Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mut taas kerran järkytti kun tajusin että viikon päästä täytetään 7kk tai no 1½vko mut silti... Hauskaa on kun poika on nyt kunnolla oppinu kääntyilemään mahalta selälleen ja takaisin. Sitä tehdään sitte koko ajan ja samalla pyöritään pois peiton päältä :D muut liikkeellepääsyt ei kiinnosta yhtään...

Riippuu vauvasta ;) Meillä samat vaipat ja vaatteet mennyt pitkään ja kaukalossa edelleen yksi pienennintyyny käytössä sekä vöissä korkeuden säätöä jäljellä. Pään yläpuolella vielä hyvin tilaa kasvaa. Ja poju 6kk1vko, n. 7kg ja 67cm.

Meillä tuo primo ja hyvin mahtuu. Eikös siinä ole 13 kg kokoraja vasta? Päätukikin vielä mukana, missäköhön vaiheessa se kuuluu ottaa pois?

On siinä 13kg painoraja, mut usein pituus tulee ennen kiloja vastaan. Meillä on kaikki tuet ollut pois jo pitkään tuossa primossa. Jalat tulee niin yli, että neidillä ei oo mikään mukava olla siinä. Paljon teillä on tytsy pituutta ja painoa?

mullakaan eivät vielä kuukautiset alkaneet ja tähän asti siis vaan imettänyt. Tuntuu varmaan hullult sitten kun alkavat kun nyt niin tottunet ettei vuotoa ole. Kaapissa kyllä tuli sidepaketti vastaan viimeksi kun siivosin eli varauduttu on :p

Hansu, meillä sama juttu kaukalon kanssa. Painon puolesta menisi vielä pitkään, mutta jalat tulee sen verran yli että ei kovin montaa kuukautta voi kaukaloa käyttää, muuten taitaisi jalat mennä koukkuun kun ei kohta enää suorana voi pitää. :/

Meillä menee jo jalat koukkuun. Eihän se turvallisuuden kannalta kuulemma oo haitallista, mut pidempää matkaa ei viitsi tehdä tolla kaukalolla enää. Paljos teillä on kokoa pikkusella Talvitintti? Neiti on varmasti jo yli 70cm ja paino lähentelee 9kg:a.

Me ollaan meidän Primo-kaukalosta otettu ajat sitte ne kaikki pienentimet pois. Pyllyn alla on vielä se lisäpehmuste mut se toinen joka tuli pään yläpuolelle, niin se jäi aika alkuun jo pois talvella kun ei lämpöpussin kanssa voinu sitä siellä pitää alla.

Mä oon varmaan sit ainut joka miettii et miten tää aika menee näin hitaasti.. :D Jotenki oottaa koko ajan et toinen oppis vaan uutta koko ajan, esim.istumaan tuetta, konttaamaan, kävelemään jne. Mä oon vaan niin hiton kärsimätön oottelee..ni tuntuu et aika vaan matelee :D Ja tuntuu et muiden lapset kasvaa hurjaa vauhtia et kun ne syntyy niin hupsista vaan, ne on yht äkkiä jo 3-vuotiaita, ja meillä ollaan aina vaan tämmösiä vauvoja, mihkää kasveta.... :D

Me käytiin muuten eilen siellä osteopaatilla. Selkärangassa kireyksiä, jotka aukesi jo aika hyvin. Niskaa ei oikein antanut hoitaa vielä. Perjantaina uusi käynti. En tiedä onko sattumaa vai oliko kerrasta apua :) Pariin viikkoon ei ollut oikein mahallaan viihtynyt refluksioireilun takia. Tänään viihtynyt hyvin maassa ja nosti itseensä konttausasentoonkin jo muutaman kerran. :wideyed:

Meillä on joku ihan perus gracon kaukalo. Ei oo tyttö liiemmin kaukalossa hikoillut, vaikka on muuten kova hikoilemaan. Ja tosiaan painoraja on 13kg, johon on varmasti se 3 kiloa matkaa ja jännästi tyttö sopii kaukaloonsa, vaikka pituutta on 72-73cm.

Me kyllä autoillaan niin vähän. Ehken mä oo vaan kiinnittänyt hikoiluun huomiota.

Ja kyllä täälläkin ootetaan, et tyypit kasvaisi. Tai siis vauva-aika on OK, kummankin kohdalla. Mut nyt ku tyttö nousee ja tekee näitä ihme kiipeilyharjoituksia, uhmataapero huutaa ja tekee kolttosia, niin en tiedä kuinka nautinnolliseksi ajaksi tätä voi kutsua. Ootan niin paljon, et kommunikointi pelais ja ettei kokoajan tartteis vahtia, ettei toinen oo kumossa tms.

