Joulumassut, Elokuun pölinät

Huomenia naikkoset

Saas nähdä otetaanko kelasta yhteyttä kun jätin vuosilomajutut kokonaan täyttämättä...[8|] Miten sitä nyt enää vuoden 2007 juttuja muistaisikaan? Hmp. Viime yö meni yhtä perseelleen kuin edellinen, jihuu. Olo on sen mukainen tänä aamuna. Viime yöhön vaikutti vähän se, että mieheni käsitteli päässään asioita ja minun olisi pitänyt tajuta jättää hänet puimaan itsekseen, mutta menin kuin meninkin osallistumaan ja itkuksihan se sitten päätyi minun kohdaltani. Sitä on niin kovin herkkä nykyään. Soitin sitten tk:een ja varasin ajan maanantaiaamulle ihan vain siksi, että kysyn lääkäriltä mitä mieltä hän on työhön menosta. Näiden valvottujen öiden jälkeen en osaa edes kuvitella meneväni, mutta katsotaan maanantaina miten on. Esimies jo eilen kyseli tilannettani ja oli itse miettinyt lähinnä flunssa-aaltoa, joka koulussa jo nyt on levinnyt. Vielä kuulemma normaalia kausiflunssaa, ei influenssaa, mutta sitähän ei tiedän milloin se leviää sitten. Tänään soitin ja kerroin että tuumailen vielä ja palaan asiaan maanantaina, johon hän, että työpanokseni olisi kovin tarpeen ja toimenkuva vaativa. Kunnan resurssit tuntien ja itse jo väsähtäneenä koko touhuun parin vuoden aikana, tiedän mitä se tarkoittaa eikä paljon houkuttele. No, tämä on nyt tällaista marinaa ja rutinaa, pahoittelen.

Vauva myllää nykyään ihan hirveästi ja niin että maha pomppii ja aaltoilee. Siellä on jo iso miehen alku ja olen huomannut, että ei tunnu enää hyvältä röhnöttää vaan on istuttava niin että vatsalle ja vauvalle on riittävästi tilaa. Eilen mukula oli poikittain vatsassa ja ilmeisesti ojenteli itseään oikein kunnolla, koska samaan aikaan tuntui muksimista kummallakin puolella vatsaa, ihan reunoilla [:)] Siellä se meidän oma pikku-poikamme jumppaa.

Hennas, hauska toi herätyskellojuttu [:D] Nythän vauva jo kuuleekiin ja reagoi valoihin ja ääniin.

Ei muuta kuin vireää päivää kaikille [;)]
 
Moi..
 
Oisinkohan mä sitte ymmärtäny kelan tätiä jotenki väärin. Mulle sanottiin, että päätöseen menee noin 2kk ja siitä noin viikossa tulee äippäpakkaus. Aika kummalta kuullostaa, että muut pääkaupunkiseudulla sais pakkauksen parissa viikossa..höh! No, ei auta kuin odottaa...Noh, kela on kela..ikinä en ole mitään sieltä helpolla saanut...
 
Meiän vaunut tuli eilen...aivan uskomattoman ihanat. suosittelen kyllä kyseitä merkkiä...niin kevyet ja ihana iso tavaratila. Nyt odotellaan vaan sitä pikkuista saapuvaksi, ja kyllä odottavan aika on pitkä...
 
Meillä on miehen kanssa tänään laatuaikaa...hyvä ruoka kynttilän valossa ja romanttista musiikkia. Ja ehkä sitten vähän seksiäkin..hih hih [:)]
 
Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!!!
 
Pakko oli käydä kattomassa tota Dizan mainostamaa nettikauppaa, ja voi että, sehän oli vallan loistava! Tilasin itsekin sitten yhet farkut, mamma/sporttiliivit ja tuollaisen tukivyön. Tukivyö on ollu etsinnässä jo pitkään, mutta muualla oon jostain syystä jättänyt tilaamatta hinnan nähtyäni... Eli kiitos Diza!

Mäki noita vauvelilehtisiä oon pohtinut, mutta jättänyt tilaamatta. Irtonumerona satuin just ostaa KaksPlussan, ku oli tän kuun numero erikoisalessa, mutta mitä sitä eilen kotimatkalla autossa nopeasti selailin, niin ehkä se tosiaan on vähän vanhemmille. Vauva-lehdestä oon kuullu esikoistaan oottavilta paljon hyvää, josko sellaisen vaikka joulu/babyshower/tmslahjaksi joku läheinen tilailisi :)

Mulla on vapaa viikonloppu! Siis aivan ihanaa! On aikaa miehen kanssa, on herkkuja joita natustella. Huomenna mennään kaupoille ostamaan VIHDOINKIN se tiskikone, niin loppuu tää selän kotirasittaminen! Nyt jatkan iltaa pekonipannukakun kanssa, vaikka en ees pekonista tykkää :D Mies vaan pakotti joskus maistamaan äitinsä "erikoisuutta" ja tässä muodossahan tätä possunpeppua voi jopa nautiskella!
 
