Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain sitten sen vatsataudin...toissa yönä alkoi ja tänään on alkanut aamulla pysymään ruoka ja juoma sisällä. Poika on onneksi säilynyt terveenä vaikka äiti on ollut ihan huolesta soikeena ja pelästynyt joka ikistä pieruakin. On ilmeisesti saanut vasta-aineita maidosta. Voin kertoa että melko haastavaa hoitaa kipeenä ja aivan heikossa hapessa vauvaa! Ja vielä hitollinen huoli siihen päälle että onko itse kuivunut niin paljon ettei maitoa riitä tarpeeksi jne. Mutta nyt alkaa helpottaa. Sai kuulla ne mun ystävät kunniansa!

Sama täällä, mies tulee varmaan kohta:D mut toisaalta ihanaa kun saa omaa aikaa tai laatu aikaa koiruuden kanssa, tossahan toi mun varpaita lämmittää...

Astiasta kukka ruukkuun, miten teillä seksi? Meillä ollut aina aktiivinen seksi elämä vähintään siis 5xvko mut nykyään mulla innostuksen puutetta asian suhteen, ei vaan tee mieli alkuunkaan... Kerran viikkoon jää meidän touhut, mies kyl haluais useammin... Mikä ihmeen kuiva kausi menossa, vai johtuuku mahdollisesti noista pillereistä? Ihme homma kun on noita vauvoja ja väsymystä ollut ennenkin ja noita pillereitä oon syöny aikasemminki... Aaaaapuva!

Äippä oon kyl kade teijän aktiivisesta seksielämästä vaikka niitä lapsiaki löytyy 4 :D meillä kerran vko seksiä. Yleensä kun vauva päikyil ni mennää suihkuun hoitaa hommat ja itkukamera sinne ni nähää herääkö tyttö :D ei mun kyl enempää tee ees mieli kuin sen kerran vkos.. on nii paljo muuta hommaa. Tietty osotetaa sit muuten suukoil yms hellyyttä

Meillä mies enempi se nihkeä tyyppi... Varmaan tuo väsymys tekee tehtävänsä. Aikaisemmin kyl lähes päivittäin ollu seksiä, mut nyt ehkä pari kertaa viikossa :( Vie se sit osittain omiakin haluja kun toinen ei halua, paitsi tietty hilloviikoilla sit miestä panettais jatkuvasti, mut minä kivuilta ja vuodolta just ja just tolpillani pysyn, niin ois seksi ihan viimeisenä mielessä..

Lumitar, jospa se pikkunen säästyisi taudilta, kaiketi se imetetyille tulee lievempänä jos on tullakseen :)

Seksi..onko se jotain syötävää..? :laughing025 Meillä melko kuollutta sillä saralla :D Ennen oli pari kertaa viikossa, nyt hyvä jos kerran kuussa :D En tiiä..ei mua jotenki vaan huvita..ja sit toinen ettei vaan jaksa alkaa.. :D No pillereiden kanssa ollu nyt myös tiputteluvuotoa jonkin verran ja muutaman kerran käyny niin että seksin jälkeen alkanu aina vuotaa/tiputtelee enempi :/ Melkeen yhtä paljon ku normi menkoissa. Et mulla varmaan sekin jarruttaa ettei huvita, kun ei huvita alkaa huvikseen vuotelee.. :/

Samanlaista vastaanottoo sain aluksi ton maitoaltistuksen kanssa neuvolalääkäriltä, että tuskinpa mitään ja kaikilla pienillä vauvoilla on refluksia. No onneksi altistuksessa otettiin tosissaan. Kimallus kuinkas teidän altistus meni?

Jemina ehkä just siks niitä muksujakin on se 4 kun himot oli kohillaan:D... Nyt vois vaikka olla ilmankin.... Ihan itseä ahistaa kun tuntuu että osa minua kadonnut jonnekin...
Warheart muistelen et se kirpasee kun saa omalta mieheltä pakit, ei kiva:( mulla nyt niitä omantunnon tuskia kun jatkuvaan antamassa miehelle pakkeja...parka:(
Kimallus kyllä se on jotain missä suutaan voi käyttää jos niin haluaa;)

Lumitar pikaista paranemista!

