Juotko kahvia?

Pitääköhän olla huolissaan, kun mulle kahvi edelleen maistuu? Kahvinporojen haju ällöttää, mutta kahvi maistuu kyllä vielä näin alkuraskaudesta. Olen juonut sen 0-2 kuppia päivässä, vaikka enemmänkin siis maistuisi.

Kyllä mullekin on kahvi maistunut koko raskauden ajan. Joskus rv 10 tienoilla kahvin haju oksetti pari viikkoa, mutta ihan mainiosti sitä juomaan pystyi silti, maun suhteen ei ongelmaa. :grin 2-3 kuppiin olen kuitenkin päiväannoksen rajoittanut.
 
Vielä ainakin kahvi maistuu. Juon normaalistikin 0-2 kuppia kahvia päivässä, joten aika samoissa mennään edelleen. Eilen join kaksi ja tänään yhden kupillisen.
 
Olen ennen plussaa aloittanut päivät pressopannullisella tummapaahtoista kahvia, ja on vaatinut totuttelua tämä pari kuppia päivässä. Pahoinvointi ilmeisesti veisi tehokkaasti kahvihalut mennessään, mutta minulle on hyvin maistunut ja ei ole etonut mikään.

Juon noin ison mukillisen tai kaksi pienempää kupillista päivässä tällä hetkellä. Koitan kovasti pitää määrää aisoissa. Onneksi ei mitään päänsärkyjä tai muita oireita ole ilmaantunut hillitsemisestä.
 
Mulle ei oikein kahvi maistu.. esikoisen aikaan join normaalisti ja kuopuksen aikaan kahvin juonti jäi myös.. oli ihana heti synnärillä seuraavana päivänä nauttia kahvia kun se maistui taas hyvälle! :D jännä miten äkkiä sekin alkoi maistumaan, kun sai synnytettyä. Esikoinen oli poika ja kuopus tyttö. Saa nähdä kumpi tämä kolmas on. :)
 
Join kahvia ison kupillisen aamulla. Raskaana ollessa määrä väheni koko ajan ja lopulta rv 20 lopetin kokonaan. Ei oo vieläkään tehny mieli ja reiluun vuoteen nyt en oo juonu ollenkaan kahvia.
 
Juon ja join myös raskauden aikana. Toki vähemmän, alkuraskauden pahoinvoinnin takia ei tullut juotua kuin ehkä kuppi päivässä, joskus jäi sekin. Keskiraskaudessa meni varmaan se kaksi per päivä ja loppuraskaudesti alkoi taas ällöttää, niin vähentyi.
 
En ole juonut nyt raskauden aikana muuta kuin hörpyn jääkahvia. Kahvin haju ei ällötä, mutta halu juoda sitä katosi samoihin aikoihin kun plussasin. Parempi varmaan välttää turhaa kofeiinia jos kroppa viestittää ettei sitä nyt tarvitse :)
 
Kahvia oon edelleen sallinut itselleni 3 mukia, vaikka kyllähän se ylittää suosituksen. Maistuu hyvälle ja kun ei vielä ainakaan öklötä (niin kuin ei mikään muukaan) niin oon nautinnon ittelleni suonu. Määrä on jo melkein puolittunut aiemmasta, vaikka en kahvia varsinaisesti piristeenä tarvitse. Voisi pyrkiä tuohon 2 mukin taktiikkaan, yksi aamulla ja toinen lounaalla. Pitäisi ehkä katsoa löytyisikö kofeiinittomia korvikkeita kehnolle tavalle..
 
Aloitin kahvin nyt vkolla 25! Nyt vain kauramaidon kera, aiemmin lakt. Kevytmaito. Ah, miten se voikaan maistua niin hyvälle! Koitan pysyä yhdessä aamumukillisessa, kun siinä on kutenkin jo kaksi kuppia kahvia... Eikä kahvi auta ainakaan mun närästyksen...
 
Kahteen kuppiin oon saanut rajoitettua, toisen juon heti aamulla ja toisen töissä lounaalla. Viime kesänä join vielä 5-6 kuppia päivässä. :D
Tee ei ole sen sijaan enää niin hyvin maistunut.
Edellisessä raskaudessa kahvi hieman etoi jossain vaiheessa, mutta nyt ei ole vastaavaa ollut.
 