Moro kaikki!

Viikonloppu meneillään ja minä istun koneella. Vois lähtee kaupunkii kuleskelee huviks ku ei muutakaa tekemistä.. Voi että oon kateellinen terhituuli sulle! Itellä seksi ei kiinnosta juuri ollenkaan ku ei tunnu missää. Tympäsee hulluna. Eikä miehen kanssa laatuajan viettäminenkään hulluna. Tympii ko tuo on tommone ääliö. Eilen oltii kylässä sen veljellä, nii ei mitää positiivista minusta osannu sanoo. Moitteita moitteitten perää ja hirveitä kuulusteluja siinä iltatee pöydässä. Tosi fiksua alkaa puolisoa morkkaamaan ku tilanne vois olla toinenkin.. Sit jos minä sanon sille jotai tai vaikka huumorilla jossai tilanteessa naljailen, nii se heti loukkaantuu ja sanoo vaikka mitä.. No lähimpä kävelee sieltä sitten sanaakaan sanomatta. Nyt yksin kotona ko mies lähti käymää kotonansa, ei jaksanu oottaa mua mukaa.. Huoh.. On mulla ihana mies. Heti menny tommoseks ko aloin oottaa lasta. Ei se ikinä omatoimisesti tule kattoo ko vauva potkii, tai laita päätä tai kättä masulle.. Hohhoijjaa. Selvitäänkö tästä hengissä? Just ko alko itellä tuntuu, että mieli alkaa nousta nii mies on mitä ääliöin.

Mut yritämpä tässä selvitä itsekseen. Puhua ei enää jaksa mistään ton kanssa, ei se oo koskaa auttanu.. Anteeksi TAAS tämä valittaminen ja mariseminen. Tää on vaa ainoo paikka mihi saa purettua vaikkei kukaa jaksaiskaa lukee.. Pelkkä kirjottaminen tuntuu jo hyvältä.

Aika hauska toi hennasin herätyskello juttu..:D Tsemppiä vaa sen nukkumisen kanssa. Nyt se on menoo sitte. Ehkä monen vuoden päästä seuraavan kerran nukut hyvin.. No joo. Ei se aina mee nii..:D:D

Mukavaa viikonloppua porukoille!
 
Iltaa!

Meille muutti tänään tiskikone, jee! Lisäksi löysin suklaan ja mäkkäri-rasvamätön lisäksi uuden jutun, josta vauva flippaa IIIIIHAN täysin ja alkaa monottelee ihan hulluna; verigreipit! Nom!

Zenna, inhottavaa, että sun mies reagoi noin :( En tietty teitä tunne, mutta kuulostaa nyt kyllä siltä, että miestä taitaa vaan hulluna jännittää vauvan tulo ja sen myötä ei oikein enää osaa suhtautua suhunkaan oikein! Onko hän käynyt mukana neuvoiloissa tai ultrissa? Kuinka siellä suhtautui? Muistelen, että ootte myöskin vielä aika nuoria, eli suhdekin voi olla tuore ja tää ensimmäinen aikuisten oikeesti iso juttu... Meillä mies 28v, mutta silti tuntuu, että joku 19v ois osannut suhtautua asioihin paremmin. Eikä meilläkään puhuta asioista niin paljon, suomalainen jörrikkä kun ei osaa, mutta sitten kun joskus tuolta ukolta (mm. kännissä) lipsahtaa jotain tunteistaan tai ajatuksistaan, niin voi kuinka onnelliseksi niistä voi tulla! Toivottavasti siellä siis joku harmiton kupru rakkaudessa, joka kyllä siliääkin pois. Nauti sinä sillä aikaa yksin vauvafiiliksiä, ja purnaa ihmeessä täällä pahaa oloa - varmasti meillä muillakin esikoisen odottajilla muutamat ärräpäät parisuhteenkin ongelmien kanssa tässä raskauden aikana päässyt. Ja lapsen ensimmäisen vuodenhan sanotaan olevan vielä rankempi kuin odotusajan, oh boy...

