Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja heh, muahan on ihan pyydetty ihan yv:llä poistumaan kun olen tällainen hiukan tyhmempi... Mut tyhmänä roikun teidän kanssa täällä edelleen ... :O ajattelin että te ootte kyllä niin rehellisiä että paatte julkisesti jonkun poistumispyynnön kun ette jaksa enää mua... :)

No sinäpä sen sanoit ikuinenunelma.. Empä palaa enää! :D Harmi kun olisin halunnut vain sopia ja selvittää että en ole mikää itsekäs kakka vaan oikeesti myöskin ymmärtänyt muita ja pyytänyt anteeksi..

Eikös nyt sanota että annetaan kaikkien kukkien kukkia? :) Itse toivon että käyt välillä kertomassa mitä kuuluu :) Sinä oot anteeksi pyytänyt jo osasi ja näyttänyt että ymmärrät muita :) Siitä asiasta ei enempää siis. Kaikki tutkikoot jatkossa omaa napaa asian osalta! Sie oot minun mielestä osa tätä joukkoa kumminkin <3 Yhdessä "talsittu" raskausaikakin :)

Taitaa meissä naisissakin putkiaivoisuutta olla. Ainakin synnytyksen jälkeiset hetket. Olen huomannut että silloin se oma napa tärkein ja silloin se itsekeskeisyys suurimmillaan :)

Hyvää Juhannusta kaikille jos myöhemmin ehdi käydä toivottaa! Me ollaan jännän äärellä ;) Muutoksia tulossa mutta vielä ei saa paljastaa ;)

Ja heh, muahan on ihan pyydetty ihan yv:llä poistumaan kun olen tällainen hiukan tyhmempi... Mut tyhmänä roikun teidän kanssa täällä edelleen ... :O ajattelin että te ootte kyllä niin rehellisiä että paatte julkisesti jonkun poistumispyynnön kun ette jaksa enää mua... :)

Kauheeta tuommoinen :O tää on kaikille kuitenkin avoin :)

Nyt kun tätä potta asiaa miettii tarkemmin, niin kyllä tuo ikean kaks osanen kuulostaa kätevältä. Mutta mutta.. Mennään tuolla mikä on hankittu :)

Varmaan alotellaan pottailu sitten kun kiinnostusta alkaa näkyä pottaa kohtaan. Kait lapsilla jonkinnäkösiä herkkyyskausia on tämänkin asian suhteen

Hä? Oikeasti? Uskomatonta... Hyvä, että et oo poistunut! Ollaan kaikki yhtä tervetulleita tänne, mun mielestä! :) Musta on ainakin kiva kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä, vaikka ei välttämättä olisi täysin samoja omien kanssa. Välillä tuntuu, että omatkin kirjoitukset on aina mitä sattuu, jos tulee yhtä viestiä kirjoitettua useampaan otteeseen :hilarious:

Meillä esikko on alkanut taas viestimään vessahädästä, mut potta ei kiinnosta. Suoraa siis pöntölle. Mut on tää jotenkin ärsyttää... Siis kuivaksi opettelu, kun ei vielä selkeesti ilmoita hädästä ja pitäis siis näitä viestejä tulkita.. Kikkakolmosia otan vastaan, jos jollakulla on.
Tytöllä vois alkaa trhä pottaa tutuksi, mut tuskin johtaa suurempiin saavutuksiin :)

Ja pakko kommaa vielä tähän kiistelyyn ja mielensäpahoittamiseen... Nää on nettifoorumeita, eli jos on herkkä tai epävarma (hormoonihuuruissa) niin kannattaa vaan taustailla. Ei kukaan jaksa lukea sivutolkulla jotain ihme vääntöä jostain kun joku on ymmärtänyt väärin. Täältä saa ihanasti vertaistukea, vaikka kaikki me ollaan erilaisia äitejä ja eri tavalla pyöritetään arkeemme. Ite keräilen teiltä vinkkejä ja mielellään luen kuulumisia. Toivon, et ketju pysyy positiivisena ja aktiivisena vielä pitkään... Jätetään kenkut omaan arvoonsa :D

Töykeää:(!!!
Musta ihanaa kun täällä jaksetaan vielä kirjoitella! Kyllä teistä on vaan iso tuki on mulle kasvanut, kiitos siitä❤️ välillä tuntuu että te osaatte lohduttaa ja tukea paremmin kun toi mun ukko.... Vaikka se kovin rakas ja osaa tukea kun sitä kaipaa, mut onhan se kuitenkin mies eikö se tunnu tajuavan mitä naisen kropassa tapahtuu raskaudessa ja sen jälkeen:D kiitos kun olette olemassa ihanaiset!❤️

Muihin aiheisiin, kertokaas savolaiset että mitä lapsellista meininkiä olis Kajaani-Iisalmi-Kuopio akselilla? Lyö kovin tyhjää:D

