Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta ja aurinkoista päivää mammat! Meillä lähti aamu hyvin liikkeelle kun poika lähti heti lattialle päästyään ensimmäistä kertaa konttaamaan, äidin iso poika! :)

Äippä x4 (ja oliko muitakin), pidetään peukkuja, että tärppäisi ja päästäisiin plussaonnea toivottelemaan. :)

Air yhteishyvässä olis tällainen resepti, jos jättää suolan ha hunajan pois niin sit täyttää kriteerit, ainut vaan noi pähkinät :)
ImageUploadedByVau Foorumi1469709865.779221.jpg

Menee kyl meillä kokeiluun:p tossa oli muitakin herkullisen kuuloisia reseptejä... Koekeittiö pystyyn ja testaamaan mitä pennut tykkää;)

Hmmm, vois olla hyvää, mutta mites ne pähkinät, eikös ne ollu kieltolistalla ihan pienillä?

Air4M, muistaakseni alle 1 - vuotiaille ei pähkinää suositella, mutta en 100% varma ole. Jos kovin mietityttää, kannattaa netistä etsiä tai vaikka neuvolaan soittaa ja kysyä. :)

Mä luulin et pähkinät oli kielletty vain tukehtumisvaaran takia? Eli hienonnettuna ok? Tein itse vastaavan pohjan (aikuisille), mihin laitoin puolet pähkinästä paahdettuja kaurahiutaleita, sekin oli hyvää.

Meillä on kyl jo syöty mantelikalaa (manteli jauhoista)... Vaikka onkin se hometoksiini (mikälie) vaara...
Tänään olis tyttöjen kans reissuun lähtö edessä, pitäis mennä porukoille viikonlopuksi ja katsomaan mun siskoa ja viikon vanhaa vauvaa❤️

Mikäs se manteli on jos ei pähkinä:o mä ei hiffaa:D mut jos manteli ei oo pähkinä nii sithän ton kakun voi tehä käyttäen mantelirouhetta/jauhoa? Eikö?

Tai se siemen on se puhekielinen manteli... Harva myöskään mieltää riisiä viljaksi ja mitä näitä muita nyt onkaan :D

Mulla ny on tämmönen olo että oisin raskaana! Mutta syön kuitenkin e-pillereitä ja kaikki oon muistanu ottaa ja vieläpä samaan aikaan joka päivä.
Tossa siirsin pari kertaa menkkoja mut sillonkin siis syöny kokoaja pillereitä.. voiko olla mahdollista että pillerit ois silti pettäny vaikka onkin ollu tarkka niiden kanssa!? :o koskaan ei oo tämmöstä tilannetta ollu.. täytyy varmaankin testi lähteä hakemaan. Vai kuvittelenkohan vaan koko tilanteen.. :D onko kellään käyny nii että on raskaaks tullu vaikka pillereitä on syöny?

Äippä x4, hyvää reissua teille :)

WopWop, mä olen pillereiden syömisestä huolimatta tullut raskaaksi. Kannattaa testi tehdä jos siltä tuntuu. :)

Äippä x4, hyvää reissua teille :)

WopWop, mä olen pillereiden syömisestä huolimatta tullut raskaaksi. Kannattaa testi tehdä jos siltä tuntuu. :)
Millon tiesit että oot raskaana ja olitko syöny pillereitä vaikka olitkin raskaana? Mua ny pelottaa jos oonki raskaana ja oon syöny noita pillereitä kokoajan. Plaaah...

Millon tiesit että oot raskaana ja olitko syöny pillereitä vaikka olitkin raskaana? Mua ny pelottaa jos oonki raskaana ja oon syöny noita pillereitä kokoajan. Plaaah...

Rehellisesti sanottuna mä en tiennyt/aavistanut olevani raskaana, mies vaistosi musta että olen raskaana ja 'pakottikin' mut testin tekemään. Oli kyllä suuri yllätys kun positiivinen testi tuli. Hmm, jos oikein muistan niin pillereitä kerkesin syömään noin 5 - 7 päivää raskaana ollessa ja olin todella huolissani, mutta terveydenhoitaja rauhoitteli että ei tuo määrä vielä haittaa. Kannattaa testi tehdä pikimmiten jos siltä tuntuu! :)

Takaisin