Meillä seksielämä myös ollut aina aktiivista, 5 - 7 kertaa viikossa on peittoja heiluteltu, mutta nyt jonkin aikaa ei ole hirveästi mieli tehnyt tai edes seksi käynyt mielessä. Omasta mielestäni tämä "haluttomuus" johtuu minipillereistä, niiden aikana kun alkanut tämä... Ja jos petipuuhiin ollaan ryhtymässä, niin nykyään mulla kestää kauemmin lämmetä ennen itse aktia, toisin kuin ennen. Ennen olin valmiina puuhiin pelkästä katseesta, nykyään pitää miehen nähdä enemmän vaivaa. Helvetin pillerit, välillä tekisi mieli lopettaa. Sekä tiputteluvuoto sen kuin jatkuu, ainakin kuukauden nyt tiputellut.. :mad:

Pojalla muuten yksi hammas tullut läpi, söpösti pikku valkoinen hammas näkyy alhaalla. :) taitaa kyllä hampaiden tulo kiusata kun öisin heräillään huutamaan mitä ei ennen ole tapahtunut..

Tänään poika ollut paljon tukkoisempi, oikein pahaa tekee kun itkee omaa tukkoisuuttaan. :sad001 Toivottavasti pian helpottaisi.

Hansu!, meillä ei altistuksessa todettu sitä allergiaa. Ei tullu oireita maidosta sen 3 tunnin aikana mitä sairaalassa oltiin. Jouduttiin jatkamaan altistusta kotona 5 päivää ja kirjattiin päivittäin oireet ylös. Piti antaa kotona 3-5 desiä tavallista korviketta päivittäin sen Peptin ohessa. Lääkäri sitten niiden päivien jälkeen soitti ja kuvailin oireet ja kerroin kaikki, niin lääkäri oli sitä mieltä että oireet ei riitä suolistoperäisen allergian diagnoosiin, että kyseessä on vaan maidolle herkistyminen. Että pitäis kotona jatkaa siedätystä ja antaa päivittäin vaikka pari desiä tavallista korviketta. Jos meidän mielestä oireet jatkuu 2kk jälkeen niin sitten voidaan tehdä se kasoissokkoaltistus vielä. Seuraillaan. On nyt ainakin ollut parempi jo :)
Ja niistä iho-oireita joita pojalla oli, se paha ihottuma, niin se todettiin että se on atooppista ihottumaa. Ei johtunut maidosta. Saatiin siihen reseptit rasvoihin ja ollaan toimittu lääkärin ohjeiden mukaan. Eli kylvetys mielellään joka päivä (ollaan näin tehtykkin) ja sen päälle kunnon rasvaaminen rasvaisella voiteella niin että iho on ihan valkoisena rasvasta. Tarvittaessa sitten kortisonivoidetta viikon kuureina, jos ihottuma menee pahaksi. Ihottuma on pysynyt näin tosi hyvin kurissa, melkein kokonaan hävinnyt, eikä kutise enää ollenkaan. Kun poikahan raapi itseään jatkuvasti kun ihottumakohdat kutitti. Yritin rasvailla perusvoiteella (Aqualan L) muttei se auttanut oikein mitään. Nyt saatiin kunnon rasvat :)

Joi se on kumma kun käytetään aina tota "hysteerinen esikon äiti" juttua... Kyllä mun mielestä lääkäreidenkin kuuluis lähtökohtasesti lähtee siitä, että kuunellaan niitä vanhempia. Itekkään en kyl yhtään liiotellu tuota allergiaa. Hansu ja Kimallus, millasia oireita teidän vauvoille tuli maidosta? Meillä oli suolisto oireita, pulautus ja oksennus. Hirvee huuto syödessään ja ihottuma...

Meille sanovat myös, että ei missään nimessä vettä. Mut oon silti antanu välillä. Esim jouduin sillon antamaan ku ei syöny mitään ettei toinen kuivu. Ja saunassa saa ihan muutamia hörppyjä tyyliin. En missään nimessä anna mitään tuttipullollista juoda kerralla. Kyse on jostain 5ml.

Jännä, että noi lääkärit sanoo että maitoallergia olis muka joku harvinainen vaikka oikeesti niitä on aika paljon vauvoilla ja ovat yleisiäkin. Ja musta tuntuu, että moni äitikään ei tajua olevan allergiasta kyse jos vauva huutaa kesken ruokailun. Moni varmaan luulee niitä pulloraivareiks. Mulle sano lastenlääkäri, että tän ikäsellä ei enää ole mitään pulloraivareita vaan ne on kuukauden ikäsen vauvan juttuja..

