Joulumassut, Elokuun pölinät

Pranametri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Moi

Aloitin sitten uuden ketjun, kun kerran kuukausikin vaihtui. Luin jutut vielä toisesta ketjusta, mutta noinkohan muistan kaikkiin kommentoida?
SannaKoo, saat myötätuntoni<3 Nuo kivut ei todellakaan ole herkkua. Itselläni on edelleen tuolla ristiselässä/häntäluussa oloja, mutta ehkä ne on vähän helpottaneet jo. Nivunen on edelleen arka, mutta ei enää niin kuin vielä eilen vaikka. Autosta nouseminen teki tiukkaa, kun vielä jokin ihme ahdistus tuntui vasemmalla ylävatsassa, huhhuh. On näitä oloja. Mies seurasi säälien vierestä.

Aamu on lähtenyt virkeänä käyntiin jumpalla ja kotihommilla. Otettava kaikki irti aamupäivistä, kuten olen ennenkin tainnut mainita, loppu päivä menee miten sattuu [:)]
 
Ja jutut jatkuu...
Huomenna olisi aikeissa käydä "ryöstöretkellä" veljen perheen luona haalimassa luvattuja tarvikkeita ja vaatteita vauvalle.
Tästä se alkaa[8|] Tai oikeastaan kun ajattelee taaksepäin, alkoi kaikki jo ennen kuin lapsi antoi itsestään mitään tietoa. Tuli ostettua vanha astiakaappi, jonka oli tarkoituskin toimia lapsen vaatekaappina, siis alaosan, yläosassa on astiat näkyvillä. Että olemme mekin joskus johonkin rahaa upottaneet ja melko reilusti, ainoa maallinen perintökalu meidän mukulalle [:D]

Maajo, kyllä olen kuullut tuosta, että oikealla viihtyvät olisivat poikia. Meillä täällä palstalla taisi olla siitä aiemmin puhetta.

Onko muilla jo olo, että maha on jättisuuri? Ihmettelemme mieheni kanssa, että minkähän kokoinen se vielä tuleekaan olemaan ennen H-hetkeä. Paino nousee kohisten, mutta eikös viikot 17.-24. olleetkin niitä painonnousun vauhtiviikkoja, muistelisin. Että josko vähän vauhti hiljentyisi ensi viikon jälkeen. Mitähän vielä oli mielessä...

Kivuista vielä vähän valitusta: Jalat! Eilen illalla taas niin levottomat. Niiden kanssa pärjää istuessa ja liikkuessa , mutta jos nostan jalat vaikka sohvalle, niin ne menee levottomaksi, kuin olisivat puutumassa tai jotain sellaista. Tiedän että liikkuminen auttaa ja sitten kylmägeeliä kun muu ei tehoa eikä yötä vasten viitsi enää lenkille lähteä. Mistähän tällainenkin johtuu? Samaa on ollut ennen raskauttakin, mutta nyt tuntuu lähtevän käsistä koko touhu. Siinä tämän päivän valitukset. Nyt vauvahaalarin kimppuun[:)]

Auvoista odotusta tänäänkin

Ei kai tässä tällä hetkellä muuta, ei muista kirjoittaessaan kaikkia väläyksiä mitä on käynyt mielessä.

TUolta olan takaa tuli heti kommenttia perintökaluista, kun kerran menin niitä luettelemaan. Onhan hänellä entinen työkellokin, Rolex GMT Master II sekä kupeelle maavoimien upseerimiekka. Ja antoihan mummuni meille kihlajaislahjaksi perintöastiatkin... Että näin. Ei meillä lasketa [;)]
 
Hyvää elokuuta kaikille! [:)]

Paranametri: Ainoa joka mua auttaa levottomiin jalkoihin, on villasukat. Välillä oon menny suihkuun ja laittanu kuuman jalkakylvyn..sitte villasukat kylvyn jälkeen niin vähän helpottaa, että saa unen päästä kiinni. Yöllä ne sukat saa kyllä kyytiä, mutta helpottaa mulla nukahtamista jos ei kauhee helle ole.
Mulla kans maha ihan jätti verrattuna viikkoihin..saa nähä mimmonen pötsi sitä loppuajasta on. Mulla ei painoa ollu viime neuvolassa vielä tullu yhtää, mutta nyt on sellanen olo et ollaan otettu oikein spurtti! Mulle ei kauheesti painoa passais tulla kun on noita liikakiloja muutenkin hiukkasen. :)

Aatella että elokuu alkoi!! Syksy mun mielestä alkaa elokuussa..poitsu alotaa eskarin parin viikon päästä! Ihanaa ku saa ens vuonna olla laittamassa sitä kouluun kun on vielä äitiyslomalla. Mieli on jotenki älyttömän korkeella. Tää odotus on ollut aivan ihana, kun en ole kauheista oireista kärsiny..lukuunottamatta tota selkää ja normaaleja kohdun kasvu- ja liitoskipuja.

