Huomenta!
Täällä on taas juttua tullut ahkeraan tahtiin...
Minulla on viime öisestä unesta vieläkin "outo"olo...Näin ihmeellistä unta synnytyksestä.
Tai siinä olin jo synnyttänyt ja kotiutunutkin, mutta mun pää oli tyhjentynyt kaikista synnytykseen liittyvistä
muistikuvista. Koitin kysellä mieheltä miten kaikki oli mennyt,ja oliko mua sattunut paljon jne.kun ei ollu edes paikat kipeinä tms. mutta mies ei sanonut juuri mitään...ja muutenkin oli jollain tavalla haluton puhumaan koko synnytyksestä. Mulla oli kamala olo, kun halusin muistaa ja tietää ja kuulla koko synnytyksen kulun, mutta kukaan ei kertonut tai puhunut mitään.
Ja lisäksi meille oli niin varmasti "luvattu"poikaa, niin olikin tullut tyttö [:D]...
Aivan käsittämättömiä unia, joista jää levoton maku näin vielä aamuun...
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja sitä sitten muistaa vielä jotakin jälkeenpäin...
Muuten kaikki on edelleen loistavasti. Pientä kremppaa milloin missäkin.
Yölliset liitoskivut ja "ähky"olo kestetään...
Painoa on jo sen verran, että kaikki portaiden nousut ja muutkin ylimääräiset rasitukset on todella rasittavia ja hengästyttää todenteolla.
Vatsa kasvaa ja pikkuinen jumppaa aktiivisesti [:)]
Eilenkin oli sellainen päivä, että kaveri tuntui oikein porautuvan tuonne kylkiluun väliin, ja se ei totisesti tuntunut kovin mukavalta vaan lähinnä aika ilkeältä.
Kyllä meillä jumpataan myös yöllä...unet on itsellä herkässä niin että sitä herää pienestä, mutta ei pikkuisen jumppaaminen unia häiritse, ja saan unta iltaisin ihan hyvin.
Nyt olen ollut toistamiseen tässä kuukauden sisällä rajussa flunssassa (ei onneksi sikaflunssaa, mutta ikävää kuitenkin..)
Kuumetta ei ole ollut, vaan rajua nuhaa ja kurkkukipua sekä yleistä voimattomuutta/väsymystä ja särkyä...ihan hyvää on tehnytkin levätä, mutta ottaa hieman päähän tuo jatkuva sairasteleminen...
Tätä minä hiukan pelkäsinkin, kun kiertelen eri päiväkodeissa pyydystämässä kaikki flunssat nyt pahimpaan flunssa-aikaan [:(] Vielä kuukausi....blaah. Jos nyt sitten ei sitä sikaflunssaa ainakaan tulis...
Joku siellä aiemmin kyseli juuri kyseisestä aiheesta, ja voin sanoa, että jos ei ole kuumetta niin kyllä tässä pärjäilee, ja vaikka pikkuisen puolesta huolehtiikin, niin siellä kaveri kuitenkin on ihan yhtä aktiivinen ollut kuin muutenkin, eli ei pahemmin kärsi tästä....siinä mielessä ei ole ollut syytä huoleen.
Kysyin yhdeltä terveydenhoitajalta flunssan vaikutuksesta sikiöön, ja hän sanoi, että lähes kaikki odottavat äidit jonkun flunssan jossain välissä sairastavat, että ei ole vaarallista, mutta ei ole tutkittu tai niin sanottu noista lopullisista vaikutuksista esim.syntymäpainoon tms. että juu...mikään ei ole varman päälle, mutta nou hätä.
Mitäs vielä keksisin...paljon on ollut hyviä juttuja täällä ja itse olen aina lueskellessa myhäillyt, että juu..niin mullakin...[:)]
Voi kun menis nyt nopeasti tämä loppupuolisko...olo käy yhä raskaammaksi ja levottomuus kasvaa...tulisi jo joulukuu [:D]
Niin mun piti noista supistuksista sen verran mainita, että nyt tuntuisi niitä olleen tässä esim.eilen enempikin...eilen tosin hiukan enempi touhuilinkin. Koitin siivota paria kaappia ja kyllä otti voimille ähkiminen ja punnertaminen, kun lattianrajasta kaappia kontallani pesin [:D]...laitoin varanvuoksi äitiyspakkaus laatikon kaappiin, kun pelkään, että kissat saa aikaiseksi tuhota sen...toinen on jo tykännyt löhötä uniaan laatikon päällä (kansi on kyllä pysynyt visusti kiinni).
Kaikki vaatteet jo kauniisti kaappiin olen viikannut ja laittanut, että siltä osin kaikki kunnossa.
Muuten hankinnat on edelleen vaiheessa ja ollaankin meinattu jättää viime tippaan...kunhan mun lomat alkaa niin sitten on enempi aikaa kierrellä rauhassa.
Meillä alkaa nyt viimeiset isommat siivoukset ennen vauvan tuloa, ja laitetaan koko kämppä uuteen uskoon, että kaikki on sitten kuten pitääkin.
Mulla nyt on kamalan kova pesänlaittovietti päällä...koko ajan höyryän jotakin.
Ja olen alkanut kokkailemaan ja leipomaan ihan intona, ja koko ajan pitää kokeilla jotakin uutta ruokaa tai leivonnaista...
Mukavaa päivää kaikille!