Täällä taas mennyt vapaapäivä armottomalla väsymyksellä. Ravattiin vaikka kuinka monessa kaupassa ettimässä tota astianpesukonetta, niin on kyllä taas tuntunut. Viimeisten kauppojen kohdalla jo mietin, että jaksanko edes nousta autosta, vai laitanko miehen yksinään sisään ja saisi sitten soittaa, jos siellä olisi ollut meidän budjettiin sopivaa tarjousta :D
 
Hennas, mikä ihmeen lastenkirppistapahtuma Joensuussa on ollut? Missä se oli? Ite asustelen täällä kanssa. Harmi etten tiennyt tuosta mitään ja missasin siis :(
 
Ehtoota

Zenna, kovasti sympatiaa täältä<3 Kyllä täällä voi purkaa tuntojaan. Varmasti harmillista, kun ei voi jakaa yhtä elämän tärkeimmistä vaiheista rakkaansa kanssa. On kuitenkin niin paljon ihmeteltävää ja kummasteltavaa ja mietittävää. Samoilla linjoilla olen SannaKoon kanssa, jospa mies yksinkertaisesti osaa suhtautua vaikka omiinkaan tuntemuksiinsa millään tavalla. Ikä voi vaikuttaa myös. Pakko muistuttaa, että miehet kypsyvät hiukan hitaammin kuin me naiset ja sen ymmärtäminen, että on tosiaan tulossa hyvää vauhtia isäksi, ei taida olla helppo juttu. Toivon, että tilanne helpottaa. Neuvolassahan voi jutella kaikesta, eikö. Onko teillä tuttavapiirissä ketään jolla olisi vauva tai lapsi, tarkoitan onko miehelläsi ketään jonka kanssa edes teoriassa voisi puhella?

Onnittelut uudesta tiskikoneesta SannaKoo! Jospa seuraava vapaapäivä olisi vaikka ihan vapaa sitten [:)]

Joku kyseli vauvalehdistä. Minä en ole lukenut kuin yhden, neuvolasta tuli näytenumero mukaan. Se lehti ainakin oli pullollaan mainoksia, kuinkas muuten. Olen enempi lukenut  yhtä vauvakirjaa ja nettisivuja. Ei vain ole tullut lehtiin iskettyä kiinni.

Hyvää lauantai-illan jatkoa
 
Taas multa tulee tällainen sunnuntaipäivitys. [:)] No, perjantaina oli vika työpäivä, kun jäin nyt työttömäksi ([:(]), joten enköhän mä tästälähtien tule useamminkin tänne roikkumaan...

Zenna: sympatiaa myös multa, varmasti tuntuu pahalta puolison omituinen käytös.. Toivottavasti saatte asiat puhuttua selviksi kuitenkin pian! Mä peukutan täällä.

SannaKoo: Onnittelut tiskikoneen johdosta! Mä en enää tulisi toimeen ilman sitä härveliä! Mun päivieni pelastus...

Meillä kaikki melkeinpä niinkuin viime viikollakin, tuleva kämppä on jo melkein valmis, joten ens viikolla pitäis alkaa muuttopuuhat ihan todenteolla. Mua vähän hävettää, kun en ole niin kauhesti saanut tehtyä, väsyn (muka) todella helposti pakkailujen kanssa, ja varsinkin jalat on ihan poikki, jos parikin tuntia putkeen seison/kävelen. No, onneksi tuo mies on ymmärtäväinen. Tänäänkin teki mulle aamiasta sänkyyn (!!!), kun minä katselin Salkkareita TV-kaistalta.

Minkäslaiset ilmat teitä suosii siellä koto-Suomessa? Täällä on nyt masentavan harmaata, ihan kuin syksyllä jo, vaikka normaalisti täällä jatkuu kesä vähintään syyskuun loppuun saakka. Mä toivon, että saataisiin vielä aurinkoisia ja lämpimiä päiviä, nyt kun mullakin olisi aikaa nauttia vielä ilmoista. Ja mieskin on koko syyskuun lomalla. No, toisaalta, jos on sateiset ilmat, niin ehkä sitten jaksaa touhuta siellä uudessa kodissa tavarat paikoilleen nopeammin.

Nyt mä lähden valmistautumaan, menen tänään kouluni alumni-bileisiin! Jännää... [:)]

Mukavaa päivää taas kaikille tuleville äipille!
 
MOI
 
Täältäkin suunnalta isot halit Zennalle..Toivottavasti aisiat kääntyy parempaan suuntaan. Ja ehkä miehesi ei vaan osaa tuoda tunteitaan ja fiiliksiään oikein ilmi. Tuli mieleeni yksi tapaus menneiltä vuosilta, kun eräs ystäväni odotti esikoistaan..joka päivä ystäväni suri sitä, kun mies ei ollut "läsnä" raskauden aikana..ei kosketellut mahaa tai muutenkaan osallistunut esim. vauvatavaroiden hankintaan. Kuitenkin kun poika sitten syntyi, niin hänestä kuoriutui oikein unelma-isi. Nyt he vastikään saivat toisen lapsensa ja siinä raskaudessa mies oli ollut ihan täysillä mukana. Ystäväni kertoikin miehen kertoneen hänelle, ettei ensimmäisesä raskaudessa ollut osanut suhtautua raskauteen oikein mitenkään ja oli pelännyt tekevänsä asiat väärin ja siksei ollut sitten tehnyt mitään.
 