Eipäs muuta tällä erää..:)
 
Eilettäin aloin miettiä todenteolla, että miltä se supistus tuntuu? Ensikertalainen kun olen, niin minullahan ei asiasta ole mitään hajua. Eilen jo kuvittelin saaneeni jonkin sortin harjottelusupistuksen muka töissä mutta se paljastuikin jonkun ajan kuluttua vain vatsanväänteeksi ja vessaanhan siitä sit joutui, ja joo, saa nauraa!! Mulla itelläki huvitti vaikka vääntö oli aikasta kivulias!! [:D] Elikä tunnistaako sen supistuksen varmasti kun sellasen oikean kokee??
Itse olen selvinnyt pitkästi yli 2-kymppiseksi tietämättä millasta on, kun närästää ja aina ihmettelin, kun jotkut niin sanoivat... noh, paljastuhan se sitte jossai vaihees kun oikeesti ekaa kertaa närästi!! Viime yönä muuten närästi niin, että piti ottaa 2 ekstra tyynyä, että sain unen päästä kiinni, join myös vettä... Tosin syynä taisi olla ihan mun iltapalaksi ahtama valkosipulipatonki, ei toki vielä se, että maha painais vielä vatsalaukkua [;)].
 
Heipä hei kaikki isomahaiset toverini!!!!
 
Nyt on mökkilomat lomailtu ja palattu kotiin Helsingin hulinoihin..Ilmat olivat mahtavat ja uitua tuli varmaan 100km yhteensä [:D] Uiminen se on niin kivaa kun ei satu yhtään mihinkään. Kävelessä jo kovasti vaivaa tuo selkä ja nivunen. Aamupäivästä vielä pystyy normaalisti liikkumaan, mutta iltaa varten täytyy jo kohta hankkia rollaattori..
tosiaan ennen lähtöä mökille oli se neuvola ja nyt oli myös mulle tullut painoa lisää 2kg!! Yhyy..mulla on tota ylimäärästä niin olin kuvitellut, että saisin painon pidettyä samoissa lukemissa koko ajan...no, en mä siitä niin kovasti jaksa stressata..
Sain myös neuvolasta sokerimittarin lainaan kun minulla oli siinä sokerirasituksessa se yksi arvo ihan hiukan koholla..eli nyt joudun kotona pistelemään itseäni melkein päivittäin. Tietänkään kotona noissa sokeriarvoissa ei mitään häikkää..se on vähän sama kun mun verenpaine..neuvolassa se huitelee aina lukemissa 150/105 ja kotona mitatessa 125/70..ja aina mä saan vakuutella niitä neuvolantätejä, että mua ei tarvi laittaa naistenklinikalle seurantaan..Vaikka hyvähän se on että hoidetaan..
 
Mitäs muut on mietä ton synnytysvalmennuksen suhteen? Mä en sinne aio mennä ja nyt jotenkin tuntuu, että kaikki kauhistelevat ja arvostelevat minua kun en sinne halua mennä. Esim puolisoni isä rupesi oikein jankuttamaan asiasta minulle. Tuleeko minusta nyt huono äiti kun en koe mukavaksi mennä sinne valmennukseen? Ja pitäiskö sinne mennä nyt vaan sen takia, että muut olisivat tyytyväisiä? Joskus tuntuu, että muut luulevat tietävänsä mikä on parasta minulle ja vauvalle.
 
Olipa tosi mukava lukea palstaa pitkään aikaan, kun olitte vielä niin runsaasti tänne kirjoitelleet. En nyt kommentoi kenenkään juttuja mitenkään..en vaan muista mitä kukakin oli kirjoittanut[:)] toivon vaan, että kaikki voivat hyvin.
 
Mulla on muuten taas se pahoinvointi hävinnyt kokonaan..nyt vaan ensi perjantain rakenneutraa odotellessa...niin ja ensi viikolla teen ison mansikkakermakakun puolivälin kunniaksi!!slurps!!
 
Itse en usko, että tulen hullua hurskaammaksi siitä synnytysvalmennuksesta täällä -> kierroksesta synnärillä ja ns "valmennuksesta" joka järjestetään Rovaniemellä synnärillä yhtenä lauantaina, josta pitää pulittaa 50 euroa ja kestää varmaan noin tunnin tai puoltoista... Synnytyksen vaiheet on toki hyvä tietää ja niitä voinkin toki jutella ihan neuvolassa jne mutta luulenpa, että oikean oven löydän synnärille ilman tuotakin kierrosta... Eriasia tietenkin jos olis joitain pelkoja olemassa joita vois ehkä tollanen kierros vähän hälventää, mutta aika jännä että oikeen "appiukko" valmennusta suosittelee, hupaisaa itseasiassa... ajat on niin muuttuneet ettei ystäväni ole edes mistään iänikuisista hengitysharjoituksista saaneet opastusta ja toisaalta siskokin sanoi että kun synntyksen aika tulee niin ei siinä periaatteessa tartte ite mtn osata, kyllä ne siellä ohjastavat sitten... [;)] Mitäs muut mieltä?
 