Meidän poju vähän yli 8 kg ja olisko joku 68 cm. Selkä suhteessa pidempi ku jalat, auttaakohan se siihen, että hyvin mahtuu vielä istuun. En oo uskaltanu sitä primon päätukea ottaa pois, kun pelottaa, et sit se pää heiluu sivusuunnassa hirveesti, jos joku ajaakin kylkeen :o

Stressaa ajatus uuden istuimen hankinnasta, kun niitä on niin miljoona erilaista. Ja kalliitakin ovat. Ja tuo primo+smilet-yhdistelmä on vaan niin maailman kätevin!

Olen samaa mieltä että Brion Primo + Smile-runko on niiiiiiin kätsy :) No ei ole siinä ratasistuimessakaan valittamista, kivasti viihtyy meillä poika siinä puoli-istuvassa asennossa kärrylenkeillä kun saa katsella ympärille :)

Lueskelin, että se uus i-size standardi sallii vain isofix-kiinnityksen. Eli mitäs sitten kun välillä kuljetaan myös isovanhempien ja kavereiden autoilla, missä ei oo telakkaa, vaan vyöt?! Mitä mieltä ootte omalta kohdaltanne, kantsiiko ostaa kuitenki vanhan standardin mukainen ihan vaan tuon takia, jos niitä vielä on myynnissä? Voisi saada vaikka halvemmallakin...

Kyllä kasvu on vauhdikasta minun mielestä. Jatkuvasti saa olla vaatekokoa pakkaamassa pois ja uutta pesemässä tilalle. Ehkä nää 74 vaatteet menee hieman kauemmin.

Meillä kans osa 74 cm paidoista on hiukan tiukkoja että kohta ne saa pois kokonaan laittaa. Osa sitten taas sopii oikein hyvin. Eikä tää ny sentään ole ku reilu 70 cm pitkä pätkä.
Yleensä ne pienentäjät poistetaan kun osaa hallita lihaksia, päätuki kun hallitsee niskan ja se selkäosan nostaja oliko se nyt noin 3kk, siis että niistä on hyötyä kans. Siis kun eihän niitä ole edes kaikissa kaukaloissa, että enemmän ne on vaan mukavuusjuttuja...

Ja siis joo, tottakai odotan innolla että toi pötkö kasvaisi että pystyis jotain ees tekemään. Osais ees istua ni helpottais jo sekin. Tällä hetkellä kaikki aika menee seuran pitämiseen. Onneks miehellä alkaa loma ensviikolla. Toisaalta yleensä se vaan hidastaa mun tekemisiä... Nyt mulla on menny koko aamu siihen että sain silitettyä verhot kolmeen ikkunaan... Ehkä ne on jo viikonloppuna ikkunassa... Huoh.

Meillä edelleen iso osa 62 vaatteista käytössä, 68 melkein kaikki käytössä jo. Eipä nuo kokolaput paljoa merkkaa, kun pojalla pari bodyä tms. kokoa 86 käytössä! Hiukan siis heittelee... osa 62 jäi jo aikaa sitten hihoista lyhyiksi ja osa on vielä isoja. Ja meillä sitä pituutta oli tosiaan se 67, että siihen verrattuna ihan koko-ohjeen mukaisesti vaatteet sopii. Nää on niin näitä, kun selän mitta ja esimerkiksi masun pyöreys vaikuttaa kokoon niin suuresti. Vauvat on niin erilaisia :)

Meillä menty jo parisen kuukautta koossa 68, ja varmaan mennään sillä vielä kesän yli.
Meillä 6kk neuvolassa 3 viikkoa sitten pituutta oli 67,2cm. Tasan viikon päästä onkin jo 7kk pojalla kasassa! :)

Hansu, viime viikolla 6kk neuvolassa mitat olivat 7820g ja 68.7 cm. Turvaistuin olisi tarkoitus ensi kuussa ostaa, me kun autoillaan aika paljon niin halutaan, että pojalla olisi mukavat oltavat matkustaa. :)

Nyt kun poika menee konttaus asentoon, on alkanut veivaamaan itseään, hauskan näköistä. :p Saa nähdä koska tajuaa lähteä konttaamaan!

Meillä vaatteissa käytetään kokoa 68 suurimmaksi osaksi, jotkut menevät vielä hyvin, osa vaatteista alkaa olla napakoita.
Samaa mieltä kuin Air4M, ei aina se kokolappu merkkaa mitään. :)

Takaisin