Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa helpottava kuulla, että muilla samaa heräilyä tuossa alkuyöstä. Meillä tosin ei nukahda uudelleen ellei saa maitoa joko tissistä tai pullosta jos en oo kotona. Ja juo siis ihan kunnolla ja paljon, et oon pistänyt ihan nälänkin piikkiin, vaikka herää varmaan just johonkin uneen tai valojen sammumiseen tai johonkin. Unikoulua ei nyt taas olla jaksettu, loppuyön heräämiset pitäis saada kanssa loppuun.

Tytsy meillä nukahtaa alkuillasta usein ilman maitoa, mutta yöllä on sitten saatava maitoa ja tissi on ainut mistä sen huolii.
Veikkaan alkuillan heräilyjen syyksi, ihan sitä että tarkistaa jonkun olevan lähettyvillä.

Meillä aamut rauhottui siitä kun jätin yötissin kokonaan pois. Yöllä saa vaan vettä ja aamulla puetaan ja mennään olkkariin tissille. Rauhoittui aamut selkeesti, ainoa vaan että siitä ei kovin montaa aamua saatu nauttia kun oli jo sairastuminen edessä ja siitähän se pakka sitten menikin taas ihan sekaisin..

Meillä kyllä hyvin tyytyy vesihuikkaan pullosta, että ei ole nälkä. Aamulla sitten jos itseä vähän vielä köllityttäis niin silloin selkeästi on jo nälkäinen ja meinaa hermostua jos vitkutellaan :D

Jaksamista & pitkää pinnaa kaikille yökukkujille!

Täällä alkaa omaa tahtoa selkeästi löytymään (vai alkaako jokin pieni uhma tulemaan..), ilmoittaa selkeästi mitä haluaa ja jos ei sitä saa, niin kyllä loukkaantuu verisesti ja alkaa dramaattinen kiukuttelu. :p Välillä huvittaa kun toinen reagoi niin ylidramaattisesti pieneenkin vastoinkäymiseen, mutta välillä taas turhauttaa kun mielenosoittamista saattaa esiintyä monta kertaa päivässä.

Talvitintti, täällä kans yks draamaqueen! Menee lattialle X-asentoon ja aloittaa itkemisen jos joku ei mee sillai miten haluaa, tai sit vaan vääntää tekoitkua :D mutta hyvä se vaan on että luonnetta löytyy :)
Mitä vaihtoehtoja muovitetulle froteelle on sänkyyn kosteussuojaksi? Aattelin ottaa sen nyt pois ja koittaa jos se hiostais neitiä ja ilman sitä sais paremmin nukuttua? Ei meillä ohivuotoja kyllä oo ollu kuin pari hassua koko elinaikana, mutta varmuudeks. Ja sit ainakin kun yökuivaks opetellaan.
Kahvia koneeseen...... zzZzZzZzz...

Pul-kangas hengittää paremmin ku muovitettu frotee. Eli siis semmonen mitä käytetään kestovaipoissa. On myös ihan kosteussuojattuja lakanoita olemassa :)

Täällä kans neitokainen välillä meinaa hermostua kun ei mene joku just niin ku haluaa. Itellä ei aina meinaa pokka pitää, mut pääasiassa menee ohi tunteita sanottamalla ja kädestä pitäen auttamalla. Mies aiheuttaa päänvaivaa ku ei ihan yhtä jämäkästi vahdi mitä saa tehdä ja mitä ei ja tyttöhän sen käyttää jo näppärästi hyväkseen :D Täytyy pistää äijän puhelin takavarikkoon siks aikaa kunnes päähän menee ne yhdessä sovitut säännöt :'D

Meillä kanssa poika polkee jalkojaan tai vetää itsensä kaarelle välillä, jos ei saa mitä haluaa. Ja tekoitkua havaittavissa myös. Mä kun olin jotenkin jostain syystä ajatellut, että tää uhma alkais vasta myöhemmin...

Meillä muovitettu frotee on vasta petarin alla. Petarin kun voi heittää pesukoneeseen, jos vahinko sattuu.

Onko muilla tällöistä? Neiti on ruvennut 'vinkumaan' sisään hengittäessä.. tai siis välillä kun vetää happea sisään niin päästää sellaisen vinku äänen. Onkohan joku hengitysharjoitus vaihe :/

Muovitetun froteen tilalle neuloin patjan suojan hahtuva langasta. Pakko sanoa että toimii! Hikoilu loppu ja tuli yks kerta todistettua että imee itseensä ihme kyllä suuretkin pissat. (Vaipan vaihdon ajaksi laitoin pojan pinnikseen ja kusethan siellä komeili, patja täysin kuiva (!)) .
Pul -kangas suoja on varmasti toimiva, jännä kun ei ole tullut mieleen itse kokeilla. Kiitos vinkistä!