Ja oman mieheni  kanssa tästä asiasta juteltiin ja muistuttikin minulle, että kyllä tämä raskaus on hänelle ihan yhtä uutta ja pelottavaa kuin minullekin. Ja mieli myllertää myös hänen päässä. Samat pelot ja samat toiveet kuin minullakin...
 
Tulipa tehtyä tänään niiiiiiiiin hyvää jauhelihakastiketta, olisipa tehnyt mieli vetäistä koko kattilallinen omaan lärviin. Musta on nyt viime viikkojen aikana tullut oikein syöpöttelijä possu...kaikki käy....täytyy yrittää vähän hillittä. Herkuista tulikin mieleeni, että Sannakoo puhui pekonipannarista....onko hyvää ja miten valmistetaan? Pekoni on nimittäin näin raskausaikana mun herkkua..nam nam!!
 
Hih, meille kun tuli tuossa pari päivää sitten nuo uudet vaunut..niin niitä ollaan nyt vuoron perään täällä kotona veivailtu ja työnnelty ees takas..mies niitä työnteli tuossa eteisessä peilin edessä ja peilaili itseään..hän kuulemma katsoi onko hänessä isäainesta..kuulemma oli..ihana [:)][:D][:)]
 
Tää meidän palsta on muuten viikonloppusin paljo hiljaisempi kuin arkisin..
 
Niin ja Ampulle tiedoksi, että mäkin käyn jatkuvasti vakoilemassa tuolla elokuisten puolella..kyllä se meidänkin aika vielä koittaa!!!!
 
Nyt lähden laittamaan itselleni jääätelöannosta..(juu, mä alotan sen itseni hillitsemisen sitten huomenna)
 
Hello,

Me oltiin eilen kavereiden häissä joten tän päivän oon vaan lepäilly. Mies lähtikin jo takas Oulua kohti[:(] Nyt ollaan onneksi vain 2 viikkoa erossa, tää edellinen ero oli melkein kuukauden... Morsian oli muuten itse 36 viikolla raskaana, sanoinkin hälle että nyt kun häästressi päättyy niin vauva varmaan syntyy[:D] Toivottavasti ei ihan vielä.

Mulla on ollu massu jotenkin kipee perjantai-illasta asti, alamaha vähän niin kun kipuilee ja sitten tuossa navan yläpuolella on pieni alue joka on arka. Olin jo perjantai-lauantai yönä ihan paniikissa että mitäs tää on kun en olevinaan ollu tuntenu oikein liikkeitäkään. Mutta siis kyllä vauva hyvin liikkuu oikeesti. Onko muilla ollu tuollaista? Mulla on keskiviikkona neuvolalääkäri niin pitänee siltä kysästä.
Vauva on liikkunu tänään kauheesti, oikeestaan vasta nyt kun miehen kanssa ollaan sohvalla makoiltu ja vatsaa seurailtu niin huomannu miten vauvan liikkeet näkee jo ihan silmällä ulospäin. Se on hassun näköistä kun vatsa heiluu ja tärisee[:D]

Me ostettiin eilen vaunut, jei[:)] Oltiin käyty jo kerran vaunukaupassa hypistelemässä eri vaunuja, ja sillon ihastuttiin Brion Combeihin light teleskooppirungolla, mutta ajateltiin pohtia asiaa. Nyt käytiin toisessa vaunukaupassa, ja siellä  ei oikein ollu mitään. Kaikki oli loppu, siellä ei ollu esim.kombeja ollenkaan enää. Tarjosivat meille jotain saksalaisia Gesslein(oisko ollu?), ne ois ollu yli 700 € -15%, mutta ei oikein tykätty niistä. Ajettiin sitten vielä sinne ekaan vaunukauppaan ja siellä oli ne Briot jota oltiin hypistelty niin alennuksessa. Joten otettiin ne. Ne on ruskeat väriltään ja maksoivat 499€. Ne oli ihanan kevyet ja jousitetut. Jätettiin ne sinne kauppaan vielä, haetaan ne sitten joskus lokakuun lopussa. Ei keretä kyllästymään[:D] Ostettiin myös semmonen limen vihree sadesuoja, niin saatiin vähän väriäkin.

