Juotko kahvia?

Juon. Yleensä mukillinen menee päivässä. Joskus kavereilla tai vanhemmilla kyläillessä saattaa mennä useampikin mukillinen päivää kohti, onneksi maks kerran viikossa tulee juotua enemmän :) Normi kahvi aamusin oksetti alussa ja joskus 17viikolla join pikakahvia ja jestas se oli hyvää :p Sen jälkeen vaihdoin siihen aamukahvin ja aamukahvi nautinto palautui :grin
 
Pitääköhän olla huolissaan, kun mulle kahvi edelleen maistuu? Kahvinporojen haju ällöttää, mutta kahvi maistuu kyllä vielä näin alkuraskaudesta. Olen juonut sen 0-2 kuppia päivässä, vaikka enemmänkin siis maistuisi.

Ei varmaankaan, nämä oireet ovat hyvin yksilöllisiä - niin ainakin kaikissa artikkeleissa ja tietoiskuissa sanotaan.

Minullekin maistuisi kahvi vielä kuten ennen, mutta minun on pitänyt tehdä radikaali vähennys. Ennen join ainakin neljä Muumi-mukillista päivässä. Nyt olen rajannut siihen suositeltuun 2-3 pieneen kahvikupilliseen jo ovulaatiosta lähtien. Tosin ensin tuli väärä negatiivinen tulos herkällä raskaustestillä ja muutaman päivän ajan vetelin taas kahvia antaumuksella. Miehelle sanoin, että joku lohtu pitää olla, kun ei tärpännytkään, juon sitten ainakin kahvia... Mutta kun kuukautiset myöhästyivät, rupesi tuntumaan, että jos sittenkin... vähensin kahvin ja aloin taas nappailla äitiysvitamiineja. Sitten ilmestyivät kaksi viivaa testipuikkoon. Onneksi ei tullut varhainen keskenmeno suuresta kahvimäärästä.

Joskus tuntuu, kun on sen pienen kupin juonut, että lisää tekisi mieli, mutta oikeasti vauva on tärkeämpi. Sisko jo totesi jotain ensiodottajien hysteriasta, mutta tuntuu että en osaa muuta kuin noudattaa suosituksia. Olen toivonut vauvaa niin monta vuotta, että en halua välinpitämättömyydellä pilata tätä. Ajattelen, että kaikki on lppulta suuremmissa käsissä, mutta jos jotenkin voin itse vaikuttaa, niin teen voitavani.
 
Pari kertaa päivässä juon vajaan kupin, ei mene enää koko kuppi alas millään. Alkuun oli tosi vaikea vähentää kahvia, mutta pahoinvoinnin myötä sitä ei tee edes mieli. Väsymyksen takia juon, auttaa se siihen vähän.
 
Juon 1-5 mukillista (eli ei mitään pikkukuppeja) päivässä, normaalina arkipäivänä yleensä 2-3 mukillista ja suuremmat määrät lähinnä kyläillessä. Ennen ekaa raskautta meni enemmänkin, mutta silloin vähensin reilusti, imetysaikana lisääntyi vähän, mutta nyt uudestaan raskaana ollessa koitan taas pysyä tuossa 2-3 mukissa, tosin lisäksi tulee mukillinen tai pari teetä. Mulla ei ole ollut mainittavaa pahoinvointia eikä se vähäinenkään kohdistu kahviin. Nykyinenkin määrä jo lähentelee kidutusta niin ei vaan pysty enää vähentämään. :confused005
 
Kahvi maistuu edelleen (5+2) mutta oon rajoittanut sen vajaaseen mukilliseen aika vahvaa kahvia maidolla aamuisin. Lisäksi jos kylässä tarjotaan niin saatan ottaa puoli kuppia.
 
Mulla kahvi oli liikunnan lisäksi ainoa asia, joka helpotti pahoinvointia alkuraskaudessa. Meni kyllä varmasti yli sen minimäärän mitä suositellaan. Lisäksi meillä juodaan kunnon tummapaahtoista eikä mitään kuravelliä, joten varmaan olisi vielä pienemmät määrät sallittuja? Jossain vaiheessa raskautta kahvi alkoi tökkimään. Ei se pahaa ollut eikä ällötyänyt, mutta jostain syystä en saanut kupillistakaan kokonaan kerralla alas. Kofeiinills ei ollut mulla mitään huomattavaa vaikutusta sikiöön, joillakinhan alkaa heti hirveä mekkala mahassa. Meillä ei liikkeet muuttunut mihinkään eikä sykkeetkään. Nyt imettäessä ylitän kyllä taas suositukset..
 
