Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tuli raskauden aika +27kg mut nytte enää neljä kiloo lähtöpainoon! En kyllä jaksa mitää erikoisemmin alkaa jumppamaan. :D laiska ku oon. Kyllä ne siitä pikkuhiljaa lähtee ja jos ei lähe ni ei haittaa! Tää mamma on tyytyväinen kroppaansa vaikka on löllö mahaa ja arpia <3

Lihoin raskauden jälkeen 10 kiloa kun koko raskausajan olin joko samoissa painoissa tai paino miinussuhdanteinen... Raskausdiabeteksen takia oli ruokavalio sen mukainen. Nyt ei auta vaikka pidän samaa linjaa, paino vaan nousee... Mulla aina raskaudet vienyt kiloja mut aina ne tulee tuplana takaisin. Pois en oo saanu ikinä. Olen siis sairaalloisen lihava jo normaalistikin... Miehen kanssa kävelyllä käydään päivittäin... Ilmeisesti syön vaan liikaa...

Nuppu_1, pitäisköhän munkin ladata tuo sovellus.. Sais värittää missä huvittaa. :joyful:

WopWopilla hyvä asenne! :thumright

Unohdin edelliseen viestiini lisätä, että raskausaikana kiloja tuli 11kg, ja melkein kaikki kilot jäivät synnärille, loput lähtivät alle viikon sisään synnytyksestä. Raskausarpia löytyy mahasta, arpien kanssa olen sinut ja kannan niitä ylpeydellä, mutta löysää ihoa löytyy mitä taasen en voi sietää. Mutta, antaa ajan näyttää lähteekö löysä iho pois, ainakin yritän nyt tosissaan alkaa taas kuntoilemaan ja kiinnittämään muutenkin enemmän huomiota ruokavalioon. Pojan takia haluan olla hyvinvoiva äiti ja panostaa elämäntapoihin enemmän. :)

Mulla kanssa toiveissa löytää liikkuva ja ruokavaliotaan seuraava minäni takaisin. Nyt synnytyksen jälkeen menny kaikki retuperälleen.. Raskausaikana ei tullut kiloja, paremminkin miinusta, synnytyksen jälkeen olin noin 8kg alle lähtöpainon ja nyt varmaan jo yli. En oo uskaltanut puntarille mennä... Ihan jäätävä makeanhimo koko ajan ja kasvikset unohtuu niin helposti, kun ovat muka jotenkin työläitä ja hitaita siihen lautaselle saada. Jos jotain, ni vedän kokonaisen tomaatin tai porkkanan, ku ei jaksa ja ehdi ees pilkkoa/raastaa. Oivoi...

Tänään ollut ihan kauhea päivä! Oltiin ihana pitkä viikonloppu miehen kotiseudulla ja tänään poika ei sitten meinannut nukkua päivällä millään, kiukutteli vain. Välillä höpötti ja naureskeli mun kanssa, mutta... Mies kun tuli kotiin niin hetkeksi vähän rauhottu. Olisko sitten ollu isää ikävä? Äidillä ainakin oli ;) Iltaa kohden itku vaan koveni, ei rauhoittunut tissillä, eikä suostunut nukkumaan. Pystyssä oli vähän rauhallisempi. Niinpä annoin panadolia, jos vaikka olisi hampaat tai korvat syynä itkuun (flunssaa kun piti viime viikolla). Lopulta nukahti tutti suussa mun kainaloon. Hetken levon jälkeen jaksoi sitten jo syödäkin ja on nukkunut sen jälkeen inahtamatta. Voi pientä! Mulla vaan alko kans jo kärsivällisyys loppua, kun toinen vaan itki ja huusi korvan juuressa. Mikä ihme siinäkin on, että kun oikein kovasti nukuttaa, niin pitää väkisin pitää itsensä hereillä?? Melkein kuin oikein riuhtaisisi itsensä unen rajamailta takaisin itkemään...

Niin siis viikonlopun mainitsin siksi, että kun mies pääsi pojan kanssa enemmän viettämään aikaa, niin olisiko nyt sitten pojalla ollut isäänsä ikävä, kun olikin päivän töissä. Ehti niin tottua siihen, että oltiin molemmat koko ajan lähellä.

Jokainenhan kantaa kilonsa niin kuin tykkää, siihen ei ole muilla sanomista jos itse vaan voi hyvin :) Jos kilot vaivaa, niin aina on keinoja saada ne pois. Kyllähän sitä masua 9kk kasvatettiin, niin eipä tuo ihme, ettei tässä vaiheessa monikaan ole "normaalimitoissa" vielä, tarkoitti tuo sit mitä tahansa. Kyllähän sen periaatteessa pitäis riittää kun syö säännöllisesti ja terveellisesti, jättää turhuudet pois, miten se sit kenenkin kohdalla toimii niin onkin eri juttu :D

Meidän neitonen kattelee mun kans ylen aamu-tv:tä ja mölisee. Jospa hänestä tulee yhtä kuiva tyyppi ku äitinsä :'D

Eikös kiekkoa katsoessa pidänkin mesota?? :D ainakin meidän isäntä huutaa kuin hullu tolle ruudulle....

