• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saini otettii vauvalta kädestä? :o oho. En oo koskaan kuullutkaan että vauvalta otetaan kädestä.. luulin ettei suonia erota vielä silloin :o oot nyt ensimmäinen kenet tiiän. Ja kiitos rokote vastauksesta :) meillä la 1v juhlat ni oo vähän pinteessä että jos noista rokotteista seuraakin kuumetta tms....

Juu ottivat kädestä muistaakseni silloin 2vrk ikäisenä. Ainakin 1kk iässä ottivat.

Meillä otettiin esikoiselta verikokeet kädestä kun oli 8kk.
Kiitos kaikille tsempeistä! Poika uskaltaa jo hieman varata painoa kädelle ja yrittää kontata. Pitää nyt aamupäivä seurailla mille mallille menee ja käydä kuvissa jos ei helpota. Lähete kuviin meillä jo on. Mitenhän tämän ikäinen saadaan pysymään röntgenkuvissa paikallaan? Onko kellään kokemusta?

Meidän tota muksu2 piti aikanaan käyttää pään magneetti kuvassa ja siihen ne ainakin sen nukutti... Tietysti onhan se vähän eri juttu o.O meilläkin otettu kädestä kokeet 6kk eteen päin...
Äityli86 ihanaa että siellä pikkunen jo edes asteen parempi:)

Elisalta ku on keuhkoröntgen otettu nii minä oon itse pitäny häntä paikallaan. Välillä sit tulee röntgenhoitaja kaveriksi. Kun siinä röntgenkuvassa ei kestä ku se parisen sekuntia. Magneettiin tän ikäiset pitäis nukuttaa kyllä.

Onko oksu tauti vaarallinen raskaana? Varsinkin jos mikään pysy sisällä? Näköjään mä oon kyseisen taudin uusin uhri, toivonpa vaan että noi penskat ei ala tänään oksentelemaan, varsinkaan illalla kun on mies töissä...

Saini, pikaista paranemista sinne!

Äippä, mun mielestä pitäisi pystyä kaikin keinoin saada kroppaan nestettä. Jos olo menee heikoksi ja huonoon kuntoon, niin silloin kannattaa käydä näytillä, tarvittaessa laittaa sitten tipan jos mikään ei pysy sisällä ja huonoon kuntoon pääsee. Pikaista paranemista!

Meidän poika on tänään 1wee. ❤️ Haikea mieli miten nopeasti kasvaa ja ei ole enää pikku poika. :sad001 Huomenna vietetään synttärit läheisten ja pojalle tärkeiden ihmisten kanssa. :)

Onnea Talvitintti! <3 ruokalusikallinen vichy-aplaria tunnin välein pysyy sisällä just ja just... Noh katellaan, jos tää menee samaa kaavaa kun muksu2 kanssa niin tää on päivän rutistus ja on sit siinä...

Äippä, juo suolavettä tai osmosalia, vältä kaikkea makeaa, mikä ruokkii pöpöjä. Ei kai oksennustauti voi olla muuten vaarallinen kun just kuivattamalla kroppaa, kyllähän paha raskauspahoinvointikin voi viedä sairalaan asti. Tsempit paranemiseen! :)

Talvitintin pojalle onnittelut! :)

Jemina, rokotusohjelma löytyy muuten neuvolakortistakin ja tietysti thl:n sivulta :)

Ei hitto kun pelottaa että onhan tolla masussa olevalla kaikki hyvin, maha ihan pirun kipee ja pinkee kun oksentanut niin paljon et lihakset kramppaa:( sori tää mun itku virsi... Toivon suuresti että noille muille ei tätä tuu, aivan kamala tauti!!!

Voimia äippä! Oli kauhee pvä meillä.. ensin mentii verikokeeseen.. (ei tietenkään löytynyt suonta. 3 eri hoitajaa kävi piikittämässä) vauva parka :( sitten löyty suoni.. sitten mentii neuvolaan ja neiti sai 3x rokotteet ja taas itkettiin.. mekin mieheni kanssa otettiin influenssa rokotteet ja nyt mulla on käsi ja selän lihakset ihan jumissa.. miltäköhä vauvasta mahtaa tuntua.yyyhyyy

Voi ei.. nyt neidillä 38.5c kuumetta vaikka annoin supon. Ihan punaiset posketkin.. ja huomenna meillä 1v bileet.. voihan pas... olispa huomenna jo normaali.. onko teillä tullut kuumetta? Kauanko kesti?

Miten Äipän vointi?

Jemina, voi kurjuus. :sad001 Toivotaan, että nyt illalla nostaa lämpöä, mutta aamulla tyttö olisi jo paremmassa kunnossa. :)

Voih jeminan pientä:( toivottasti siellä voidaan jo paremmin! Paljon onnea päivänsankarille joka tapauksessa<3
Rokote kuume on meillä kestänyt vaan yön yli ja aamulla oltu kun mitään ois koskaan ollukaan...

Talvitintti, noh oksentanut en oo sitten klo 21, vähän meinaa olla hutera olo...
Lihaksia koskee, päässä heittää ja väsyttää (nestehukka?) nyt vaan nesteitä nassuun, yritin syödä puuroakin mut eipä toi oikein maistunut... Toi neito 3 (3v) aloitti oksentelun tossa 20 tienoolla, pari kertaa oksensi ja sit rauhoittui, jännä nähä pysyykö sillä aamupala masussa... Kohta se nähdään... Viides lapsikin on sit saapunut, siis mies valitti aamulla oloja ja halus jatkaa unia, prkl eipä mullekaan mitään armoa annettu:/
Toisin sanoen tää on nyt kiertänyt talouden aikuiset ja puolet lapsista... Jospa Sanni ja esikko säästyisi, ainakin Sanni...
Tauti kesti muuten aikalailla 12h ja nyt tää toipilas vaihe! Painoa tippu 1.5kg päivässä, toivottavasti pikkusella on kaikki hyvin!
Että tämmöistä....

Moikka pitkästä aikaa! Mulla puhelin sekos ja nyt luin teijän juttuja!
Meillä oli eilen 1 vee neuvola ja mitat poitsulla oli 10810g ja 76,5cm :) voi että mihin tuo minun vauva on hävinnyt! Meillä kävelläänki jo! :)
Me saatiin eilen vaan kaks rokotetta koska neuvolatäti sano ettei oteta nyt sitä kolmatta ku siitä se kuume voi nousta viikon päästä ni ei poitsu sitte oo kipeenä aattona! Ens viikolla onkin sitten hulinaa ku on pojan synttärit 23pv ja sitte heti perään jouluaatto !
Kivaa viikonloppua naiset! [emoji173]

Ei mennyt ihan puihin juhlat. Ihan kipeenä neiti itki ja huusi.. supon voimalla mentii mutta ei paljoa auttanut :( suru puserossa kyllä on tytön puolesta

Takaisin