Joulumassut, Elokuun pölinät

Katsotaan onnistuuko kuvan laittaminen [8|]

Osaako joku yhtäkkiä sanoa, että jos haluan tuohon vasemmalle nimimerkin kanssa kuvan, niin tuleeko profiilikuvan nimellä vai Avatarina? Ihmettelee täällä...
 
Hmm... Pranametri yleensä toi pikkukuva keskustelupalstoilla on nimeltään avatar (tai siis on, satavarma tieto), mutta en sitten tiedä, et mikä ihme täällä voi olla profiilikuva??

Ja kuvien lisääminen näihin viesteihin onnistuu uskoakseni tän kirjoitus-pop-upin kautta; tuolla alalaidassa on tuo "lataa tästä" painike, ja sitten kuvan voi joko upottaa viestiin tai jättää upottamatta, jolloin se käsittääkseni tulee linkkinä. Kokeileva löytää, itsellä ei oo masukuvaa, jota latailla, ja taidan säästää teidät muutoin mun omalta pärstältä/muulta kuvalta, mitä koneelta sattuis löytyy.

Olipa kiva päivä! Herkuttelin mäkkärissä, jäätelöllä ja vielä iiiiisolla kahvisaavillisella pk-mammojen kanssa. Ja arvata saattaa - kohta on taas nälkä. Nomnom.
 
Hello mammat,

Täällä odotus sujuu ihan hienosti. Selkä on vähän rauhoittunut kun ostin sen tukivyön, on ollut kyllä hyvä. Ihanaa kun on näinkin hyvinvoiva niin toivottavasti pystyn olemaan loppuun asti töissä, ei kiinnosta jäädä sairaslomalle yhtään. Olen tällä viikolla oikein hokassu että aika on kulunut hirveetä vauhtia. Enää vähän yli 3 kk laskettuun aikaan. Olen jotenkin ajatellu että eihän tuo voi aikasemmin syntyä, mutta voihan tokin niinkin päin...Aika tuntuu ihan loppuvan kesken kun en oo vielä yhtään stressanu tai hommannu vauvalle tavaroita. Kelan paperit laitoin sillon pari viikkoa sitten ja viime viikolla jo tuli päätöksetkin. Eli äitiyspakkaus pitäs tulla viimestään ensi viikolla ja äitiysraha on myönnetty, rahanmäärät ja maksupäivätkin ilmotettiin syyskuulle asti. Hassua! Oon yrittäny pähkäillä tuota vakuutusasiaa, ja olin jo vähän kääntymässä siihen suuntaan ettei otettas vakuutusta mutta nyt mies sano että otetaan ja työssäni kyllä nään paljon tilanteita missä on aika hyvä olla vakuutus (olen siis farmaseutti apteekissa). Joten ehkäpä sittenkin [:)] Varmaan tuo Ifin lapsivakuutus.

En tiiä tuosta peräsuolen kautta tutkimisesta, kuulostaa kyllä aika oudolle. Mutta äitini (joka on kätilö synnärillä) sanoo aina että kun menee synnyttämään kannattaa ehdottomasti ottaa peräruiske jos sitä vaan tarjotaan sillä muuten synnytyksestä tulee aika sotkusta hommaa jos vaan suolessa on yhtään mitään tavaraa[:D]
 
Kaunista keskiviikkoa!

Meillä on tänään 23+1 ja olen kyllä Saparon kanssa samoilla linjoilla tuon ajan kanssa - tuntuu loppuvan ihan totaalisen kesken! Aloitin siivoamaan vaavin huoneesta kaappeja, mutta tyssäsi tuo into heti alkuunsa. [:)] Aika paljon vietiin tavaraa jo appivanhemmille säilytykseen, kun niillä on tilaa yllin kyllin. Nyt pitäisi käydä läpi kaikki takit ja kengät yms. ja laittaa kaikki ylimääräinen kierrätykseen. [X(]

