Joulukuun säpinät

Eikös se mee niin et jos on 16+0, niin ollaan seitsemännellätoista viikolla. :) mulla 17+4 tänään, eli kahdeksastoista viikko.
Ymmärsinkö edes oikein mitä tarkoitit? :D
 
MaiKhi, jos lasketaan neuvolan oppien mukaan, niin nyt sinulla on juuri alkamassa/alkanut viides (5) raskauskuukausi.
Tämä jostain syystä lasketaan 4vko/kk ja näin ollen raskaus kestää 10kk :grin

Raskaushan lasketaan viimeisten kuukautisten alkamispäivästä ja tällöinhän nainen ei vielä kanna lasta :dummy1:.
Lisäksi lapsihan on jo täysaikainen rv 37, jolloin ne kaksi viikkoa lisää tulee raskauden lopussa.
Eli todellisuudessa 4vko×10kk=40vko .
Olipa vaikeasti selitetty :hilarious:
 
Kiitos! Nyt kun asiasta puolitutuille kertoo/huomaavat niin mukavampi käyttää vähän epätarkempaa ilmausta :)
 
Joo se on tosi hämäävää. :grin Mä menen ihan sekaisin jos pitää muistaa molemmat, niin muistan sit vaan miten viikot lasketaan. Ja tää on sentään jo mun kolmas raskaus. :hilarious:
 
Meille rakenneultrassa lupailtiin tyttöä viime viikolla :):Heartpink Saadaan siis toinen tyllerö tähän taloon. Mun piti olla ostamatta mitään uusia vaatteita kun esikoisen (reilu vuoden nyt) on kaikki viellä tallella, mutta olenpas jo sortunut monta uutta bodya hankkimaan ja muutaman potkupuvunkin :grin Tässä uusin: image.jpg
 
Itsellä rakenneultra 4.1.2016.. en kyl tiedä otetaanko selvää, jollei hoitaja vaan möläytä ilman mitään. Itsellä tosin niiiin poika olo kuin vain voi!
Vaikka raskaus edennyt samaan kaavaan esikoisen kanssa (tyttö) ni jotenkin silti veikaan poikaa tulevaksi. Tänään vaan olo vahvistu kun lävi neuvolassa. Kohtu navan koilla, hieman yllä jopa! Ja tyttö asusteli niin navan alapuolella että!
Meillö mies innostu kertomaan uutisia joten kaikki lähisukulaiset jo tietää asiasta joten ei tartte pelätä et joku hokaisis kun pieniä hypistelen. Meillä tyhjennettiin hoitopöydön lipasto tytön vaateista ja ollaan jo pesty ja täytetty lipastoa pikkusen vaateilla. Tytölle olis kauhea nippu, mut ei pojalle niinkään. Toki parilla kaverilla poika ni josko heiltä sit sais edullisesti vaatetta ^^
MaiKhi- raksudrn kestohan kerrotana yleensä olevan 9kk, vaikka onkin lähemäs 10kk. Kuitenkin ihan perus laskulla, eli yksi kk on 4viikkoa. Eli olisit neljännen kk lopussa ja taas toisin sanotuna toisella kolmanneksella (yks kolmannes aina 3kk). Selvensikö?

Me ollaan tytön kanssa lähdössä sukulaisteni luo jouluksi ja isukki jää kotiin painamaan töitä. On sitten eka joulu erikseen tytön syntymän..
Jännää vähän miten selviän junamatkan tavaroiden kanssa. Kaks isoa ja suht painavaa pakettia lähdössä matkaan pikkuveljelle vieläpä.. Voi tätä joulua ^^
 
Mulla kans on rakenneultra 4.1.2016 :) Me kyl halutaan tietää kumpi on tulossa, toivottavasti pieni näyttäis ittensä :Heartred Mut voi olla et pidetään sukupuoli sit kuitenkin omana tietonamme syntymään asti muilta.. tai sit ei malteta :excited001 Ens maanantaina on neuvolalääkäri, saa nähdä mitä siellä tehdään. Tuskinpa mitään ihmeellistä, kun ei oo mitään kummallisia oloja tai mitään. Ja tulispa tuo tammikuukin pian, ku oon pidättäytyny ostamasta mitään ennen sitä. Sen jälkeen, jos kaikki on kunnossa, lähen kyl niin shoppailee joka paikkaan ja tutkailee vaunuja ja kaukaloita ja pinnasänkyä ja ja ja ja ja.... :happy093
 
Nii kyl sen yleensä saa tietää jos vaavi sattuu hyvään asentoon et ultraaja näkee. Meillä ensin hän sanoi että haluaa nähdä uudelleen että on ihan varma kumpi on ettei mee väärin sanomaan :p Siinnä sitte ooteltiin muutama hetki että neiti suostui asentoon mistä näki kumpi on uudelleen. Ite en kyl ois tajunnu kuvasta kumpi ois ollu ellei ultraaja ois kertonut :grin
 
