Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt meillä nukuttiinkin 18.30-07.00 kahdella herätyksellä ja aamulla maistui ruoka, joten vaan teille kertominen ratkaisee ongelmat :hilarious: Toivottavasti tepsisi sama teille Jemina. Pikaisia paranemisia pikkuisellle. :)

Minkälaiset päivärytmit teillä on nykyään? Meillä herätään siinä seitsemän aikoihin ja aamumaito. Ruokaa suostuu syömään lähempänä ysiä vasta. Päikkäreille menee nykyään vasta 11.00 aikaan ja nukkuu 30min tai joskus jopa yli tunnin. Lounaan oon antanut unien jälkeen. Jos nukkuu vaan 30min niin sit toiset päikkärit yleensä neljän aikoihin, mut eilenkään ei niitä tullut, kun nukkui ekoilla melkein 1,5 tuntia. Pitäisköhän venyttää unille menoa ja antaa lounas ennen päikkäreitä, kun muuten menee aika myöhälle? Haluaa aina maitoa ennen unille menoa.

Hansu meillä herätään klo 6-7 ja siinä maito. Puuroa ei suostu, kuten ei muutakaan aamulla syömään. Lounas maistuu klo 11-12. Päikkäreitä ottaa yleensä kahdet. Ekat 1,5-2h ja toiset 30 min. Ekat alkaa jo 9-10 aikaan riippuen koska herännyt aamulla. Toiset otetaan yleensä klo 15. Välillä ne jää pois. Illalla taas mennään nukkumaan klo 19.00. Yöllä syö tissiä 2-4 kertaa tällä hetkellä, mutta niistä osa on vaan sellasii, että ottaa pari imua ja jatkaa jo unia.

Hansu hienoa, tännevään niin ongelmat ratkeaa :D
Päivärytmistä, aamulla herätään siinä 6.30-7 syödään aamupala,
n9 maito ja pihalle,
10.30 lounas,
11-11.30 päikkärit ja pullo tainnutus,
13-14 herätään,
15-15.30 päivällinen,
16.30-17 maito,
18 iltapala ja
19-19.30 nukkumaan... Yöllä ollaan herätty nyt viikonpäivät 2-3 kertaa ja vaadittu pullo tainnutus...

Jeminalle voimia ja jaksamista!

Hansu, hyvä että teillä nukuttiin hyvin! :happy:

Päivärytmistä, meillä herätään vaihtelevasti 8.30 - 9.30. Silloin juodaan maito ja klo 10 aikaan syödään aamupuuro.
Vaihtelevasti nukkuu pienet päikkärit 11 jälkeen, jos nukkuu, niin unien kesto on yleensä 30min.
Klo 14 aikoihin syödään lounas ja siitä suoraan päikkäreille, nukkuu 1,5 - 3h.
Klo 17 aikoihin syödään päivällinen, ja klo 20 aikaan iltapuuro. Yleensä on sängyssä viimeistään klo 20.30 aikaan, mutta välillä jää itsekseen höpöttelemään ja saattaa olla hereillä vielä klo 21 jälkeen. Onneksi itsekseen nukahtaa ja pitää seuraa itselleen, eikä huuda/itke. Yöllä nukkuu putkeen n. 12h, meillä jo pidemmän aikaa ollut tämä rytmi. :)

Hansu, vahvistit juuri sen, mitä itsekin epäilin, että hampaiden tulo yms. tuo takaisin refluksioireita. Siihen kun lisää vielä ummetuksen liian innokkaasta kiinteiden syömisestä ja pienen flunssan, joka pistää nenän tukkoon, niin johan on ollut kurjia öitä täälläkin. Palasi kevään itkut mieleen, kun toinen huutaa kipuitkua ja mahaan sattuu ja kurkussa kurlaa :( Taitaa olla porkkana edelleen huonosti sopivaa meidän pojalle. Onneksi nyt 2 yötä taas mennyt hyvin vain 2 herätyksellä eli jatkan nyt enemmän imetystä ja helposti sulavaa kiinteitä, kunnes seuraava satsi hampaita on suussa.

