Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hintavahan tuo istuin on 590e, mutta netistä tilaamalla saa varmaan halvemmalla. Mielestäni tähän mennessä hintansa väärti :) kannattaa katsoa youtubesta video niin näkee kuinka kätevä istuin oikesti on, oli testeissä kärkisijoilla turvallisuuden puolesta :)

Tytsy, neuvolassa ei annettu mitään opastusta, mutta imetystuki ry:n sivuilta olen saanut paljon hyviä vinkkejä :)

Meillä oli tiistaina 4kk neuvola. Uudet mitat oli: 6550g, 63,5cm ja pää 41,7cm. Ilmeisesti ihan hyvin tullut kasvua. Nyt yön ja päivän on poika niiskuttanut ja yskinyt, sai sitten tuon meidän flunssan kuitenkin (mies oli viikon vähän kipeä, sitten minä ja nyt poika). On se vaan aika raukka :( Halunnut olla sylissä koko päivän. Porkkanaa ollaan maisteltu ja ai että kun se on herkkua!! Seuraavaksi varmaan otettava luumu, kun kakka on niin jumissa.

Vappusuunnitelmissa täälläkin munkit ja sima, rento mummolassa hengailu. Lisäksi pidän nosh-kutsut. Äääh mä oon niihin niin hömpsähtänyt! Mulla on nyt jo ostettuna pojalle ihania vaatteita (suurin osa kylläkin käytettynä) ja kankaita enemmän, kun ehdin ommella. Silti vaan pitäis saada lisää ainakin kankaita... Voi luoja...

On toi kyllä tökeröä sanoa vauvaa pullukaksi tai siis viitata, et on lihava... Saa olla aika tuhdissa kunnossa, et ois varaa moista letkauttaa. Käyräthän meillä sanoo, et tyttö on ylipainoinen, mut eipä tuo siltä näytä ja oikeesti, voiko vauvaa sanoa ylipainoiseksi. On sit tietty ääritapauksia, mut ymmärrätte varmaan...

Mun mielestä tyttö on suht solakan näkönen, tiedä sit mikä tota painoa nostaa :D pää? Molemmilla lapsilla isot päät :P

Samaa mieltä tuosta, ettei vauvaa kovin helpolla lihavaksi kuulu sanoa. Meijän neiti on aika tuhti pakkaus, mutta kun täysimetyksellä painonsa kerännyt, niin ei väliä.

Mirr77, samaa mieltä kuin Joulunyytti94! Koita olla huoleti jos poika on tyytyväisen oloinen ja iloinen, toivotaan että kasvua tulee. :)

Jemina-87, olipa törkeä lääkäri! Tässä kohtaa vauvoilla ne paino - ja pituuskäyrät ovat niin erilaisia ja jokainen kasvaa omalla tahdillaan, toisilla tulee pituutta enempi, toisilla painoa, ja jossakin vaiheessa pituus - sekä painokäyrä voivat tasoittua. Tökeröä toisten lasta sanoa lihavaks/pullukaksi, varmasti jäi huonot fiilikset. :sad001

Aurinkoista perjantaita mammat! :cool14

Osaako joku sanoa, tai onko tietoinen kun mun pitäis mennä käymään turun poliisiasemalla, voiko sinne sisälle mennä rattaiden kanssa? Hirvittää ajatuskin roikottaa tota melkeen 9 kilosta sylissä!

En ole tietoinen Turun poliisiasemasta, mutta veikkaan että kaikissa poliisiasemilla on (ainakin luulisi olevan) esteetön sisäänpääsy.. :)

Mä ostin eilen neidille kantorepun, kun ei vaunuissa välitä enää olla kun nukkumassa, joten repun kanssa on helpompi lähteä ulkoiluttamaan koiraa. No eilen testattiin illalla sisällä ja neiti ei oikein viihtynyt, mutta tänään sitten laitoin uudelleen ja hyvin meni, nukahti siihen ja oli tyytyväinen :) huomenna mennään ulos ja katsotaan mitä siitä tykätään.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Meille kans pitäs kantoreppu ostaa koiralenkkeilyä varten. Oli melkonen reissu tuolla routineella kuntopolulla rattaiden ja koiran kans :D Muutenkin vois pienempiä polkuja käydä sit lenkittämässsä ja vaikeammassa maastossa. Kesällä ois taas tarkoitus kansallispuistoja ja luontopolkuja kierrellä, niin sielläkin ois kätevä :)

Mukavaa viikonloppua ja hauskaa vappua! Edellinen menikin oksennellessa :)

Onko teijän vauvoil paljon korvavaikkua?? Meijän typyllä on!kynnellä saan kaivettua pois.. mietin vain voiko viitata esim korvatulehdukseen? Mistä sitä ees tajuaa että onko vauvalla korvatulehdus?

Meillä on ihan hirveesti vaikkua, mutta lääkärin mielestä se ei haittaa. On jopa hyödyksi, kun putsaa korvakäytävää.

Niin, siis se vaikku putsaa sitä korvakäytävää. Jos vaikku ei häiritse, niin en lähtisi putsaamaan millään. T: Se, joka neuroottisesti putsaa omat korvansa päivittäin puikoilla

Meillä kans tytöllä paljon vaikkua, semmosia kökköjä tulee pois. Ite putsaan omat korvat päivittäin, vuotavat ihan vaikkua ja kutiavat inhottavasti jos ei putsaa. Keskimmäisellämme myös tosi vaikkuiset korvat ja välillä jouduttiin remowaxia käyttämään. Korvatulehdusta ei ole ollut ku tuolla keskimmäisellä ja en oo ite sitä huomannut, muista syistä käyty lääkärissä ja samalla huomattu. Olisko ollu niin, että suurin osa korvatulehduksista menee itsekseen ohi noin kolmessa vuorokaudessa ilman antibioottia. Jos vauvalla korva kovin kipeä, niin huutaa kyllä makuulle laitettaessa ja yleensä nuhan yhteydessä korvatulehdus, kuulemma.

Joo mäki olin kyselly korvatulehduksista neuvoladsa ja sanoivat että yleensä flunssan jälkitautina tulee. Eli jos ei oo ollu flunssaoireita, tuskin on korvatulehdusta. Mir oliko sun mies Meksikosta vai muistanko väärin? Itellä ku ekat neuvolakäynnit raskausaikana oli väliamerikassa, tuli puhetta siitä että eurooppalaiset kasvukäyrät on erimittaisia. Sikäläisissä käyrissä saattaa olla ihan ok mitoissa. Et jos se vois lohduttaa myös :)

Sademetsä joo on meksikosta mies ja samaa olen sanonut että jos sikäläisille käyrille lapsen laittaa niin menee varmasti ihan normaalisti.

Meillä myös manduca käytössä :)

Takaisin