Hui kun nyt jännittää.. huomenna klo:8.20 rakenneultra. Jännittää että onko kaikki pikkusella hyvin. En kyllä tiedä miks ei olis. Liikkeitäkin tuntuu päivittäin.. ja tietty sukupuolikin jännittää, vaikka saa olla kumpi vaan. En vaan esikoisesta 8v sitten ees tajunnu kysyä, ei tainnu olla ees yleinen tapakaan...
Kohta pitäs mennä nukkuun ja mua vaan jännittää.. eli ei unta ens yönä.. toisaalta oon aika poikki, oltiin miehen kans tänään lahjaostoksilla ideaparkissa koko ilta... :D
 
Nyt on ultra tehty. Vastaa viikkoja eli la edelleen 1.5. Kaikki hyvin, istukka eessä ni oli hieman hankaluuksia mittailuissa, mutta kaiken sai mitattua ja kaikki hyvin. N. 400g täyttä POIKAvauvaa!! Jee!!! Ollaan ihan hirveen onnellisia pojasta! Esikoinen on tyttö ja me kaikki tavallaan toivottiinkin poikaa! Ihanaa, pääsee osteleen söpöjä pojanvaatteita. Niitä kun ei valmiina oo ollenkaan!! ♡♡♡ :D
 
Kyllä on joulu tulossa ihan yllättäen tänä vuonna. Ei ees työpaikalle jaksanu kortteja laittaa, kyllä tuntu kurjalle, kun sitten pari pikkupakettia sain ja tuntuu pahalle, kun en itse oo jaksanu moisia aatella :'(
 
Vaikka me ollaan sovittu miehen kans ettei osteta toisillemme joululahjoja (molemmilla on synttärit molemmin puolin joulua), niin en voinu vastustaa kiusausta ku kiertelin kirjakaupassa. Ostin sit meille yhteiseksi lahjaksi pienen kirjan "Vauvan elekieli" oli alennuksessa, makso hurjat 2,95€ :D Esikoista ku odotetaan ni on kiva katella kirjasta jo etukäteen miten se vauva sit elehtii ja sit voi verrata omaan vauvaan, et osuuko yhtään oikeeseen kirjan kanssa :D

Sit ku me ei olla viel kerrottu perheille, ni ostin jokaiselle vanhemmalle (meidän molempien vanhemmat eronnu ja mun äiti jo haudattu) pienet sukat ja tein niistä pienet paketit. Aattelin et ku nyt jouluna mennään käymään jokaisen luona niin ojennan sen lahjan ja sit ku avaavat niin katotaan hoksaavatko heti vai kohta :D Ja aattelin vielä sanoa samalla, et aateltiin et saatatte tarvita tämmöstä... tai jotain sen suuntaista :)
 
Meillä myös Jeppuli jouluna tarkoitus yllättää sululaiset! :)
Teetettiin ultrakuvasta valokuvat jokaiselle ja neuloin joko vaaleanpunaisen tai vaaleansinisen pienen villasukan jokaiseen. Peitin valokuvan valkoisella paperilla, johon meinasin kirjoittaa jotain vihjaavaa tms. Mietin myös jos painattaisi esikoisen kädenjäljen ja kirjottaisi sen päälle.
Pieni villasukka sitten ihanilla sydänpyykkipojilla kiinni (jos vpun sukka, niin vsin pyykkipojat ja sama toisinpäin).
Pitäisi ihan ottaa kuva, kun ne näyttää todella kivoilta jo nyt! :oops::love7
 
6-vee kummityty ei innostunut vauvauutisesta vaikka nätisti kerroin. Vein "tontun jättämän" paketin ja pyysin ensi joulua varten kertoon pukille, että toisi vauvalle jotain. Tuli selvästi mustasukkaiseksi on äitinsä alkoi hössöttää asiasta ja on aina ollut mustakin mustis. Ostin lohduttelutuliaisia Tallinnasta, Frozen on pop :wink
 
Voi ei! No toivottavasti kummityttösi kuitenkin hyväksyy vauvan. Olisi hänen äidinkin pitänyt tajuta olla hössöttämästä kun siinä isompi lapsi kokee äkkiä jäävänsä sivulliseksi.
Minun kummityttö, myös 6-vee, odottaa innoissaan jo meidän toista. On alusta asti tykännyt kovasti esikoisesta ja nyt on kovasti toivonut jo tätä toista meille. Hän näkee nämä pienet ehkä enemmän vauvanukkeina, vaikka ei nukeilla oikein leikikään. :)
 
Joo Rauhallista Joulua kaikille! :Heartpink:santa
Koitetaan kaikki pitää SOMEton jouluaatto ja antaa kaikki huomio läheisille ja rakkaille ympärillä :) Minä ainakin pistän netin kokonaan pois ja lueskelen kuulumisia sitten muutaman päivän päästä :rendeer
 
Takaisin
Top