Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ei nukuta enää ees öisin.. poika heräillyt parin viikon ajan yölläkin tunnin välein, eikä nukahda muuta kuin tissille.. Nyt oon sitten kahtena yönä ottanu pojan viereen ettei tarvi koko ajan pomppia ylös. Kyllä meinaa mammaa väsyttää. Onneksi mieskin on kotona niin voin sen herättää aamulla joten voin itse nukkua vähän pidempään.. Ei taida maito enää pitää nälkää. Ollaan nyt viikon verran kokeiltu kiinteitä, joten jospa se tästä pikkuhiljaa taas yöunetkin paranee. Pelottaa vaan, että nyt poika tottuu nukkumaan vieressä eikä suostu enää omaan sänkyyn..

Meillä nukutaan välillä viimeiset päikkärit klo19-20 välissä, jos oon yksin kotona tytön ja koirien kanssa. Mies työreissussa tällöin. Pakko laittaa tyttö vaunuihin ja lähteä lyhyelle lenkille. Mut ei ole haitannut yöunille menoa tähän mennessä. Nukahtaa omaan sänkyyn noin klo21 :)

Välillä torkahtaa vaunuihin ja välillä paapattaa koko lenkin. Odotan aikaa jolloin tyttö voi istua rattaissa ja näkee enemmän lenkillä ympärilleen.

IkuinenUnelma meilläki nukutaa välillä vimoset päikyt tuohon aikaan. Menee vähän tilanteen mukaan. Jos näyttää kauheen väsyneeltä, niin pakko laittaa hetkeks nukkuu ku sitte on niin yliväsyny nukkumaanmeno aikaan että ei varmasti nukaha ku huutaa vaan.

Kimallus ootko kokeillu niille viimesille päikyille antaa maitoo?

Meillä syödään välipalana hedelmäsosetta 14-15 välillä, riippuu miten on sitä ennen nukkunut päikkärit et koska herää. Mut periaatteessa siis keskipäiväpäikkärien jälkeen on välipalasoseen vuoro. Ollaan yritetty antaa maitoo ennen niitä päivän viimesiä päikkäreitä siinä 16 pintaan mut yleensä ei haluu mitään siinä. Pyörittelee pulloa vaan kielellä ja leikkii sen pullon kanssa. Meillä poika haluaa sit yleensä klo 17 vasta maitoo, sitte kun herää vikoilta päikyiltä, jos ylipäätään nukkuu niitä..

No toi oli vain ajatus mikä tuli mieleen. Ootko kokeillu antaa sen maidon vaunusta käsin? Meillä ei aina haluu ottaa sylistä eikä aina siitä vaunustakaan käsin vaan joskus ihan lattialla ollessa. Kannattaa kokeilla eri asentojaki, sekin vaikuttaa aika paljonki siihen ottaako. Me jouduttiin sillon kun oli syömisongelmia niin kokeilee vaikka millasta asentoo ja aina ne asennot vaihteli missä tykkäs ottaa.

0-6kk ikäinen vauvva valvoo keskimäärin 4 tuntia vuorokaudessa eli aika paljon nukkuu kuitenki. Tämäki toki yksilöllistä. :)

Mut ajattelin vaan auttaa. Sinähän se tunnet vauvvasi parhaiten. Ajattelin vain jos olisi jotain apua ollut tuosta kun itse painittu välillä saman asian takia. :)

Äityli86, oisko kyseessä 6 kkn tiheän imun kausi..? Meillä ikää mittarissa just 6 kk ja yöunipätkät senkun lyhenee, viime yönä heräsi syömään 45 min välein. Että pirteenä tähän päivään ;D Mä oon vielä pitäny vauvan omassa sängyssään vaikka miettinyt et oisko helpompaa jos olis vieressä. Ite usein saan rankani kipeeks jos nukkuu vieressä, että suo siellä vetelä täällä.

