Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No meillä on vaatteetkin jo 80 cm eli puku pitää olla vähintään sen :D ei ihan mahdu tuo pakkauksen puku enää tosiaan. Paksu se puku on, kyllä sillä ihan hyvin pärjää, riippuu tietty missä asuu. Me asutaan täällä etelässä, pakkaset ei oo niin purevia ku tuolla pohjoisessa. Että ihan normi toppapuku ja välikerros riittää.
Joo meillä jäi ulkounet kans ku tuli kuumat kelit ja enää edes viiti yrittää :D parhaiten nukkuu mahdollisimman hämärässä. Hyvä pointti on se että voi nukkua myös rattaisiin jos väsy iskee kauppamatkalla tms...

Meillä nukutaan myös parhaiten pimeässä. Rattaisiin nukahtaa joskus, mutta niissä unet on max 30min. Manducaan nukahtaa melkeen aina ja siinä nukkuu 0,5-1,5h :)

Meillä Sanni nukkuu edelleen päikkärit ulkona, noista vaunuista saa verkolla aikas hämärät ja kesällä nukutettiin varjoon... Sisällä ei oikein nuku päikkäreitä kun (niinkuin arvata saattaa) meillä nyt sattuu olemaan taistelevat tyttäret:p syksyllä/talvella varmaan noi äp välikerrasto ja ulkoilupuku...onhan meillä kyl noita ulkoilu pukuja sen verta et eiköhän niistä joku sopine:)

Mä kävin just ostaa Jonathanin puvut syksyksi tytöille. Olivat alessa :) Samanlaiset :D pystyvät syksyn säässä temmeltää :) jos eivät kauheesti pituushyppyä tee pituuden kanssa nii voi olla että menee vielä keväälläki :)

Stonzeja haluavat, Lauran lastentarvikkeessa on puoleen hintaan.

Ai niin äp:n toppis, olin jo unohtanut! Toivotaan, että mahtuu jos syksyllä tulee kylmiä päiviä ja jos synttärilahjaksi toivoisi sitten talvihaalaria :) Välikausihaalarin 80-kokoa ostin, josko villaa alle ja tarkenisi möyriä / kävellä. Alkaa oleen sen verran tukevaa tuo tukea vasten meno, että varmaan lokakuussa viimeistään jo kävelee itse.

Muoks. Saini, käytiinköhän samassa kaupassa :D

Meillä nukutaan edelleen yhdistelmävaunujen ratasosassa. Verho kuomun edessä ja ötökkäverkko päällä. Nukkuu kahdet päiväunet 45 min-2 h. Olenkin miettinyt että millähän kumman opilla tytön jossain vaiheessa sais sisällä nukkumaan o_O ei ole kuukausiin oikeastaan nukkunut sisällä, muutakuin sylissä.

Ostin keväällä alesta reiman 74 haalarin, toivottavasti menee koko talven. Äpn haalaria en tajunnut edes ajatella :D

Joo, ihan liru on mun makuun toi äp:n toppapuku, että on kunnollinen ostettuna. Jyväskylässä asutaan. Meillä nukutaan vaan sängyssä. Ulkoillessa kuitenkin tarvitsee olla kosteutta ja tuulta pitävä haalari, yli kympin pakkasilla sitten villaa/fleeceä alle. Meillä toi esikoinen niin kuumaverinen, et alkuvuonna kun oli yli -20 pakkasta, ei siltikään välikerrosta alle ja saattoi olla hikinen... Vauva nukkui sillon tyytyväisenä vaunuissa lämpöpussissa villahaalarissa, ei taitaisi tänä talvena enää suostua :D

Ei prkl kun ketuttaa, mä sain nukkua nyt aamulla pitkään ja varmaan arvaatte miten tässä nyt sit kävi... Kyllä mä oon pyörinyt nyt 2h sängyssä! Makaan täällä edelleen... Kaipa sitä pitäis nousta kahville ja lähtee lenkille... Hitto kun ärsyttää!:(

Jos joku tarvitsee raskaustestejä, voi laittaa mulle yv:tä. Kaapissa oli vielä jemma liuskatestejä, päiväykset 09/16 (4kpl) ja 11/16 (5kpl).

Kävin äsken juoksemassa metsäpolulla ja voi juma kun säikähdin, koiran korvat ja niskakarvat nous pystyyn, metsästä kuulu kamala töminä ja rätinä, ekana ajattelin et siellä on joku karhu tai hirvi tms mut sit sieltä kuulu kimakka lapsen huuto "täällä on pikatchu", hemmetti kun meinasin saada sydärin :D kiva kun Pokémon go vetää lapset metsiin:)

Äippä onneksi olikin vain lapsi mutta anteeksi. Repesin totaalisesti :D Pikatchu!

Saini niin repes ukkelikin :p kyl se tälleen jälkein päin hymyilyttää mut tilanteessa syke nousi aikalailla:D

Minä jätin pojan eilen ekaa kertaa äidilleni hoitoon. Käytiin miehen kanssa syömässä ja kaupoilla, siis eka kerta synnytyksen jälkeen kun oltiin kahdestaan. Ei oltu ku vajaa kaksi tuntia reissussa, mutta mukavaa oli. Poikakin oli ollu oikein kiltisti :-)
Talvitintti hyvä, että hampaat oli kunnossa!

Äityli86, varmasti oli ihanaa kerrankin viettää miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa! :)

Mirr77, hienosti nousee tukea vasten! :) meillä myös, pöydät on pitänyt tyhjentää kun kaikki (kielletty) menee suuhun mihin pääsee kurkottamaan. :meh:

Takaisin