moi kaikille pitkästä aikaa, olipas paljo kirjoteltu. me oltiin reissussa mikkelin lähellä liiton lomatuella ma-la. Tosi mukava oli hetkeks päästä pois kotiympyröistä ja meidän tyttökin viihtyi tosi hyvin. Syötyä tuli kyll aikalailla kun hintaan kuului kaikki ruuat, en ole uskaltanut katsoa mitä paino nyt on... Sitä ihmettelin että siellä mun selkä joka kotona vaivannut jo ei reissussa vaivannut yhtään, johtuiko sitten eri sängystä vai siitä kun joka ilta saunottiin ja uitiin. Aivan ihana tuo saimaan vesi kun niin kirkasta, ei täältä niin kirkasta järveä löydä. Mikkelissä on vankimyymälä missä myytiin vankien tekemiä käsitöitä, suurimmaks osaks puisia. Hitsi kun siellä oli aivan ihana vauvan kehto, ikävä kyllä liian kallis meille. muutenkin tosi hienoa tavaraa, ostettiin voiveitsi, pannunalunen, iso tulitikku rasia ja lastenhuoneeseen purjevene-naulakko. Muutenkin nyt kiva kun mies lomalla, viikko menny ja neljä jäljellä :) Toivottavasti se nyt malttaa kotonakin olla kün hän tahtoo aina tehdä jotain hommaa eikä malta vaan kotona laiskotella niinku mä. Mä aina jaksan siitä sanoa ett lepäis lomalla ja miksei muka kotona voi mitää tehdä... Me tosiaan asutaan kerrostalossa niin ulkohommia ei ainakaan ole. tontti meillä kyll on jo ostettu ja rakennuslupa hommattu, luultavasti ensi kesänä aletaan omaa taloa rakentaan. Piti jo aikasemmi mutt jäi vähän sen takia ku jostain syystä miehen vanhemmat on sitä vastaan ettei me saatas rakentaan tai sitt ainakaan mä en sais omistaa siitä juuri mitään kun en ole nyt töissäkään ja mun äiti taas sanoo ett tarviiko sitä missää luksustalossa asua vaikk ite miehensä kanssa just rakentanu talon. En tajua tollasta ku meillä menee tässä kuitenki isot rahat vuokraan kokoajan ja miksei voitas saada samaa ku neki [&o] Eikä me tosiaan mitää luksustaloa oltas edes tekemässä... Tulipas avauduttua, ehkä tää jää tähän, ite odotan rakenneultraa kovasti mutt siihen vielä reilu 2 viikkoa.
 
Hei vain!

Tähän väliin pakko huikkailla terhituulille; mullakin tota massaa oli ennestään, mutta melkeinpä jo odotin näkeväni muutosta ylöspäin vaa'an lukemissa, tähän mennessä ku oltiin menty joko alaspäin tai tultu ylös. Nyt ollaan sitten palattu siihen samaan, mitä viimeksi neuvolakortti näytti, eli ollaan "jopa" +2kg siitä, mitä viimeks siellä ollu. Silti -4kg ekasta neuvolasta :) Enkä mä myöskään stressaile tota painoa, ainakaan nousua, tällekin iltaa on leivottu lupaamani herkullinen puolenvälin (ja ainii, onhan tolla miehellä synttäritki) juustokakku! Seiskan aikaan tulee sitten beiben isovanhemmat tutustumaan toisiinsa ja herkuttelemaan meidän kanssa. Ja huippua, että sullakin pahoinvoinnit kaikonneet!

Amppu, rakastan itsekin syksyä just sen pimenevän hämyn ja teen ja kynttilöiden takia. Mutta en mä silti vielä suostu myöntämään, että syksy on käsillä! Syksy meinaa tarkoittaa hälventynyttä pankkitilin saldoa ja opiskeluiden jatkamista ;)

Takun lomailu kuulosti kyllä ihanalta! Vähän kateeksi käy...

Luin miehelle ääneen noita teidän voivotteluitanne liikkumisen tuskan kanssa. Mies nauroi ja sanoi, että njoo, onhan noita ähinöitä täälläkin tosiaan kuunneltu. Nytpä ei sitten ihmettele, että kuinka huono kunto mulla vaan on, vaan tajuaa, et tääkin on näitä vaiheita! ;) Kuinkahan monesti oon tässä viime kuukausien aikana lukenut jotain ääneen miehelleni vaan osoittaaksnei, että "no, kato nyt! Näillä muillaki!" :D
 
Heipparallaa

Kiitos vinkistä Sape, täytyy tuota jalkakylpyä kokeilla. Villasukat on muutenkin lähes aina sisällä jalassa [:)]

Terhituuli on sitten kunnolla lomaillut, kuulosti aivan luxus-lomalta. Tervetuloa takaisin ja onpa ihana kuulla että öklötykset on helpottaneet.

Taku kanssa on saanut kunnon loman valmiin pöydän ääressä [:)] Se on kumma, että muilla on vain tarve sotkeutua toisten suunnitelmiin, oli kyse talosta tai mistä vain. Pitäkää te päänne ja antakaa kanojen kaakattaa, mitä se muille kuuluu miten te rakennatte ja elätte. Aikuisina ihmisinä olette  varmasti laskeneet mikä on kannattavaa.

Rinkku, luulenpa että meille ehdotetaan valmennusta reilun viikon päästä neuvolassa ja se tulee olemaan reilun 50 km:n päässä, joten melkeinpä voin sanoa että emme aio mennä. Ehtiihän ne paikat nähdä sitten tositilanteessakin ja synnytyksen vaiheet saa tietoonsa muualtakin. Aika hassua että appiukko otti kantaa [:D] Olisko se vain huolissaan?