Lisäksi H&M:n paketti tuli, oli aika ihania pikkuvaatteita. Nyt en kyllä taida enää ostella vaatteita kun niitä varmaan saa lahjaksikin. Ja äitiyspakkauksenkin pitäs tulla ensi viikolla niin alkaa jo olemaan. Mähän sain jo kaikki kelan päätökset niistä rahoistakin mutta mun pomo laitto nyt vielä sen Y17 lomakkeen menemään sinne niin katotaan nyt että nouseeko ne tuet vielä hiukan...[:)] Minäkään en kyllä oikein ymmärttäny noita papereita ja lomakkeita mutta pääasia että jotain tulee. Ja kannattaa soittaa sinne kelan lapsinumeroon kun sieltä saa tosi hyvää palvelua.

Minä muuten tilasin tuon Vauva-lehden, eka numero jo tulikin. Ja olen samaa mieltä että kaksplussa on suunnattu vähän isommille. Vauva-lehti on ihana[:)]

Mutta eipäs tässä taas muuta!
 
Heippa kaikki!

Kiitos ihanista sanoista. Niitä tarvitaan ihan oikeasti! Varmaan tuo ikäkin tekee, ite 19 ja mies kohta 23.. Ei me vanhoja silti olla.:D Äitini kanssa tekstailtiin tossa joku aika sitten. Hällä ollu kans vähä samoja tunteita sillon ko minut sai. Oon perheemme vanhin ja äitini oli silloin myös 20.. VANHA mummo meillä, eiks je?

Ihana lukea noita teijän vaunu juttuja..:D Me aiotaan hommata vasta joskus syys- tai lokakuun paikkeilla..
Pidin eilen semmoista iiihan pientä vauvaa sylissä, se oli painanu syntyessään 2500g, nyt ei vielä edes 4 kg..:D Oli tosi mukava jutella kolmen muun nuoren pariskunnan kanssa kaikkea ja ko kahdella oli jo ensimmäinen sylissä. Oli se elämä kuulemma muuttunut hirvittävästi, toisella oli tosi itkunen vauva vielä.. Kyllä se äiti toi esiin sen, et on välillä raskasta, vaikka se ihana odotettu lapsi onkin sylissä..

Eikö oo muute Amppu mukava toi ko mies tulee työpaikalle kattoo.:D Mulla kävi joskus seurusteluaikoina työharjoittelupaikassa ja kesätyöpaikassa. Oli se huvittava olo sen jälkee.


Hikka taitanee tuola masussa pompottaa, hauskan tuntoinen. Js sit se varmaa potkii merkiks, et "äiti multaki terkkuja".:D

Mukavia illan jatkoja.!
 
Hellou hanit, pitkästä aikaa!
Mukana kepittää mahansa kanssa tämäkin. Tempo on hidastunut ja henki pihisee, mutta eteenpäin. Putosin kärryiltä tuossa jokunen aika sitten.... Lomat ja väsymys vei pitkäksi aikaa täydelliseen tiedonsiirto tyhjiöön. Kait tästä pikkuhiljaa palailee seesteisemmin kartalle.

Maha on VALTAVA. Samoin se joraaminen siellä! Kättä ja jalkaa ja kuperkeikkaa.

Turvaistuin nököttää tuvan nurkassa ja muutama vaatekappale vauvanhengarissa. Ehtiihän tässä vielä vaikka mitä... jos ais ensin tuon  kelan paperin eteenpäin.

Maalle me nyt sitten asetuimme, metsän keskelle. Hyvälle tuntuu. Aamusta yöpaitasillaan saapasjalassa sienen keruseen kuistilta suoraan!!! Kurkiaura tuossa justiin kurvasi pihan yli järven suuntaan ennen pimeän tuloa. Semmoista!

Jatketaan, täällä kun ollaan!
 
Heip!

Itsekeskeisen lyhyehkö entry tulossa, pahoittelen!

Jep, on tuo tiskikone jo tässä vaiheessa ihan mun lempparini! Meillä siis tiskaus kuulunut mun kotityöalueeseeni, joten mun elämäähän tää helpottaa. Kaupoilla pyöriessä mies sitten kyseli, et saako hän nyt sit sellasen robotti-imurin :D
Tänä aamuna sitten koneessa oli eilen tiskatut asiat ja mies pyöri keittiössä. Sitten tuli varovasti sohvalle mun luo ja kysyi: kuuluuko toi tiskikoneen tyhjennys nyt sitten kelle? Ihana, kai se oli kuvitellut, että mä aion nyt luistaa kaikista kotihommista :D

terhituuli, se pekonipannari on miehen herkkua ja munkin mielestä hyvää. Mä en yleensä pekonista tykkää, mutta tossa se kyl sopii jotenki tosi hyvin! Ohje on yksinkertainen; käristelet pekonit pannulla (ei ihan kypsiks, mut kuitenki sillai melkein) ja levittelet ne sitten uunipellille. Rasvaa pelti ei kaipaakaan! Sitten heittelet pekoneiden päälle ihan normaalin pannaritaikinan, jos tuntuu et pekonit menee yhteen kasasan, niin niitä voi vähän vielä siirrellä erilleen. Sit vaan uuniin se normi 30 min ja avot! Mietin, et tosta sais ihania suolasia naposteltaviakin, kun tekis vaikka tsatsikia siihen dippailuun! Tai mitä muuta vaan... appiukko laittaa mansikkahilloa, mut sitä mä en oo vielä uskaltautunu kokeilee :D
 