Meillä mietittiin tuota vauvavakuutusta joka kantilta ja kallistuttiin lopulta sen kannalle. "Lopputyrkkäisyn" antoi veljen pojalla (7 kk) ilmennyt maitoallergia, jonka vuoksi hän ei pysty juomaan muuta kuin apteekin maitoa, jonka hinta on 25 €/350 ml!!! Vaikka vakuutus onkin kallis, niin ajateltiin, että parin ensimmäisen vuoden aikana näkee kyllä, onko vaavilla jotain allergiataipumuksia tms. ja ainakin meidän yhtiössä hinta alkaa laskea heti ensimmäisestä vuodesta lähtien. [8|] Otin vakuutuksen varauksella, jolloin se on voimassa heti vaavin synnyttyä. Niin tai siis olen ainakin yrittänyt ottaa, koska mitään päätöksiähän ei ole vielä tullut. Täällä esiintyneiden vakuutusyhtiötaisteluiden jälkeen saa oikeasti jännittää, että mitä ne siitä vielä keksii!

Pranametri olen itsekin ostanut vain muutamat mammahousut ja jättänyt muut mammavaatteet hankkimatta. Housujen kanssa on kaikista hankalinta! Mulla on oikeastaan arkikäyttöön kahdet housut ja kauhukseni olen huomannut, että toisista alkaa uhkaavasti loppua tila masun kohdalta. [:@] Pitää varmaan katsella taas kirpparilta, josko sieltä löytyisi. Ihana olisi päästä neulomaan lapasia ja sukkia, mutta on vielä niin paljon muuta kesken! [:(] Eilen viimeistelin villatakkia ja mulla on nurkassa odottamassa myös säkillinen hahtuvalankoja, joista pitäisi neuloa kuoria vaipoille. [:D]

Joku valitteli, että mies ei ole vielä päässyt osalliseksi potkuista. Meillä oli pitkään sama tilanne. Viikon sisällä on nyt potkut voimistuneet ihan huomattavasti ja eilen pieni jalka puski mahassa niin, että näkyi ulospäin!!! Mieskin oli ihan ihmeissään ja ihastuksissaan! [:)] Voin sanoa kokemuksesta [;)], että odottavan aika on pitkä, kun odottelee niiden potkujen tuntumista. Ensin odotetaan, että tuntuisi edes jotain. Sitten odotetaan, että tuntuisi kädellä ja näkyisi ulospäin. Lopulta, kun vauva täyttää koko mahan, niin toivotaan, että ei potkisi niin kovasti. [:D] Aina nälkä ja koko ajan jano!

Nautitaan mahoistamme - ne on niin ihanat!
 
Huomenta

Ja kiitos vinkistä SannaKoo. Yritimme eilen ladata kuvaa, mutta yhteys katkeili jatkuvasti. Katsotaan onnistuuko nyt [:)] Enkä minäkään naamaani näytä! Vaikka kävimme illalla lenkillä, oli jalat taas tukalat. Plääh! Ja yöllä heräilin lonkkakipuihin. Hetken istuin sohvalla aamuyöllä hiljaa ja aina kun yöllä yksinään herää, tulee ajatelleeksi, että kohta sitä herää vauvan kanssa ja miltähän sekin sitten tuntuu. Kaikkea sitä pitää etukäteen miettiä. Unohdin ihan eilen onnitella sinua siitä, että liikkeet tuntuivat isinkin käteen, se on niin ihanaa ja pääsee isikin osalliseksi jo!

Amppu, huomasin jotain kokoeroa, mutta en tainnut vielä niin keskittyä vaatteisiin. Kunhan tohkeissani lajittelin. Minä istun kanssa jalat levällään. Jos ristin jalat, alkaa alavatsaa painaa. On näitä vaivoja...Vaikka eipä nämä vielä mitään ihmeellisiä ja näidenkin kanssa pärjää.

Ei muuten onnistu meidän yhteyksillä näköjään kuvan lataus, yhteys katkeaa koska kestää liian kauan. Se siitä sitten.

Mukavaa päivä kaikille
 
Huomenta suomi!