Juon 2-5 kupillista päivässä. Vielä menee alas (rv4+2) pienet mukilliset, isoja määriä ei pysty kerralla, alkaa jo viimeiset kulaukset tökkiä vastaan.
 
Esikoisen odotuksen aikana kahvin juonti loppui heti koska raskauden takia kahvi maistui ihan kauhealta. Toisen odotuksessa vähensin hiljalleen, lopettaen lopulta loppu raskauden ajaksi.
Nyt kolmatta odottaessa onkin ihan kauhea kahvin himo jatkuvasti, mutta oon saanut pidettyä itseni jokseenkin kurissa, etten juo kuin 2 vajaata muumi mukillista, joka sekin taitaa olla yli suositusten. Toisinaan juon kolmannenkin vajaallisen mukin :oops:
 
Olen kova kahvihiiri, mutta nyt raskautta suunniteltaessa ja raskaana pidän max. 1-2 kupissa/päivä. Löysin vähän kahville maistuvaa luontaisesti kofeiinitonta barleyjuomaa, joka menee kyllä hyvin kahvin korvikkeesta, että jätän varmaan kohta sen viimeisenkin kahvikupillisen juomatta ainakin kotona.
 
Ennen raskautta join aamuisin pari kuppia ja päivällä myös muutaman.
Ekat viikot join n. Kupin päivässä mutta pahoinvoinnin takia sekin jäi kokonaan. Nyt juon enää teetä aamuisin kupillisen.
 
Ennen raskautta kaksi kuppia kahvia oli ehdoton edellytys mun aamun käynnistymisiin. Ilman kahvia alkoi särkeä päätä niin ettei mikään enää auttanut. Sitten tuli raskaus ja pahoinvointi, enkä saanut kahvia enää alas. Nyt kun pahoinvointi on helpottanut voisin taas kokeilla miltä se kahvi maistuikaan.
 
Mulla loppui kahvinjuonti raskauden alussa, kun ällötti niin paljon. Nyt rv 26 ei vieläkään tee kahvia mieli. Ennen join 1-2 kuppia päivässä.
 
Ennen raskautta join melko paljon kahvia, mutta aika alkuvaiheessa jo sain huomata miten huonosti kahvi enää laski. Sama oli teen kanssa ja muiden lämpimien juomien. Sitten alkoi todella vaikeat pahoinvoinnit ja olin usein tipassa/sairaala hoidossa pahoinvointi en takia silloin luonnollisesti ei mikään pysynyt enää sisällä. Viikolta 15 - - > aloin taas pikku hiljaa maistelemaan kahvia vaihtelevasti. Tällä hetkelläkin juon kupin päivässä ja välillä menee muutamakin päivä ettei mieli tee ollenkaan.
 
Kaks kuppia päivässä: aamulla ja iltapäivällä. Joskus illalla kolmannen jos kävin kavereilla tm. Nyt kun on liikkumiset minimissä niin on pysynyt kahdessa. Aiemmin saatoin juoda enemmänkin mutta odotusaikana yritän pysyä suosituksessa.
 
Tällä hetkellä aamuisin yhden ison kupin ja pari kuppia jos kaverin luona tms kyläpaikassa käyn, kyllä kahvi maistuu normaaliin tapaan edelleen:)
 
Raskaana join kahvia ihan alkuraskaudesta lähtien edelleen 3 kuppia päivässä ja välillä 4 kun ilman oli vaikea olla. Kaikki meni hyvin. Nyt kun yritän toista lasta, niin kofeiinittomalla menen. :)
 
Juon 1-2 kupillista päivässä. Mahtaakohan olla muuten joku suositus koskien tuota tummapaahtoista, kuten joku edellä oli myös pohtinut? Sitä meilläkin juodaan. :wideyed:
 
Takaisin
Top