Saparo82 mulla on kanssa ollut ihmeellistä kipuilua tuossa ylävatsan alueella vasemmalla puolella, noin kämmenen kokoinen alue. On välillä todella kosketusherkkä ja ärtyy entisestää liikkuessa. Neuvolassa kyselin asiasta ja on kuulemma esiintynyt monilla raskaana olevilla, ei kuulemma mitenkään vaarallista. Tarkkaa syytä ei osannut kertoa, ihon, hermojen venymistä mahdollisesti. Välillä olen hetkeksi laittanut kylmäpussin alueelle, jos on ollut erityisen kipeä.
 
Pari kuukautta vielä töitä ja sitten äitiysloma alkaa. Nopeasti aika vierähtää. [:)]
 
Liekille melko myöhään tulevaa infoa, että kirppis oli lauantaina ja sunnuntaina raviradalla. Jos et sattunut paikalle, niin et kyllä menettänyt mitään. Olihan siellä toki ihan ok tavaraa, mutta ihmistä oli niin penteleesti. Mentiin serkun kanssa lauantaina heti avajaisaikaan ja jono oli päälle 100 m! Kuvittele sellainen määrä ihmisiä rynnimässä ja penkomassa hyllyjä ja laareja!!! [:@] Mietin jo etukäteen, mitä etsisin, mutta eihän sitä ehdi joka paikkaan. Löysin lopulta vaaville kahdet kengät ja kolmet housut. Siinä kaikki! [X(]

Zennalle sympateerausta! Toiset miehet ei vaan yksinkertaisesti osaa sanoa, miltä niistä tuntuu! Me naiset analysoidaan kaikki, joten ilmankos ollaan välillä kuin eri planeetoilta. [;)]  Ei meilläkään mies ole tullut kokeilemaan masua tms. Mutta toisaalta en itse tykkää hirveästä vauhkoamisesta, joten en ole ajatellut, että se olisi jotenkin huono asia. Kummallakin pitää olla tilaa! Jos miehesi on kuitenkin aiemmin ollut huomaavainen ja hellittelevä, niin voisi kuvitella - kuten joku jo kirjoittikin - että hän saattaa tuntea olonsa vaivautuneeksi, eikä oikein tiedä, mitä tehdä. Vaikka puhuminen tuntuisikin turhalta, niin aina se on parempi vaihtoehto kuin hiljaa mököttäminen.

SannaKoolle onnittelut uudesta "perheenjäsenestä". [:D]

Terhituuli meilläkin mies eilen työnteli vaunuja sisällä ja sääteli niitä itselleen sopivaksi, kun siirsin ne olohuoneeseen vauvan makkarin siivouksen tieltä. [:D] Oli aika huvittavaa! Huomasin sivusilmällä, mutta en kommentoinut, että ei olisi nolostunut. Hyssytteli jo mielikuvitusvauvaa ja puheli itsekseen, että näillä saadaankin sitten hyvää kyytiä. [:)] <3

Saparo
mullakin maha aina oikein pullistelee, kun vauva jumppaa. Yhtenä iltana ilmestyi "patteja" milloin mihinkin päin mahaa. Hauskaa seurattavaa, kun tuntee potkut ja näkee ne ulospäinkin. [:)]

Aurinkoista maanantaita mammoille!
 
Heippa kaikki

Saparo, minulla on ollut kipuilua enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan ja tänäänkin kävin jatkamassa sairaslomaa. Lääkäri sanoi, että kipuja ja supistuksia saa olla, mutta huoli on se ettei kohdunsuu lähde aukeamaan. Onnekseni näin ei ole käynyt, on vain kipuja milloin missäkin. On menkkamaisia ja sitten vihlaisuja etenkin oikealla kylkeä kääntäessä tms tehdessä. Nyt on ollut kolme päivää enempi taas.

 Lääkäri pisti pari viikkoa jatkoa lomalle ja sanoi, että sen jälkeen jos ei muutosta ole tapahtunut, täytyy katsoa onko mieltä mennä enää ennen äitiysloman alkua töihin ollenkaan. Kuulostaa minun korvaani niiiiin hyvältä.
Kävin pyörähtämässä töissä ja työkaveri oli sitä mieltä, että älä missään nimessä tule töihin enää, jos vain on mahdollisuus olla pois. Liikkeellä oli tavallista flunssaa, angiinaa ja vatsatautia. Neljän lapsen äitinä kehotti muistamaan, että oma jaksaminen on nyt tärkeintä.