Tänään sit on konkoiltu ylös jo puol 8 aikaa.. Piti lääkäriaika olla, mt just ennen ko olin lähössä nii soittivat et se on peruttu.. Hohhoijjaa. Tympeä aina jos peruuntuu, ku sitä on kuitenki kuukaus aina ootettu ja heräät vielä aikasin aamulla..

Eilen en millää meinannu saada unta tuon masuasukin takia. Se piti semmosta myllerrystä yllä, että piti käydä käveleskelee ja rauhottelemassa sitä. Todella kummallisen tuntosta ko se tekee kuperkeikkoja ja pyörii sillee noita kohdun "reunoja" (eli pää menee sivussa ympäri ja taas ympäri ja toiselta puolelta jaloilla vauhtia) pitkin.. On se hullua tämä. Oottako tuntenu ko vauva työntää varpaita kylkiluitten alle? Aivan uskomattoman kumman tuntonen..:D

Nyt alko rv 27. Vautsi..[:D] Enä ihan vähä aikaa.. Paitsi, että mun pikkuveli kuoli äitini mahaan just ennen syntymää. Oli siis jo laskettuaika käsillä.. Se vähä pistää hillitsemään liikaa odottamista vaikka ootanki ihan hullunlailla..:D

Jotku on sanonu, ettei mies tunne vauvan liikkeitä. Toivotaan, että ne alkaa pikkuhiljaa tuntua ko vauvakin kasvaa ja potkut kovenee. Meillä tunnettiin liikkeet joskus 18 viikolla tai aiemmin jo, mutta toisilla istukka tai muut tekijät on tiellä..

Kääk.. Pitäskö se itekki alkaa miettii noita vakuutus juttuja.. En ole ajatellukkaa, vasta ko nyt, että kannattas semmosia eriksee ottaa.. Mt ehkä niitä kannattaa alkaa harkita.

Äitiyspakkauksesta sen verran, että oon laittanu paperit menee jo viimeviikon alussa.. Ei vieläkää oo kuulunu mitää.. Hermostuksissani oottelen, että millo sieltä alkaa kuulua.. Pesin jo yks päivä vauvelin vaatteita, mutta tekis mieli saaha se pakkaus käsii jo..:D Ihan kateellisena luen noita teijän juttuja, että ootta saanu tai saatte pian..[:@]

Päivänpaistetta teille! Oulussa näyttää välillä paistavankin..:D
 
Heipä hei pömppikset!!!
 
Mulle alkaa todella riittämään nämä kuumat ja seisovat päivät..syksy tänne ja äkkiä! Mä rakastan rankkasateita ja ukonilmaa. Mulla on aina tapana ukonilmalla mennä parvekkeelle ja avata kaikki parvekelasit ja kuunnella ukkosta ja sadetta. Ja yöllä on kiva olla peiton alla jos ulkona sataa.
 
Mies kokoaa tuoleja, meille tuli uudet tuolit ja keittiönpöytä...aika hyvin näyttää urakka valmistuvan..mitä nyt pari kirosanaa tulee miehen suusta silloin tällöin..mun oma remontti-reiska.
 
Tänään kävin kelassa selvittämässä paperit kuntoon..täti sitten lopuksi tokaisi, että meillä on nyt tosi paljon ruuhkaa näissä äitysasioissa..eli äityspakkauksen pitäisi tulla noin 2kk päästä!!!! Ei voi olla totta..Ninoskako oli saanut pakkauksen ihan muutamissa päivissä....Mä en malta todellakaan mitään 2kk odottaa [&o] Kai se vaan on pakko...
 
On ilon aiheitakin..nyt tuntuu vauvan liikkeet..ihan joka päivä ja monesti..se vaan on niin ihanaa....siellä se äitin pikku pötkäle mahassa mellestää juuri nytkin. Niin ja vaunuista soitettin, että saapuvat huomenna. Laitetaan kissalle potkupuku päälle ja vaunuihin ja lähdetään sitten niitä testaamaan [;)] (vitsi, vitsi)
 
Sannakoo, mainitsit eilen jostain ohjelmasta mikä tuli mtv3 Avalta..mikä mahtoi olla ohjelman nimi..hyvä muisti, mutta erittäin lyhyt..
 