Amppu, teitkö löytöjä alesta? Saa nähdä kommentoidaanko tätä vatsaa ultrassa, olisi kiva tietää onko se viikkoihin nähden iso vai kuvittelenko vain itse. Mutta uskon että kun minulla ei mitään piiloon pääse, niin kaikki vaan työntyy ulos.

Me kävimme sitten veljen perheen luona visiitillä ja auto täynnä tavaraa tulimme takaisin. Yhdistelmävaunut on aivan upeat! Harmaat, joissa on vähän haaleaa tiilenpunaista. Helposti irrotettavat pyörät ja mahtuivat juuri passelisti auton perään. Työntökahva on näppärästi säädettävissä ja sopii kummankin mitoille (meillä on 20 cm pituuseroa). Ketterät ja tukevat, ja juu, en tiedä merkkiä enkä mallia [:)]. Myös kylpyvanna saatiin ja syöttötuoli, sekä vaatteita. Veljenpoika vielä varmisti, että -lainaksi.
Vähän mentiin sekaisin tavaroista. Että meille sitten tosiaan tulee vauva, joka tarvii kaikenlaista ja joka on ihan elävä ihminen jne.. Sellaista positiivista täpinää, jota ryydittää pieni hirvitys siitä että aika menee tosi nopeasti ja pian se on tässä, ihan tässä. Ensi perjantaita odotetaan kuin kuuta nousevaa ja toivomme oikein kovasti, että sukupuoli selviäisi.
Hymyillen seurasin veljenpoikaani ja miestäni. Poika on 4vja 9kk. Ihan koko ajan kiehnäsi mieheni kyljessä ja matki. Jos mies seisoi pihalla, meni poika viereen seisomaan. Jos mieheni meni kyykkyyn, meni poika myös [:D] Nii i.
Nyt on sitten tuvassa oikea vaunuparkki, kun on yhdistelmät ja sitten nukutusvaunut erikseen. Että semmosta.

Leppoisaa loppuiltaa
 
Voi että! Määki haluan alkaa haalia muitakin vauvakamoja, kuin noita vaatteita! Tosin syöttötuolia oon nyt pohtinut... sitä ei varmaan tarvita ennen ens kevät-kesää? Tässä tulee kerrostalokämpän huonot puolet, kun säilytystilaa ei oo... Eipä sillä, tuo syöttärihän nyt mahtuisi passelisti keittiön nurkkaan, mutta sen aika ei kuitenkaan ihan vielä ole. :) Ihan hymyilytti kun luin tuota Pranametrin viestiä, ja voin niiiiiiiin kuvitella sen positiivisen täpinän!

Meillä ilta kului iloisesti, kun äitini ja siskoni, sekä miehen vanhemmat tulivat tapaamaan toisiaan ensimmäistä kertaa ja samalla nauttimaan kakkua. Ihanaa oli, kun anoppi (ei olla muutamaan viikkoon nähty) katsoi mua ja tuumas "No eihän sun maha vielä kovasti kasvanut ole, mutta on se vaan kaunis. Ja raskaus pukee sua muutenkin, oot kyllä todella hehkuvan ja onnellisen näköinen kaunotar!" Ihanat appivanhemmat olen kyllä saanut, ja hyvin juttu luisti mun äitini kanssa heillä. Totesivat, että seuraavat kerrathan he voivat sitten skipata meidän nuorikot välistä ja tavata ihan vaan keskenäänkin :D Oon jo vähän salaa suunnitellut, josko saataisiin vanhemmat jouluksi saman katon alle...eipä tartteisi pohtia, että missä sitä joulu kuluu ja rampata kahden paikan väliä. Ellen mä sitten ole synnärillä, mutta sillonhan on myöskin kiva, jos ovat isovanhemmat ja isomummi saman katon alla ;)

Amppu, toivottavasti koiran hampeista ei koidu suurempaa haittaa. Maitohampailla mäkin järkeilisin, että homma on ihan ookoo... ja katkeileehan noita niillä muutenkin, kunhan tarkkailee ettei tulehtumaan pääse :) Tää siis maalaisjärkeilyä, koirista kun ei ole kuin haaveilu kokemusta. Meidän PITI hankkia keväällä hauva, mutta vauva ehti eka, joten hauvan aika on sitten meidän kodissamme hieman myöhemmin :) (itsekkäästi omia hermojani ajattelin tässä päätöksessä :D)
 
Ihanaa elokuuta kaikille!

Arvatkaas mitä? Meillä tuntui lauantaina ensimmäisen kerran potkut käteen!!! [:D] Jee! Alkoi ihan villillä mylläykselllä, jonka päätteeksi tuntui kunnon moukku. Laitoin käden alavatsalle ja vähän ajan päästä tuli iskua kättä vasten. Ihan säpsähdin! [:)] Sanoin miehelle, että tulee kokeilemaan, mutta sitten masussa olikin jo "oikoiltu" tarpeeksi, eikä potkuja enää irronnut. Tosi jännittävää ja pelottavaa ja ihanaa - kaikkea yhdessä.

