Heippa pallomahat, täällä taas tämä pallomahainen kuokkavieras, jonka varsinainen LA tammikuun alussa :) Kiitos kovasti kaikista vastauksista noihin mun nivuskipuihin sun muihin tilityksiin.
Mä olenkin tässä ootellut Ailimen sf-mittaa, kun lupasi jo kaivella mittanauhaa esiin. Itse olen hävittänyt mittanauhan mut mennään käymään Ikeassa pikapuoliin, joten otan sieltä sellasen paperisen [:D] ja lähetän teille sitte vertailtavaks - kiitti vaan SannaKoo vinkistä! Lääkärikin tosin on ens viikolla, joten saa nähdä, otetaanko täällä moisia mittoja lainkaan vai meneekö kotihommiks. Ailimen mainitsema kotiavustaja kuulostaa aivan ihanalta, mulla täällä nyt selvästi nouseva huoli on myös se, että mitäs synnytyksen jälkeen, opetetaanko pesemään ja hoitamaan uutta tulokasta? Entä imetys? Mulla on paljon kysyttävää lääkäriltä ens kerralla...
Mulla muuten kans kipukävelyt jatkuu mut jos vaan hidastan sopivasti niin kipu katoo suht nopeesti. Mut nivuskivut on helpottaneet, kiitti Saparo82 vinkistä, bongasin täältä "maharintsikoista" käyvät alushousut, jossa tiukka vatsatuki joko alapuolella tai koko vatsan peittäen. Saa ite valita. Ja hinta oli suorastaan naurettavat 6 euroa!!! Olin ihan varma et kaikki tällanen maksaa tuhottomasti, mut ei ainakaan nämä pöksyt. On muuten seksikkyys näistä pökistä kaukana, onneks sentään löyty valkosena mammapuuterivärin lisäks...
Tuota rentoutumista olen minäkin ymmärtänyt tärkeimmäksi synnytysvalmentautumiseksi Pranametri. Olen vähän netissä selaillut ja olet ihan oikeassa, kaikenlaista opastusta ja ohjetta löytyy. Kaipaisin kuitenkin ihmisen ohjausta ja jotenkin fyysisempää meininkiä, joten kysäisin Pulu77 neuvosi mukaan joogasta kaveriltani, joka käy täällä paikallisella joogasalilla ja on ollut tosi tyytyväinen. Siellä kuulemma on mamajoogaa tarjolla, joten aion itsekin mennä koittamaan! Huono puoli on se, että tuo siippa puhuu tätä paikallista kieltä paljon meikäläistä vähemmän, sillä kun on työtahti ollut ihan erilainen kuin mulla, joka sitte oon käyttäny vapaa-aikaa kielenopiskeluun. Tää joogakoulu menee paikallisella kielellä, joten sen mahdollisen yhteisen synnytysluennon anti kyllä missataan. Mut luulen, että kulta saa tarpeeks tietoa mun välityksellä ja (yllätyksekseni) jo nyt lukemalla kaikenlaisia synnytysopuksia. Taitaa häntäkin vähän jännittää, oma kulta.
Krampeista vielä sen verran, että olen onneks säästynyt!! Viimesimmät kramppimuistot on joidenkin hirveiden krapuloiden ajalta [:'(] ja niitähän ei tietty nyt oo viimeaikoina ollu. Nestehukasta minäkin oon tulkinnu kramppien aiheutuvan ja täällä nyt muutenkin on pakko juoda niin hemmetisti kun on kuuma, että oisko siinä mun "salaisuus". No mut kaikkihan ei kaikkia oireita koekaan, mulla oirekavalkadi muuten on ollut aika täydellinen...
Nyt ois sitte aika lähteä sokerirasitukseen ja muihin kokeisiin. Jännittää kyllä, että kuinka karsea olo tuleekaan. Nyt jo alkaa ällöttää jo pelkästään syömättömyydestä. Mulla tää on jatkunut alkuraskaudesta saakka, vähintään 2-3 tunnin välein on syötävä, muuten tulee hirvee olo. Oma äitini on kuulemma ollut samanlainen. Yllättäen mun painontulo on kyllä tasaantunut, kun nyt ei ole kun 8 kiloo vaikka jo viikkoja sitte oli 6 kiloo tullut. Oon tyytyväinen, voisi olla kyllä tällä syömätahdilla ja köpöttelyvauhdilla ihan eri lukemat...
Hei muuten yks kysymys: Kuinka paljon te tunnette liikkeitä? Tai siis oon kuvauksista jonkin verran kärryilläkin mut välillä tuntuu, että teillä ois liikkeet paljon voimakkaampia ja tuntisitte ne tiheemmin. Ja tietysti oon alkanu huolehtia... Entä välipäiviä, muistatteko tuliko noin 24. viikolla niitä enää ollenkaan? Mulla just sunnuntaina ei tuntunu liikkeitä lainkaan mut sit eilen kyllä olikin melkoinen riehapäivä. Mut mulle esim. toi sinänsä loistovertaus haavissa olevaan kalaan ei oikein toimi, en koe läheskään niin voimakkaina liikkeitä, pikemminkin voimakkaan ilmavaivan tasoa [8|] Ja mahakin on paisuillut vain kerran pari, ainakin nähteni. Verrata ei kai kovasti pitäis mut minkäs teet, kun on niin helposti näistä asioista huoli päällä...
Vielä pieni sääkatsaus ja sitte menoks: täällä on megahelteet vihdoin päättyneet ukkosmyrskyyn ja sateeseen, nyt ilma on raikas ja "vain" 24 astetta lämmintä. Kummasti sitä kroppa sopeutuu paikallisiin lämpötiloihin, tää tuntuu jo niin viileeltä et on pakko olla pitkähihainen päällä. Ihanaa [:)]
Voikaa hyvin ja kirjotelkaa edelleen, tää palsta on päivän parasta ajanvietettä!