Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko kimallus kokeillut kaksia päikkäreitä?

Me just tossa vuoden iässä luovuttiin niistä toisista iltapäivän päikkäreistä.. :D Nukku aina klo 17-18 välissä sellaset lyhyet 45min.-1h päikyt. Luovuttiin niistä kun ne alko menee siihen ettei välttisti enää ees nukahtanu siinä, et hillu vaan hereillä.

Kimallus, meillä kans kausittain aika kiukkupussi ja nyt taas enemmän, mitälie hampaita ja uhmaa ja eroahdistusta yms. Mutta onneksi hyvällä tuulella ollessaan on oikea aurinko :) Kunhan ei oo mikään vialla (väsy, kylmä, kuuma, nälkä, kipeä, tylsää, liikaa äitin syliä, liian vähän äitin syliä...) tai harmita ettei saa omaa tahtoaan toteuttaa, niin sitten menee hyvin :) Aika usein haluaa jotain, mistä äiti ei oo ihan samaa mieltä, heh.

Pitää näköjään olla tyytyväinen kun poika on kävelly jo 4 kk, viihdyttäminen helpompaa niin sisällä kuin ulkona. Keinut on paikoillaan, mut poika ei viihdy ja on liian hurjaa :) haluaa itse mennä liukumäessä tai muuten tutkia maailmaa :) Kurakelillä en jaksa oikein ulos, mutta lumella joo. Ja pulkassa tykkää mennä kans, kun vaan olis kelejä...

Hoidossa ulkoilevat kuitenkin tunnin verran ainakin joka päivä ja kotonakin usein tuo kenkiä, kun haluis taas ulos :) Helpottaa omaa elämää tämä päivähoito kyllä ja poika on oppinu isommiltaan leikkimään enemmän yms.

Poika on alkanu herään aamuisin seiskalta :/ Ja hirvee kiukku, jos ei heti itsekin herää viihdyttään. Hyvästi pitkät unet. Ennen nukku kasiin tai ylikin. Argh!!!

Kimallus, meillä kans kausittain aika kiukkupussi ja nyt taas enemmän, mitälie hampaita ja uhmaa ja eroahdistusta yms. Mutta onneksi hyvällä tuulella ollessaan on oikea aurinko :) Kunhan ei oo mikään vialla (väsy, kylmä, kuuma, nälkä, kipeä, tylsää, liikaa äitin syliä, liian vähän äitin syliä...) tai harmita ettei saa omaa tahtoaan toteuttaa, niin sitten menee hyvin :) Aika usein haluaa jotain, mistä äiti ei oo ihan samaa mieltä, heh.

Pitää näköjään olla tyytyväinen kun poika on kävelly jo 4 kk, viihdyttäminen helpompaa niin sisällä kuin ulkona. Keinut on paikoillaan, mut poika ei viihdy ja on liian hurjaa :) haluaa itse mennä liukumäessä tai muuten tutkia maailmaa :) Kurakelillä en jaksa oikein ulos, mutta lumella joo. Ja pulkassa tykkää mennä kans, kun vaan olis kelejä...

Hoidossa ulkoilevat kuitenkin tunnin verran ainakin joka päivä ja kotonakin usein tuo kenkiä, kun haluis taas ulos :) Helpottaa omaa elämää tämä päivähoito kyllä ja poika on oppinu isommiltaan leikkimään enemmän yms.

Poika on alkanu herään aamuisin seiskalta :/ Ja hirvee kiukku, jos ei heti itsekin herää viihdyttään. Hyvästi pitkät unet. Ennen nukku kasiin tai ylikin. Argh!!!

Pitää näköjään olla tyytyväinen kun poika on kävelly jo 4 kk, viihdyttäminen helpompaa niin sisällä kuin ulkona.

Ai teillä on kävelty jo noin kauan..oho! :wideyed: Oon kyllä niin kade... Meillä ei kävellä vieläkään. Tai siis kävelee pieniä matkoja tässä sisällä, mut ei osaa itse lähtee mistä tuen vierestä kävelee vaan pitää aina auttaa liikkeelle lähdössä... On nyt vasta hiljattain oppinu tulee ylipäätään alas tuen vierestä jos on noussu seisomaan jotain tukea vasten. Tähän asti pitäny käydä laskee poika alas millon mistäkin mut onneks on nyt äskettäin oppinu tulemaan alas itse lähes joka paikasta. Ulkona ei vielä kävele ollenkaan kun on toppavaatteissa niin tönkkö et kaatuu heti jos päästää irti :D Ulkoilut on meillä vaan rattaissa istumista.. Vitsi mä niin ootan kevättä et jospa toi poika tosta oppis kunnolla kävelee ni ois ulkona muutakin puuhaa ku kärrytellä rattailla kylänraittia ympäri :grin