Meillä on tällä viikolla perjantaina SE ultra! Jännittää. Jotenkin on tottunut näiden "virstanpylväiden" odotukseen ja nyt se kauan odotettu ultra sitten on. Miehen kanssa mietittiin tai oikeastaan kyselin mieheltä, että mitä mieltä hän on sukupuolen kysymisestä. Oli sitä mieltä, että ei kysytä. Yllättävä veto! [8|]  Olisin veikannut, että haluaa tietää, mutta ei. Näin sitä paljastuu vielä lähes kymmenen vuoden jälkeen ihmisestä uusia puolia. [;)] Itse olen olllut vähän kahden vaiheilla - kysyäkö vai ei. Sillä ei ole kyllä sinänsä mitään merkitystä tai vaikutusta mihinkään, koska olen hankkinut jo kaikki perustarvikkeet ja vaatteissakin suosin unisex-vaatteita. Sinistä ja punaista voi käyttää tytöllä ja pojalla - kunhan ei ole rimpsuja. [:D]

Tänään siis meillä 19+6, joten huomenna täyttyisi 20. viikko. [:)] Onko "säännöissä" sanottu, voiko kakkukahvit juoda sinä päivänä, kun viikot täyttyvät, vai pitääkö viikot olla jo täynnä? [:D] No, ajattelin, että kun meillä on se ultrakin sitten perjantaina, niin teen kakun viikonlopuksi...

Jännittävää viikonalkua kaikille!
 
Huomenia pullukat

Meinasi ukkokullalta yöunet mennä, kun isän vastuu heräsi. Oli mieleen tullut jo seuraavankin talven puut [:)] Mutta kyllä tuo kömpi viereen ja nukahti tuhisten.

SannaKoo, sulla on ollut kiva ilta ja on varmasti hyvä, että appivanhemmat tulevat keskenään toimeen luontevasti. Saa nähdä miten joulun käy [:)] Eipä tuota syöttötuolia tosiaan vielä tarvitse piiiitkään aikaan, mutta veljen perhe on muuttamassa ja otettiin pois jaloista pyörimästä. Se on sellainen malli, jonka voi erottaa pöydäksi ja tuoliksi, joten asettelimme sen jo kammariin oleilemaan. Tuntuu, että meille ainakin on hyvä saada vauvakamoja näkyviin ja tänne kotiin pikkuhiljaa, että voi totutella. Vauvasta tulee todellisempi tavaroiden myötä, eikä tule sitten niin kiirekään loppuvaiheessa. Kuitenkin on vielä jotain hommattavaa edessä ja vaatteita varsinkin pitää katsoa, että mitä kokoa on ja mitä puuttuu. Yksi mökkiläisnainen vinkkasikin hommaamaan 50 senttisiä vaatteita, koska äitiyspakkauksessa ei ole niin pieniä ollenkaan (en ole tarkistanut asian laitaa) ja vauva nyt yleensä jonkun aikaa on kuitenkin vielä alle 60 cm.

Rinkkuko mietti miltä supistukset tuntuu. Juu nauroin ääneen melkein, minulla on samanlaisia väänteitä aina kun on vessareissu edessä. Itselläni on menkkakivut olleet niin kovat toisinaan, että oletan kohdun silloin supistelleenkin. No, selviäähän tuo ennen pitkää, että miltä ne sitten oikeasti tuntuu [:D]

Amppu, suloinen tarina miehestäsi ja siitä pikkutytöstä<3 Kyllä lapset tietää.

Jaha, vähän on vetämätön olo, mutta silti aikomuksena olisi käydä vähän mustikassa taas. Pikkuhiljaa pakastin täyteen. Onneksi ei tarvitse kauas vaeltaa, voi vain poiketa metsään kun siltä tuntuu. Hyvää oloa kaikille
 
Pranametri; joo mulla on aikoinaan ollu ihan järjettömät menkkakivut, kylmä hiki päässä ja kramppeja ja ties mitä!!!

Aikaisemmasta synnytysvalmennuskommentistani sen verran, että en toki viitannut omaan appiukkooni, hänen kanssa olen viimeksi puhunut helmikuussa, asuu nääs niin kaukana=). Anopilla kesti hetkisen tajuta mummoksi tulo, todella iloien hän kyllä asiasta on mutta uutinen veti vähän mietteliääksi. Samoin kävi kun viime vuonna kerrottiin, että päätimme mennä naimisiin ja kohta ois häät... noh kukin tavallaan ja pääasia että on positiivinen asenne =) (Ja siis tarkennus, mentiin 16.8. -08 naimisiin)
 
Oli kiva lukea teidän juttuja! Mulla kanssa vääntää mahaa aina kun vessaan tarttee mennä. Ja tuntuu se jonkun verran mun mieletä samalta kun supistukset. (vaikka ei niitä olekkaan) Sitte kun on oltu tosi toimissa niin supistukset tuntuu ilkeesti mulla eniten selässä..Mun molemmat lapset on käynnistetty, joten odotan kovasti josko tämä synnytys lähtis käyntiin ihan ittestään. Olis kiva tuntea niitä ihan luonnollisia supistuksia, eikä lääkkeillä käynnistettyjä..ovat kuulemma paljon lievempiä. Molemmista meni vedet, mutta ei lähteny ittellään käyntiin.

