Jurputusta :/

Eemi03

Kommentoinnin ninja
Mä nyt avaan tän jurputusosion ku sille näytti olevan kannatusta tossa aiemmin.

Äh ja yäk ja plääh. Viime yönä meno kolme tuntia siinä ku alko närästään niin pirusti. Tähän asti ei ole pahemmin ollu. Päädyin sit loppujen lopuksi olkkariin istumaan nojatuoliin, johon nukahdin loppujen lopuksi. Pystyssä ollessa sai olon vähän helpottamaan mut heti ku laitto takas maate niin se alko heti uudestaan.

Ja toinen jurputuksen aihe on se kun perjantaista asti on tuntunu siltä et kohta iskee flunssa ja kova ja inhottava sellanen. No onneks ei tähän mennes ny oo viel sen pahemmaks käyny ja toivon et ei tästä enää paheniskaan. Nyt ei vaan yhtään jaksais tähän päälle viel flunssaakin.

Ja kolmas jurputuksen aihe on se kun mun ex ja ekan lapsen isä melkein kk sitten eka perui poikansa synttärit rahapulan takia. Siis olis järjestäny kotonaan ja mä tietty järjestin ite toiset meillä kotona. Mut joka tapaukses ei tollasta voi perua. No nyt sit poika isällään ekan kerran sen jälkeen niin nyt se on sit menny ja ostanu sille vittu älypuhelimen!!!?? siis 8vuotiaalle, joka muutenkaan ei sitä puhelintaan pidä mukanaan, unohtaa sen milloin mihinkin, eikä ihan tarkkaan osaa ees sitä vanhaa käyttää ku monesti on bluethootit päällä ym. eikä se ite tiiä edes avanneensa sitä. Nii nyt sit piti mennä ostamaan pojalle jumalattoman kallis puhelin. Varmaan ihan vaan sen takia et sais ittensä taas jalustan päälle pojan silmissä. On se ihme ku viime kuussa ei ollu varaa järjestää pieniä pojalle tärkeitä juhlia hänen puolen sukulaisilleen mut nyt on sit varaa ostaa joku pirun puhelin!!!! Mä en todella läheskään aina ymmärrä sen ihmisen ajatuksen juoksua. Se hyvä puoli siin on et multa ei menny mitään rahaa. Ja se oli ostanu sille uuden puhelinliittymänki ja maksaa tästä lähtien sen puhelin laskut. Mä voin sulkee sen vanhan liitymän. Trööt olen avautunut.....
 
Tänään tuntuu kaikki ärsyttävän. Päätä särkee, vatsa on ihan jumissa, supistuksia ollut taas viikonloppuna enemmän, paino nousee ihan hillittömästi eikä töissäkään riitä motivaatio yhtään mihinkään. Kaiken lisäksi en voittanut lotossa, joten rahat on aina loppu! Ja vielä lisäksi pitäisi muuttaa mutta ei tiedä koska, kun ei ole meistä tämä muuttoaikataulu kiinni. Niin ja sitten vielä tuo pakkaaminenkin ärsyttää... Huh, kyllä voi ihmisen lasta kiukuttaa!!!
 
Tulin minäkin sitten jurputtamaan...
Koko viikonloppu on mennyt sängyssä maaten, sillä suppareita on ollut perjantaista lähtien tosi paljon. Edelleenkään ne eivät ole onneksi kivuliaita, mutta heti jos olen pystyssä alkaa supistamaan ja niitä tulee tosi usein. Soittelin jo äitiyspolillekin ja kysyin pitäisikö tulla näyttäytymään (sain siis tällaiset ohjeet neuvolasta). Sain neuvoksi ottaa rauhallisesti ja kuulostella voimistuvatko supparit. Kysäisin kätilöltä, että voisiko mojova ummetus aiheuttaa supistuksia. Ja voi kuulemma, että olisi nyt tärkeä hoitaa ummetus veks. Heti puhelun jälkeen heitinkin Levolacia napaan ja samoin tänään aamulla. Vatsa toimi ja tuntuu kyllä, että supparitkin ovat vähentyneet huomattavasti. Edelleen olen petipotilaana, mutta josko tämä tästä taas ohitse menee... Toivottavasti!

