Meillä aina joku heittänyt lusikan nurkkaan ku uutta porukkaa pukannut sukuun. Esikoista odottaessa silloisen miehen pappa kuoli, tokaa odottaessa mun pappa kuoli, viimeks kuoli miehen mummo ja nyt on kuollut tädin mies. Kyllähän se suru on aina aivan valtava ja meidän papan kuolema ahdistaa vieläkin, että kuin voi mennä mies siihen kuntoon niin äkkiä ja ei se loppu enää ollut ihmisarvoista elämää

Syöpää meillä on suvussa ja verenpainetta yms perus länsimaalaista kuraa ja osuu varmasti jonkun kohdalle... Siskon mies sairastui jo parikymppisenä syöpään, mut onneksi siitä sit toistaiseksi toipui. Kuolema on osa elämää, mut onneks elämä sit jatkuu, vaikka suru on käsiteltävä.
Mitä tuohon painonhallintaan tulee, niin eihän se tosiaan ihan itsestään tipu, vaan olis oltava terveet elämäntavat, jotta paino voisi normalisoitua. Varmaan liikkeelle kannattaa lähteä siitä, että miettii mitä haluaa, miltä haluaa näyttää ja millaista esimerkkiä haluaa lapsilleen antaa. Vihko käteen ja parin viikon ruuat ylös vaakan kautta. Siitä sit miettimään, että missä menee pieleen. Moni syö liian vähän proteiinia ja rasvaa, liikaa hiilihydraattia, joten jatkuva nälkä piinaa. Sitten kun ruokavalio mallillaan, voi lisäillä liikuntaa. Ihan jo reippaat kävelyt boostaavat aineenvaihduntaa. Sit unohtaa kaikki hiton kuurit ja kituuttamiset, semmosella tyylillä kun ei pysyviä tuloksia saa aikaan! Itselle liikunta on osa elämää ja kyllähän se jo yleisissä terveyssuosituksissa on, et kuudesti viikossa puol tuntia hikiliikuntaa tai sit kolmesti viikossa tunti. Mulle on helppoa pysyä "ruodussa", koska hyvällä terveellisellä ruualla saa aina mahan täyteen ja liikunta pitää kaiken maailman kolotukset poissa. Kyllä sitä työtä oon tehnyt viimeiset kymmenen vuotta, kun kotona ei ikävä kyllä mitään tervettä mallia saanut syömisiin, mutta nyt on semmonen balanssi löytynyt :) Tsemppiä kaikille painonpudotukseen jos sellasta haluaa, eihän meidän kaikkien tarvitse olla samaa kokoa, riittää kun on itse itseensä tyytyväinen! :)