Jahas, pitäiskö sitä vetästä pienet päikkärit...
 
Moi

Piti tulla kauhistelemaan tuota mahdollista 2 kk:n odottelua äitiyspakkauksen saamisessa, eikä! No, et ole Terhituuli sitten ainoa joka joutuu odottamaan. Minullekin kesä riitti jo, aikaa sitten itseasiassa. Onneksi tänään illalla pitäisi meillä päin alkaa satamaan ja jatkua koko huomisen, jihuu [:D]

Ei mulla nyt muuta
 
Moi tännekin!

Tulin ihan pikaisesti käväseen ja kertoon kuulumiset joogasta. Eka kerralla tänään esittäydyttiin ja oli aika jännä huomata, että yhtä lukunottamatta kaikki olivat ensisynnyttäjiä ja suurin osa yli 30v. On tainnut ensisynnyttäjien ikä nousta todellakin.

Tällä kerralla ei ehditty kovin paljon tekeen, mut otettiin ihan rennosti ja hengiteltiin syvään. Sit tehtiin pari venytysharjoitusta. Toinen niistä harjoituksista tehtiin kyykyssä jalat aika harallaan ja ohjaaja kehotttikin treenaamaan kyseistä liikettä myös kotona. Se kuulemma avaa nivusia ja alapään lihaksia ja näin ollen myös helpottaa synnytyksessä. Mielenkiintoista [:)] !

Ensimmäinen kerta oli kaikin puolin kiva kokemus ja odotan jo innolla seuraavaa kertaa. Viimeisellä harjoitustunnilla käymme läpi kaikki synnytyksen vaiheet ja kuinka niissä pitää hengitellä, että säästää mahdollisimman paljon voimia....

Mut nyt mä alan ruoanlaittoon ku on kauhee nälkä! Moikka!
 
Mieheni oli ostanut mulle kokovartalotyynyn ja totesin sen heti hyväksi ostokseksi, saa hyvän nukkuma-asennon ja rangan suoraksi kun laittaa tyynyn jalkojen väliin [:D]
Mulla on sellanen tunne kokoajan että tää maha on todella iso muihin verrattuna, nytkin kävi töissä eräs, joka on suht viimeisillään ja mulla melk isompi maha ku sillä, iik!! Ja eräs 4 lapsen äitikin kysyi millä viikolla olen ja että kyllähän sulla tuossa on kantaminen...

Pakko vissiin vääntyä lastensuojelulakia lukemaan, ah tätä ihanaa opiskelua! ja tällähetkellä kiinnostaa kaikki muu paitsi se...
 
terhituuli, mulla sanottiin, et äippäsysteemien käsittelyaika on 2vkoa! Se nainen katto sen käsittelyajan sieltä koneeltaan... Ja kävin siis maanantaina! Et aika kovat jonot on tullu parissa päivässä... Ja se ohjelma, mitä suosittelin, on Shimmy - vatsatanssia. Ainaki mulla on vielä toiminu ja ne alkuveryttelyt on ihania!

Rinkku, jos yhtään lohduttaa, niin tuo uus lastensuojelulaki on paaaaaaljon selkeämpi ja kivempi lukea, kuin se vanha. Ainakin siltä musta tuntu, ku vuos sitten noita muutoksia tankkailin :)

Nyt pitäis taas löytää uni simmuun... Tunti sit tulin töistä himaan ja aamulla pitäis taas olla seiskalta takas. Onneks appiukko on ihana, ja tulee hakemaan mut ja vie töihin. Sanoo, että se käy vallan näpsäkästi, kun hän heittää eka anopin töihin kuudeks, ajaa meille ja sitten ollaan just sopivasti tuolla mun työpaikalla ennen seittemää :) Ihan kiva kun on tarjoutunut, vaikka ensin jotenkin hävetti ottaa tällainen jeesi vastaan... Mutta eipä näitä työviikkoja enää ole kuin pari hassua jäljellä! :)
 
Huomenta naiset!
 