ELi toinen jurputuksen aihe on tuo pirun ummetus, mutta onneksi lääke vaikutti heti. Sitä nyt sitten vaan säännöllisesti pitänee ottaa ettei tule samanlaista umpea uudestaan. Muutenkin on kyllä tosi kireä olo vatsassa koko ajan... Ja pääkin alkoi kaiken tämän lisäksi tänään särkeä, joka johtuu varmaan siitä että olen tuijotellut läppärin pientä tekstiä ja lukenut koulukirjoja jo kolme päivää..

Yleisesti harmittaa se, että oletin olevani hyvässä kunnossa raskauden loppuun asti ja että voisin käydä koiran kanssa pitkiä lenkkejä ja tanssimassa jne. Mutta pöh ja pöh, ne olen saanut unohtaa mooonta viikkoa sitten. Ei pitäis olettaa mitään...
 
Voi Eemi, osaan kyllä niin eläytyä sun jurputukseen!! Minulla kanssa ensikoinen on ex ukon kanssa ja välillä kyllä joutuu käymään niin hiilenä, hänen toiminta tapojen johdosta!!!
Esim. viime viikonloppu meni taas iahn penkin alle kun poika oli isällään. Poika on tosiaan joka toinen viikonloppu isällään. Mikä on minun mielestä tosi vähän. Ei sillä etten itse haluaisi olla lapseni kanssa, mutta minä itse en suostuisi siihen että näkisin lastani vain pari päivää kahdessa viikossa. No mutta näin siis on. Ja mitä tekee isä kun poika on hänen luonaan.... ottaa lauantaiksi koko päiväksi töitä itselleen, ja työpäivän jälkeen lähteekin sitten kavereiden kanssa ryypiskelemään!? Poika on siis mummunsa hoivissa.
Sitten kun poika haetaan sunnuntaina kotiin ja kyselen pojalta että mitäs teitte viikonloppuna, niin vastaus on että "no isi makoili sohvalla ja mä pelasin tietokonepelejä!!! koko viikonloppu siis jotain tietokone pelejä eikä tietoakaan ulkona olemisesta ja että olisivat tehneet jotain yhdessä. Ja siis poikani on vähän vajaa 5v!!!
Sitten meillä menee kaikki sunnuntait ihan perseelleen kotona kun poika käy niin ylikierroksilla tullessaan isältään, kun ei ole saanut sitä energiaansa purkaa mihinkään viikonlopun aikana...
Että näin meillä!

Sitten toinen, eli täällä alakanut tulla satunnaisesti suht kipeitä supistuksia. eilenkin supisti kerran niin kovasti että joutui oiken keskeyttää hommat ja mennä sohvalle istuskelemaan ja hengittelemään.
Supistuksia ei siis tule mitenkään säännöllisesti eikä useita kerrallaan, mutta saattaa tulla esim kerran päivässä yksi vähän mojovampi suppari.
Täytyy seurailla
 
Itseäni pännii yllättävänkin pienet asiat tällä hetkellä. Olen niin kyllästyny asumaan remontin keskellä, jotenkin ajattelin kesällä 2010 kun tämä aloitettiin että se on vuoden päästä jo valmis. Mutta ei. Töissä pännii osa työkavereista: miks täytyy vaan sählätä koko ajan! Ja anoppi: vaikka on ultrassa todettu että tyttö varmasti tulee niin silti jaksaa höpöttää pojasta. Kun hän ei voi olla väärässä! On kuulemma poikavatsa ja sormustestikin niin näytti. Noh, vatsa on ihan saman mallinen kun ekasta joka oli tyttö ja toinen sormustesti näytti tyttöä. Mutta kun ei niin ei. Pääsempähän sanomaan kun vauva syntyy että hahaa, tyttö on.
 
Mäkin haluan urputtaa vähän =) Luulin, että jaksan hienosti loppuun asti töissä, mutta kyllä nyt on ollut kipua lantion luissa ja liitoksissa ja alavatsassa, että enpä tiiä. 6 vkoa pitäisi vielä jaksaa mutta saapas nähdä. Viikonloppuna vähän haravoin pihaa, mutta loppuillan sainkin sitten lepuutella sohvalla. Raihnaiseksi sitä lopulta käykin.

