ois kiva tehdä joku pieni reissu, mutta jotenkin tavallaan hassua, kun ei tuo poika siitä mitään kuitenkaan muista ja on tässä nyt tullut jonkun verran reissattuakin koiranäyttelyissä sekä mun että miehen vanhemmilla, niin joku lomareissu houkuttelis 😄

Oon kahdesti matkannut junalla pojan kanssa. Molempiin suuntiin vaunuja oli täyteen asti, mennessä meinas tulla jo ylitäyttöä, kun oliko parhaimmillaan kahdeksat rattaat/vaunut 😅 selvittiin molemmat suunnat ja nukutin pojan tissille. Paluumatkalla ei vaan meinannut malttaa nukahtaa ja kitisikin enemmän 🙈 mutta hyvä kokemus silti 😊

Muokattu viimeksi:
Pääsin amk (verkko-opinnot)! Toki lisää tekemistä täysaikaikaisen vuorotyöläisen ja erityislasten kanssa arkeen, mutta mielekästä, kun saa kahdesti viikossa keskittyä muuhun, mielekkääseen tekemiseen läppärillä😎

Mahtavaa! Onnittelut! 🥳👏

Pitäis mennä nukkumaan, mutta jumituin telkkarin eteen kun täältä tulee yks mun suosikki urheilutapahtumista, eli Jukolan viesti! Omista suunnistuksista on aikaa ja välissä oli semmoisiakin vuosia ettei terveyskään olis antanut periksi. Nyt olis kunto taas suunnistaa, mutta puuttuu oma venlojenviestijoukkue 😅 täytyy siispä tyytyä tähän penkkiurheiluun. Kivaa arvailla mikä reitti on kärkisuunnistajille nopein ja mikä joukkue juoksee ohi rastista jne 😁

Pitäis mennä nukkumaan, mutta jumituin telkkarin eteen kun täältä tulee yks mun suosikki urheilutapahtumista, eli Jukolan viesti! Omista suunnistuksista on aikaa ja välissä oli semmoisiakin vuosia ettei terveyskään olis antanut periksi. Nyt olis kunto taas suunnistaa, mutta puuttuu oma venlojenviestijoukkue 😅 täytyy siispä tyytyä tähän penkkiurheiluun. Kivaa arvailla mikä reitti on kärkisuunnistajille nopein ja mikä joukkue juoksee ohi rastista jne 😁
Että ollut ainut omaa veikkauspistettä yöllä auki pitänyt.
Suunnistaminen on yksi niistä urheilulajeista, jonka taidon haluan lasteni oppivan. Mulla on Amerikan tyyliin auton kojelaudassa siihen liimaamani kompassi, josta tulee seurattua + ääneen kanssamatkustajille ajaessa kerrottua mihin suuntaan ollaan matkalla....

Että ollut ainut omaa veikkauspistettä yöllä auki pitänyt.
Suunnistaminen on yksi niistä urheilulajeista, jonka taidon haluan lasteni oppivan. Mulla on Amerikan tyyliin auton kojelaudassa siihen liimaamani kompassi, josta tulee seurattua + ääneen kanssamatkustajille ajaessa kerrottua mihin suuntaan ollaan matkalla....
On muuten hauska, kun kertoo jonkun asian olevan vaikka sen ja sen itäpuolella niin aika harvalla on hajua edes oman kotiseutunsa ilmansuunnista!

On muuten hauska, kun kertoo jonkun asian olevan vaikka sen ja sen itäpuolella niin aika harvalla on hajua edes oman kotiseutunsa ilmansuunnista!

Minä kuulun näihin, joilla ei ole mitään hajua. Tiedän missä päin mikin ilmansuunta on kotoani katsottuna. Mutta ei tarvitse mennä kuin lähikauppaan niin ehdin jo mennä sekaisin. 😅 Mulla ei ole alkeellisintakaan suuntavaistoa.

Sieltä se juhannus tuli. Mitään suunnitelmia ei ole tehty. Kotona ja lähipuistossa menee tämä juhannus. Kävelyllä käytiin sillä ajatuksella, että poimitaan lupiineja maljakkoon, mutta niitäpä ei löytynyt. Sinällään positiivinen ongelma. 😂

Takaisin