Eilen oli neuvolapäivä ja mulla vaihtu neuvolatäti edellisen siirtyessä toiselle terveysasemalle.
Huuh, ku jännitin mimmonen hirmu sieltä tulee mutta voi ei, niin ihana täti että aivan loistavaa!
Hymyssä suin lähdin neuvolasta ja kun muutenki kaikki oli hyvin [:)]
 
Äkilliseen, viikkoja kestäneeseen väsymykseen ei löytyny muuta selitystä ku raskaus [:D]
Hemoglobiini ja verenpaineet oli loistavat jne...
Se sf-mitta oli 21cm ja kaverin sykkeet oli hyvät!
 
Oli aika hassua toissailtana ku kateltiin miehen kanssa telkkaria ja röhnötin silleen että masu tuli selkeästi
esille ja näytti tosi isolta. Sitten tuntu kauhea myllerrys masussa ja ilmesty patti tohon navan oikealle puolelle.
Tämän jälkeen alko potkuja tuntumaan pissarakon kohdilla joten pääteltiin että päähän siinä on navan vieressä!
Tuntu kyllä TOSI OUDOLTA silitellä vauvan päätä ja puhua sille ku se liikku samalla [:)]
Hassua tää miten nopsasti aika menee että nyt jo näkee liikkeet masun läpi!!
 
Onko kellään muuten yrittäjämiestä? jos on ni miten ootta tehny, ootteko hakenu isyysrahaa ihan normisti?
Ku tuntuu olevan nii vaikeeta toi yrittäjän homma. Ku ei noita isyyslomiakaan voi ottaa.
Onneksi mies tekee kotona töitä kalsarit jalassa niin on sit apuna....
 
Tälläsiä tänään!
 
Hyvää huomenta

Nyt sitten raskaushormoonit jyllää oikein kunnolla. Menimme puoli kahdentoista aikaan nukkumaan, mutta eipä uni tullut minulle kuin vasta kolmen jälkeen. Ramppasin pissalla pari kertaa ja vain pyörin. Ei löytynyt hyvää asentoa edes tyynyn kanssa ja jalatkin vähän oireili. Heräsin parin tunnen unen jälkeen viiden aikaan ja taas kävin pissalla ja söinkin vähän. Sitten puoli kuudesta vähän yli kahdeksaan riitti unta. Tuumasin vain yöllä unta odotellessa kissan kanssa, että tämä on varmaan sitä harjoittelua tuleviin yöheräämisiin. Aika aikaisin vain alkaa tämäkin harjoittelu... Luin Suomalaisesta vauvakirjasta, että nämä jutut pitäisi ajoittua vasta sinne loppukolmanneksen lopulle. Ottanut varaslähdön tämä minun kroppani. Onhan täällä muillakin ollut tuota yöheräilyä ja uudelleen unensaanti kestää pitkäänkin. Noh, katsotaan tuleeko ihan tavaksi. Maanantaina lähden töihin kokeilemaan miten onnistuu. Motivaatio tosiaan ihan hukassa...

Amppu, luin että raskausarpien tuleminen tai tulemattomuus on pitkälti kiinni kudosrakenteesta. Itsekin rasvailen kyllä kun muistan, vatsanahka kutiaa navan ympäriltä välillä kunnolla.

Pulu77, kiva että alku oli jo mukava mammajoogassa [:)]

Nyt rynnistän tiskaamaan vuoren pois tiskipöydältä.