Sitten toinen urputus on kun syön  niin on ähky helposti ja vaikee hengittää. Ei kivaa.
 
beijaflor: saat olla iloinen, että sulla levolaci toimi noinkin äkkiä!

Mua kanssa ärsyttää toi pirun ummetus, joka vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... ihan sama, mitä syö tai tekee niin aina se vaan on päällä. Alkaa ihan toden teolla mennä jo hermot!!! AAAARRGHHH!!!! Ja lääkäri antoi ohjeeksi ottaa vaan isompaa annosta levolacia... ei kait siinä, kokeillaan nyt sitäkin sitten. Huomenna pääsen käymään apteeksissa. Leovlacit loppui jo viime viikolla, mutta en ole päässyt apteekkiin uutta satsia hakemaan ja arvatkaapa vaan onko maha jumissa... #"%¤/&¤/&#¤"

Sitten ärsyttää sekin, ettei missään asennossa ole enään hyvä olla. Meillä on aika matala ja pehmeä sohva, jonne uppoaa. Sohvalla istuminen on kuitenkin se paras asento, vaikka tässä ollessa maha nousee aika ylös ja painaa jonnekin tuonne ylämahaan ikävästi. Närästää, kun istuu, mutta kun ei makuullaankaan oikein voi olla, kun sitten se maha vasta painaakin... huoh...

Koitetaan siskot jaksaa, enään n. kolmisen kuukautta jäljellä. Äkkiä se menee!
 
Mulla tosiaan Levolac on tuntunut auttavan. Tai siis niin, että aamuisin toimii ihan mukavasti, mutta loppupäivän on sellasta möyrimistä ja ilmavaivoja... Iltaan mennessä olo on jo aika ahdistava. Terkkari sanoikin, että tuo Levolac ei kaikilla oikein toimi ja mainitsi jostain toisesta tuotteesta. En nyt muista nyt nimeä...

Suppailut jatkuu jos olen pystyssä, joten sohvan perukoilla sitä saa aikaansa nykyään viettää.. Huomenna taidan suunnistaa äippäpolille tarkistuttamaan tilanteen, jotta tietää taas vähän missä mennään...

Unen päästä on nykyään tosi vaikea saada ja yöllä herään melkein jokaiseen käännähdykseen. Jotenkin sitä varoo tuota masua niin kovasti... Meidän heppuli tuntuu olevan tuolla masussa aivan poikittain, joten jos yritän nukkua oikealla kyljellä tunnen hänen pepun tai pään koko ajan enkä sitten ilkeä niin nukkua.
 
Mulla muuten beijaflor usein on silleen et vähä aikaa ennenkö tulee vessahätä niin saattaa olla useampi mojova suppari. Ja loppuvat siihen ku saa kakkattua. Niin oli edellisessäkin raksaudessa. Et mä ainakin uskon et voi tosiaan ummetus aiheuttaa supistelua.

7aina: Meillä poika käy isällään ehkä kerran kuukaudessa. Asuu toisella päikkakunnalla. Mut siellä todellakin pelaavat isä poika koko ajan. Siel syödään vaan herkkuja ja tehään kaikkee kivaa. Pojan mielestä äiti on ihan p:stä ja isi maailman napa. Ku kotona pitää tehä läksyjä ja siivota omaa huonetta ym. ym. Ja ihan sama juttu et kierroksia on aina ihan hirvittävästi kun viikonlopulta palaa. Et joo todellakin tuttua. Koitamme siis kestää. Ku ei muutakaan voi. Mutta uh! toivottavasti sun supparit ottavat rauhoittuakseen.

Acelya: sama vika tääläkin et oikein mitään ei enää mahu sisään ku heti on jo ähkyssä. No toivottavasti tämä auttaa tuohon puntarin viisarin väpätykseen positiivisessa mielessä.

Koittakaa Maikkie ja Beijaflor sitä Vi-sipliniä. Mulla ainaki mitä enemmän otti levolacia niin alko vaan pierettään niin pirusti ja maha tuli ilmavaivoista enemmän kipeeks. Kakka kyllä lähti toimimaan mut ne ilmavaivat pilas kaiken. Se on apteekista saatava valmiste. Käytin sitä viimet raskaudessa ja se auttoi silloin. Nyt olenselvinnyt noilla kuivatuilla aprikooseilla, eikä niitäkään ole tarttenu koko ajan syyä. Ei pitäs sanoo ku kohta taas tukos ;).

