Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Angelique tota parsittu jo jonkin verran että pysyy kasassa... Pakkohan tohon jotain keksiä ennenkuin leviää lopullisesti, pää uuteen kroppaan tms??? Toi on vaan niin pirun tarkka pupustaan kun sitä ei sais edes pestä:/ laitoin liberolle viestiä jos niillä olis varastossa joku jämä pupu, mut eivät ole vastanneet... Vaikea tilanne:(

No on kyllä ikävä tilanne... Eihän niistä koskaan tiedä mikä riepulainen on kaikista paras että vois ees hankkia kaks :D
Mä jotain koitan joo keksiä... Hiukan omalaatuinen persoona muutenkin, vaikken itekään mikään prinsessa ole...

Angelique, kuulostaa tuo sun lapsen kummi hamstraajalta. Mutta tosiaan kimppasiivousta vois yrittää, ja kattoo meneekö kämppä samaan kuntoon kuin nopeasti.. Tosin jos kyse on hamsterista, niin eipä siivous tuu olemaan helppoa. Esineisiin, jopa niihin kissanruokapurkkeihin, voi olla tunneside etcetc..

Mutta niin... Kyllä mä ihan suoraan asiat sanoisin, loukkaa tai ei.

Joko niin tai sitten häntä ei vaan kiinnosta... Oli jossain vaiheessa paljon tyttö siellä kun tää nainen oli parisuhteessa ja heidän niin paljon kimpassa siivoili kuulemma. Aina hain tai vein tytön jonnekki muualle kuin sinne kotiin, etten nähny sinne asuntoon. Sit tyttö alkoi keräämään roskaa ja ruokalautasia huoneeseen ja lika vaatteet ja puhtaat sekasin keskenään, sillon tajusin. Meillä on menny pari vuotta että tyttö on päässy suurimmaks osaks eroon siitä tavasta, enkä tosiaan halua sitä enää takasin...

Angelique, kuulostaa kyllä jo että kummilla on mielenterveyden kanssa ongelmia :( Tai ainakin elämänhallinta hukassa. Voisiko häntä auttaa jotenkin? Ja saada ymmärtään, ettei tilanne ole normaali.

Mukavaa Tallinnan matkaa Lumitar!

Pitäisi hommata pojalle passi niin voisin vaikka päiväseltään kävästä itsekin etelänaapurissa. Tänään on kyllä tuntunut että seinät kaatuu päälle. Meidän piti lähtee tänään mökille, mutta ukko ei jaksakaan. Eikä kuulemma asiaa oltu sovittu, että oltais menossa.... niin raivostuttavaa. Se kulkee töitten mukana tanskat ja turut - töissä tietenki, mutta silti maisemat vaihtuu. Mulla ei vaihdu täällä mikään ja nyt se jostain syystä on alkanu ahistaan. Koirat torppaa lopukki vapauden rippeet. Pojan kans voisin mennä ja tulla sillonki kun ukko töissä mutta koiria en voi mukaan ottaa. En kyllä uusia elukoita ota kun noista aika jättää. Onhan ne ihanat mutta tämä sitovuus kyrsii mua.

Että valivali täällä. Anteeksi avautuminen.

On hänellä kyllä joo, olen hänet lapsesta saakka tuntenut. Valehtelu on aina ollut hänen juttu... Rahat ei pysy hyppysissä hetkeäkään... En mä tiedä. Harmittaa kyllä kauheesti. Mut jotenkin on pakko asia hänelle ilmaista...

No joo hei anteeks kaikille kun tällaisia aloin juttelemaan. On vaan kauhean vähän ihmisiä kelle voisin asiasta mainita... Kiitos paljon kuitenkin tsempeistä!!

Mikähän siinä on että tuo porkkana ei meinaa sopia pojan mahalle, aina kun vähänkin koittaa sitä niin tulee mahan itkemistä jossain vaiheessa päivää. :/ onko muilla sopinut ihan hyvin? No nyt jätän kiinteät tauolle tuon matkan ajaksi, menee niin vähän vielä että voi hetkeksi lopettaa. perjantaina jatketaan taas maistelua.

Metsäläinen tiedän tunteen, mäkin sain tapella ton ukon kanssa siitä että lähdetään Iisalmen sukuloimaan... Mä kun oon aina vaan täs torpassa ja se matkustaa millon Norjassa millon Jenkeissä ja syksyllä sitte saksaan... Ok työmatkoja mutta ei ne koko 24h siellä töissä oo ja saavat vaihtelua... Noh anyway, avautumiseks meni täälläkin:D
Angelique saahan meille avautua, muutenkin se on niin paljon helpompaa täällä kun ei me tunneta, toivottavasti saat asiaan selkoa, tsemppiä :)
Lumitar meillä ei oo mikään ruoka-aine tehnyt mitään (kopkop puuta)...

Lumitar meillä tuli alkuun porkkanastakin massun vääntöä. Meillä on kyl kaikkien ruoka aineiden kohalla ollu vääntöä, mitta tasottunu sitten viikossa. Ainut mikä ei tasaantunut niin päärynä.