Iloa ja jaksamista päivään, niin ja onnitteluja taas kaikille kun viikot täyttyvät (vauhdilla)
 
Tulen minäkin kauhistelemaan noita äippäasioiden käsittelyaikoja ja pakkauksen toimitusaikaa, jos se nyt on todellakin tuollainen. [X(] Laitoin itse paperit menemään kaksi päivää sitten ja ajattelin, että päätöksen ja pakkauksen voisi saada parin viikon sisällä. Mutta jos oikeasti on 2 kk!!!! [:@] Toisaalta voi tuo osittain pitää paikkansa, koska neuvolassa ja ultrassakin on ajat olleet melko loppuun varattuja. Ultraankin varattiin aika puolitoista kuukautta aiemmin, että sai haluamalleen päivälle ja ajalle... Mutta olen optimisti ja toivon, että saisin pakkauksen pian! [:)]

Muutenkin noiden äippälomapapereiden täyttö tuotti jotenkin turhan suurta tuskaa. Laitoin perusteeksi viimeisen 6 kuukauden tulot, kun ne on muuttuneet viimeisestä verotuksesta sen verran. Ongelmaksi tuli, että milläs lomakkeella sitä nyt ilmoitetaan. Kelan sivuilta löysin maininnan, että täytetään lomake Y17. Tulostin sen ja ihmettelin, että voiko pitää paikkansa. Lopulta soitin toimistoon. Tätskä sieltä sanoi, että laita liitteeksi lokakuusta taaksepäin 6 kk:n palkkanauhat. Minä siinä hämmästelemään, että mites se on mahdollista, kun äippäloma alkaa marraskuun puolessa välissä ja kaikenlainen haku pitää tehdä vähintään kahta kuukautta ennen. Ja lisäksi, kun olen hakemassa äitiyspäivärahaa nyt, niin nythän on vasta elokuu, joten eihän minulla vielä edes voi olla palkkanauhoja lokakuuhun asti... [8|] Siinä tätskä sitten kummastelemaan, että tosiaan, näinhän se on. Ja heihinkö näissä asioissa sitten pitäisi uskoa ja luottaa?!

Meillä on tiedossa lauantaina iso lastenkirppistapahtuma. Sovittiin jo serkun kanssa, että lähdetään penkomaan pöytiä heti aamusta, että saadaan parhaat päältä. [:D]

Ihanaa syystorstaita!
 
Tervehdys kaikille!

Liityn teidän joulukuisten synnyttäjien joukkoon.
Nyt menossa viikko 25+2.
 
Muuten hennas missäpäin on lastenkirppistapahtuma lauantaina?
 
Tää mamma on taas niin raivona, voi että ärsyttää!!!!! Tulin just kotiin ja neuvolasta oli tullu kirje (ne näköjään nykyään hoitaa tän raskausajan neuvolan kirjekurssina....[:D]). Kirjeessä oli kutsu Perhevalmennukseen, mihin oisin halunnu osallistua mutta se alkaa ensi tiistaina!!!!! Joten jääpä sitten väliin. Siinä sanotaan vaan että olkaa mukana jo ensimmäisestä kerrasta alkaen, no joo vois ehkä olla jos oisin tienny moisesta!!!!!!!!!!!!!!! Anteeksi tämä purkautumiseni, mulla on vaan täysin usko menny tohon touhuun. No ilmottauduin jo alkusyksystä musiikilliseen synnytysvalmennukseen (joka ei siis korvaa neuvolan), jota pitää 2 opiskelijaa (kätilö ja musiikkipedagokiikan opiskelijat) ja sinne onneksi pääsen. No mutta eipä taas tällä erää muuta [:D]
 
Hei vaan kaikille! Ihanan paljon kirjoituksia [:)].. Tultiin vasta sunnuntaina myöhään mökiltä ja koko viikko on ollut yhtä hässäkkää, että vasta nyt kerkesin tänne.

SannaKoo: Kiitos vinkistä, täytyypä käydä siellä PK-ketjussa kanssa:), mielelläni tulisin tapaamiseen messiin. Multa meni nyt toi tän viikon tapaaminen ohi, ku olin duunissa:(.