Miten suolisto-oireisia allergioita testataan?

Meillä kanssa stonzit, niitä on nyt saanut alesta vanhanmallisia monesta kaupasta. Ihan parhaat. Ostin sekä M (nyt) että L-koon varastoon (mahtuu sit kunnon villasukkakin talvella). Kenkiä tuo ei oikein suostu jalkaansa laittaan, mut Stonzit suorastaan haluaa jalkaan. Lämmittää myös nilkan ja jalka saa kehittyä rauhassa, kun ei ole kova pohja. Tosi hyvät vaunuissa ja kantorepun kanssa ja kävelläkin voi. Ja kaksi kiristysnauhaa pitää jalassa. Äitiyspakkauksen töppöset ei meidän vauhtiviikarilla kauaa jalassa pysy :) Musta ne näyttää söpöiltä, kun valitsee kivan kuvan ja värin. Olisin halunnu iloisen keltaiset, mutta niitä ei nyt ollut mallistossa :(

Sellon Sembaloissa muuten kaikki toppavaatteet Jesper Junioissa -25% niille, jotka täällä päin asustaa. Tai oli ainakin alkuviikosta.

Ja ihanaa lukea teidän uudelleenraskautuneiden kuulumisia :) onnea uusillekin :)

Joku valitti lonkkakipuja, mulla kans välillä vähän kipuillut. Pitäisi ahkerammin venytellä ja voimaharjoittelua tasapuolisesti, ehkä se riittäisi mulla. Myös haluan kuntoon ennen uutta raskautta. Ei rahkeet riitä muuten.

Ja viestejä oli ab 90 lukematonta, joten ihan kaikkia en nyt jaksanut ajatuksella lukea...

Tytsy78, tsemppiä ja voimia sinne yökukkumisten ja kipuitkujen suhteen! Toivottavasti alkaisi helpottamaan. :sad001

Suolisto-oireiset allergiat testataan välttämis-altistamismenetelmällä. Kaikki lääkärit eivät myönnä olevan tämmöisiä allergioita olemassa ja tyydytään vaan hoitamaan refluksia lääkkein. Kannattaa etsiä kunnollinen allergialääkäri, jos esim hoitoon todistuksia tarvitsee, muutenhan sitä voi kotona testailla ja jättää pois oireita aiheuttavat.

Päivärytmi:
6-6.30 herätys, vaatteet päälle
7 viimeistään aamupala
9-10 aikaan saattaa nukkua
11 lounas ja unille jos ei nukkunut aikaisemmin
14 välipala
16.30 päivällinen
18.45 iltapala ja unille
Öisin ei olla syöty vissiin 3kk iän jälkeen, heräilee välillä.

Meillä aika sama rytmi kuin äitylillä. Herätään 6:30-7:30, tissiä ja iso aamupuuro. Vaihdellen päikkärit alkaa klo 9-10:30, annan lounaan joko ennen tai jälkeen riippuen milloin nukkuu. Jos menee unille jo ysiltä tarjoan tissiä ja annan soseen kun herää. Välipalaa siinä klo 13-14 välillä ja toiset päikkärit klo 14-15:30. Jommat kummat päikkärit yleensä vähän pidemmät ja toiset lyhyemmät. Päivällinen noin klo 15:30-16. Iltatoimet, tissi ja puuro klo 19--> Nukkumaan menee noin 19:30-20:30. Yöllä herää 1-3 kertaa syömään.

Tänään sain rintapumpun lainaan, jos vaikka saisin tuolle kipeälle tissille hampaattoman päivän...

Air, tuli tohon puremisongelmaan semmonen mieleen, että auttaisiko rintakumi? Sehän edes jonkin verran voisi ehkäistä puremista :)

Mietin samaa. Voi toisaalta myös entisestään lisätä puremista... Ei vaan viitsisi ostaa kokeiluun, kun ei tiedä onko ihan turhat. Varsinkin kun ostettiin joulukuussa jo yhdet, jotka meidän äiti oli epähuomiossa ilmeisesti heittänyt roskiin...