Meillä ei esikoinen saanu unta, niin pyysin sit katsomaan lätkää mun kans. Kamala selostus ja kysely, naureskeli ku mamma ottaa pelit vähän tosissaan :D Mies ei kato urheilua ollenkaan, meinaa välillä tulla kiistaa, et mitä katsotaan, mut onneks nyt iltavuoroviikko ja voin illat käyttää miten tykkään ;)

Air4M, kuulostaa tutlta toi että väkisin pitää itseään hereillä vaikka kuinka nukuttaisi :D Meillä lähes kaikki unet on tuollasia, et poika taistelee viimiseen asti vaikka ois kuinka rättiväsyny..siinä sit saa heijata heijaamasta päästyäänkin et toinen nukahtais ja silti saattaa herätä joko jo sylissä tai sitten sängyssä uudelleen 5 minuutin sisään huutamaan ja kitisemään.. pistää hanttiin viimiseen saakka :D kyllä se sit lopulta nukahtaa mut hirvee homma lähes joka kerta :D Autossa höpöttää myös viimiseen saakka ennen nukahtamista, silmätkin saattaa olla jo kiinni kun vielä kuuluu kaikennäkösiä ääniä :D sit yht äkkiä tulee hiljasta ja poika nukkuu :D

Meillä on poitsu opetettu nukkumaan omaan sänkyyn. Iltamaidon annan sylistä ja sen jälkeen nostan sänkyyn nukkumaan. Vähän hän saattaa sirllä mölistä ja itkee, nut asettuu sitten. Alkuun kun opeteltiin, niin saatto älytön itku alkaa ku joutu jäämään yksin eikä kukaan hyssyttäny. Mut aika äkkiä oppi iltarutiinit ja nyt pystyy jättää makkariin nukkumaan itekseen. Saa ite kattoo töllöö ihan rauhassa vähän aikaa.
Ite lähen lähtökohtasesti siitä, että illalla ennen nukkumaan menoo käydään saunassa peseytymässä, laitetaan puhdas vaippa ja syötetään ja sylitellään siinä samalla. Kaikki nämä kun on hoitanu ennen nukkumaanmenoa niin ei haittaa jos hetken sängyssä kitiseekin. Kaikki perustarpeet on hoidettu. Meillä joskus huutaa väsymystä ja jos menee sen väsymyksen yli (ei siis pääse nukkumaan sillon ku sen aika on) niin ollaan kyl niin kärttysiä.. Ja välillä huutaa sängyssä vaikka kaikki perustarpeet oliskin hoidettu, niin siihen ei taas auta muu kun antaa huutaa. Kyllä sitten siihen nukahtaa kun tajuaa laittaa vaan ne silmät kiinni. :)

Ja tuttihan meillä ollaan poistettu yökäytöstä ku se aiheuttaa levottomuutta. Saunan jälkeen ei enää tutia anneta.

Hei millonkas teillä ihmiset on vauvat lopettanu yösyönnit? Kun ootte alkanu antaa kiinteitä? Monen kuun ikäsenä?

Meilläki siis välillä ne loppuu ja välillä haluaa syödä. Nyt ei oo viikkoon taas halunnu syödä yöllä ja sehän mulle sopii oikeen hyvin. Varmaan kun alotettiin kiinteät ja illasta saattaa vetästä 220ml annoksia sosetta ja siihen päälle vielä 170ml maitoo. Eli kyllähän tuollanen määrä varmasti nälkää pitää :D

Meillä kyllä kiinteet on menny jo kolmen kuun iästä asti, lääkärin luvalla. Hänellä ku nimittäin oli ongelmia tuon pullon kanssa (on vieläki vähän) niin otettiin sit soseet kun jotain on kuitenki syötävä. Hän useasti kieltäyty syömästä ihan kokonaan. Nyt meillä menee soseita kahesti päivään ja muuten tarjoon vaan maitoo. Miten te rakennatte ateriat? Siis miten monesti päivään soseita ja mitä sosetta illasta, aamusta, päivällä jne?

Meillä nukutetaan vielä syliin, sit elokuussa kun mies vapaalla niin unikouluun ja itse nukahtamista harjoittaman... Mä oon vähän lepsu tän suhteen :Dsoseet alotettiin kans siinä 3kk iässä ja nyt menee 4 ateria päivässä, aamulla hedelmä/marja, lounas ja päivällinen kasvis, ensi viikolla alan antaa päivälliseksi liha-kasvis sosetta ja ilta palana maissivelliä tai maissipuuro... Viljat aloitetaan sitten lihojen jälkeen 6-7kk iässä! Yöllä herätään edelleen kerran syömään, ja hilpasee yhdellä imulla 220ml joten en viitti sitä pois jättääkkään...:) tämä tosiaan lapsi kohtaista, enkä kyl muista miten nää muut alko nukkumaan... Maitoa meillä menee soseen lisäksi n800-1000ml/pv, reipas syömäri ;)

Takaisin