Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kans oon omissa Brion Smileissa pehmustanu ratasosan pohjan äitiyspakkauksen makuupussilla. Pakko joku pehmuke siellä pohjalla olla ku muuten ne kovat vyöklipsit painaa selkää. Ja se jalkapussi mulla ollu siinä kanssa kiinni. Tosin hellepäivinä tuntuu et se toppapussi on siinä liikaa, poika ihan nihkee unien jälkeen. Oisin ratasosaan halunnu hyönteisverkon ku noita hyttysiä piisaa, mut niitä verkkoja eikai oo siihen malliin olemassakaan, mikä ihmetyttää.. En ymmärrä ylipäätään et miks ratasosiin ei oo tehty hyttysverkkoja, yleensä ne on vaan vaunukopalle..outoo..kyllä musta ratasosassa se ois ihan yhtä hyödyllinen kun lasta siellä nukuttaa.

Sitäki yökkö refleksiä voi treenata vauvan kanssa.. Siis että ottaa kumi hanskan ja kutittelee ylhäältä kitalakee niin että vauva alkaa imemään. Sitä ku tarpeeks toistelee niin se refleksi vähenee.. Meillä se oli kans herkässä, mut aloin tuota tekee ku se syömishäiriöihin erikoistunu ihminen sen neuvoi, niin ei oo enää. :)

Ja miten kummassa sä oot sitä hyttysverkkoo sit pitäny jos ei muka ratasosaan sovi. Kyllä meillä on hyttysverkko koko vaunun ympäri menevä. Oli se sitte ratasosalla tai vaunukopalla.

Meillä on kans sellanen, Emma merkkinen Hyttyssuoja joka on rattaisiin tarkoitettu, siinä on sellanen aukko vielä sille työntökahvalle,ja vetoketju niiden aukkojen välissä että saa tiiviiksi ilmeisesti, siis niin päin että kasvot menosuuntaan päin lapsella ja työntökahva kiinteä siellä takana...
Mut käy ihan hyvin tavallisiin kuomullisiin vaunuihin... Käytän niin päin että se aukkopuoli menee kuomuun päin että ne reiät jää sinne taakse... En tiedä mitä tosta tajus :D

Ai miten niin ei muka oo?? Kyllä meillä on sellanen mikä käy ratasosaankin..

Siis tuliko teillä rattaiden mukana se hyttysverkko? Meillä ei tullu ku tilasin vaan ratasistuimen ilman vaunukoppaa. Pelkkä sadesuoja tuli mukana. Ja lähetin vielä Briolle sähköpostia ja kyselin hyttysverkosta et mikä malli siihen sopii mut ne käski kääntymään jälleenmyyjien puoleen.
Ja siis en mä oo voinut nyt käyttää mitään verkkoo siinä ku ei meillä tosiaan tullu mukana sitä verkkoa ollenkaan. Ois varmaan tullu jos olis vaunukopankin ostanu..
Varmaan pitää yrittää joku yleismalli hankkia noihin jostain..

Näyttäs tommonen perus hyönteissuoja ilman mtn erillisiä reikiä työntöaisalle olevan Prismassa 7,95e... Varmasti lastentarvikkeessa sit hipompia ja ihan rattaisiin tarkoitettuja, pitäs meille kans ostaa :)

okei, pitääpä ens kauppareissulla kattoo. ku oon just ihmetelly ku en oo juurikaan nähny ratasosalle tarkotettuja hyönteissuojia, kaikki on aina vaunukopalle tarkotettuja ja sellasta en oo hakemassa nyt.

Ei meilläkään tullut kuin se sadesuoja noihin smileihin, vaikka ostettiin koko paketti kerralla. Kaukalo, vaunut ja rattaat.

Ei tullu mukana. Meillä on sellanen hyttys suoja, jonka saa ihan koko vaunun päälle. Ostaa sellasen yleisen, mikä sopii mihin vaan. En vaan tajua, et miten voi muka rattaisiin olla erilainen, jos siis siihen saa vaunukopan. Eli siis jos on yhdistelmät. Miks sellasille rattaille tartteis erilaisita. Kyllä se sama itikkaverkko käy vaunukopalle ku rattaisiinki. Mulla ei varmaan aivot toimi ku en tajuu, et miks pitäis olla erillinen verkko.. Tai sit oon vaan hemmetin tyhmä. :D

Okei Hansu. Oot siis ostanu niihin jonkun yleismallisen verkon? Aika outoo ettei tullu mukana, yleensä aina on hyönteis ja sadesuojat mukana. Näin oon ainakin kuvitellu.

Ei niihin kuulu yleensä mukaan. Tuo on yks syy, miks ostin käytettynä vaunut. Tuli kaikki mukana :)

Tuollahan näkyy esim netissäolevan, et kaikki hyönteissuojat käy vsunuihin/rataosiin, mut sit sadesuojat tarttee olla erilaiset.

Niitä on semmosia, niin ku Angelique selitti, eli työntöaisa (kasvot menosuuntaan mallisissa) jää verkon ulkopuolelle, kun vaunuihin tarkoitetun hyttyssuojan saa asetella vähän tarkemmin.

Wildis, siis kun meillä ei oo MITÄÄN verkkoo tällä hetkellä. Mulla oli niissä normivaunuissa jotka meillä oli siis erikseen (vaunukopalliset vaunut, ei rattaat) verkko, mut myin ne vaunut jo pois niin meni verkkokin siinä kaupan mukana. Sit hommasin jälkeenpäin nyt keväällä noi Smilet, siis vaan sen rungon ja ratasosan, en vaunukoppaa niihin ollenkaan, ja sen paketin mukana ei tullu hyönteisverkkoa. Ja eiks noi verkot oo yleensä muotoiltu niin et sopii vaan tiettyyn malliin, samalla lailla ku sadesuojatkin, et ne on tehty tietylle mallille ja ei välttisti sovi muihin vaunuihin. Meillä niissä myydyissä normivaunuissa oli joku sadesuoja mukana mikä ei kyl sopinu niihin vaunuihin ollenkaan :D Tiiä mikä suoja se oikeen oli. pyöriteltiin miehen kanssa sitä suojaa ja yritettiin sitä vaunukopan päälle kokeilla mut ei se vaan sopinu siihen mitenkäänpäin :D En tiiä oliko ne edelliset omistajat vaan heittäny siihen pakettiin mukaan jonkun random-suojan..siis ostettiin ne vaunut käytettyinä.

Meillä on sadesuojana elodie detailsin suoja, pitäis käydä melkolailla kaikkiin rattaisiin. Emmaljungan citykopan päälle meni kans ihan hyvin :)

Takaisin