Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama juttu, mun myös piti googlettaa mitkä Stonzit, koskaan kuullutkaan :p

Kiinalainen syntymäkalenteri on ainut testi minkä olen tehnyt, ja en kyllä siihen(kään) jaksa uskoa, aika höpö höpö juttuja mun mielestä. :) Kyllähän se esikoisesta piti paikkansa että poika tuli, nyt lupaa tyttöä mutta saas nähdä... :)

Noita kiinalaisia kalentereita on sitten eri sivustoilla erilaisia :D Yks pitänyt paikkansa kaikkien kolmen kohdalla ja muut sitten eivät, en kyllä enää muista mikä kalenteri se oli, että missä sattui kaikki kohdalleen. Omat olot osuneet kolme kertaa oikeaan, saas nähdä miten käy nyt. Sanoin kyllä miehelle, että jos tuolta tyttö syntyy, niin on sitten varmaan vain fyysiseltä sukupuoleltaan tyttö :'D

Ei äippä minuakaan vauva höpinät haittaa, päinvastoin niitä on kiva lueskella :-)
Mulla on se kiinalainen kalenteri sattunut vain kerran oikeaan, mutta en muista minkä sivuston kalenteri se oli.. itselläkin tullut jos jonkin moisia testejä tehtyä odotusaikana sukupuolen selvittämiseksi. Omat tuntemukset on kaikkien kolmen kohdalla osuneet oikeaan.

Mäkin tein sen pisu sukupuoli testin sannin aikaan ja oli kyl niin selkee poika mut on aika selkee tyttö mun sylissä:D vähän epäilen et meille poikaa tulee, mut saa nähä;) ei olo suuntaan tai toiseen:p

Mäkin googletin stonzit, en kyllä tiiä onko hintansa arvoiset, ajattelin ihan pärjätä töppösillä, ainakin meidän pojan jalkaan mahtui vielä ne pakkauksen töppöset. Tiiä sit mahtuuko koko talvea. Tuskin paljon käytetään muutenkaan ku ei me juur ulkoilla :D

Kauan teillä on kestänyt ruokalakkoilu hampaiden yhteydessä? Meillä
ei oo taaskaan maistunut kuin maito ja yöitkuilua niin pähkäilen, onkohan refluksi vai hampaat :wideyed:

Meillä uponnut sormiruoka kylmänä kun on hampaita tehnyt. Kuoritut kurkkusiivut ja kohmeinen ruisleipä olleet parhaita. Jääkaappikylmänä kypsät, porkkanat, palsternakka, kananmuna yms. Helpottanut se kylmä ikenien kipua :)

Meillä kans ne äp:n töppöset käytössä ja niillä mennään niin pitkään kun mahtuu.

Meillä on ruokavalio vielä niin suppee, ettei kauheesti valinnan varaa ja nyt ei uppoo oikein mikään niistä :sad001 maitoa suostuu ainoastaan syömää.

Hansu meillä meni välissä pari viikkoo pelkällä rintamaidolla. Luulin että tekee hampaita, mutta ei niitä sillon tullut. Sitten vaan alkoi taas kiinteet maistumaan. Yhä edelleen välillä kieltäytyy kiinteistä ja vaan tissittelee. Neuvolassa sanoivat ettei haittaa, vaikka välillä meneekin pelkällä rintamaidolla :)

No poro, kukkakaali, kesäkurpitsa, persikka, mustikka ja riisi. Ei suostu syömään muutakuin jääkaappi kylmää aina. Kasviksia ei suostu syömään sormiruokana. Sormiruokana menee ainoastaan uunissa tehdyt "poropullat", joihin oon siis laittanut riisiä, kukkakaalia ja poroa. Viime päivinä refluksioireet on öisin haitannut ja tukkoisuus sekä tää syömättömyys lääkkeestä huolimatta. Oon ymmärtänyt, että hampaat voi pahentaa refluksioireita lääkkeen läpikin.

Hansu Meillä ruokalakko on kestänyt parista päivästä viikkoon:/ ja sillon ei kyl kelpaa mikään muu kun maito ja velli... Ehkä hedelmä/marja mut nekin kylmänä... Toivottasti menis lakko pian ohi!

Mä epäilen kyllä, että on hampaat tän takana.. kun päivisin ihan iloinen ja jaksaa leikkiä, mut yöt ja ruokailut on ongelma. Maito siis kyllä maistuu :happy: taisi olla samaa hommaa viime hampaiden kohdalla muutaman päivän.

Meil on kyl muutenkin tehnyt sitä et vaikka ei hampaita oliskaan tulossa niin lakkoilee ja nukkuu huonosti... Tai sit ne vaan kiusaa pientä... Tiedä näistä! Mut anyways hansu toivottavasti pikkuiselle alkais ruoka ja uni maistumaan:)

Onko kellään tietoa saako hoitovapaalla opiskella? Saako silloin hoitotuen lisäksi jotn muita tukia yms?

Meillä taas toisin päin: kiinteitä menee edelleen runsaasti, mutta tissiä ei syödä. Purraan ja kiskotaan vaan. Alkaa tämä äiti olemaan aika loppu... Pari päivää vielä haluan yrittää, sitten pitää varmaan viikata imetysliivit kaappiin ja antaa korviketta :(

Öitä on siis säestänyt kipuhuutokin, että joku vaivaa, mut ehkäpä tää tästä taas :) ja kiitos äippä!

Täälläkin on pari yötä itketty ja räkä valuu.. ei oo vielä toistaiseksi yhtään hampaita.. mutta tuntuu kyllä että olis vaan perus nuha.. mut kauheeta kun toinen on niin tukkoinen. Se edellinen flunssa meni ohi ja nyt tää on kyl paljon pahempi :(

Oli viime yönä 17astetta tytön huoneessa.. vaikka puetaa jalkaterälliseen yöpiin ja peittoon, luulen että tullu silti kipeeksi siitä että on niin kylmä

Takaisin