Juotko kahvia?

Aiemmin join 2-5 kuppia päivässä, mutta plussan jälkeen se on alkanut maistua ja haista pahemmalta, joten enää menee vain 1 kp päivässä.. :)
 
Minä join teetä koko aikuisikäni kunnes tulin raskaaksi. Aloin juoda kahvia esikoista odottaessani ja siitä lähtein olen sitä juonut. Ilmeisesti myös äitini alkoi juoda kahvia minua odottaessaan 26 vuotiaana. Nykyisin juon kahvia aamulla ja mahdollisesti päivällä. Iltaisin aina teetä.
 
Juon ja join myös raskausaikana, heti kun kahvin tuoksu lakkasi ällöttämästä. :D Raskaana join tosin yleensä vain yhden (isohkon) kupin päivässä.
 
Juon silloin jos sattuu maistumaan, max 2 kuppia päivässä. Eka kolmannes meni täysin ilman kahvia pahojen olojen takia, mutta nyt tokalla on ruvennut taas hiukan maistumaa.
 
Alkuraskaudessa en juonut ollenkaan (ei oikeastaan tehnyt mieli), toiselta kolmannekselta lähtien olen juonut max. yhden kupin päivässä, mutta monesti en sitäkään. Eli voisi sanoa että pari kolme kuppia viikossa olen yleensä juonut. Kaikkina päivinä ei tee mieli kahvia :)
Ennen raskautta join joka päivä yhden kupillisen.
 
Juon, pyrin pysymään suosituksissa. Viime raskaudessa lopetin juomisen kokonaan koska se lisäsi pahoinvointia. Saa nähdä tuleeko pahoinvointia nyt. Kovin alussa raskaus :)
 
Ennen raskautta join yleensä 2 kuppia päivässä, aamulla ja iltapäivästä esikoisen päikkäriaikaan.. Nyt raskausaikana vähensin sen verran että jätin iltapäiväkahvin pois (en oo edes kaivannu!) ja oon aamusin juonu sen yhen kupin hyvällä omatunnolla :)
 
Miulla loppui kahvin juonti kuin seinään... ei tehny vaan enää yhtään mieli ja se haisee pahalle. Jännä, sillä aiemmin join 4-5 kuppia / päivä.
 
Minä oon kahvirakastaja, eli kahvi on mulle suurin nautinto ja aina se oma hetki päivän keskellä. Normaalisti juon aamukahvin ja päiväkahvin. Yleensä liikenteessä nappaan kahvilasta jonkun erikoiskahvin mukaan.
Mutta kummassakin raskaudessa on kahvi alkanut etoa jo alusta asti ja näin ollen olen vähentänyt automaattisesti.
Esikoisesta lopetin kokonaan. Kakkosesta aloin juoda kupin aamuisin joskus vasta puolen välin tienoilla.
 
Mulla alkoi esikoista odottaessa kahvi haisemaan viemärivedeltä, joten join sitä vasta kun lakkasi ällöttämästä. Kahvi ei kuitenkaan maistunut normaalilta ennen synnärillä juotua kahvia. Nyt kahvia vain ei tehnyt mieli alkutaskaudessa, maku on tällä kertaa normaali ja nyt sitä tulee juotua kyllä välillä vähän yli suositustenkin..
 
Ekan raskauden aikana join kahvia ehkä kahvikupin (ei muki) viikossa. Tokaa odottaessa joinkin lähes joka päivä kupillisen.
 
Lopetin kahvin esikoisen raskaudessa ennen plussaa, en muista kuinka monta viikkoa ennen. Ehkä n. 4-6vk ennen?
 
Takana 2 raskautta ja nyt rv 14 menossa ja kaikkien kohdalla kahvi on jäänyt pois hajun ja pahoinvoinnin vuoksi. Muistaakseni toisen kanssa aloin joskus puolivälin jälkeen juomaan. Nyt kyllä maistuu kylmä cafelatte (valion Eila-tuote), jossa laskeskelin olevan vähemmän kofeiinia kuin tavallisessa kahvissa. Harmi vain, kun se on niin makeaa. En käyttänyt sokeria kahvissa ollenkaan.
Ennen raskautta normi määrä oli 4-6kuppia päivässä.
 
Odotan esikoistani ja kahvin juonti on loppunut. Joskus saattaa mennä 1 kuppi mutta alkanut maistua pahalta kun taas ennen join n. 4kuppia päivässä.
 
Pitääköhän olla huolissaan, kun mulle kahvi edelleen maistuu? Kahvinporojen haju ällöttää, mutta kahvi maistuu kyllä vielä näin alkuraskaudesta. Olen juonut sen 0-2 kuppia päivässä, vaikka enemmänkin siis maistuisi.
 
Takaisin
Top