Huomenna rakenneultra!! Toivottavasti miehelle ei tuu hälytyksiä niin pääsee mukaan töitten keskeltä. Harmittaa vaan kun mies ei halua kysyä vauvan sukupuolta, joten päätin kunnioittaa hänen päätöstään ja olla kysymättä..Itellä ihan hirvee hinku tietää..vähän on ristiriitanen olo. No mut eihän se tosiaan ole tärkeintä, toivotaan että kaikki on kunnossa ja saadaan sitte viimmestään loppuvuodesta tietää kumpi tulee. [:)]

Terhituuli: Uitko sä järvessä ihan? Tekis mieli kans kauheesti uida, mut en ole uskaltanu järveen mennä tulehduksien pelossa. Muista raskauksista kyllä uin ku oli niin kuumat kesät ja la elokuussa, mut en tiedä ku oon ihan höpsöksi tullu tän raskauden kanssa. Uiminen on kyllä yks mukavimmista liikuntamuodoista raskaana. Ei tosiaan kolota sillon mihkään. [:)]

Taku81: Kuulosti kivalta se teidän reissu!

Paranametri: Ne vaatteet mitkä tilasin H&M:ltä oli kans tosi pieniä. Se on ihan kiva aluksi kun on muutama ihan pieni vaate. Vauva tuntuu aluksi hukkuvan esim. pakkauksen vaatteisiin.
Noita tavaroita/vaatteita on tosiaan kiva näpelöidä..tulee vauvasta paljon todellisempi sen myötä.[:)]

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Heips!

Meikäläinen kirjoitteli sitten niin ajatuksissaan, ettei muistanut kuun vaihtuneen joten kirjoitukset menivät tuonne heinäkuun puolelle... Mutta otetaanpas uusiksi :)

Tulipas sitten perjantaina ostettua vaunut :) Päädyttiin sitten emmaljungan yhdistelmiin ja samalla ostettiin myös turvakaukalo sekä sitteri. Rahaahan sinne kyllä paloi, mutta kun löytyi molempia miellyttävät jutut niin arveltiin sitten laittaa ne. Tavarat on vielä säilytyksessä liikkeesä, josta ne ostettiin kun ei viititty vielä ottaa niitä meidän kaksioon.. Ja löytyipäs kirppikseltä lauantaina pari bodya, yöasu ja aivan syötävän suloinen pipo vauvalle, kaikki aivan ku uusia. Ei malttanut mamma olla ostamatta niitä :D Pari kirjaakin löytyi ja hintahan oli yhteensä vaatteiden kanssa vaivaiset 4 euroa! Hyviä keksintöjä nuo kirppikset :)

Minulle sitten iski viikonloppuna kamala kurkkukipu :( Nenä on ihan tukossa ja vuotaa koko ajan ja tietty päätäkin särkee (se ei oo kyllä mitään uutta..) Tuntuu et ihan ku pää ois jossain puristuskoneessa :( Saattaapi olla poskionteloissa tulehdus ja korvatulehdus, aika vahva epäilys ainakin on. Kuumetta ei onneksi ole ollut, ainakaan vielä. Noo täytyypi seurailla olotilaa. Pitää ainakin yrittää jaksaa olla töissä, mut oma terveys ja vauva on kyllä tärkeämmät, että sen mukaan mennään.

terhituuli: Myös minä joudun mittailemaan verensokeireita, koska se tunnin jälkeen otettava arvo oli koholla. Ei siis ollut todellakaan paljon, mutta silti joudun mittailemaan. Aluksi piti mittailla joka toinen päivä parin viikon ajan ja kun mulla ei ollut mitään poikkeavia arvoja kotimittauksissa, niin nyt sitten mittaan pari kertaa viikossa. Hyvät on arvot ollu, onneksi. Ja siitä valmennuksesta, mun mielestä on jokaisen oma asia haluaako sinne mennä vai ei. Ja ketään ei pitäis syyllistää, jos ei halua mennä. Sä tai te kyllä itse tiedätte mikä teille on parasta ja saa muut mennä sen mukana. Tämä on siis minun mielipiteeni ja asiasta saa olla myös eri mieltä jos joku niin tykkää. Itse olen mieheni kanssa käynyt valmennuksessa nyt pari kertaa ja esille on tullut sellaisia asioita, joita ymmärtää ilman valmennustakin. Mieheni tuossa naureskeli viime kerran jälkeen, että taitaapi hänellä olla kuumetta seuraavan kerran kun sinne pitäisi mennä :D Tänään olisi äideille tarkoitettu kerta, mutta en halua sairastuttaa muita äitejä tähän inhottavaan flunssaa niin parempi jättää väliin.