Meillä oli oireena maidosta vihreä limainen kakka (ei millään tahtonut saada pestyä peppua puhtaaks), ihottumaa (mikä olikin sit atooppinen ihottuma eikä johtunutkaan maidosta), vatsan kouristelut jotka alko monesti jo syöntivaiheessa (pulloon huutaminen) mut pahimmat mahakivut oli etenkin yöunille laitettaessa tunnin jälkeen syönnistä. Ei millään meinannu rauhoittua kun kouristeli ja huusi vaan. Sai tosi monta kertaa käydä nukuttamassa uudestaan. Päikkärit meni ihan pipariks, ei nukkunu kunnolla mitään päikkäreitä, huusi vaan. Jos vaunuunkin laitto ulos, niin saatto huutaa 5-10 minuutin välein mahakipua pää punasena, ja nukahti heti kun kipu meni ohi, mut sit heräs taas 5-10 minuutin päästä ja sama juttu uudestaan..tätä rumbaa jatkui monesti yli tunnin!
Mä en tosta pulauttelusta osaa sanoa kun meillä on syntymästä saakka pulautellut ja ollaan pidetty sitä ihan normaalina juttuna.

Kokeiltiin ensin montaa eri normikorviketta mut kaikista samat oireet. lopulta kun ostettiin testimielessä Prismasta Nutrilon Pepti 1:stä, niin oireet alko vähenemään. Siitä alettiin itse epäillä et voisko maidossa olla jotain..

Kokeiltiin siinä normikorvikkeiden jälkeen ennen Peptiä neuvolan ohjeesta myös Nutrilonin Omneo 1:stä joka on vatsaoireisille, ja se ehkä pikkusen helpotti hetkellisesti oireita mut sit ne oireet kuitenkin tuli takas ja meni mahaoireet ihan mahdottomaks niin sen jälkeen ostettiin itse tota peptiä testimielessä.

Kimallus kuulostaa aivan kun meillä. Siis ihan samalta. Ite aloin epäillä tuosta huudosta syönnin aikana. Sit menin lääkäriin ku lopetti syömisen ja sieltä sit suositteli tuota peptiä. Sillä loppu oireet ku seinään. Tosin pari päivåä meni ennenkum kropasta tuli loputki maidot pois ja meillä jouduttiin niitä vihreitä limasia kakkoja availemaan kuumemittarilla kun ummetti niiin kovasti. Sit se tuli sellasena löysänä ulos ku saatiin tulemaan.

Meillä myös nuo huudot alko monesti tunti ruokailusta ja tosiaan päikkärit meni ihan pilalle sen takia. Monesti heräs tosiaan myös yölläkin tunti yösyötön jälkeen huutamaan naama punasena. Se jos jokin tuntu väsyttävältä. Usein kun sanottiin mullekkin, että nuku kun vauvakin nukkuu. Noh miten voit nukkua kun vauva herää niin usein huutamaan mahaansa.

Niimpä Wildside_ ! Eipä siinä sit mitään nukuta.. :/

Meillä ei yöllä yösyöttöjen jälkeen enää luojan kiitos herännyt huutamaan, mut se illan viiminen syöttö kun laitettiin yöunille niin sen jälkeen kylläkin. Ja päikkäreiltä se heräs silleen että ihan suoraan unesta heräs huutamaan naama punasena ja kurkku suorana niinkun päätä ois irti leikattu. Et se huuto ei alkanu sellasella pienellä voimistuvalla käninällä niinku normaalisti kun huuto alkaa, vaan se oli kertalaakista suoraa kurkkua. Ekoja kertoja itekkin oikeen säikähti et mikä kumma sille nyt tuli, ennenkuin hoksas et se on se mahakipu. Iltasin yöunille laitettaessa saatto myös tehdä sitä että syliin nukahti pullolle ja sit kun hetken heijas ja aatteli et antaa nukahtaa siinä vielä syvempään uneen niin yht äkkiä heräskin huutaen, ja aikansa siinä huusi ja kouristeli mahaa ja sit taas nukahti. Mut sit tosiaan seuraavan tunnin aikana sai vielä käydä monta kertaa nukuttamassa uudestaan ku heräili siihen mahakipuun.
Mut se oli jännä et päivällä hereillä ollessaan oli ihan normaali mut heti kun piti nukkumaan laittaa niin se oli joka kerta sellasta showta sen mahakivun kanssa..

Iltasin tietty oli sit aina kärttysämpi ja itkusempi kun päikkärit oli päiväsaikaan ihan repaleisia ja väsymys vaan keräänty iltaa kohden..

Väsymyskiukku ja sen päälle ne mahakipuhuudot..siinäpä se oli mukava soppa aina iltaisin valmis :D Ai että...

Takaisin