Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä vuotojen kanssa kamppaileville ❤️
Timbe hienoa, että teillä nukuttu koko yö :)

Meillä annettu ohut tyyny 1-vuotiaalle. Sama meillä, että paremmin nukkuu, kun saa illalla kylvyssä leikkiä :)

Meillä poika on kans yks hyrrä nukkuessaan. Ihan miten sattuu nukkuu ja aina mahallaan kääntyneenä. Sitten inistään kun on hankala asento. Oon yrittänyt laittaa tyynyjä/peittoja niin että kääntyminen ei onnistu, mutta ei näytä olevan kauheesti vaikutusta. Ajattelinkin ens yönä jättää nämä turhat "esteet" ja katsoa onko sillä vaikutusta. Onko teillä muilla tämmöistä kikkailua?

Mitä vähemmän siellä sängyssä on tavaraa niin turvallisempaa nukkuminen on. Meillä ainakin nukutaan tosi levottomasti ja peittoonkin vois sotkeentua. Tyynyä ei tän ikäisillä vielä sais olla, mut on meilläkin sellanen vauvatyyny, eipä tuo nuku ku hetken sen kanssa joten tuskin vaarallista...

Kyllä tuo neiti meillä pyörii niin kauan, että on mahallaan ja peitto mytyssä pään alla :D Jos peitto potkittuna johonkin, niin sit tämä ryömii mun tyynylle.. Jos siinä ei tunnu tilaa olevan, niin ääntelee ja potkii minut hereille tai kylmästi nykäsee tukasta... Hienotunteinen neiti! Toiselta puolelta sitten isäntä hiostaa läheisyydenkipeänä, välillä meitä on siis kolme samalla tyynyllä :)

Missäs meidän kaikki joulumamat on? Mitä teille kuuluu? Miten uusi viikko on käynnistynyt? Täällä yritetään kovin pitää lounas mahassa ja silmät auki... Kohta viemään isommat muksut kerhoon ja pienemmät leikkikentälle:) sannikin on kokoajan kävelemässä, työntää pajukoria edessään ja teputtaa sujuvasti! Välillä päästää jopa irti ja seisoo ilman tukea:) alkaa olla vauva-aika taputeltu...

Meillä ei mitään uutta :D hoito on alkanut hyvin ja mitä nyt kuukausi vierähtänyt nopeasti. Tyttö tällä hetkellä kävelee sujuvasti tuettuna, eli kädestä kiinni pitäen tai taaperokärryn kanssa. Muutaman askeleen pääsee ilman tukea, mut sitten joko pyllähtää tai laskeutuu alas. Juo itse nokkamukista ja hyvin käyttää jo lusikkaakin. Kovasti harjoittelee tavuja, eli ajoittain kuulostaa jo sanoja päästelevän esim sukka :D

Meillä päikkärit on nykyään molemmilla 2 tuntia!! Tai hoidossa on, kotona vain 1,5 tuntia. Oon tosi tyytyväinen :)

Hirmuisesti ei oo aikaa arkisin, mut viikonloput möllötetään koko perheen voimin. Jotenkin hyvin seesteistä tää meidän arki, vaikka kunnon ruuhkavuodet on päällä.

Onnittelut vielä täältäkin kaikille plussanneille :) ihanaa kun jo niin moni on uudella kierroksella.

Meillä tuli ensimmäinen hammas. Pari päivää oli niin ettei ruoka maistunut ja yöllä saatto parahtaa yhtäkkiä itkuun, aavistinkin että hammasta pukkaa :)
Nyt on aika räkäinen poika, toivottavasti ei tule pahemmin kipeäksi.

Ihanaa lukea uusista odottajista ja jännätä plussaamista <3

Sain viimein varattua itelle lääkäri ajan, ku polvet on vaivannu puoli vuotta. Toivottavasti ainakin saan lähetteen fysioterapiaan ja labrakokeisiinkin ettei ole mitään reumaa tms.

Meidän neiti kans nyt ollut kolme pvää pelkällä maidolla kun ei soseet maistu.. yöllä heräsin puoli neljä siihen kun toinen 'ta ta ta ta' jutteli.. eikä lopettanut sitä. Oli pakko hakea viekkuun ja tänään väsyttää :D

Perusmaanantai... Älytön päänsärky, kuten aina :D Tytöltä leikkelin eilen hiukset, pysyypähän siistimpänä ja kasvaa tasaisemmin.... Ruokailut sujuu ihan mallikkaasti, kaikki juomat menee nokkamukista ja ruuat sormiruokana :) Juustoa olen antanut siivun leivän päälle ainakin kerran päivässä, kalsiumia ei tunnu tulevan tarpeeksi muuten. Öisin nukkuu ihan kohtalaisen hyvin, mitä nyt tyynyn yrittää multa ryöstää välillä :D

Liikkuu edelleen ryömien, nousee konttausasentoon hytkymään, mutta ei vielä konttaa. Jotain sanoja yrittää toistella, mutta ei kovin selkeästi vielä tule.