Noh nyt kävi niin että eipä taidakkaan tulla vauvaa. Meillä tuli sitten ero ja muutto ois tässä nyt edessä. Ääh. Ja nyt pitäs kaikkee mahollista tavaraa löytää jostain halvalla. :/
Itse kun sillon muuti mieheni kanssa yhteen niin heitettiin suunnilleen kaikki mun tavarat roskiin. Tällä hetkellä ku miettii ni eipä ollut kovin järkevää. Noh onneks tässä nyt on jonkun verran ollut auttavia käsiä ja on saatu hommattua sänky,sohva ja pesukone.
Jotenki on nii paska fiilis mutta toisaalta taas helpottunut olo :(

WopWop, paljon voimia! Torista onneks voi löytää hyvää kamaa ihan ilmasiksikin. Mulle itselle käynyt melko samat, ei tosiaan yhteen muuttaessa tullut mieleen säästellä omia kamoja...

Ja kyllähän se erosta selviäminen aikansa ottaa! Käyt vaan rehellisesti läpi kaikki tunteet ja annat itsellesi aikaa toipua.

Joo no eiköhän tää täst pikkuhiljaa. Kunhan nyt sais hoidettua nää kelan kanssa säätämiset yms. asunto siis on tiedossa ja varattuna mulle 1.3 asti ja kelassa lupasivat hoitaa asiat tähän päivää mennessä noo eipä kuulu mitää ni soitin sinne ni sanovat vaa että eivät osaa sanoo et nyt täytyy vaa ootella. Huohhh... ensin luvataa hoitaa asiat ja sitte ei tiedetä ja silleen... oispa tää muutto jo ohi!

No se että mies ei oikeestaan lasta hoitanut/ kotia sekä se että kun meen jonnekkin kavereiden kanssa ni kamalat epäilyt että pettän häntä mitä en ikinä hänelle voisi tehdä. Ja tätä jatku reilu puol vuotta ja mies ei mihkää muuttunu vaikka sanoi että kyllä hän muuttuu. Ei vaan oma pääkoppa enään jaksanut. Näin on vaan parempi vaikka paskalta tuntuu ihan suoraa sanottuna.

Lisäksi se että ei me muuta enään tehtykkään ku riideltiin tosi pienistäkin asioista. Ei kovin hyväks tuolle pikku poitsulle :$

Wop voihan *piip* Kela!!! Niillä nyt vissiin "hiukan" ruuhkaa... toivotaan että asiat järjestyis pian ja pääsisitte muuttamaan! Kyllähän se niin vaan on että lapsien takia ei kannata yhdessä olla, ne kyl aistii jos vanhemmilla ei oo hyvä olla:/ voimia sinne vielä kerran!

Voimia wopwop, toivottavasti kaikki asiat järjestyy! Eihän se tosiaan oo pienelle hyväksi, jos vanhemmat riitelee koko ajan..
Meillä poika ottaa välillä vielä kahdet päikkärit riippuen niiden kestosta. Nukkuu 30min-2h. Yöt on kyllä edelleen aivan surkeita. Meillä aletaan nukkumaan 20-21 ja poika nukkuu kohtalaisesti 5h (välillä silitellään takaisin uneen), mutta sen jälkeen herää ja valvoo tunnista kahteen. Valvotaanko teillä muilla? Onneksi mies on tällä hetkellä kotona, niin valvotaan aina vuorotellen, mutta jos sama meno jatkuu kun mieskin palaa töihin niin ei varmaan kauaa olla työkuntoisia..
Meilläkään ei vielä kävellä kun vain tukea vasten, mutta liikkeellä poika on kyllä koko ajan. Pääasiassa täällä ollaan tyytyväisiä, paitsi että nälkä ja väsy kiukuttaa ja se jos ei saa mitä haluaa. Mitähän muuta piti vielä kommentoida..

WopWop voimia ja tsemppiä tilanteeseen! ❤️ Toivottavasti saat apua ja tukea läheisiltä ja toivottavasti Kela - asiat hoituis mahdollisimman nopeasti!

Voimia wopwop <3
Toivottavasti muutto onnistuu ja kela saa asiat järkkääntymään.

Takaisin