Minä olen myös kokenut palstan tärkeäksi, vaikka monesti enimmäkseen vaan lueskelen juttujanne. Tosiaan vertaistuki on tärkeää!:-)
Meillä on olemassa kaksi pottaa. Perus babybjörn ja sitten tuollainen soivapotta. Soivapotta oli kyllä esikoiselle loistava motivoija kuivaksiopettelussa.
Toknet:ssä oli ainakin viimeviikolla tarjouksessa muumipotta ja supistaja. Taisivat olla alle 10e /kpl :-)

Sama täällä, että tämä palsta kaikkine erilaisine tyyppeineen on aivan huippendaalis! Ihanaa, että on pysynyt näin aktiivisena, vaikka kaikenlaiset tyhjänväännöt vois jäädä vähemmälle! Liekö tästä kärhämästä tuli viime yön uneen, että jouduin silmätikuksi, kun kevään aikana olin (siis oikeassa elämässä) aika kärkästä sähköpostia kirjottanut vauvauinnin vetäjälle. Meillä kun oli laskuasiat päin pyllyä ja ainut yhteydenotokanava oli sp, mutta siihen vastattiin vasta reilun viikon viiveellä ja sitten taas sai odottaa toisen viikon, jos esitti lisäkysymyksiä.. :D Että tais kalahtaa meikäläisellä omaan nilkkaan, kun uniinkin heti tuli!

Kiitos Äippä x4 kysymästä, pientä tukkoisuutta vielä mutta huomattavasti parempi jo. :) Eilen päästiin osallistumaan siskoni valmistujaistilaisuuteen (sai Maisterin paperit <3), Onneksi! :)

Juhannus ihan rauhallisissa merkeissä, hyvää ruokaa ja varmaan täällä kans lasi tai pari ihanaa Pino Pino roseeta - suosittelen! Juhannuspäivänä on mun synttärit ja sen kunniaksi varmaan Korkeasaareen retkelle picnik-eväiden kanssa!

Joulumasu onnea siskolle maistereista:) jos tykkäät rosesta niin maistas barefoot moscato tai zinfandel, namsk;p siinä piknik top 2;)
Hyvää syntymäpäivää, näin etukäteen ❤️

Muokattu viimeksi:

Törkeää! Hyvä ettet ole poistunut! :) mä toivoisin että kaikki, ketkä tällä kokoonpanolla kirjoittelee täällä, ei yksikään poistuisi. :)

Ja voihan räkä, pikkumiehellä flunssaa pukkaa... Illalla huusi yli 30min kipuitkua ja oli vaikeuksia nukahtaa kunnolla uneen, aamulla herätessään oli aivan tukkoinen. Räkä valuu ja röhisee. Onneksi maitoa pystyy juomaan ja syömään samaan tapaan, ja ihan iloinen ja nauravainen jaksoi olla heti aamusta. :) toivotaan ettei pahene.

Ja tänään poika otti ensimmäisen kerran konttaus asennon! Käsillä nostaa ja peppu ylös ja siinä veivaa itseään edes takas. :grin Ikää nyt 6kk 7 päivää. :)

Joo, niin minäkin ajattelin sillon että kaikkea sitä maailmaan mahtuu. Mut se nyt oli ja meni, ehkä oli huono olla tai jotain...
Meillä juhannus on ihan tavallinen päivä, kauppatavarat vaan pitää katsoo ettei tarvii ajella huoltoasemilla maitoa hakemassa... Mulla on vielä niin vahvana takaraivossa lapsuusajan ja exmiehen juhannukset että mä vaan vihaan kaikkia ryyppyjuhlia (semmosia ne lähinnä on). Mä en oo vieläkään tietoinen mitä juhannuksena kuuluu oikeasti tehdä? Siis jotain muuta kuin juoda tietty... Mä skippaan yleensä kaikki juhannukset, vaput, uudet vuodet. En osaa lapsillekaan mitenkään niitä juhlistaa, olen kuin koko juhlaa oliskaan. Ettei kukaan opi että pitäis juoda viinaa... Niin, mä oon tosi outo :D lapsuudessa tosiaan juhannukseen kuulu viina, kirveet ja tappouhkaukset. :O

Toivottavasti flunssat paranee pian ja onnea konttauksen opetteluun. Meillä vaan vuorotellaan, pylly ylös tai yläkroppa. Mut liikkumaan pääsee pientä ympyrää mahansa ympäri ja välillä kääntyen selälleen /mahalleen...

Meillä juhannukseen kuuluu kokko, grilli, yhdessä olo ja max 2 lasia viiniä tms... Aika rankka lapsuus ollut sulla angelique:( meillä lasten läsnä ollessa koskaan olla humalassa ja se on mun ja miehen yhteine päätös, omalla esimerkillä mennään siis tässäkin kun faktahan on se että nämäkin ennemmin tai myöhemmin kokeilee alkoholia niin omapahan tervemalli tähänkin tullut kotoa, eli lasi viiniä sillon tällöin ok perseitä ei koskaan:D vai turha keksintöhän toi alko on!

Takaisin