Nyt täytyy taas rientää, joten palaillaan asiaan myöhemmin. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)

Aurinkoisin terveisin,

Piukku81 ja vaavi
 
HEippa Kaikki ja huippua elokuuta! Näillä ihanilla säilläkihän se alkoi. Täällä mökillä ollaan ja niin kuuma meinaa välillä olla, ettei ulkona voi olla.:D

Hirveetä kyytiä aika hurahtaa ohi. Eilen oltii ystäväpariskunnan kanssa täällä mökillä ilta. Heille synty prinsessa silloin juhannuksen aikoihin ja pyysivät kummiksi meitä. Olenpas mielissää!! Eilen siis tosiaa nähtii se rrinsessa ja oli se kyllä söötti ja aivan pieni.. Hirvee vauvakuume iski itselle, mutta oli tosi ihana jutella kaikkea odotukseen, synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan liittyvää.. Ja tietty kaikkea muutakin..:) On se vaa mukava ko on ystäviä.<3

Täällä hurissoo näköjää iha hyvin, mitä nyt pikkusia nipristyksiä kullakin.. Mulla on nuitte supistusten kanssa välillä ollu vaikeuksia. Meinaa välillä olla liikaa.. Tänäänkin vessareissun jälkee iha kovaks meni maha ja sillee jomotti.. Nooo, se tietää sitä et ollaa rennosti se jokunen aika.. :) Nii ja JOKU sanoi noista levottomista jaloista.. Mulla on kans ollu samaa, varsinki öisin. Siks onkin petarin alla jalkopäässä pari tyynyä, nii helpottaa nukkumista.. Ja jalat on nii turvoksissa että huhhuh..

Pitäis alkaa vissii tiskailee ku tiskivesi on valmista... kattokaas täällä mökillä pitää kattilassa vesi lämmittää..:D IHanan vanhanaikaista ja huoletonta menoa täällä.:)

Mukavaa syksyn odottelua.. ja loppukesän nautintoja..:)
 
heips...
 
Enpä tiedä mikä on tänään vaivannu kun oon ollu ihan hukassa ja sekasin koko päivän...Kissa karkas aamupäivästä ja sitä jouduin tuolla ympäri pihoja jahtaamaan...Äsken lämmitin mikrossa ruokaa ja laitoin samalla kattilaa likoamaan..pursotin sitten sen mun ruokani päälle astianpesuaineet vaikka ketsuppia piti laittaa..ja kattilaan ne astianpesuaineet...mulla näköjään on tullu tämä sama kuin kaikilla miehillä..kahta asiaa vaan ei voi tehdä samaan aikaan [;)] Onneksi sentään kissan karkulainen palasi kotiin.
 
Sape83 kyllä mä ihan järvessä uin ja vieläpä hyvällä mielellä..neuvolasta täti ainakin sanoi, että kyllä saa ilman huolia järvessäkin uida..loppuraskaudessa voi tota tulehdusrisikiä olla jos paikat on jo lähteneet aukenemaan.
 
Piukku81 mulla oli se 2tunnin arvo koholla silloin sokerirasituksessa..nyt kotona mittaillessa kaikki arvot ovat olleet normaaleja. Mistä lie johtunut, että arvo silloin rasituksessa oli himpun verran koholla. Silloin tulikin jo paniikki, että nyt mä saan sen niinsanotun sokerivauvan joka syntyessään painaa jotain 5kg..hui!!
 
Me sitten päätettiin tilata ihka uudet vaunut..ja pitkän mietiskelyn ja vertailun jälkeen päädyttiin semmoisiin kuin Ora Taiga..tuolta vauvatar.fi tilataan..tuovat kotiovelle parissa päivässä 5euron hintaan..itse vaunut olivat tarjouksessa 399e(499e) Ja kiva värikin löytyi..tommonen viininpuna-musta..(menikö tää jo vähä mainonnan puolelle). Sinne saa maksaa osamaksulla..mikä oli meille erittäin hyvä vaihtoehto..jää rahaa vähän muuhunkin...onneks mun vanhemmat lupas kustantaa pinnasängyn, joten sekin puoli on hoidossa..
 
Kai se on nyt lähettävä kanakeittoa tekemään kun tän päivänen ruoka maistuu EHKÄ himppasen fairylta..
 
Palataan taas asiaan.
 
Me aateltiin, että ei osteta yksiäkään alle 56cm vaatteita! Ollaan sellasia kromosomihirmuja miehen kanssa oltu molemmat syntyessämme, että tuskinpa tästäkään mukelosta kovin pientä tulee [:o] Tosin jos nyt näyttää sitten RU:sssa (iiiiiiihanaa, meilläkin se on jo keskiviikkona!) että on pieni tähän mennessä, niin ehkä voin harkita muutaman pienemmän hankintaa... tota tupakkaa kun en vaan ole saanut kokonaan jätettyä poies, niin sehän saattaa vaikuttaa kokoon... Ja onneksi pötkylällä voi käyttää vähän isoja vaatteita, jos niitä (esim housuja) rullailee vähän. Mä oon vähän hurahtanut, ja ostanut jo joitakin 80cm vaatteitakin! ^^ Oon mahdoton!

Ja onnea Zennalle kummitytöstä! Ihanaa, että pääset nuuhkimaan vauvantuoksua!

Toivottavasti Piukulla olo kohenee, eikä poskionteloissa ala jyllätä. Entisenä "kroonisena" poskiontelopotijana tiedän, kuinka ei-herkkua se on... Muaki vähän jänskättää, et oisko noista kesän räkätaudeista jotain kuitenkin ohimolohkoihin jäänyt, kun nyt 2 edellistä saunontakertaa on jomotellut sillain hassusti otsa-onteloihin. Ennen sentään kävi sukeltamassa, ja painetta tasatessa ties tasan tarkkaan, et koska on räkää kertynyt onteloihin!

