Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wildside: Höpöhöpö, et ole huono äiti! Pienet lapset ja eläimet ovat vikkeliä ja kun nämä kaks yhdistää, saattaa tapahtua tosi nopeasti, vaikka kuinka yrittäisi valvoa. Kaikkea ei voi estää. Tärkeintä on ettei jätä näitä keskenään.

Wild ei sitä millään pysty kaikkea estämään, ihan varmasti kaikille tapahtuu jossain vaiheessa pieniä haavereita tms. Ne kuuluu elämään!

Äääh sitä vaan syyttää itteensä ku ei ollu tarpeeks nopee vaikka vieressä olinki.

Wild et oo huono äiti! Ei kuule tule olemaan vika kerta kun et kerkiä väliin kun pikkuiselle sattuu jotain... Nimi merkillä yhden pää tikattu, huulta ollu halki monenmonta kertaa, sitä ei vaan aina kerkiä sinne missä pitäis olla:)

Vaikka ihan vieressä ois jatkuvasti, niin varmasti tulee sattumaan yhtä jos toista. Ei se tee huonoa äitiä, aina vaan ei voi ihan joka paikkaan ehtiä, lapset on nopeita! :)

Aivot menee näitten vuotojen kanssa. Viime viikolla oli melkeen normaalit vuodot ja nyt näyttää siltä että tuli ihan normaalit kuukautiset! Aaargh! Ja mulla se tarkoittaa runsaat. Aloitin jo buranakuurin tosin eipä tuo mulla oo paljoa auttanu. Nettiä tutkin niin ilmeisesti aika yleinen ongelma noiden pillereiden kanssa... En tiedä pitäiskö se kuudes kuukausi vielä syödä, nyt alkais viimeinen viikko 5kk. Mä vihaan näitä kipuja ja ällöä oloa ja väsymystä...
Mulla oo ollu ku omanapavalia ny nää viestit :D

Angelique, kuulostaa niin mun elämältä vuotojen suhteen. Täs kapselis on varoaika 6kk joten sinne heinäkuun puolern väliin kattelen... En kyllä tiiä, jos tän otan pois niin mitäs sitten.

Ja wildside, turha soimata itteensä. Sitä tulee sattuu ja tapahtuu :) oon tehnyt tän kämpän mahd taaperoturvalliseksi, mut siltä esikko päätti tippuu ikkunasta... Ja jotenkin, en mä voi noita kuplamuoviinkaan kääriä, vaikka mieli tekisi.

Mä söin ennen raskautta myös Cerazettee pari vuotta, ja sillon joskus aikanaan ku ne alotin niin ei mulla ollu ku siinä alussa vaan niin et oli 3 kuukautiset sen ekan 2kk aikana. Sit sen 2kk jälkeen vuodot loppu ihan kokonaan ja olin täysin vuodoton 2 vuotta, koko sen ajan kun niitä pillereitä söin. Ei mitään tiputteluja ei mitään. Mut nyt ollu tosiaan tätä On-Off vuotelua tässä jo 4:ttä kuukautta..et millonkohan nää tuhruilut ja tiputtelut loppuu..

Tänään oli 6kk neuvola ja neidolla kaikki kunnossa ja kasvua mallikaasti 9.8kg ja 65.5 cm painoa siis tullut melkein kilo kk mutta pituutta ei ollenkaan... Mä kyl luulen että ongelmaan se että edellisen kerran mittas opiskelia että siks pituus ei täsmää... Mut kuitenkin seuraava käynti olis elokuussa :)

Wildside et ole huono äiti vaikka et väliin ehtinyt. Kyllä sitä taaperoiden kanssa sattuu yhtä ja toista, kaikkea ei vaan ehdi estämään.

Niin ja piti sanoa, että olen ollut niin tyytyväinen kun ei ole menkat vielä imetyksen takia edes alkaneet. Kauhulla odotan koska ne alkaa ja millaisina. Luultavasti runsaina kuten ennen raskauttakin :(

Lumitar: tiedän fiiliksen tosta poraamsesta! Meilläkin onneksi tosin vain yhtenä iltana sattui niin et 20 jälkeen pe-iltana joku keksi alkaa poraamaan, poitsu oli muutenkin yliväsy ja kauheet huudothan siitä tuli. Olin jo vetämässä kylpytakkia päälle et käyn huutaas rappukäytävään et nyt *piip* piip* se poraus loppuu!!! Onneks sitten hetken päästä hiljeni, voi olla että pojan huuto kuului naapuriin asti...

Angelique, tiedän tunteen tuon tiputteluvuodon suhteen... Toivotaan, että pian loppuisi!

Meillä on pinnasängyn pehmusteet solmittuna ja ruseteilla kiinni pinnasängyssä, nyt pehmusteen sidokset alkaa löysentyä ja lähteä paikoiltaan kun poika potkii ja käsillään onnistuu vetelemään pehmusteita. Joka päivä saa olla solmimassa ja asettelemassa pehmusteita uudestaan paikoilleen. :meh:

Poitsu on oppinut sanomaan vaa vaa vaa ja mammammaa, välillä kuulostaa kuin sanoisi mamma. :p

Nyt kuulostaa että päikkäreiltä alkaa heräilemään, pitääpä mennä syöttö hommiin ja ruuan tekoon. :)

Älä wildis tollasia mieti!

Koska ootte muuten rattaisiin siirtynyt? Vaunukoppa alkaa jäädä jo kohta pieneksi niin taitaa olla aika siirtyä kohta puolin rattaisiin. Ne saa kolmeen eri tasoon kyllä laitettua. Ihan makuulleen tai uskaltaiskohan siinä keskiasennossa jo pitää vai pitääkö osata istua ensin itse? Siis meillä on noi brion smilet. Jollain taisi olla samanlaiset täällä.

Meillä siirryttiin jo ku poika oli 4kk vanha. Koska ei suostunu olee enään kopassa ku ei nähnyt mitään sieltä..

Meilläkin matkustetaan rattaissa, ei toi enää makuultaan ole tyytyväinen:) turvavyöt vaan napakasti kiinni että ei pääse könyämään;)

Minä en oo uskaltanu nostaa vielä istuma-asentoon kun on niin käyräselkä muutenkin. Istuminen ei vaan onnistu vielä niin rattaissa maataan. Eihän se tykkää ja joskus on pariksi minuutiksi pakko nostaa selkänojaa että hiljenee... Mut sillee hiukan vaan...

Meillä myös rattaat käytössä, mutta makuuasennossa siellä ollaan. Ei kyllä oikein siellä viihdy, mutta välillä käydään niilläkin jossain. Ehkä sitten viihtyy paremmin kun osaa istua.

Takaisin