Olette kertoneet hauskoja juttuja miestenne vaunuharjoittelusta. Olin eilen naapurissa käymässä ja sillä välin mieheni ripusteli vaipat kuivumaan. Oli siinä tunnelmissaan napannut kissan syliin kuin vauvan ja keinutellut sitä ihan vain harjoituksen vuoksi [:D] Suloista<3

Ruoka on alkanut maistumaan pelottavan hyvin... Joo, tiedän, että ei sillä ole väliä, kiloja saakin tulla, mutta olen jotain rajaa yrittänyt pitää. En osta kaupasta usein herkkuja, siis karkkia ja jätksiä tai muuta. Mieluummin täytän himojen aikana mahani sitten hedelmillä tai vaikka vispipuurolla tai kiisselillä. Ja enempi tekee kyllä suolaista mieli.  Nyt on kyllä suklaalevy odottamassa leffailtaa [:)] Joko olette muut kokeneet sen, että vatsa täyttyy nopeammin kuin ennen?

Mukavaa maanantaita minunkin puolestani
 
Heimoooi!

Pranametri
, mulle on oikeestaan käyny vatsan täyttymisen kanssa vähän toisinpäin! Alkuraskaudesta sain syötyä ehkä neljänneksen-kolmanneksen siitä, mitä ennen, mutta nyt alkaa taas annoskoko olla pitkälti sama, kuin ennen raskautta. Tosin syön ehkä nykyään sen verran useammin, ettei enää oo mieltä lapata lautasta täyteen. Ennen tosiaan elin sillä yhdellä aterialla per päivä, nykyään saatan syödä kahdestikin lämpimän aterian + vähintään aamupalan, usein väliin mahtuu myös hedelmävälipaloja!

Amppu, kuivausrumpua mäkin harkitsin, mutta koska en aio kestoilla täyspäiväisesti, niin ehkä selvitään vielä tolla pelkällä pesukoneella. Ripustustilaa löytyisi parinkin pyykkitelineen verran (tosin toista telinettä ei vielä ole, mutta sellainen helposti meille mahtuisi) ja hätätapauksessa myös saunanlauteille saa leviteltyä pyykkiä kuivamaan. Vaan oon sen verran laiska pyykkääjä, että jos näyttää rummun ostaminen tarpeelliselta, niin varmaan sellaisen myös hankin. En oo ehkä maailman ekologisin, mutta kyllä mä maksan sen verran verojakin pitkistä työpäivistä, että jossain saan ajatella itsekkäästi! (hui, hirveää puolustelua!)
EDIT: Ampulle piti vielä kommentoida tosta mieslääkäriasiasta; vaikka asutaanki täällä isommassa kaupungissa, niin täälläkin toi lekurin valinta on aikas vaikeaa. Neuvolalääkäriä ei kai oo ees mahdollista vaihtaa (??), ja omalääkärikin, hoitaa siis myös perus-gynekologiset, on mies. Viimeks keväällä gyneä varatessa multa kyl kysyttiin, et sopiiko, että omalääkäri hoitaa... Vaan olin siis sanomassa, että ymmärrän ahdistuksesi: normisti mulle on ihan ookoo, mutta jotenkin nyt olis tahtonut neuvolalääkäriksi naisen. Huomasin viimeks sen olevan mies, joten oma mies jäi odotushuoneeseen istumaan, kun en halunnut sitä enää viereen tuijottamaan kun vieras mies mun römpsässäni räpeltää!

Tänään tuli KELAlta kaksikin kuorta, toisessa luvattiin äitiyspakkaus ja toisessa äippärahat. Pakkaus on postista noudettavissa kahden viikon sisällä (tulee sit erikseen vielä lappunen). Ja tasan viikko sitten vein paperit KELAan. Et tuskinpa teillä muillakaan sitä paria kuukautta menee kummankaan asian käsittelyssä! :)
 
Huih ku ootta ollu taas aktiivisia!
 
SannaKoo: Tilasin sieltä lastenparhaaksi (?) verkkokaupasta vielä toisen 15e tuubin... Ihan loistava keksintö!
Oisin vielä tilannu paidan mut oli niin pikkusia kokoja [&o]
 
Saparo ja Jei: Samaa ongelmaa valittelin täällä kuukausi sitten, navan viereisistä kivuista.
Kyselin sillon kätilöltä ja sano että navan vieressä on niin herkkiä hermoja että vauvan tartte ku pari kertaa
potkasta navan viereen nii tulee kipeäksi! Huih, en kyllä kylmäpussia uskaltais vauvaa vasten laittaa [&:]
 
 
Amppu: Jumalauta, mun alavärkkeihin ei ykskään mies koskis!! Olkoon vaikka rautaisia ammattilaisia
mutta silti pitää olla jotenki pervo kun mies hakeutuu tolle alalle...
 