Amppu: Voi, miten ihanasti sanottu: monipuolinen. Ainakin ne piltit, joita itse tiedän liikkuvat kuin huippu-urheiljat konsanaan pienenä, vanhempien kasvatushan sit vaikuttaa siihen tykkäävätkö isompanakin liikkua.

Onko kenelläkään sellaista ongelmaa, että aika katoaa? Musta tuntuu, että tää viikko on hujahtanut johonkin mustaan aukkoon, huhuijaa. Käytiin aamulla neuvolassa ja seuraava aika meni vasta lokakuulle?! Neuvolantäti on yhden viikon lomalla, ilmeisesti se sitten vaikuttaa siihen, mutta muistelen jostain lukeneeni, että tässä vaiheessa pitäisi neuvolassa käydä kerran kuussa, nyt tulee sit aika pitkä tauko. En siinä aikaa kalenteriini kirjoittaessa jotenkin tajunnut, että siihen tulee niin pitkä väli, muuten oisin jotain sanonut.
Mulla ei alkuraskaudessa ollut muuta kuin väsymystä, mutta nyt meinaa välillä tunteet heitellä laidasta laitaan, muistikin pätkii ja ajatukset karkaa kesken työpäivän vauveliin[:D], varsinkin jos on potkusessiot menossa. Ilmeisesti kuuluupi tähän. Oletteko tilanneet jotain vauva-lehtiä? Mulla on käynyt mielessä, että pitäisköhän tilata.
 
hennas: oli meilläki töissä vähän pään raapimista noitten papereitten kans...
Tosiaankin sillä Y17 lomakkeella työnantaja ilmottaa paljonko tulis tienaamaan siitä 6kk eteenpäin kun jää äippälomalle.
Tämän 6kk työnantaja maksaa normaalia palkkaa (mun tapauksessa kuukausipalkkaa) ja kela maksaa töihin tämän summan takas.
Eli mää jään 21.11 äippikselle ja siitä 6kk eteenpäin ilmoitetaan tulot.
Oulussa sanovat eilen et 2vk äippäpakkauksen käsittelyaika ja rahapäätökseen menee pitempi aika.
 
pulu77: voi että määki haaveilen tosta mammajoogasta mut täällä vaan semmosessa sikakalliissa
kuntokeskuksessa se. 15e/kerta on aika raju hinta mun mielestä...
 
Tilasin netistä semmosen (se oli joku pientenparhaaksi.fi) masutuubi/selkävyön.
Voi jestas että voi olla ihmisellä eri olo! tuntuu ku ei ois raskaana olleskaa ku toi tukee masua ja selkää...
Ihan mahtava keksintö! Tilaan heti kaks lisää...
Ja kun laitoin sen päälle ni hiukan masu tuli erilailla esille... Nyt se ei roiku vaan on "normaalin" näkönen [:)]
Näyttää kyllä toudella isolta masulta! saa nähä millon tulee ekat kommentit asiakkailta, tähän mennessä ku kukaan ei oo kysyny et oonko raskaana [;)]
 
myy2: todellakin aika katoaa! Eilen piti ottaa kalenteri ja laskea monennellako viikolla oon ku meni ajantaju niin sekasi!
Ku on tällanen 8-16 työ joka viikko niin kaikki päivät on niin samanlaisia ja taaskin on perjantai [:D]
Mulle tulee kaksplus ja vauva. Ja sit ostan 9kk lehden ainaku se vaan ilmestyy (ilmestyy 4krt vuodessa).
Noista täytyy sanoa et puolen vuoden kokemuksella ainakin kaksplussan lopetan ku tilaus päättyy, se on suunnattu liikaa
koulu- ja leikki-ikäsiin. Vauva lehti on ihan loistava, sitä tilaan jatkossaki...
 