Mulle ny iski sit flunssan: kiva kiva. Ei siis mikään paha flunssa mut vie voimat ioha totaalisesti. Jotain ku yrittää tehä nii hengästyy heti ja pumppu hakkaa. Viimeyönä ai saanu nukuttua ku heti ku menee makulleen menee nenä niin tukkoon et sieltä ei kulje pihahduskaan.
 
Siinä mielessä kyllä olen onnellinen, että meillä ton ex-miehen kanssa on edelleen hyvät välit. Meillä muksut ravaa joka toisen viikon meillä ja ihan hyvin tuo toimii. Asutaan samalla paikkakunnalla ja muutenkin kaikki isommat ostokset tehdään yhteispäätöksellä. Mitään rahaliikennettä meidän välillä ei kulje. Pelisäännötkin on suht samat, että niissäkään ei juuri eroja ole. Noh, mutta ex-oli ja on edelleen todella hyvä isä. Ei kuitenkaan olla varsinaisesti tekemisissä, moikataan kun tavataan muttei meillä tyyliin mitään yhteisiä jouluja ole Tommosiakin tapauksia kuulemma löytyy, itse en oikein ymmärrä. 

Mutta voi luoja tätä mahaa. EI JAKSA, ei huvita!! Mulla ei sentäs mitään ummetusta ole, enkä ole siitä juuri koskaan kärsinyt. Edelleenkin käyn 1-2 kertaa päivässä p*skalla. Mutta närästys alkaa taas vaivaamaan ja ihan on semmonen fiilis, että taidan saada lisää noita raskausarpia. Niitä kun ei juuri ensimmäisen muksun jälkeen ole tullut, kun olen aina ennen saanut noi raskauskilot pudotettua. Nyt oli jäänyt tuosta edellisestä raskaudesta. Kaipa se alkaa ikä painamaan. 

Mies on iltavuorossa, ja mä olen ihan loppu. Meillä on just menossa tutista vieroitus tuolta nuorimmalta muksulta ja nukuttaminen käynnissä. Olen tuon neidin kantanut takaisin sänkyyn nyt kohta 30 kertaa.... perkele! 
 
en tiedä miten teillä toimii, mutta ite olen kärsiny ummetuksesta pienestä pitäen, mutta mulla kyllä auttaa ihan luumut kun muistaa säännöllisesti syödä 2-5 päivässä. ja myös lakritsi auttaa. tosin jos verenpaine on kohol ni en suosittele sitä lakritsia mutta itellä kun matala verenpaine ni oon voinu huoletta syödä myös raskauden aikana lakuja :)
levolacia on kaapissa mutta en ole kyllä tarvinnut vielä. luumuilla hoitunut tuo :)
 
Äh, mua ärsyttää meidän töissä yks tyttö, joka ei ikinä tee mitään. Sitten kaikki työt kasaantuu meidän muiden harteille ja omalla kohdalla tuntuu jo oma osuus töistä olevan ihan tarpeeksi tässä tilassa, mutta joutuu sitten paikkailemaan sen hommia, kun toinen vaan seisoo vieressä ja valittaa..

Toinen ärsytyksen aihe on mies. Se on ihan liikaa töissä eikä edes saa siitä rahallista ylityökorvausta, niin en ymmärrä miksi se jatkaa sitä. Toisaalta olen samassa firmassa töissä, joten tiedän että sieltä ei ikinä hommat lopu kesken, mutta vois se sitten niitä jakaa muillekin ettei mene sitten meidän yhteisestä ajasta pois ja ettei hän sitten pala loppuun eikä jaksa sitten kotona mitään.

Omat vainoharhaisuudetkin ärsyttävät, sitä jotenkin ajattelee että nyt kun oon tälläinen valas niin miestä ei enää kiinnosta olla mun kanssa ja tuntuu, että hän haluis mieluummin olla kavereiden kanssa ulkona juhlimassa kaiket vapaa-ajat, että mä en olisi tarpeeksi kiinnostavaa seuraa enää. En ole tästä viittiny sanoa miehelleni, koska tiedän ettei hän oikeasti ajattele niin ja suuttuisi vaan jos alkaisin syyllistämään olemattomia. Nää hormonit vissiin vaan tekee tepposia niin koitan pitää sammakot sisälläni...
 
