Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hui warheart, kuulostaa tosi vähälle sun unet :( viime yönä sain ite onneks vähän paremmin nukuttua mutta oon edelleen aika palikka-kunnossa. Äsken aloin höyryttää vauvalle kesäkurpitsaa. Ilman vettä o_O

Mulla alkoi kuukautiset reilu 3 kk synnytyksestä ja täysimetyksestä ei ollut siihen kyllä mitään apua :( mä oon vissiin sillei onnekas ;p

Meillä kans se primo turvakaukalo ja jalat tulee jo paljon ulos sieltä. Eniten huolestuttaa että jäävät johki väliin tai taittuvat esim autoon laittaessa.

Tytöllä puhkes eilen viimein 1. hammas. Kylläpä sitä tehtiinkin pitkään ja hartaasti. Nyt ei sitten ole pariin päivään oikein syönyt kunnolla, lieneekö uusi hieno hammas tuntuu suussa kummalta?

Täytyy siinä vaiheessa varmaan autoilu lopettaa kun ei enää istuinta saa ostettua :'D Nyt jo tekee tiukkaa kun meillä takana vaan 2-pistevyöt... Tarkoitus olisi ehkäpä autoa vaihtaa, mutta kyllä ihan palkki-istuimella sitten mennään, suojaa vaikka auto vetäisi katon kautta ympäri. Saisihan toki melko vanhoihinkin autoihin jälkiasennettua isofixit. Enemmän mua se auto kiinnostaa, ei meille ikänä tule mtn muovikäkätintä sähköpaskalla, vaan ihan oikeilla autoilla ainakin minä ajan, miehellä tietty saattaa joku mielenhäiriö tulla :D Hirvittää mitä paskaa nykyään autot on, ihan tekniikaltaan ja varusteiltaan! Jäätävää luettavaa ollut testit maailmalla kun vertaillaan uusia autoja vaikka 70-luvun karvalakkimalleihin ja ne vanhat ropposet turvallisempia o.O Mutta nämäpä on taas näitä mielipideasioita, mulla mielenkiinto muutenkin autojen rassailuun :)

Minä oon tottunut melko vähiin uniin, välillä toki tekis mieli vetää itsensä jojoon ku vituttaa niin kovin tämä väsymys ja ruokakaan kun ei meinaa sisällä pysyä, mutta ne hetket onneksi menee nopeasti ohi. Täytyy yrittää vaan liikkua ja syödä säännöllisesti, pysyy ainakin joku rytmi elämässä :)

Me pidetään kaukaloa nykyään enemmän autossa valmiina ja sit nostetaan poika suoraan autoon kyytiin. Alkaa oleen turhan painava muuten.

Voi vit*n hampaat.. oikeesti. Kauanko niillä kestää puhjeta? Mun rakas neiti on ollu aivan järkyttävä hirviö pari pvää. Suoraa huutoa vaa ja mikää ei kelpaa.. :( ei oikein soseittenkaa syöttäminen onnistu nyt kun hinkkaa leegojaan koko ajan. Oon ihan loppu

Jemina, voi että :( hampaissa saattaa ikävä kyllä mennä viisikin päivää :/ mites jos annan jälkiuuniruisleipää niin saa siihen hinkata leegojaan? Meillä tyttö imeskelee ja hinkkaa ikeniään kovaan varrasleipään ku siitä ei lähde palasia niin helposti.

Jemina, meillä ollu sama känkkäränkkä kylässä nyt lauantaista asti.. Yötä vasten oon antanu panadolia niin sen avulla yöt on ollu suht rauhallisia.. Tsemppiä sinne <3

Meillä ei vielä(kään) hampaista tietoakaan... Sitä kitinää ja rutinaa odotellessa siis...huoh...
Mä kokeilin pojalle eilen pienen määrän 8kk sosetta. Aika karkeeta oli, kokonaisia riisinjyviä oli. No hirvee yökkiminen siitä tuli. Jäi vaan suuhun pyörimään ne riisit. Koitin haarukalla sit hienontaa niitä riisejä mut ei se oikeen menny alas siltikään..kait vielä liian karkeeta. Ajattelin vaan jotain karkeempaa testimielessä testata välillä kun meillä edelleen mennään noilla ihan hienon hienoilla soseilla, kun kai tässä pitäis pikkuhiljaa vähän karkeempaankin totutella ja siirtyä, vajaan viikon päästä jo 7kk ikää pojalla. No, tulipahan testattua. Ehkä sit myöhemmin uudelleen..
Ootteko muut miten karkeita jo antaneet?

Mä oon kokeillu karkeampia sekaisin hienon joukossa. Lusikalla hiukan isompia hienontanut. Muutaman kerran jälkeen pystyy jo hiukan syömään yökkimättä. Tottuahan siihenkin pitää... Meillä kans viikko 7kk ikään.