Iiih, eilen haettiin vaunut kotiin! <3 voin kertoa että oli aika hassu olo työnnellä autosta kotiin vaunuja [:D]
Ihan ku ois pitäny jotenki salaa työnnellä... mistähän tääki nyt sitten johtuu [:)]
 
Mutta nyt töitä, mukavaa viikonloppua masuliineille, maanantaina taas varmaan palataan! [8D]
 
Tervetuloa Jei ja kun olen täältä Itä-Suomesta, niin kirppistapahtuma on Joensuussa. [:)]

Pranametri valitteli noista "nukkumisongelmista" ja minulla on nyt ilmennyt samaa. Että mitä?! Minäkö nukkuisin huonosti?! Joo, näin nyt vaan on. Ikinä aiemmin ei ole ollut mitään nukahtamisongelmia tai muutakaan, vaan aina olen nukahtanut helposti ja nukkunut katkotta koko yön. Ja yleensä noin 9 tunnin unia... [:D] Nyt parin viikon aikana ja erityisesti tällä viikolla on nukkumisessa tapahtunut muutos, koska nukun levottomasti ja näen PALJON ja OUTOJA unia. Olen aiemminkin nähnyt unia, mutta nyt ne on olleet tosi outoja. Tuntuu, että iltapäivällä väsyttää ihan pirusti, kun unen laatu ei ole enää entisenlaista. [&o]

Toinen nukkumiseen liittyvä seikka, jonka olen huomannut, on herätyskellon soitto aamulla. Jos herään ilman kelloa, vaavi jatkaa uniaan. Mutta jos kello pärähtää soimaan, niin vaavi aloittaa hurjan potkimisen. Hirveä orjapiiskuri mulla mahassa!!! [:D]

Tänään tulee muuden terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta uudet ohjeistukset sikainfluenssan suhteen. Meidät raskaanaolevat luokitellaan riskiryhmään, joten saadankohan NYT se rokote? Ainakin ollaan etusijalla lääkettä jaettaessa, jos sairastutaan... [8|] Ärsyttävän hitaasti ne tekee päätöksiä noiden rokotusten suhteen. Ja siinä vaiheessa, kun ohjeet on jaettu neuvoloihin asti, niin meillä on jo litteät mahat. [:D]

Nauttikaahan viikonlopusta!
 
Hei!
 
Mäkin selvittelin niitä Kelan asioita pitkään ja hartaasti. Kelan mukaan äitiysraha lasketaan alla olevan ohjeen mukaan, jos tulot ovat nousseet vähintään 20 % verrattuna edellisen vuoden, eli tässä tapauksessa vuoden 2007 tuloihin. Mulla tulot ovat nousseet, joten työnantajani arvioi 6 kk tuloni siitä päivästa taaksepäin, kun jään äitiyslomalle ja lähettää tiedot Kelalla, minkä perusteella Kela laskee äitiyspäivärahan. Ja työnantaja maksaa äitiysloman aikana yleensä maksimissaan 3 kuukauden ajan palkan, minkä aikana Kela maksaa työnantajalle äitiysrahan.
 
Kelan ohje
...Jos tulot ovat kasvaneet vähintään 20 %
Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos työtulosi ovat kasvaneet merkittävästi. Päiväraha voidaan laskea tuoreiden tulojen perusteella, jos työtulosi ovat olleet jatkuvasti vähintään 20 % suuremmat kuin verotuksessa vahvistetut ja palkkakertoimella korotetut työtulot.
Tällöin Kela laskee tulosi 6 kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista ja kertoo ne kahdella vuosituloksi. Näin lasketusta vuositulosta tehdään samat vähennykset kuin verotetusta vuosityötulosta, mutta niitä ei koroteta palkkakertoimella. Ratkaisevaa ei ole palkan maksupäivä vaan se, että tulot (esimerkiksi urakkatyön) on ansaittu tuona aikana. Kasvaneiden tulojen tulee olla jatkuvia (ei esim. kertaluontoinen bonuspalkka), mutta tulot voivat olla vain osalta 6 kuukauden aikaa.
6 kuukauden tulojen laskemiseksi sinun tulee toimittaa Kelaan palkkatodistus, josta käy ilmi myös luontoisedut ja maksetut lomarahat.
 
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä eikä sekoittanut entisestään[:)]
 
Takaisin
Top