Saatteko siis muuten (närästystä lukuunottamatta) nukuttua??
Mua jurppii kun JOKA AAMU herään lonkat SUPERkipeinä!!! 
Mikä ihme tähän auttas kun ei saa nukkua selällään tai vatsallaan! Herään myös yöllä siihen että lonkkia särkee ihan sikana!!
Onko kenelläkään muulla tätä ongelmaa?? Mitä ootte tehny??
Mua pelottaa et oon kohta jossain tekolonkkaleikkausjonossa! Aamulla käveleminenkin sattuu..

Ai niin, sitten toinen jurputuksen aihe: kuivat limakalvot!! Enkä nyt siis tarkoita nenän limakalvoja vaan alapään! Auts auts! Ja mikään bepanten/öljyt ei auta :(

JURPPII!!
 
Mulla ei kyllä oikeastaan oo mitään kipuja, mutta en mä silti saa nukuttua. Kyljellään koitan nukkua ja olkapäät siinä lähinnä kipeytyy niin, että on pakko vaihtaa asentoa jatkuvasti. Lisäksi maha painaa ja on muutenkin hankalaa löytää hyvää asentoa, missä nukkua. Aina menee hirveesti aikaa siihen säätämiseen ja sitten ei enään vaan uni tule. Tai jos uni olisikin tullakseen niin on pakko käydä vessassa ja taas se asennon hakeminen alkaa... Nukun pienissä pätkissä ja päivällä sitten väsyttää koko ajan, mutta eihän sitä nyt koko päivää voi vaan nukkua. Ärsyttää kyllä tosi paljon, kun ei saa kunnolla nukuttua!
 
Mulla ainoot kivut oikeestaan nukkuessa/yöllä on pirulliset liitoskivut, kun vaihtaa asentoa.
Mutta vaikkei kipuja ole niin ei siitä nukkumisesta silti tule mitään. Ei oo hyvä olla mitenkään päin. sitten kun aamuyöllä on saanut unen päästä kiinni niin miehen kello soi 4.45. ja sen jälkeen sängyssä olo onkin pelkkää pyörimistä heräämiseen saakka.
Sitten heräämisen aikaan kyllä uni maistuisi.
Kyllä on hankalaa.

Mulla on myös alapään limakalvot usein tosi kuivana. Mutta meillä on siihen helpotuksena, hiukan lämpenevä liukkari. Mies levittelee sitä oikein mielellään ;) ja siitä homma jatkuukin mukavasti.
Ja tuo liukkari tuntuu kyllä pitävän paikkoja kostean tuntuisena muutenkin kuin seksin ajan. vaikka alapesun tekee, niin tuntuu jättävän sellaisen sopivan "kalvon" tonne alakertaan.
 
Mrs.Smith: Todenäkösesti on kyse bursiitista eikä nyt ihan vielä lonkkanivelien kulumisesta. Siinä reisiluun sivulleppäin korkeimman kohddan päällä on sellanen pehmentävä limapussi. Se ärtyy erinäisistä syistä. Mulla myös vähä sama ongelma mut se onneks vaan vasemmalla puolella. Oikeella kyljellä nukkuminen on kans hankalaa sen takia silloin helpommin närästää tai nouseskelee muuten vaan. Et tosi kiva tilanne ku kohta ei ole mitään asentoa nukkumiseen.
Tosta bursiitista vielä. Siihen ei oikein hyvää hoitokeinoa ole muutakuin se, että ei nukkuis niitten päällä.... Joo Onnistuu eikö.... Kaks mahdollisuutta on jos äityvät liiaksi kivut, että et enää kestä on joko nukkua istualtaan tai sit pyytää lekurilta kortisoni pistosta lievittämään tulehdusta. Kortisonia voi paikallisesti pistoksena ottaa raskaudenkin aikana. Näistäkään kumpikaan ei ole kovin houkuttavaa. Eiks ookki ihanaa tää odottaminen;).