Mitäs mieltä ootta tosta sikarokotteesta?
Meillä tosi ärhäkkä keskustelu mun vanhempien kanssa tuosta kun aikovat rokottaa kaikki riskiryhmään kuuluvat.
Oon tullu siihen tulokseen että en rokotetta halua jos ei pakoteta.
Mun vanhemmat tavannu tosi monta talidomi (vai mikä se oli) -"lasta."
40-50v sitten annettiin äitien selkäsärkyyn ja raskauspahoinvointiin tuota lääkettä ja tuhansia lapsia synty ilman käsiä tai
jalkoja. Sama kuin sikaflunssassa, rokotetta ei oo tarpeeksi testattu et onko vaaraksi sikiölle, näin on jopa uutisoitu.
 
Noh, jokatapauksessa, toistaiseksi meillä kaikki hyvin. Eilen käytiin tarkastuskäynnillä ultrassa kattomassa sukupuoli
ja 100% varmuudella tyttö tulee <3
 
 
 
 
moi

kävin sitten tänään vihdosta viimein viemässä kelaan äitiyshara-paperit ja samalla kotihoidontuen vuositarkistus paperit ku niistäki tuli pyyntö, hirvee määrä papereita ja kummassakin lapussa olin vähän pihalla niin täyty kelan tädiltä ihan kysyä mitä tähän nyt laitan. Oli ainakin se helppoa kun ei äitiysraha lappua varten tarvinnut mitään merkata minkään mukaan raha lasketaan kun esikoinen on vielä alle 3-vuotias niin saa automaattisesti saman rahan kuin viimeks jos ei muuta toivo. Tosi hyvä systeemi toi kun en ole tässä välissä töissä ollut. Niin ja päätettiin miehen kanssa että pakkausta ei kuitenkaan oteta kun esikoiselta oli jäänyt niin paljon vaatetta ja muuta ettei tarve ole. Mutta kyllä mua kohta vanhainkoti odottaa, menin keskustaan ja väärään suuntaan autosta kävelin kun en muistanut missä se kela olikaan [:D] ennenkin tosiaan käynyt siellä, en tiedä mikä ihme oikosulku tuli, löysin sentäs sinne lopulta.

Mulla oli tässä jatkuvaa särkyä jaloissa vaikka mitä olis tehnyt niin rupesin käyttämään tukisukkia, myös lentosukkien nimellä myydään. Sellaset pitkävartiset, varsi tulee polveen asti ja tukee hyvin. Ei enää ole juurikaan särkenyt jalkoja, onneks muistin tämän kun edellisessäkin raskaudessa näitä käytin.

sikainfluenssa-rokotteesta: kysyin viimeks siitä neuvolassa ku luin jostakin että ei ole vaaraksi sikiölle mutta kuitenki vähän tutkittu. Neuvotäti sanoi että sitä ei tosiaan ole paljoa ehditty testaamaan kun niin kiireellä kehitetty ettei ehkä kannata ottaa sitä. Mua ainakin pelottaa jos rokotus aiheuttaa jotain sikiölle. Itse olen nyt vain kotona lapsen kanssa, tietty kavereita yms tapaan mutta en mene mihinkään isoihin tapahtumiin, busseihin yms ja jätän nyt ainakin toistaseks seurakunnan kerhon missä esikoisen kanssa kevään kävin. Siellä kerhossa tuntu tarttuvan helposti kaikki, oltiin silloin molemmat lyhyen ajan sisään oksennustaudissa ja pian hirveessä flunssassa. Muskari kyllä likalla alkaa tänään ja sinne menen, noin pienen kanssa vielä vanhempi täytyy mukana olla, muuten näkee välillä muita lapsia tässä pihalla.
 
kivuista: mulla on nyt ollu vain silloin jos syöny paljon tosi kiristävä tunne vatsassa, joskus myös ku oikein hermostunut jostain tai vähän liikaa touhunnut, voi olla lieviä supistuksia. Ensimmäisessä raskaudessa mulla taas alusta asti oli menkkamaisia kipuja, välillä vihlo tosi pahasti joka puolelta, johtu vissiin kohdun kasvamisesta. Nyt ei ollenkaan ole sellasta, kai se kun kohtu kerran venynyt toinen kerta ei ole enää mitään. Vaikk oli tässä kyllä puolitoista vuotta väliä synnytyksen jälkeen.
 
Takaisin
Top