Tytsy, ei suolioireisiin oo kuin altistus ja välttäminen. Kokeile jättää porkkana ainakin pariksi viikoksi tauolle ja sit uudestaan kokeiluun usammaksi päiväksi putkeen, koska oireet saattaa tulla useamman päivän viiveellä. Jos tulee oireita taas niin seuraava kokeilu vasta muutaman kuukauden päästä. Meillä usein tulee vasta 3-5 päivän jälkeen. Prick-ihotesteissä voi selvitä jotain allergioita, mutta se ei näytä suolioireisia. Meillä näkyi kananmuna prickeissä, mutta ei maito, vaikka on todettu lääkärillä altistuksessa. Ja meillä oli porkkana ainakin paha. Kolmantena päivänä huudettiin kipuitkua 5 tuntia putkeen :sad001 Tosiaan myös hampaat voi pahentaa refluksia. Vaikka on lääkityskin refluksiin niin monilla oireet puskee senkin läpi, jos tulee hampaita tai on epäsopiva ruoka.

Voimia kaikille itkeskelijöille, kipulijoille ja flunssaisille. Meillä on kolmas flunssa 1,5 kk aikana menossa. Alkais riittää jo. Onneksi ei kuumeinen ole ollut kuin ekana iltana mutta räkää on riittämiin :(

Olen ollut nyt töissä kohta pari viikkoa. Tyttö ja mies on pärjänneet tosi hyvin (en epäillytkään). On ollut vähän itkuisempia öitä ja itselle meinaa olla rankkaa, etenkin nyt flunssan aikaan. Mies kun ei meinaa itkeskelyyn herätä ilman että häntä tökin o_O

Olen antanut maitoa aamuisin 1-2 krt. Oma herätys on n 6, joten riippuen siitä herääkö vauva jo 5 aikaan ekalle maidolle jolloin saa vielä ennen 7 toisen kerran vai vasta 6. 7 aikaan nousevat ja puuro 8. 9 jälk päiväunille, 1-2 h. Lounas 11, välipala 14, toiset unet sen jälkeen, 1-2 h.

Tulen kotiin 15-17 välillä ja loppupäivän saa maitoa kun haluaa. Yleensä syö kunnolla heti tullessa ja sitten pari kertaa välissä vähän maistaa ja 18-19 syö taas kunnolla, ja puuron jälkeen vielä.

Illallinen 17, iltapala, maito ja nukkumaan 20. Yöllä heräilee vaihtelevasti 3-8 kertaa ehkä. Sen verran heräilyt katkoo unia joten itse täytyy pyrkiä myös nukkumaan kun vauva nukahtaa että saisi sen verran unta että pärjää.

Tulikohan kuinka sekava teksti.. Pitkä ainakin. Ei pysty nyt parempaan ;D

Nuppu voimia sulle sairasteluun, toivottasti säkin saisit nukuttua yös kun kerran töissä käyt... Voisitkohan sä nukkua jossain toisessa huoneessa korvatulpat korvilla? Mikä tossa muuten on et noi ukot ei niin herkästi pikkusen kitinöihin? Toi oma ukkeli on niin kamalan syvä uninen et ei varmaankaan pomminkaan heräis:/

Mä oon huomannut, että mä olen vauvataajuudella ja mies omalla taajuudellaan. Mä herään pojan ääniin yleensä heti, mies ei, mutta sitten mä en taas edes havahdu miehen herätyskelloon vaikka se torkuttaakin kerran! Joskus jos vauva nukkuu pitkään niin herään sen kanssa ihmettelemään, että mies on lähtenyt jo töihin, enkä ole yhtään kuullut sen kolinoita.

No se on varmaan se marssin taajuus ja me kuullaan se Venuksen taajuus:D
Sori mua väsyttää:D:D zZzZzZ

Air mä herään kanssa kun neiti herää yöllä, mutta kukaan muu ei reagoi siihen. Ja mä en välttämättä herää kun muut aamulla häärää, mutta sitten herään heti kun neiti heräilee. Porukat välillä nauraa, että äiti ei herää vaikka katujyrä möykkää vieressä, mutta kun neiti huokaa, niin äiti on jo hereillä.

Takaisin