Meillä tuli eka hammas maanantaina ja pari pv meni totutellessa eikä ruoka oikein maistunut. Tänään alkanut taas syödä normaalisti.

Meillä hyvinkeitetty puuroriisi on menny hyvin alas sileemmän seassa jo pitkään. Porkkanat nyt viimeksi vain tilsin haarukalla ja aika hyvin menee alas. Jos ei ole sileempää seassa niin jää tosin aika irtonaiseksi ja siksi vaikeampaa syödä.

Mites muilla vauvat kääntyy selältä mahalle? Molempiin suuntiin? Meillä vain yhteen eikä toiselle puolelle käänny oikein houkuttelemallakaan. Neuvolasta lähettivät fyssärille. Vähän tuntuu liioittelulta?

Kyllä se sitte kääntyy ku siltä tuntuu. Meillä ensin vaan toiseen suuntaan käännyttiin ja nyt ihan hiljattain hoksattu että miten toisinpäin voi kääntyä. Että sieltä se yhtäkkiä sit tulee ku on sen aika. Kaikilla varmaan ees tuu ku sit oppii jo kaikkea muuta...

Meillä ei yökitä mitään oikeastaan. Annoin tänään 8kk sosetta, jotain kana-spagetti-porkkana-fenkolia ekaa kertaa reissun päällä. Hyvin upposi! Hienosti pyörittelee isommatkin maissinaksut suussa pieneksi.

Maissinaksuista tuli mieleen... kun niitä joku ehdotti, oisko ollu neuvolasta, niin ostimpa sitten viime kauppareissulla ekaa kertaa sellasen muumi-maissinaksupussin. No eipä oikeen uppoo pojalle. Laittaa suuhun ja sit tulee sellanen ilme et taitaa olla tosi pahaa :D Kiva nyt sit koko pussi niitä ihan turhaa :D Mä luulen et se on nyt ylipäätään se maissi josta ei tykkää, kun maissisosekkaan ei sillon aiemmin menny alas ei mitenkäänpäin.

Onko kukaan käyttäny housuvaippoja?

Mulle tuli tänään postissa sellanen ilmanen mainoskirjekuori missä oli sisällä 2kpl muumi-vaippoja. Tavallinen teippivaippa kokoa 4, ja housuvaippa kokoa 5. Mietin vaan ylipäätään noita ihan mitä tahansa housuvaippoja, et onko sellanen sit hankala saada jalasta pois jos siel on ne köntsät, ilman et toinen siinä vaipan poisotossa linttaa jalkansa aina sinne kakkaan? Kun sehän siis vedetään pois alakautta kuten housut..vai? :D Sellasta mä oon vaan miettiny.. :D haha. Kun noissa teippivaipoissa voi toisella kädellä pitää jaloista kiinni samalla kun ottaa sen vaipan vaan alta pois.

Meille tuli kans tuo Muumi kirjekuori tänään. Housuvaipat voi repästä sivulta auki kun ottaa pois jalasta , ei tarvii siis alkaa taiteilemaan :)

Ainiin ja se piti lisätä että ilmeisesti housuvaipat on kätevämpiä sitten kun laps alkaa liikkumaan enemmän, esim kävelemään .

Meilläkin käännyttiin ensin vain vasemmalta puolelta mutta nyt on hoksattu myös toinen puoli ja nyt kääntyilee selälleen takasin. En muista kirjotinko jo mutta meillä alettiin ryömimään tossa viikko sitten ! (:

Tännekkin tipahti postilaatikosta nuo muumi vaipat! :)

Ostin housuvaippoja pitkälle automatkalle. Itestä tuntuu että ne ei paina niin paljon mahasta. Ovat miellyttävämmät. Ja tosiaan repästään sivuista auki.

Meillä on nyt viimisen viikon aikana keksitty toden teolla toi selältä vatsalleen kääntyminen. Kääntyi siis kyllä jo aemminkin, mutta lähinnä vaan sillon harvoin kun sattu huvittamaan. Nyt käännytään ihan jatkuvasti mahalleen. Ja aina vasemman kyljen kautta, oikean kyljen kautta ei käänny ollenkaan. Ei osaa kääntyä takas selälleen. Siinä äheltää jonkun aikaa ja sit kun menee hermo niin pitää auttaa kääntymään takas selälleen, mut ei siinä sit kauaa viihdytä kun on jo taas punkeemassa iteään mahalleen ja sama homma taas :D Meinaa välillä vaipanvaihdossakin alkaa punkeemaan itteään mahalleen :D Muuten meillä ei liikuta.

Okei, mä oon aina luullu ja kuvitellu et housuvaipat riisutaan pois kuten housut :D Aina sitä kato oppii uutta :D

Takaisin