Ainiin ja Metsäläinen viroon ei tartte passia :) Ite oon monesti elämäni aikana siellä käyny. Tietysti sellanen on hyvä olla olemassa, jos vaikka kysyyvätkin mut meillä ei oo koskaan kysytty. :)

Meiltäkään ole Viron reissulla passia tms kyselty, mutta on kyl hyvä olla olemassa kun sinne menee! Sit sitä vasta pisussa onkin jos joutuu tarkastukseen ja sitä ei oo:/

Huoh! Meillä ei taas meinaa sopia mikään noista kiinteistä tai no päärynä ja kesäkurpitsa ja kukkakaali ehkä. Bataatti oli tuhoontuomittu, kun eilen palasi refluksi oireet ja hirvee huuto ja tukkoisuus yöllä. Samoin porkkana, luumu ja mango ei sopinut yhtään tai sit tärkkelys, kun menin antaa pilttiä. Alan oleen aika epätoivoinen, kun maito ei pidä millään nälkää tarpeeksi kauan. Menee aina 5päivää ennen kuin oireet ilmantuu ja sit pitää palautella tilannetta normaaliksi niin tuntuu, ettei ikinä tuu saamaan mitään normaalia ruokavaliota. Oiskohan nyt tärkeempää saada lihaa mukaan? Vai jatkaa kasvis ja hedelmä/marja linjalla? Viljat ja juurekset jätän pois toistaiseksi, koska tärkkelys pitoisia.

Juu kysytähän passia ei, paitsi jos on huono mäihä. Mutta passi tai henkilökorti pitää olla mukana sen huonon tuurin vuoksi. Muuten tulee sanktioita, ainakin sakkoa.

Nyt näyttää siltä että saattasin saada ukon taivutelluks siskon porukoille eteläsavoon. Ei harmita enää, jos tää reissu toteutuu! "Kiva" että täällä on muitakin reissuroopejen vaimoja jakamassa ajatukseni, Äippä! :)

Hansu voithan kokeilla lihaa. Ootko yrittäny kokeilla vaikka riisipuuroo? Tai maissipuuroo? Meille ne näky sopivan oikein hyvin. Ja laita rasvalisää mukaan niihin ruokiin mitkä sopii, niin pitää nälkää hyvin. Voisko sun olla mahdollista saada lääkäriltä lähete ravitsemusterapeutille? Hän osaa varmasti auttaa sinua näissä asioissa parhaiten.

Meillä lähete tuli automaattisesti kun toi maitoallergia löyty. Joensuussa ainakin on sellanen käytäntö kun maitoallergia todetaan, niin pääsee ravitsemusterapeutille. Juurikin tuon takia, että saattaa olla herkästi allerginen monelle muullekkin ruualle. :)

Me ollaan taas kumpikin kotikissoja. Me ei koskaan liikuta missään kauppoja lukuunottamatta. Mä haluan nukkua kotona omassa sängyssä ilman stressiä siitä missä mä olen... Eli meillä siis mies tulee kotiin ja pysyy kotona ja käy toisella paikkakunnalla töissä. Tosi harvoin käydään jossain kylässä, pakolliset mummulakäynnit, ei koskaan olla yötä. Joskus ollaan oltu pari yötä huvipuistoreissulla ja on se vaan niin ällöä. Lapsetkin huokaa helpotuksesta ku lähdetään kotiin xD
No nyt ei tietty enää onnistu edes pitkät reissut kun Verneri tuli taloon, pitää yrittää joku päiväreissu johonkin huvipuistoon jonne ei aja sataa tuntia...

Hansu, kyllähän sitä lihaa kannattaa kuvioihin harkita, naudan jättäisin suosiolla myöhemmäksi. Rasvalisällä tosiaan saa ravintosisältöä soseeseen ja pitää sitten nälkää paremmin. Eihän tässä vaiheessa kova kiire ole, katselee vaikka pari viikkoa ilman oireita ja sitten kokeilee jotain uutta. Itsellä refluksitauti, ruokavalio melko rajallinen jos haluaa lääkkeittä ja oireitta elellä...

Me ei tykätä matkustella, mökkeily on ihan jees. Miehen kans tykätään musiikkia kuunnella kunnon äänentoistolla ja siinä voi siemaillen vierähtää ihan aamuun asti jos lapset ei kotona. Nyt tietty ei ole mahdollisuutta ollut, kun vauva ei ole yökyläilyä vielä harrastanut... Miehen kesälomalla varmaan käydään Helsingissä sukulaisten luona, ehkä Ähtärin eläinpuistossa, joitain kansallispuistoja kierrellään ja mökkeillään :) Mun kohokohtia arkeen taitaa kans olla kauppareissu, tai se kun kotiin pääsee pari satasta köyhempänä ja tietää ettei reiluun viikkoon taas tarvii lähteä kauppaan :'D

Takaisin