Noista supistuksista vähän... eikö niitä harjoitussuppareita pitäis jo ollakin? Mä ainakin oon saanu sen käsityksen, että sitä se justiinsa on, kun maha menee välillä yhtäkkiä ihan pinkeäksi ja "rentoutuu" taas jossain välissä. Kivuttomia ovat onneksi! Mä oon joutunut kerran elämässäni tekemään raskaudenkeskeytyksen, ja silloin lääkkeellisen tyhjennyksen yhteydessä olleet supistukset oli kyllä jotain ihan hirveetä! Olin osastolla kuulemma reilu 6h, mutta en muista siitä käytännössä kuin ne jumalattomat kivut... missään asennossa ei ollut hyvä. Onneksi lääkkeitä sitten pumpattiin kipuihinkin, niin oon ollut myös aika pöhnässä. Eli toivon, että ne oikeet supistukset on kipeimmillään ainoastaan sillon ihan synnytyksen koittaessa, maks parina päivänä aiemmin! Muuten leiriydyn kyllä tonne Jorvin ovelle ja sanon, että joutuvat ottamaan mut nyt heti sisään osastolle, koska en tuu kestää kipuja ilman lievitystä! ;)

Djaah. Voin kertoa, että enää ei passaa tehdä överiä. Suostuin tänään tekemään 11h duunipäivän ja voi luoja kun olen rikki! Kotiin raahustaessa meinasi itku päästä, kun tuntui, ettei jalat enää kanna...

Meilläkin eilen oli havaittavissa pientä potkiskelua käteen asti tuntuvana. Mies vaan myöhästyi näistä kokemuksista, hihih ^^ Vauva lopetti heti, kun ukon huusin paikalle. Ja illalla sitten kun makoilin sängyllä ja tuijottelin teeveetä, niin vauva potki kolmesti niin että koko maha heilui! Oli se vallan vinkeän näköistä! Ehkä niin mun, että samaa "valittaneen" mieskin pääsevät pian näistä osallisiksi ;)
 
Enpä ole kirjoitellut tänne sitten alkupahoinvointieni, mutta lukenut olen kuitenkin. [:)] Nyt on menossa raskausviikko 21 ja tuntuu että maha on pullahtanut ihan viikon sisällä aika isoksi. Painoa ei ole tullut kuitenkaan kuin 2kg lisää aamulla punnitessani. Rakenneultra on keskiviikkona, jospa saisi tietää kumpainen siellä asustelee.... Itselläni ihan sellainen olo että poika tulee. Jännää! Vauvan liikkeet tuntuvat aina vaan selvemmin mikä on kanssa tosi vinkeetä ja uutta. Yksi ilta mullakin oli maha ihan toispuoleinen kun makasin selälläni sohvalla. On hurjaa ajatella että siellä on jo 15cm pitkä ihmisen alku, siellä mun sisällä!!
Vaivoina on ollut närästys iltaisin ja ruokamäärät on pysyneet edelleen aika pieninä, ei vaan pysty sulattamaan suuria määriä ruokaa kerralla. Tulee tosi ähky ihan pienestä. Onko muilla samanlaisia oireita?
Ekat mammahousut ostin tänään Vero Modasta. On tosi mukavat päällä, kun ei purista yhtään. Mukavaa odotusta muillekkin, on tämä vaan jännää. [:D]
 
Huomenta äidit!
Taustalla lueskellu teidän juttuja jonkun aikaa, välillä tuntuu ettei itsellä olisi mitään mitä kirjoittas. [:)]
Eilen oli mulla se kauan odotettu rakenneultra. Kaikki oli hyvin. Sanottiin kätilölle että jos vaan sukupuoli näkyy niin sen saa kertoa ja ME SAADAAN PIKKU TYTTÖ!!! [:)]
Illalla piti sitten piipahtaa ystäväni luona vaatevarkaissa ja pinnasänkykin lähti mukaan. Vaatekoot oli paketissa 58-62cm. Itse mitä olen ostanu niin ne on kokoa 60cm. Tuttipullot sieltä ystävältäni on vielä tulossa meille, mut haluan ostaa ainakin yhden oman ja uuden.
Hyvin on mulla mennyt tämä odotus, mitä nyt viikko sitte lauantaina työpäivän jälkeen alamaha oli tosi kipeä ja muutenki tosi turvonu olo ja kun oireet kuvailin tälle ystävälleni niin hän tuumasi että mulla supistelee. Kätilölle sanoin myös ja ei tarvii huolestua, kun sen yhden kerran jälkeen ei ole ollu kipeä. Töissä jo varottelin kavereita että jos eivät halua mun jäävän saikulle niin en nostele kovin painavia tavaroita enää.
Viime viikonloppu oli vapaa ja lauantai meni koiranäyttelyn merkeissä, meidän koirien suhteen ei ollu suuria odotuksia, mutta ihan hyvät arvostelut saatiin.
Appivanhemmat on tulossa tänään hakemaan meidän vanhemman koiruuden mukaansa mökkeilemään. Täytyykin rueta vähän siivoilee enempiä karvoja lattialta, niitä meinaan riittää. Anopille kuin pitää olla siistiä. [:)]
 
Takaisin
Top