Juuri tänään aamulla sängyssä miehelleni totesin, että ei saa keittää paljoa kahvia, kun en osaa rajoittaa. Rv noin 8+1. Mun tekis mieli juoda kahvia ihan hulluna. Kotona helppo pitää yhdessä, mutta työpäivinä vaikeuksia pitää 1-2 päivässä. Siellä lähes koko ajan kahvia tarjolla.
 
Ennen raskautta meni 6 kuppia päivässä, joskus enemmänkin jos oli väsynyt. Nyt oon saanut rajoitettua yhteen ja siinäkin on enenmmän maitoa kuin kahvia.
 
Mulla oli alkuraskauden pahoinvoinnin aikaan kahvi oikeestaan ainoa, joka auttoi pahoinvointiin. Se on mun vakkari lääke myös matkapahoinvointiin ihan raskauden ulkopuolellakin :wacky: mutta onnistuin kuitenkin aika hyvin pitämään siinä noin 3 desissä/päivä. Vaikka toisaalta tumminta tummaa meillä juodaaan.. nyt myöhemmällä vaiheella ei kahvia enää juurikaan kulu. About puoli kupillista tulee juotua. Ei se pahalta maistu tai haise, mutta jotenkin ei vaan mene samanlailla alas. Nyt viikkoja 17+ ja ehkä kuukausi mennyt näin.
 
Oon aikasemmin ollut intohimoinen kahvinjuoja, ja alkueaskaudessa vielä maistui pari kuppia päivässä. Viikosta 9 eteenpäin kuvotus on ollut sitä luokkaa, että oon juonut kahvia tasan kerran. Päänsärky oli alkuun aika kovaa kun kofeiinin jätti pois, mutta nyt 4 viikon jälkeen alkaa jo kummasti helpottaa.
 
Aikaisemmin meni se 2-3 isoa kuppia kahvia päivässä ja joskus enemmän. Jossain rv 6 kohdalla lakkasi maistumasta kokonaan ja yritin silti juoda aamukahvin, mutta iltapäiväisen kupin jälkeen iski niin huono olo ettei enää pystynyt juomaan. Ennen on tullut aina parin päivän kahvittomuudesta päänsärkyä, mutta tällä kertaa ei mitään ongelmaa. Enkä ikävöi kahvia ollenkaan. :happy:
 
Nautin kahvista paljon. 2017 syntynyttä tyttöäni odotellessa join kahvia ihan normaaliin tapaan, ehkä vähän extraakin. Olen juonut kahvini aina maidon ja sokerin kera. :p

Tämä raskaus on vielä hyvin alussa, mutta jo nyt huomaan ettei kahvi maistu samalla tavalla. Esimerkiksi en halua laittaa kahviin sokeria ollenkaan. Ja päivässä korkeintaan menee noin 1.5 kuppia. Ja se on minulle vähän.

Toisaalta asiaan varmasti vaikuttaa se, että olin töissä edellisessä raskaudessa ja nyt teen satunnaisia töitä. Jännä miten eri raskaudet voivat olla monessakin suhteessa niin erilaisia keskenään. :dontknow
 
Ennen raskautta olen juonut yleensä 2-3 kuppia päivässä kahvia, aina runsaan maidon kera. Alkuraskaudesta kahvi lakkasi maistumasta kokonaan, joten tuli juotua vain yksi kuppi silloin tälloin ja välillä teetä. Toisella kolmanneksella kahvi alkanut taas maistua vähän paremmin, mutta yleensä tulee juotua 0-1 kuppia päivässä eli ei maistu kuten ennen.

Mä en ole koskaan oikein reagoinut kofeiiniin mitenkään (ei piristä eikä myöskään aiheuta päänsärkyä tms. jos olen ilman). Lisäksi olen huomannut, että liiallinen kahvinjuonti aiheuttaa etovaa oloa, joka vielä vahvistunut raskauden aikana, joten pystyy helposti pysymään suosituksissa. Mulle tuottaa paljon enemmän ongelmaa muut rajoitukset, kuten salmiakki- ja lakritsikarkkeista kieltäytyminen :woot:
 
kyllä kahvi on taas alkanut maistua 8 raskausviikon jälkeen, päivittäin juon aamulla ja iltapäivällä, joskus myös alkuillasta :)
 
Takaisin
Top