Meillä kiipeillään pystyy kaikkea vasten jo sujuvasti, mut alastulo ei suju aina niin mallikkaasti, joten saa olla koko aika varuillaan. Kontataan pikku matkoja, mut harvoin jaksaa keskittyä siihen ja ryömimällä pääsee nopeampaa. :hilarious:

Viime yöt ollut aika huonoja eikä ruoka oo oikein maistunut niin taitaa olla lisää hampaita tulossa.. Lusikkalla osaa laittaa suuhun, mutta ei itse ottaa lautaselta. Nokkamukin käyttö alkaa sujuu hyvin :happy:

Onnittelut kaikille raskaana oleville :)

Mulla alkoi ekaa kertaa menkat synnytyksen jälkeen. Iiiik :D johan oonkin ootellut. Hassua et tuli mieletön flash backki siitä kun menkat alko ihan ekaa kertaa elämässä :D toivottavasti ei vaan käy samal tavalla kuin jälkivuotojen
.. et vuotaa 3kk hahaa. Onkos teillä jo hiusten tippuminen loppunu?? Mulla loppu imetys tosiaan joku kk sitten kun neiti ei enää tissiä huolinu.. siitä lähtien on lähteny tukoittan hiuksia

Oi kun kaikkilla jo isot lapset (voiko enää sanoa vauvat?) ❤️
Jemina onnea menkoista(?):p mitenkäs teidän hääsuunnittelut menee? Mulla kyl hiukset tippuu päästä, oon varmaan koht yhtä kalju kun mun ukko:D
Mir jospa saisit polvet kuntoon!hyvinvoiva äiti, hyvinvoiva perhe:) pikasta paranemista pikku nuha nenälle❤️
Ccix ihanaa kyllä kuulla että ruuhka vuodet on noin seesteisiä! Jännällä odotan omaa töihin paluuta hamassa tulevaisuudessa, siis näillänäkymin 4 vuoden päästä:o
Warheart jospa siellä masusaa olis sit se pikkunen poika, eikös pojut sulle migreenin aiheuttanut?
Voimia kaikille hampaiden teon/sairaiden/kipujen kanssa kamppaileville❤️
Alkaa vähän pelottaa että eikai tässä vaan ala niin käymään että alkaa joulumuorien keskustelut hiipumaan...

Jep, näin se meni poikaa odottaessa viimeksi, että joko perus päänsärky tai sitten migreeni puuttumisoirein... Kerran puutui oikea puoli autoa ajaessa, onneks ei näkö sillon lähtenyt, mut sairaalareissu siitä tuli. Silloin diagnoosi oli aurallinen migreeni ilman särkyä.

Mulla ois luomumozzarellaa jääkaapissa, vähän tekis kans pizzaa mieli ;D

Meidän poju ryömii ja nousee joka paikassa seisomaan. Alastulo täälläkin vielä välillä hakusessa, usein tulee ihan ok alas, välillä ei uskalla. Edelleen odotan suuresti, että tuo alkaisi istumaan.... Konttaaminenkin olisi aika jees, jos pikkuhiljaa senkin hoksaisi. Äitiä (tai äittä ) ja isiä (iti) tuo tuntuu välillä sanovan, en tiedä osaako oikeasti vai sanooko ne vaan jotenkin niin sopivissa tilanteissa vahingossa... Edelleen on äidin tissit kovilla, ei ole pureminen hellittänyt. Kovasti täälläkin toinen haaveissa, katsotaan koska tärppää ;)

Warheart hui mikä kokemus, onneksi ei näkö lähtenyt ja etkä ajanu kolaria!
Air jospa se olis jo tärpännyt;)
Meillä ei kyl mitään puhuta, tai no jotain heihei tyylistä yrittää sanoa kun vilkuttaa mut siinä se:p
Muksutkin lähti just nukkumaan, jos vetäis rasian viinirypäleitä ja ison lasin vettä ja lähtis itekkin nukkumaan... Ei enää kypsänä ollukaan toi pizza hyvää:/
Muuten viinirypäleet ja pekoni on taivaallinen yhdistelmä, suosittelen:p

Mir toivottavasti polvet saadaan kuntoon. Hienoa teillä eka hammas :)
Meillä yhä hampaaton neiti.
Warheart voimia päänsärkyyn ❤️
Air toivottavasti tuo tissin pureminen loppuu.
Meillä neiti liikkuu parhaiten ryömimällä. Juo hörpyn vettä nokkamukista itse tai lasista avustettuna. Ruuan syö itse sormin, joskus lusikalla, mutta sormin se on mukavampaa. Nyt on löytynyt rytmijalka, joka joraa musan tahdissa :)

Äippä näyttää hyvältä tuo iltapala :)

Wop tykkäykset siitä et mies läpenemään päin;) jospa sielläkin päästäs pian tosi toimiin:)
Toivottasti pojan silmätulehdus paranis pian ja miehes sais polvensa kuntoon❤️

Takaisin