Mut ajattelin vaan auttaa. Sinähän se tunnet vauvvasi parhaiten. Ajattelin vain jos olisi jotain apua ollut tuosta kun itse painittu välillä saman asian takia. :)

Joo, siis en millään pahalla ottanutkaan neuvoa :) Enkä tarkoittanut missään nimessä kuulostaa myöskään siltä että tyrmäsin täysin neuvosi :) Mukava saada näitä vinkkejä mitä voi sitten itse kokeilla jos toimisi. Mutta tosiaan meillä yleensä ei siinä kohtaa halua syödä mitään yrityksistä huolimatta..joskus talvella kokeltiin syöttää tolleen suoraan vaunuun mutta ei se aina toiminut sekään :D

0-6kk ikäinen vauvva valvoo keskimäärin 4 tuntia vuorokaudessa eli aika paljon nukkuu kuitenki. Tämäki toki yksilöllistä. :)

Siis 4 tuntia?? Täh :D Meillä ainakin toi himpun vajaa 6kk valvoo päiväsaikaan about 9-10 tuntia :grin Päikkäreistä kertyy KAIKKIAAN vähän päälle 2 tuntia unta päivässä.

Meillä nukutaan hyvällä tuurilla se 4h päivällä:o muuten seurustellaan:D eikä kyllä vaikuta että tarviis enämpää unta kun pirteä ja naureskelia on!

Meillä nuppu poika ei oo vielä edes 5kk. Mutta toivottavasti on ohimenävä vaihe. Mulla kans on selkä kipeenä kun pikku-mies on vieressä, mutta väsymys vei voiton..

Mulle neuvolassa sanottiin, että 3-6kk vauva nukkuu noin 14-15h vuorokaudessa, toki yksilöllisiä eroja voi olla. Ja meillä nukkuu suunnilleen 14,5-15h/vrk.

Joo vähän aikaa sitten oli savon sanomissa jonkun lastenlääkärin haastattelu missä sano, että 0-6kk ikäinen vauva nukkuu tosi paljon koska kasvaa. Just se 20h/vrk. Suurin piirtein. Kyllä tossa varmasti on heittoja puolin jos toisinkin, mut uni on tärkeää kasvun kannalta. :) meillä nukkuu vuorokaudessa sen 17-18h/vrk.

Varmasti ihan yksilöllistä ja tuskin tarvii kuitenkaan unta enemmän jos on iloinen ja reipas jne :) meillä kyllä ainaki selvästi näkkyy jos ei oo nukkunu tarpeeks :)

Miten nuppu pysyt itse hereillä imetyksen ajan ja jaksat siirtää pikkuisen omaan sänkyyn kun on syöny? Siis jos teilläkin heräillään noin usein..

Kimallus, meilläkään ei aluksi nukuttu päikkäreitä ollenkaan, noin 15min nukkui yleensä päivisin. Kun poika oli vähän päälle 3kk, päätin alkaa "opettamaan" päiväunille menoa. Vein pojan aina omaan huoneeseen pinnasänkyyn, sälekaihtimet kiinni ja pimennysverho eteen, todella nopeasti hiffasi mistä on kyse. Ja kyse taisi olla nimenomaan siitä, että meidän poitsu ei osannut missään muualla nukkua kuin omassa sängyssä ja nimenomaan pimeessä huoneessa. Nykyään nukkuu päiväunet todella hyvin, ja sen 3h vetelee sikeitä putkeen. :) toivottavasti teillä alettaisiin päikkäreitä enempi nukkumaan! Muistan kyllä miten turhauttavaa oli kun toinen oli ihan väsynyt muttei nukkunut, kaikki päivät oli yhtä rutkutusta ja kotitöiden hoitaminen oli tuolloin hankalaa.

Tänään tuli mainos missä mies törmää lasioveen ja sanoo "ai", se oli pojan mielestä hulvattoman hauskaa kun alkoi nauramaan maha kippurassa. :grin

Takaisin