Meillä on petarin päällä se äippäpakkauksen muovitettu froteelakana muovipuoli alaspäin, ja sen lakanan päällä vielä tavallinen lakana. Laitoin tavallisen lakanan lisäks siihen päälle koska musta se froteelakanan kangaspuoli tuntu kauheen karkeelle, en itekkään haluis sellasen "hiekkapaperin" päällä nukkua.

Tohon heräilyhommaan piti vielä kommentoida että meillä siis nukuttiin jo tässä välissä yöt tosi hyvin mut nyt tossa vuoden iän kieppeillä alko tää alkuillan/yön heräilyrumba jota nyt jatkunu pari-kolme kuukautta.
Meillä ei oo yöllä syöty/juotu enää mitään yli puoleen vuoteen, eli jostain 5-6kk iästä lähtien.

Meilläkin osataan tuo tekoitku. Sitten katotaan hetki saako haluamansa ja sitten taas vähän tekoitkua. Ja välillä on näitä minä itse päiviä, mutta aika hyvin suostuu hieman avustettavaksi.

Meillä kans jos ei poika saa koskea johonkin mihin haluis (jokin kielletty juttu), tai saa heti jotain mitä sillä hetkellä haluaa niin lysähtää lattialle mahalleen makaamaan ja huutamaan :D Huutaa sen 10 sekunttia ja nousee kontilleen ja taas mennään :D

Nokkamukista pitää saada itse juoda. Jos yrittän pulloa tarjota suuhun niin ei kelpaa mitenkäänpäin, mut kun saa itse ottaa pöydältä sen ja itse juoda niin heti kummasti kelpaa :D

Nukkumisesta kun on ollut täällä puhetta niin miten teillä muilla päikkärit menee? Meillä on kummallisesti muuttunut koko päikkäri kuvio. Ennen nukkui 1h-2h mutta nyt voi vedellä unta yli kolmekin tuntia! Juuri parhaillaan nukkuu 3 1/2 tuntisia päikkäreitä! Yöllä on ollut jonkin verran heräilyä ja neljän aikaan pyöri hetken ja tarvitsi tassuttelua päästäkseen taas uneen. Voiko päikkäreiltä hellästi herätellä teidän mielestä? ettei yöunet kärsisi, vai antaako vaan nukkua niin kauan kun nukuttaa..?

Meillä päikkäreitä nukutaan 1,5 - 3h, mutta yleensä lähemmäs 3h sikeitä vetelee. Meillä poika on sellainen, että aikalailla tasan 3h päästä herää itsekseen kellon tarkkuudella ettei herätellä tarvii. :) Paha sanoa kannattaako herätellä vai ei, etenkin kun teidän päivärytmiä ei tiedä. Mutta itse en antaisi pojan yli 3h päikkäreitä vedellä, se luultavasti näkyisi siinä ettei meinaa saada toista yöunille sitten millään. o_O

Meillä päikkärit vaihtelevasti 1-3h, kahdelta loppuu unet ja on välipala-aika, yleensä herää itse ennen sitä. Jos ei ole herännyt viimeistään varttia vailla, käyn avaamassa verhot/laittamassa valot päälle niin herää sit. Yöunet n.20-6.30, aamulla kans muksuille valot päälle 6.30 jos eivät ole heräilleet itse :)

Meillä päikkäreitä nukutaan 1,5-2 tuntii. Yöllä nukkuu 19.30-7.00. En herättele unilta, vaan neiti heräilee omia aikojaan.
AryA mä antaisin nukkua, jos yöunet ei kärsi. Jos yöunet alkaa kärsimään, niin sitten hieman lyhyemmät päikkärit tai aiemmin päikkäreille. Riippuu vähän siitä miten yöunet kärsii.

Sanni nukkuu harvoin päikkäreitä ja jos nukkuu niin saa nukkua vaan 15-30min muuten menee yöt plörinäks...
Tää neiti on kans aikamoinen dramakunigatar jos ei saa tahtoaan läpi niin heittäytyy mahalleen maahan ja aloittaa oikein teatraalisen itkun:,)

Jännä, miten erinlainen unen tarve jo taaperoilla on :) Meillä sitten oli aivan järkyttävä yö, tyttö meuhkasi moneen kertaan, tassuteltu ja kanneltu ja nyt itse silmät ristissä täällä kahvia koitan kiskoa että pysyisi tämän päivän hereillä. Mies parka, töihin oli lähtö :/ Illalla tyttö kyllä nukahti hyvin ja alkuyön nukkui mutta sitten puolenyön aikoihin alkoi hulinat. Tänään kyllä ajattelin että kahden aikaan alan lempeästi herättelemään päikyiltä, katsotaan miten se vaikuttaa neidin yöllisiin uniin.

Takaisin