7aina ja Mrs.Smith: koittakaapa ostaa apteekista sellasta ku Ceridal intime. Mulla ainakin auttaa limakalvoihin, eikä tahmaa. Ja voi käyttää myös liukasteena miehen kanssa. Mä sain vinkin siihen näiltä sivuilta viimeraskaudessa ja todennut sen hyväksi ainakin mun kohdalla.
 
Kiitti vinkeistä!!
Toi bursiitti-juttu kuulostaa just mun tapaukselta! :(
Oon menossa ensviikolla lääkärin luo niin voin kysyä siltä niistä kortisonipiikeistä.
Nyt toistaseks kokeilen tuplapatjaa. Tai sitten istuvassa asennossa nukkumista.

Kyllä, tää oottaminen on suorastaan taianomaista aikaa! :D

Oon kokeillu ihan normi ceridalia ja se auttaa sen aikaa kun sitä on, mut kun sen imeytyy niin taas ollaan lähtöruudussa. Täytyypä testata se ceridal intime. 
 
Kannattaa kanssa kokeilla nukkua jotain paksua jolkojen välissä, sit ei ainakaan se toinen roiku ja vedä alaspäin. Ite nukun muhkea tyyny jalkovälissä niin lonkan asento on hieman parempi.
 
Meinaa kyl vähän pänniä täälläkin. Yöt menee jo valvoessa ku masussa vauva rupee kolmen aikoihin potkii nii rajusti ettei siihen voi olla heräämättä ja ku viimein taas rauhottuu nii närästys vaivaakin sitten lopun yötä... Osa peitosta on aina märkänä, ku maitoa tihkuu jo yöllä melkoisesti ja kastelee kylelläni nukkuessa sen. Koko yön ku on tullu nukuttua huonosti, nii aamulla sitte pitää miehelle ruveta aamupalaa väsäämään ja suostutteleen jos arvon herra suostuisi nousemaan ylös sängystä. Keittiössä odottaakin sitten jo tiski vuori ja siinä ku aamupuuroja keittelen nii mies ystävällisesti huomauttaa: "Sähän voit laittaa nuo tiskit ku mä imuroin eilen"........ Punastahan siinä rupeaa näkemään ku huonosti nukutun yön jälkeen toinen rupeaa urputtamaan jostain tiskeistä aamulla ennen ku kerkeän itse edes aamupalaa syödä. Ja tottakai mun vastuulle kuuluu ruuanlaitto, pyykkäys, siistiminen ja tavaroiden pakkaaminen (ollaa pian muuttamassa uuteen asuntoon) tiskit ja imuroinnin mies hoitaa sillon tällön, mut sillonkin pitäs olla tyyliin joku voileipäkakku tehtynä palkkioksi ja kiittää ja ylistää sen minkä kerkiää.
 
Yukishi: Hei... eihän sen noin kuulu mennä, että sä laitat miehelle aamupalaa. Miehenhän pitäis hemmotella sua laittamalla sulle aamiaista tai ainakin tehdä omansa itse. Ja mitä kotitöihin tulee, niin miehet nyt vaan on vähän tuommoisia... Meillä kyllä mies siivoaa, mutta jälki on usein sen näköistä, ettei se mua oikein miellytä. Parempi ois jos imurois itse, mutta kun ei kykene. Olen katsonut parhaaksi ns. katsoa läpi sormien, ettei tulis valitettua toiselle ihan joka asiasta. Koitahan jaksaa!

Melkoista venkoilua on yöt täälläkin... olleet jo pidemmän aikaa. Onneksi saan kuitenkin aamusta nukuttua ihan kivasti. Toki silloinkin pitää herätä vaihtamaan kylkeä välillä, mutta usein nukahdan kyllä samantien uudestaan. Aamulla nukunkin sitten 7.00-11.00 välin ja monesti pidempäänkin... aamuyöt on ne pahimmat. Illasta kyllä saan aika helpostikin unen ja nukun hyvin siihen asti, kun pitää ensimmäisen kerran nousta vessaan. Monesti jo 01.00 aikoihin... Voishan sitä toki päikkäreitä nukkua, mutta jotenkin ei vaan malta koskaan. Ehkä sitten lähempänä synnytystä, että olisi voimia moiseen koitokseen.
 
Takaisin
Top